Renault Espace 3.0 dCi - Slunce pro duši (04/2003)

Renault Espace 3.0 dCi - Slunce pro duši (04/2003)

 
 

Zatím poslední generace MPV Espace má určitě ambice zachovat už tradiční dominanci značky Renault v tomto segmentu. Jak jsme si už za poslední dva roky zvykli, jde značka cestou radikální proměny vnějšího designu při relativně nezměněné podobě interiéru.

Zatím poslední generace MPV Espace má určitě ambice zachovat už tradiční dominanci značky Renault v tomto segmentu. Jak jsme si už za poslední dva roky zvykli, jde značka cestou radikální proměny vnějšího designu při relativně nezměněné podobě interiéru.

Vnější podoba nejnovějšího Espace je proto v lecčems podobná "přípravným" modelům Avantime a Vel Satis. Z nich také Espace převzal řadu inovativních prvků jako spouštění motoru kartou, elektrickou samočinnou parkovací brzdu či pro třídu MPV stále méně typické klasické zavěšení druhého páru dveří. Na voze je znát, že kromě variability vnitřního prostoru se výrobce snaží zachovat co nejvíce prvků, podporujících dojem luxusní limuzíny.

Samotný vůz je při bočním pohledu relativně krátký, což při sedmimístném uspořádání přináší problém s prostorem. Je ale pravda, že v o 20 cm prodloužené verzi Grand Espace překonává většinu konkurence i v této veličině. Dalším nápadným znakem vozu je extrémně velká zasklené plocha, která kromě vnější estetiky potěší zvláště posádku. Průhled přes sympaticky tenké přední sloupky patří k velmi pozitivním zážitkům. Čelní pohled na vůz, ale hlavně nástup do něj pak odhalí relativně malou výšku Espace. Dojem jisté stísněnosti sice eliminuje obrovské střešní okno, ale i tak bychom od lídra třídy MPV čekali více. Znepokojený čtenář ale budiž uklidněn: svých 195 cm jsem naskládal postupně na všechna sedadla ve voze, přičemž problém s koleny a hlavou nastal jen ve třetí řadě, která je ale přímo určena jen méně vzrostlým jedincům.

Jsme-li u sedadel, překonává Espace konkurenci jejich variabilitou. Kromě předních otočných lze všechna ostatní sedadla posouvat po drážkách v podlaze plynule po celém voze, což umožňuje zvolit přesně tu variantu která je v dané chvíli optimální. Jediným omezením je relativně úzký prostor mezi zadními podběhy, do něhož se vejdou právě jen dvě sedadla vedle sebe, a to na milimetry. Při sedmimístné konfiguraci na zavazadlový prostor rovnou zapomeňte, opěrky hlav hladí zadní sklo a do zbylého prostoru se vejde leda aktovka. Pětimístné uspořádání pak umožní přepravit slušných 456 litrů, s již zmíněným omezením šířky. Po vyjmutí všech docela těžkých sedadel (22kg) je pak možno využívat až 3 m3 prostoru.

Řidič je na své pracoviště zvyklý už předchozí generace a relativně úzký multifunkční digitální displej uprostřed vlnově tvarované palubní desky jej nepřekvapí. Tradiční je i ovládání klimatizace na levých dveřích, v námi testované variantě pak měli cestující k dispozici čtyřzónovou regulaci teploty. Odkládacích prostor je nejvíc v palubní desce, ostatní cestující jsou odkázáni na kapsy dveří či sedadla před sebou. Ve třídě MPV je ovšem unikátní počet nápisů Airbag. Těch může mít Espace až 8 a všichni cestující tak mohou být chráněni bočními i hlavovými airbagy.

Námi testovaný vůz poháněl šestiválcový třílitrový turbodieselo výkonu 130 kW, spojený s automatickou pětistupňovou převodovkou. Tichý projev agregátu a solidní zátah již od nízkých otáček je ve spojení s automatem vhodnou volbou spíše pro pohodlnou a rychlou přepravu na velké vzdálenosti než pro sportovní svezení. Devítilitrová průměrná spotřeba je odrazem naší snahy dosáhnout vysokých jízdních průměrů ve městě i mimo něj a považujeme ji proto za velmi dobrou.

