Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

 
 

Francouzská automobilka přichází s lehkou modernizací svého největšího dodávkového modelu dva roky po jeho uvedení na trh.

Současný Renault Master vstoupil na evropský trh v roce 2010. Od svého předchůdce vyráběného od roku 1998 převzal prakticky jen pozici v nabídce své značky a jméno. Spolu s novou karoserií a designem nastoupil při uvedení na trh i nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T).

Zákazníci mají u tohoto motoru od roku 2010 možnost volby z verzí s výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Trojice výkonů bude k dispozici i nadále, ale od letošního roku má být Master ještě úspornější než doposud.

S cílem snížení spotřeby paliva se inženýři automobilky Renault při modernizaci motoru 2,3 dCi zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, upraveno je olejové čerpadlo a je použito nové mazivo v převodovce. K dosažení snížení spotřeby paliva má přispět i použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Renault uvádí, že Master má nyní v průměru o 0,6 litru nižší spotřebu paliva a emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km. U verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má být nyní spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 7,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 197 g/km.

Pro Master s pohonem předních kol je od letošního roku nově k dispozici na přání vzduchové odpružení předních kol bez ohledu na motorizaci, ale s výjimkou u verze s celkovou hmotností 2,8 tuny.

Nové vzduchové odpružení obou náprav má udržovat konstantní jízdní výšku bez ohledu na zatížení a zároveň umožňuje řidiči nastavovat přímo z kabiny světlou výšku vozu v rozmezí od +70 do -60 mm. V případě potřeby lze snížit výšku nákladové hrany na 450 mm.

K dalším novinkám v nabídce výbavy na přání je tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny pro Mastery s pohonem zadních kol a dvojmontáží na zadní nápravě. Motor s výkonem 74 kW (100 k) je nyní k dispozici i pro podvozky s jednoduchou nebo dvojitou kabinou připravené pro montáž nástavby. Paletu laků karoserie nově rozšiřuje perleťově černá.

Pro zvýšení komfortu posádky v kabině může posloužit i nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. Na přání bude k dispozici R-Plug&Radio+ s CD i MP3 přehrávačem a odděleným displejem. Dalším novým prvkem výbavy na přání je dokovací stanice pro smartphone.

Renault uvádí, že Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka

Renault ve spolupráci s německou firmou Oberaigner…

Renault Trucks představuje Master Euro 6 Renault Trucks představuje Master Euro 6

Renault Master je v současnosti jediný model, který je…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…