Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

 
 

Francouzská automobilka přichází s lehkou modernizací svého největšího dodávkového modelu dva roky po jeho uvedení na trh.

Současný Renault Master vstoupil na evropský trh v roce 2010. Od svého předchůdce vyráběného od roku 1998 převzal prakticky jen pozici v nabídce své značky a jméno. Spolu s novou karoserií a designem nastoupil při uvedení na trh i nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T).

Zákazníci mají u tohoto motoru od roku 2010 možnost volby z verzí s výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Trojice výkonů bude k dispozici i nadále, ale od letošního roku má být Master ještě úspornější než doposud.

S cílem snížení spotřeby paliva se inženýři automobilky Renault při modernizaci motoru 2,3 dCi zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, upraveno je olejové čerpadlo a je použito nové mazivo v převodovce. K dosažení snížení spotřeby paliva má přispět i použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Renault uvádí, že Master má nyní v průměru o 0,6 litru nižší spotřebu paliva a emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km. U verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má být nyní spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 7,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 197 g/km.

Pro Master s pohonem předních kol je od letošního roku nově k dispozici na přání vzduchové odpružení předních kol bez ohledu na motorizaci, ale s výjimkou u verze s celkovou hmotností 2,8 tuny.

Nové vzduchové odpružení obou náprav má udržovat konstantní jízdní výšku bez ohledu na zatížení a zároveň umožňuje řidiči nastavovat přímo z kabiny světlou výšku vozu v rozmezí od +70 do -60 mm. V případě potřeby lze snížit výšku nákladové hrany na 450 mm.

K dalším novinkám v nabídce výbavy na přání je tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny pro Mastery s pohonem zadních kol a dvojmontáží na zadní nápravě. Motor s výkonem 74 kW (100 k) je nyní k dispozici i pro podvozky s jednoduchou nebo dvojitou kabinou připravené pro montáž nástavby. Paletu laků karoserie nově rozšiřuje perleťově černá.

Pro zvýšení komfortu posádky v kabině může posloužit i nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. Na přání bude k dispozici R-Plug&Radio+ s CD i MP3 přehrávačem a odděleným displejem. Dalším novým prvkem výbavy na přání je dokovací stanice pro smartphone.

Renault uvádí, že Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Renault Master L1H1 2.3 DCI Biturbo 170 Quickshift: Spojení siláků Renault Master L1H1 2.3 DCI Biturbo 170 Quickshift: Spojení siláků

Renault začal v Česku nabízet nejsilnější verzi motoru…

Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka

Renault ve spolupráci s německou firmou Oberaigner…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…