Při jízdě jsme ocenili nezáludné ovládání vozu, zvláště s přihlédnutí k již zmíněnému skvělému výhledu. Podvozek je laděn o trochu sportovněji než Vel Satis, přes nerovnosti se ale auto přenáší celkem hladce. Široké pneumatiky přispívají k pocitu jistoty v jakémkoli jízdním režimu - vůz drží stopu, nenaklání se příliš ani v prudčeji projížděných zatáčkách a ocenili jsme také velký rejd.

Originalita, zpracování, jízdní vlastnosti a variabilita interiéru jsou bezesporu největšími klady tohoto francouzského MPV. S ohledem na vnitřní prostor a počet sedadel by ale případný zájemce měl zvážit, zda nekoupit spíše prodloužený Grand Espace.- Cena pak odpovídá jménu, komfortu i kvalitě.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 275 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 539 000 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě karosérie, vnější kliky v barvě karosérie, vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, disky kol z lehké slitiny 17" Antares, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (s automatickými výstražnými světly), elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro 1. a 2. řadu sedadel, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, bezpečnostní tříbodové pásy vzadu vestavěné do sedadel, s omezovačem síly a dvojitým předpínačem, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, s omezovači síly na krajních sedadlech, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách, přední bezpečnostní opěrky hlavy, výškově nastavitelné s funkcí "Komfort", 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, bezpečnostní výplně dveří, přerušení přívodu paliva v případě nehody, xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači, mlhové světlomety, funkce "Follow me home" (nastavitelné zpožděné zhasínání světlometů), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektricky sklopná, s modře tónovaným sklem, dešťový + světelný senzor, zadní stěrač s automatickou aktivací při couvání, tónovaná boční skla a tónované zadní sklo, reflexivní přední sklo, vyhřívané zadní sklo, osvětlení prostoru pod palubní deskou na straně řidiče i spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení podlahy vpředu, stropní světlo vpředu s bodovým světlem na čtení, stropní světlo vzadu, stropní světlo s postupným zhasínáním, protisluneční clona na straně řidiče i spolujezdce s osvětleným zrcátkem, variabilní posilovač řízení, parkovací senzor, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, zvuková kontrola zapomenutých zapnutých světel, automatická parkovací brzda, elektrické ovládání skel předních a zadních dveří, elektrické impulzní ovládání skel předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektrická zásuvka 12 V, manžeta řadicí páky z kůže, kožený volant, automatická klimatizace s odděleným nastavení pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla, elektronický imobilizér s transpondérem, centrální zamykání dveří, zavazadlového prostoru a palivové nádrže s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří za jízdy, příprava pro instalaci alarmu, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy v předních dveřích, odkládací kapsy v zadních dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, manuálně a výškově nastavitelná přední sedadla, zadní sedadla s tříbodovými bezpečnostními pásy, 3 posuvná sedadla ve 2. řadě, kombinace látka/Alcantara, anténa integrovaná v zadním okně, rádio 4x40W s CD přehrávačem CD měničem v kufru a ovládáním pod volantem (oddělený displej), karta Renault "Keyless Drive"

Výbava testovaného vozu:metalíza (+20.000,-), 6 protislunečních záclonek vzadu (+4.000,-), automatická převodovka (+60.000,-), el. ovládané panoramatické střešní okno s krytem (+45.000,-), el. nastavitelná přední sedadla (+20.000,-), el. vyhřívání předních sedadel (+8.000,-), dvě samostatné sedadla ve 3. řadě + kožené potahy (+52.000,-), kožené čalounění (+55.000,-)

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.4 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 456 / 3050
Objem nádrže (l):83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / 700
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4661
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1728
d) rozvor (mm): 2804
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Renault Espace (1997-2003) - Prostor z Francie Renault Espace (1997-2003) - Prostor z Francie

Pověst velkoprostorových aut z druhé ruky příliš ke koupi…

Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde? Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…