Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Grand Scénic a Mégane Sport

Ladislav Čermák
Diskuze (28)
Renault získal další prvenství – představil prodlouženou verzi minivanu Scénic, čímž doplnil číslo karosářských variant na šťastných 7 a zároveň se stal prvním výrobcem, majícím ve svém portfoliu dvě varianty minivanu.

Renault získal další prvenství – představil prodlouženou verzi minivanu Scénic, čímž doplnil číslo karosářských variant na šťastných 7 a zároveň se stal prvním výrobcem, majícím ve svém portfoliu dvě varianty minivanu. Přívlastek Grand znamená cenných 23 cm navíc, z toho 5 připadá na prodloužený rozvor, zbytek náleží protaženému zadnímu převisu. V první řadě vznikl prostor pro montáž třetí řady sedaček bez nutnosti topologických kompromisů, vlastních některým konkurentům. Získala také variabilita a pochopitelně i objem ložného prostoru v případě proměny na užitkovou verzi. V seznamu dostupných motorizací se pro celou řadu objevuje mírně přeplňovaný šestnáctiventilový dvoulitr, který spíš než vysoký výkon (120 kW/5.000 ot.) nabídne znamenitý kroutící moment (270 Nm/3.250 ot.) a dostatek dynamiky i plně naloženému vozu. Menší turbodiesel 1,5 dCi zaznamenal nárůst svalové hmoty (74 kW a 200 Nm/1.900 ot.) díky nasteroidování turbodmychadlem s variabilní geometrií, optimalizovaná jedna-devítka vykazuje vyšší kroutící moment (300 Nm/2.000 ot.). Ochranu na aktuální úrovni zaručuje kompletní paleta v současnosti dostupných bezpečnostních prvků, investice zase kryje dvanáctiletá záruka proti prorezavění.

Po úspěchu modelů Clio Sport a Clio V6 (aktuálně nová verze „255“) si v Diépe vzpomněli na úspěch Renaultu 19 16V a oba hatchbacky budou od nynějška nabízeny i v laděné verzi „Sport“, odlišující se přitvrzeným podvozkem, 18“ litými koly, sportovní šestistupňovou převodovkou, posílenou brzdovou soustavou s většími kotouči a čtyřpístkovými třmeny vpředu. Liší se samozřejmě i interiér, a to obvyklou sumou sportovních doplňků (sedadla, volant, přístrojová deska). Součástí ostrého provedení je i vysoká úroveň standardní výbavy (xenonové reflektory, dešťový a světelný senzor).

Nejdůležitější na konec, pod kapotou hřeje vysoce přeplňovaný šestnáctiventilový dvoulitr (225 k, 300 Nm), který umí stovku za 6,5 s a kilometr s pevným startem za 26,7 s, to vše při kombinované spotřebě 8,8 l/100 km.

Podrobnou reportáž z franfurtského autosalonu uveřejníme po skončení autosalonu v příloze, kde již nyní naleznete přehled očekávaných novinek a praktické informace týkající se návštěvy autosalonu

Ladislav Čermák
Diskuze (28)