Renault Espace 3.0 dCi - Slunce pro duši (04/2003)

Renault Espace 3.0 dCi - Slunce pro duši (04/2003)

 
 
2.4. 2003

Zatím poslední generace MPV Espace má určitě ambice zachovat už tradiční dominanci značky Renault v tomto segmentu. Jak jsme si už za poslední dva roky zvykli, jde značka cestou radikální proměny vnějšího designu při relativně nezměněné podobě interiéru.

Zatím poslední generace MPV Espace má určitě ambice zachovat už tradiční dominanci značky Renault v tomto segmentu. Jak jsme si už za poslední dva roky zvykli, jde značka cestou radikální proměny vnějšího designu při relativně nezměněné podobě interiéru.

Vnější podoba nejnovějšího Espace je proto v lecčems podobná "přípravným" modelům Avantime a Vel Satis. Z nich také Espace převzal řadu inovativních prvků jako spouštění motoru kartou, elektrickou samočinnou parkovací brzdu či pro třídu MPV stále méně typické klasické zavěšení druhého páru dveří. Na voze je znát, že kromě variability vnitřního prostoru se výrobce snaží zachovat co nejvíce prvků, podporujících dojem luxusní limuzíny.

Samotný vůz je při bočním pohledu relativně krátký, což při sedmimístném uspořádání přináší problém s prostorem. Je ale pravda, že v o 20 cm prodloužené verzi Grand Espace překonává většinu konkurence i v této veličině. Dalším nápadným znakem vozu je extrémně velká zasklené plocha, která kromě vnější estetiky potěší zvláště posádku. Průhled přes sympaticky tenké přední sloupky patří k velmi pozitivním zážitkům. Čelní pohled na vůz, ale hlavně nástup do něj pak odhalí relativně malou výšku Espace. Dojem jisté stísněnosti sice eliminuje obrovské střešní okno, ale i tak bychom od lídra třídy MPV čekali více. Znepokojený čtenář ale budiž uklidněn: svých 195 cm jsem naskládal postupně na všechna sedadla ve voze, přičemž problém s koleny a hlavou nastal jen ve třetí řadě, která je ale přímo určena jen méně vzrostlým jedincům.

Jsme-li u sedadel, překonává Espace konkurenci jejich variabilitou. Kromě předních otočných lze všechna ostatní sedadla posouvat po drážkách v podlaze plynule po celém voze, což umožňuje zvolit přesně tu variantu která je v dané chvíli optimální. Jediným omezením je relativně úzký prostor mezi zadními podběhy, do něhož se vejdou právě jen dvě sedadla vedle sebe, a to na milimetry. Při sedmimístné konfiguraci na zavazadlový prostor rovnou zapomeňte, opěrky hlav hladí zadní sklo a do zbylého prostoru se vejde leda aktovka. Pětimístné uspořádání pak umožní přepravit slušných 456 litrů, s již zmíněným omezením šířky. Po vyjmutí všech docela těžkých sedadel (22kg) je pak možno využívat až 3 m3 prostoru.

Řidič je na své pracoviště zvyklý už předchozí generace a relativně úzký multifunkční digitální displej uprostřed vlnově tvarované palubní desky jej nepřekvapí. Tradiční je i ovládání klimatizace na levých dveřích, v námi testované variantě pak měli cestující k dispozici čtyřzónovou regulaci teploty. Odkládacích prostor je nejvíc v palubní desce, ostatní cestující jsou odkázáni na kapsy dveří či sedadla před sebou. Ve třídě MPV je ovšem unikátní počet nápisů Airbag. Těch může mít Espace až 8 a všichni cestující tak mohou být chráněni bočními i hlavovými airbagy.

Námi testovaný vůz poháněl šestiválcový třílitrový turbodieselo výkonu 130 kW, spojený s automatickou pětistupňovou převodovkou. Tichý projev agregátu a solidní zátah již od nízkých otáček je ve spojení s automatem vhodnou volbou spíše pro pohodlnou a rychlou přepravu na velké vzdálenosti než pro sportovní svezení. Devítilitrová průměrná spotřeba je odrazem naší snahy dosáhnout vysokých jízdních průměrů ve městě i mimo něj a považujeme ji proto za velmi dobrou.

Při jízdě jsme ocenili nezáludné ovládání vozu, zvláště s přihlédnutí k již zmíněnému skvělému výhledu. Podvozek je laděn o trochu sportovněji než Vel Satis, přes nerovnosti se ale auto přenáší celkem hladce. Široké pneumatiky přispívají k pocitu jistoty v jakémkoli jízdním režimu - vůz drží stopu, nenaklání se příliš ani v prudčeji projížděných zatáčkách a ocenili jsme také velký rejd.

