Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy

 
 

Atmosférický dvoulitr se mezi motory stává ohroženým druhem. A přece jsou tu modely, které takový motor nově dostávají. Co od něj čekat?

Fluence asi nemá smysl zdlouhavě představovat, v našem redakčním testu se objevil již třikrát.

Pojďme si proto shrnout jen to podstatné - čtyřdveřový sedan nižší střední třídy útočí svou cenou zejména na tradičněji založené zákazníky a v modelové nabídce tak doplňuje Mégane třetí generace, ze kterého ostatně i technicky vychází.

Velikostně se s délkou 4618 mm řadí mezi Mégane a Lagunu, cenově však zůstává zhruba na úrovni pětidveřového Mégane.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Fluence (všechny články)

Oproti němu však nabízí pouze zjednodušenou paletu motorů, do které nyní k osamocené benzinové šestnáctistovce přibyl druhý zážehový kolega a to silnější taktéž atmosféricky plněný dvoulitr.

Ten disponuje konzervativně vypadajícím výkonem 103 kW při 6000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 195 Nm při 3750 min-1. Díky tomu dokáže rozhýbat vůz o provozní hmotnosti 1410 kilogramů z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, což je o více než vteřinu lepší výsledek než na jaký dosáhne dosud nejdynamičtější motor v nabídce, 1,5 dCi o výkonu 81 kW. Dvoulitr je také jako jediný schopen pokořit hranici 200 km/h.

V praxi je opravdu cítit, že je pod kapotou (konečně...) pohonná jednotka schopná uspokojit i o něco náročnějšího řidiče. Tento první čtyřválcový plod spolupráce Renaultu a Nissanu se chová přesně tak, jak by se měla vrcholná motorizace (byť zde hovoříme o skromných 140ti koních) chovat – při běžné jízdě si jen tiše ševelit pod kapotou a v případě potřeby ze sebe vydat to nejlepší. To, že splňuje emisní normu Euro5 je dnes již samozřejmostí.

TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)

TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)

PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)

Čtyřválec má běžný, konfekční zvuk, celkové utlumení vozu je však dobré a tak nebudete agregátem rušeni. O pohodu na delších cestách se stará standardně montovaný šestistupňový manuál (automat není k dispozici), který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3600 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty, byť pokles oproti šestnáctistovce s pětistupňovou převodovkou není nikterak dramatický: 100 resp. 50 min-1.

Spotřeba se během několika testovacích kilometrů pohybovala na hranici devíti litrů, nutno však podotknout že jsme si vůz samozřejmě chtěli řádně vyzkoušet a tak jsme jej po zahřání úspornou jízdou opravdu neunavovali.

Místo toho jsme Fluence prohnali po točitých okreskách a Francouz kupodivu ani neprotestoval. Kombinace větších kol, zde příplatkových sedmnáctipalcových litých disků, a kvalitních letních pneumatik Bridgestone dala zapomenout na zimní test šestnáctistovky, řízení se nyní zdálo o něco citlivější a přesnější, nemluvě o větší jistotě v zatáčkách. Zato komfort lehce utrpěl, stále však Fluence dokáže většinu nepěkných děr na našich cestách odfiltrovat. Malé procento z nich se vám však jasně ohlásí nepříjemnou tupou ránou.

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi - Levné naftové kočáry (10/2010)

Renault Fluence s dvoulitrovým motorem má, alespoň co můžeme soudit na základě krátkého rendezvous, slušně našlápnuto a to hlavně díky ceně. Model ve výbavě Privilege (v jiné se nenabízí) přijde na 371.900,- Kč, což je o 20 tisíc méně než dáte za vznětovou patnáctistovku o výkonu 81 kW.

Těšíme se na plnohodnotný redakční test, který prověří zejména to, zda vás výkonný Fluence nezruinuje při tankování.

Renault Fluence - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V 1101,5 dCi 851,5 dCi 1051,5 dCi 1052,0 16V 145
Převodovka5M5M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]15981461146114611997
Válce/ventily4/44/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600066/400081/400081/4000103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250200/1750240/2000240/2000195/3750
Max. rychlost [km/h]185180185185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,713,011,011,99,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,74,44,64,47,9
Cena Confort [Kč]289.900,-334.900,----
Cena Exception [Kč]326.900,--381.900,-411.900,--
Cena Privilege [Kč]336.900,--391.900,-421.900,-371.900,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Fluence 2,0 16V: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence

Renault spolu s Dongfengem chystají nový elektromobil.…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hvězda Leicesteru? Trávníkář! Přiznal, jak vymýšlí šílené vzory

Hvězda Leicesteru? Trávníkář! Přiznal, jak vymýšlí…

Hlavní hvězdy fotbalového Leicesteru? Vardy, Mahrez, Schmeichel… a John Ledwidge. Poslední zmiňovaný se stará o…

 

Reflex.cz

Královna pařížských leseb Natalie Cliffordová Barneyová milovala básnířky, malířky i tanečnice

Královna pařížských leseb Natalie Cliffordová…

Spisovatelka a organizátorka pařížského kulturního života první půli 20. století Natalie Cliffordová Barneyová…

Otec pilota, který ve francouzských Alpách zabil 150 lidí, rozzuřil v den výročí pozůstalé

Otec pilota, který ve francouzských Alpách zabil 150…

Od nehody letounu společnosti Germanwings, který dle vyšetřovatelů záměrně navedl do skal pilot, uplynuly dva…