Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

 
 

Atmosférický dvoulitr se mezi motory stává ohroženým druhem. A přece jsou tu modely, které takový motor nově dostávají. Co od něj čekat?

Fluence asi nemá smysl zdlouhavě představovat, v našem redakčním testu se objevil již třikrát.

Pojďme si proto shrnout jen to podstatné - čtyřdveřový sedan nižší střední třídy útočí svou cenou zejména na tradičněji založené zákazníky a v modelové nabídce tak doplňuje Mégane třetí generace, ze kterého ostatně i technicky vychází.

Velikostně se s délkou 4618 mm řadí mezi Mégane a Lagunu, cenově však zůstává zhruba na úrovni pětidveřového Mégane.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Fluence (všechny články)

Oproti němu však nabízí pouze zjednodušenou paletu motorů, do které nyní k osamocené benzinové šestnáctistovce přibyl druhý zážehový kolega a to silnější taktéž atmosféricky plněný dvoulitr.

Ten disponuje konzervativně vypadajícím výkonem 103 kW při 6000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 195 Nm při 3750 min-1. Díky tomu dokáže rozhýbat vůz o provozní hmotnosti 1410 kilogramů z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, což je o více než vteřinu lepší výsledek než na jaký dosáhne dosud nejdynamičtější motor v nabídce, 1,5 dCi o výkonu 81 kW. Dvoulitr je také jako jediný schopen pokořit hranici 200 km/h.

V praxi je opravdu cítit, že je pod kapotou (konečně...) pohonná jednotka schopná uspokojit i o něco náročnějšího řidiče. Tento první čtyřválcový plod spolupráce Renaultu a Nissanu se chová přesně tak, jak by se měla vrcholná motorizace (byť zde hovoříme o skromných 140ti koních) chovat – při běžné jízdě si jen tiše ševelit pod kapotou a v případě potřeby ze sebe vydat to nejlepší. To, že splňuje emisní normu Euro5 je dnes již samozřejmostí.

TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)

TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)

PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)

Čtyřválec má běžný, konfekční zvuk, celkové utlumení vozu je však dobré a tak nebudete agregátem rušeni. O pohodu na delších cestách se stará standardně montovaný šestistupňový manuál (automat není k dispozici), který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3600 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty, byť pokles oproti šestnáctistovce s pětistupňovou převodovkou není nikterak dramatický: 100 resp. 50 min-1.

Spotřeba se během několika testovacích kilometrů pohybovala na hranici devíti litrů, nutno však podotknout že jsme si vůz samozřejmě chtěli řádně vyzkoušet a tak jsme jej po zahřání úspornou jízdou opravdu neunavovali.

Místo toho jsme Fluence prohnali po točitých okreskách a Francouz kupodivu ani neprotestoval. Kombinace větších kol, zde příplatkových sedmnáctipalcových litých disků, a kvalitních letních pneumatik Bridgestone dala zapomenout na zimní test šestnáctistovky, řízení se nyní zdálo o něco citlivější a přesnější, nemluvě o větší jistotě v zatáčkách. Zato komfort lehce utrpěl, stále však Fluence dokáže většinu nepěkných děr na našich cestách odfiltrovat. Malé procento z nich se vám však jasně ohlásí nepříjemnou tupou ránou.

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi - Levné naftové kočáry (10/2010)

Renault Fluence s dvoulitrovým motorem má, alespoň co můžeme soudit na základě krátkého rendezvous, slušně našlápnuto a to hlavně díky ceně. Model ve výbavě Privilege (v jiné se nenabízí) přijde na 371.900,- Kč, což je o 20 tisíc méně než dáte za vznětovou patnáctistovku o výkonu 81 kW.

Těšíme se na plnohodnotný redakční test, který prověří zejména to, zda vás výkonný Fluence nezruinuje při tankování.

Renault Fluence - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V 1101,5 dCi 851,5 dCi 1051,5 dCi 1052,0 16V 145
Převodovka5M5M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]15981461146114611997
Válce/ventily4/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600066/400081/400081/4000103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250200/1750240/2000240/2000195/3750
Max. rychlost [km/h]185180185185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,713,011,011,99,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,74,44,64,47,9
Cena Confort [Kč]289.900,-334.900,----
Cena Exception [Kč]326.900,--381.900,-411.900,--
Cena Privilege [Kč]336.900,--391.900,-421.900,-371.900,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence

Renault spolu s Dongfengem chystají nový elektromobil.…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…