Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Maxity 150 L3 - Trefa do černého

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Renault s nejdelší verzí valníku Maxity stanovil novou kategorii. Testovali jsme motor 3.0.

Francouzské automobilce se spolu s koncernově spřízněným Nissanem povedl husarský kousek. Nový model Maxity-podvozek nabízí nejen obvyklé rozvory 2,5 a 2,9 m, ale také jezevčíkovitou verzi 3,4 m. Tu jsme vybrali na test: celkovou délkou 6,67 m nemá kromě dvojčete Nissanu Cabstar žádného přímého konkurenta.

Menší podvozky s možností valníkové nástavby reprezentuje zejména Ford Transit, jehož největší verze LWB EF s délkou podvozku 4,1 m dovoluje celkovou hmotnost čtyř a čtvrt tuny. Robustnější valníky se pohybují kolem šesti tun. K testovanému vozu je nejblíže Mitsubishi Fuso Canter 5S13 s celkovou hmotností pět a půl tuny.

Za volantem maxity jsme si užili spoustu radosti. Sedadlo řidiče nás přivítalo širokou a pohodlnou náručí, přesný chod řadicí páky šestistupňové převodovky nás nadchl. Její krátké odstupňování přizpůsobené městskému provozu umožňovalo závodění se sportovními osobáky. Pod kabinou se totiž nacházel nejsilnější ze čtyřválců 2,5/80 kW nebo 96 kW a 3,0/110 kW.

Jakmile jsme minuli značku konec obce, vadily nám vysoké otáčky motoru. Šestý rychlostní stupeň po přeřazení z pětky nepřinášel potřebný pokles otáček. Na úrovni povolené rychlosti 80 km/h zůstávalo pod plynovým pedálem ještě hodně volného prostoru vždyť maxity se umí rozparádit až na 139 km/h.

Renault nás nadchl svými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách jsme příliš nemuseli ubírat plyn, při otáčení ve slepé ulici přišel vhod velkorysý rejd. Pochvala také patří přesnému řízení.

Drobné nerovnosti a prázdná korba nejsou vroucnými kamarády, záď prázdného nakladačku pak poskakuje. S polovičním zatížením si však maxity vyloženě tyká, což ostatně bývá záměr konstruktérů - stavět podvozky na nejpoužívanější váhu břemen.

Míru pohodlí za volantem nám zpříjemňoval pomocník pro rozjezd do kopce. Renault jej nazývá EHS (Easy Hill Start) a nejedná se pouze o klasické zabrždění a jeho automatické uvolnění po sešlápnutí pedálu plynu. Díky tlačítku vlevo pod volantem bylo možné stanovit rychlost deaktivace brzdy. U maxity nelze přehlédnout ani příznivou cenu.

Technické parametry
Motorpřeplňovaný vznětový
Počet válců/ventilů4/16
Zdvihový objem2953 cm3
Největší výkon110 kW při 3400 ot./min
Největší točivý moment350 N.m při 1600 ot./min.
Rozvod ventilůDOHC
Pohonzadní kola
Převodovkašestistupňová manuální
Celková délka6673 m
Rozvor náprav3400 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1570/1492 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost1869/2631 kg
Rozměry nástavby4600 x 2100 x 400 mm
Objem nádrže paliva90 l
Pneu195/70 R15
Největší rychlost139 km/h
Spotřeba paliva10,1 l/100 km
Celková záruka2 roky
Základní cena bez DPH570 000 Kč
Cena testovaného provedení bez DPH650 000 Kč

Text: Ladislav Černý

Foto: Josef Žáček

pneu mitsubishifuso renault pneu mitsubishifuso renault

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)