Originalita, zpracování, jízdní vlastnosti a variabilita interiéru jsou bezesporu největšími klady tohoto francouzského MPV. S ohledem na vnitřní prostor a počet sedadel by ale případný zájemce měl zvážit, zda nekoupit spíše prodloužený Grand Espace.- Cena pak odpovídá jménu, komfortu i kvalitě.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 275 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 539 000 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě karosérie, vnější kliky v barvě karosérie, vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, disky kol z lehké slitiny 17" Antares, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (s automatickými výstražnými světly), elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro 1. a 2. řadu sedadel, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, bezpečnostní tříbodové pásy vzadu vestavěné do sedadel, s omezovačem síly a dvojitým předpínačem, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, s omezovači síly na krajních sedadlech, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách, přední bezpečnostní opěrky hlavy, výškově nastavitelné s funkcí "Komfort", 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, bezpečnostní výplně dveří, přerušení přívodu paliva v případě nehody, xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači, mlhové světlomety, funkce "Follow me home" (nastavitelné zpožděné zhasínání světlometů), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektricky sklopná, s modře tónovaným sklem, dešťový + světelný senzor, zadní stěrač s automatickou aktivací při couvání, tónovaná boční skla a tónované zadní sklo, reflexivní přední sklo, vyhřívané zadní sklo, osvětlení prostoru pod palubní deskou na straně řidiče i spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, osvětlení podlahy vpředu, stropní světlo vpředu s bodovým světlem na čtení, stropní světlo vzadu, stropní světlo s postupným zhasínáním, protisluneční clona na straně řidiče i spolujezdce s osvětleným zrcátkem, variabilní posilovač řízení, parkovací senzor, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, zvuková kontrola zapomenutých zapnutých světel, automatická parkovací brzda, elektrické ovládání skel předních a zadních dveří, elektrické impulzní ovládání skel předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektrická zásuvka 12 V, manžeta řadicí páky z kůže, kožený volant, automatická klimatizace s odděleným nastavení pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla, elektronický imobilizér s transpondérem, centrální zamykání dveří, zavazadlového prostoru a palivové nádrže s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří za jízdy, příprava pro instalaci alarmu, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy v předních dveřích, odkládací kapsy v zadních dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, manuálně a výškově nastavitelná přední sedadla, zadní sedadla s tříbodovými bezpečnostními pásy, 3 posuvná sedadla ve 2. řadě, kombinace látka/Alcantara, anténa integrovaná v zadním okně, rádio 4x40W s CD přehrávačem CD měničem v kufru a ovládáním pod volantem (oddělený displej), karta Renault "Keyless Drive"

Výbava testovaného vozu:metalíza (+20.000,-), 6 protislunečních záclonek vzadu (+4.000,-), automatická převodovka (+60.000,-), el. ovládané panoramatické střešní okno s krytem (+45.000,-), el. nastavitelná přední sedadla (+20.000,-), el. vyhřívání předních sedadel (+8.000,-), dvě samostatné sedadla ve 3. řadě + kožené potahy (+52.000,-), kožené čalounění (+55.000,-)

Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic Chřadnoucímu Turecku mají pomoci stovky miliard katarských investic

Katar slíbil, že v Turecku investuje 15 miliard dolarů…

Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného Marvanová: Smetka lže. Chce jen hodit vinu na někoho jiného

Bývalý majitel H-Systemu Petr Smetka promluvil pro deník…

Komise pro cenné papíry zaslala do Tesly předvolání kvůli Muskovu tweetu Komise pro cenné papíry zaslala do Tesly předvolání kvůli Muskovu tweetu

Plán na stažení Tesly z burzy vyvolává kontroverze nejen…

O státní půjčky na bydlení je značný zájem O státní půjčky na bydlení je značný zájem

Lidé během dneška zažádali o téměř polovinu peněz, které…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2958
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.4 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 456 / 3050
Objem nádrže (l):83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / 700
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4661
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1728
d) rozvor (mm): 2804
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Renault Espace (1997-2003) - Prostor z Francie Renault Espace (1997-2003) - Prostor z Francie

Pověst velkoprostorových aut z druhé ruky příliš ke koupi…

Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde? Renault Espace nahrazuje 1.6 TCe motorem z Alpiny! Na kolik přijde?

Velké MPV s prvky SUV se dočkalo přeplňované benzinové…

 



 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Dnes 18:43

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný nápad, Mistře!

Gottova domácnost se zase rozrostla! BÉÉzvadný…

Zpěvák Karel Gott (79) je doma obklopen nejenom samými ženami, tedy manželkou a dcerami, ale má kolem sebe také…

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

 

iSport.cz

Plíšková chválí pozitivní přístup Stubbsové: Na kurtu jsem teď šťastná

Plíšková chválí pozitivní přístup Stubbsové: Na…

Tenistka Karolína Plíšková udělala změnu trenéra, protože hledala optimističtější přístup. Současná světová…

Šéfové Slavie spílali sudím už u hřiště, pak mazali kritiku včetně vulgarit

Šéfové Slavie spílali sudím už u hřiště, pak mazali…

Po vypjatém zápase následovaly silné emoce. Dva představitelé vedení Slavie ostře reagovali po vyřazení v 3.…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…