Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

Renault Master: Modernizace motorů a výbavy

 
 

Francouzská automobilka přichází s lehkou modernizací svého největšího dodávkového modelu dva roky po jeho uvedení na trh.

Současný Renault Master vstoupil na evropský trh v roce 2010. Od svého předchůdce vyráběného od roku 1998 převzal prakticky jen pozici v nabídce své značky a jméno. Spolu s novou karoserií a designem nastoupil při uvedení na trh i nový čtyřválcový turbodiesel 2,3 dCi (typ M9T).

Zákazníci mají u tohoto motoru od roku 2010 možnost volby z verzí s výkony 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k). Trojice výkonů bude k dispozici i nadále, ale od letošního roku má být Master ještě úspornější než doposud.

S cílem snížení spotřeby paliva se inženýři automobilky Renault při modernizaci motoru 2,3 dCi zaměřili na modifikace chladícího systému a to především na cirkulaci chladící kapaliny, upraveno je olejové čerpadlo a je použito nové mazivo v převodovce. K dosažení snížení spotřeby paliva má přispět i použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Renault uvádí, že Master má nyní v průměru o 0,6 litru nižší spotřebu paliva a emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km. U verze L1H1 s motorem o výkonu 92 kW (125 k) má být nyní spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 7,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 197 g/km.

Pro Master s pohonem předních kol je od letošního roku nově k dispozici na přání vzduchové odpružení předních kol bez ohledu na motorizaci, ale s výjimkou u verze s celkovou hmotností 2,8 tuny.

Nové vzduchové odpružení obou náprav má udržovat konstantní jízdní výšku bez ohledu na zatížení a zároveň umožňuje řidiči nastavovat přímo z kabiny světlou výšku vozu v rozmezí od +70 do -60 mm. V případě potřeby lze snížit výšku nákladové hrany na 450 mm.

K dalším novinkám v nabídce výbavy na přání je tažné zařízení s kapacitou 3,5 tuny pro Mastery s pohonem zadních kol a dvojmontáží na zadní nápravě. Motor s výkonem 74 kW (100 k) je nyní k dispozici i pro podvozky s jednoduchou nebo dvojitou kabinou připravené pro montáž nástavby. Paletu laků karoserie nově rozšiřuje perleťově černá.

Pro zvýšení komfortu posádky v kabině může posloužit i nové autorádio R-Plug&Radio s rozhraním Bluetooth a USB konektorem. Na přání bude k dispozici R-Plug&Radio+ s CD i MP3 přehrávačem a odděleným displejem. Dalším novým prvkem výbavy na přání je dokovací stanice pro smartphone.

Renault uvádí, že Master má v současné době 15% podíl na evropském trhu ve své kategorii velkých dodávek a téměř 27% podíl ve stejné kategorii ve Francii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem Konec Facebooku v Rusku? Úřady hrozí jeho zákazem

Ruské úřady dnes pohrozily, že od příštího roku zablokují…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka

Renault ve spolupráci s německou firmou Oberaigner…

Renault Trucks představuje Master Euro 6 Renault Trucks představuje Master Euro 6

Renault Master je v současnosti jediný model, který je…

 



 
Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Video: Takhle zatáčí unikátní osmikolová Tatra se všemi řiditelnými koly!

Dnes 15:52

Společnost Tatra Trucks prostřednictvím krátkého videa názorně demonstruje možnosti řízení čtyř, tří a dvou náprav speciálů ze své produkce.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit, nezvládá špínu!

Výměna manželek: Dáša chce po pár minutách skončit,…

Dáša se přihlásila do Výměny manželek a netušila, že se tím naplní její nejčernější noční můry. Bude muset…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…