Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Grand Kangoo je levné MPV pro sedm

David Bureš
Diskuze (38)
Levné MPV z dílny Renaultu je odvozeno od užitkového Kangoo Express Maxi.

Renault začne začátkem dubna prodávat na evropských trzích nové levné MPV nazvané Grand Kangoo. Jako první se v prodeji objeví sedmimístná varianta, později bude následovat i pětimístná verze.

Automobilka slibuje, že si pohodlnou jízdu užijí i cestující v třetí řadě sedadel. Dvě oddělené a posuvné sedačky v poslední řadě sedadel pocházejí z modelu Scénic, ve kterém jsou použity v druhé řadě sedadel. Pasažéři na těchto sedadlech mohou využívat postraní odkládací prostory, nechybí zde ani reproduktory audio systému. Díky bohatému prosklení si nebudou zoufat ani s výhledem ven.

Nasedání dozadu usnadňují zadní boční posuvné dveře. Po jejich otevření vznikne průchod široký 63,6 centimetru. Druhou řadu sedadel je pak možné sklopit v poměru 60:40.

Sedadla zcela vzadu je možné sklopit, popřípadě vyjmout z vozu. V sedmimístné konfiguraci Grand Kangoo nabízí zavazadelník o objemu 300-400 litrů podle polohy zadních sedaček, po sklopení třetí řady sedadel kufr vzroste na 930 litrů.

Po sklopení druhé a třetí řady sedadel vznikne plocha s rovnou podlahou o objemu 3.400 litrů. Za příplatek je možné objednat sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je možné uvnitř auta převézt i velice dlouhé předměty.

Zákazníci budou moci vybírat ze dvou výkonových verzí turbodieselu 1,5 dCi. První nabízí 66 kW a 200 Nm, druhá 80 kW a 240 Nm. Manuální převodovka je v případě slabší varianty pětistupňová, v případě té silnější šestistupňová.

Renault Grand Kangoo - technická data
Motor1,5 dCi1,5 dCi
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]14611461
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min-1]66/400080/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1750240/1750
Max. rychlost [km/h]160170
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,013,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,5
Pohotovostní hmotnost [kg]14301430

Grand Kangoo je dlouhý 4.597 mm, široký 1.829 mm a vysoký 1.802 mm, rozvor náprav činí 3.081 mm.

Na francouzském trhu je Grand Kangoo nabízeno ve dvou stupních výbavy. Ceny se pohybují od 20.750 eur (cca 513 tisíc korun) do 23.250 eur (zhruba 574 tisíc korun) dle daného motoru a výbavy.

Automobil je po boku ostatních provedení Kangoo vyráběn ve francouzském závodě Maubeuge. Užitkové Kangoo Express je v současnosti nabízeno ve třech délkových variantách, osobní Kangoo je nabízeno ve dvou délkových variantách. Dodávku francouzské značky je možné pořídit i s elektrickým pohonem.

David Bureš
Diskuze (38)
2. 4. 2012 23:21
Re: lodgy a grand cangaroo
Niekto sa pozabudol, že sú aj autá, u ktorých dizajn nie je to hlavné. A najmä že nie každé auto sa musí páčiť každému.
Čo sa týka Lodgy a Kangoo - fakt nevieš čo melieš. V živote si asi auto ako je Kangoo nepotreboval. Priamo porovnávať Kangoo a Lodgy môže fakt len ten, kto o nich nemá ani šajn.
Avatar - Ronault.
1. 4. 2012 23:24
Re: frantici sa zrejme obavaju lodgyho
Otázkou je, jestli někdo, kdo si kupuje 4x2 Dustera žádá a zároveň má právo se divit slabšímu prostupu terénem a platí to i tak, že jestli je vůbec normální se tomu podivovat. Samozřejmě pokud někdo chce, tak může mít Duster s pohonem 4x4, seicento jaksi ne.
1. 4. 2012 22:16
Re: frantici sa zrejme obavaju lodgyho
Duster vypadá dobře, ale v terénu je ve verzi s pohonem pouze předku naprosto nepoužitelný. Dokonce je na tom hůř než klasické silniční předohraby díky nevhodnému rozložení velmi vysoké hmotnosti. Stačí trochu prudší svah, šotolina a Duster 4x2 končí - jen bezmocně hrabe předními koly. Můžu poslat GPS cesty, kde jsem byl svědkem toho, jak ji Duster couval dolů, opakovaně zkoušel vyjet a nepovedlo se mu to. Já jsem to potom se Seicentem vyjel.
Ale jako auto čistě do města asi bude Duster 4x2 OK.
1. 4. 2012 22:07
Re: lodgy a grand cangaroo
Kangoo bylo hezký v první generaci a po faceliftu. Současná generace je taková plastová slátanina, hlavně ta malá přední kapota s plastem nárazníku až kdoví kam vypadá divně. To už je skoro tak šeredné auto jako nové Drblo. A přitom to staré, hranaté, s protaženými blatníky, vypadalo dobře. Připadá mi, že se design některých aut v každé další generaci zhoršuje.
A ve chvíli kdy přijde na trh Lodgy je tohle o ničem - za 2x vyšší cenu nenabídne moc navíc.
1. 4. 2012 19:06
Re: Konečne
Souhlas! Konečně - přesně tenhle typ auta mám v hledáčku, nevím teda jestli zrovna kangoo, ale jsem rád, že se k tomu konečně odhodlali. Fiat Dobló maxi combi zabíjí možnost jen 5 sedadel a Caddy je dost drahej. Doufám, že se prodloužená verze objeví i jako MB Citan.