reklama


Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

 
 

Francouzská automobilka přichází s lehkou modernizací svého největšího dodávkového modelu dva roky po jeho uvedení na trh.

Současný Renault Master vstoupil na evropský trh v roce 2010. Od svého předchůdce vyráběného od roku 1998 převzal prakticky jen pozici v nabídce své značky a jméno. Spolu s novou karoserií a designem nastoupil při uvedení na trh i nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T).

Zákazníci mají u tohoto motoru od roku 2010 možnost volby z verzí s výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Trojice výkonů bude k dispozici i nadále, ale od letošního roku má být Master ještě úspornější než doposud.

S cílem snížení spotřeby paliva se inženýři automobilky Renault při modernizaci motoru 2,3 dCi zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, upraveno je olejové čerpadlo a je použito nové mazivo v převodovce. K dosažení snížení spotřeby paliva má přispět i použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Renault uvádí, že Master má nyní v průměru o 0,6 litru nižší spotřebu paliva a emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km. U verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má být nyní spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 7,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 197 g/km.

Pro Master s pohonem předních kol je od letošního roku nově k dispozici na přání vzduchové odpružení předních kol bez ohledu na motorizaci, ale s výjimkou u verze s celkovou hmotností 2,8 tuny.

Nové vzduchové odpružení obou náprav má udržovat konstantní jízdní výšku bez ohledu na zatížení a zároveň umožňuje řidiči nastavovat přímo z kabiny světlou výšku vozu v rozmezí od +70 do -60 mm. V případě potřeby lze snížit výšku nákladové hrany na 450 mm.

K dalším novinkám v nabídce výbavy na přání je tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny pro Mastery s pohonem zadních kol a dvojmontáží na zadní nápravě. Motor s výkonem 74 kW (100 k) je nyní k dispozici i pro podvozky s jednoduchou nebo dvojitou kabinou připravené pro montáž nástavby. Paletu laků karoserie nově rozšiřuje perleťově černá.

Pro zvýšení komfortu posádky v kabině může posloužit i nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. Na přání bude k dispozici R-Plug&Radio+ s CD i MP3 přehrávačem a odděleným displejem. Dalším novým prvkem výbavy na přání je dokovací stanice pro smartphone.

Renault uvádí, že Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Renault Trucks představuje Master Euro 6 Renault Trucks představuje Master Euro 6

Renault Master je v současnosti jediný model, který je…

Renault Master se představil v modernizované podobě Renault Master se představil v modernizované podobě

Automobilka Renault na veletrhu užitkových vozidel v…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama