Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane RS 265 Trophy: Ještě silnější Mégane

David Bureš
Diskuze (40)
Nejostřejší Mégane s výkonem 198 kW (265 k) vznikne v limitované edici 500 exemplářů.

Renaultsport, sportovní divize automobilky Renault, představuje na prvních snímcích nejostřejší edici Mégane, nazvanou RS 265 Trophy. V Česku se tento hothatch oficiálně prodávat nebude.

Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým motorem 2,0 Turbo o výkonu 198 kW (265 k) v 5500 min-1, vrchol točivého momentu 360 Nm je k dispozici mezi 3000 a 5000 min-1. Poměr výkonu a váhy je 142 kW na tunu. Přenos na přední kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Ve výchozím Mégane RS 250 je k dispozici výkon 184 kW a maximální krouticí moment 340 Nm.

Mégane RS 265 Trophy zrychlí z 0-100 km/h za 6,0 s, maximální rychlost je 254 km/h. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 8,2 l/100 km, což odpovídá 190 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. Mégane RS 250 je v akceleraci na 100 km/h o 0,1 s pomalejší a jede „jen“ 250 km/h.

Konkurenční Scirocco R s motorem 2,0 TSI o výkonu 195 kW a šestistupňovým manuálem je v akceleraci na 100 km/h stejně rychlé, s převodovkou DSG však z 0-100 km/h zrychlí za 5,8 s. Hodnota maximální rychlosti je v obou případech 250 km/h.

Vyšší výkon Mégane RS 265 Trophy byl dosažen díky použití turbodmychadla s plnicím tlakem 2,5 bar, což je o 0,2 baru více než v případě výchozí verze RS 250. Upraven byl i přívod vzduchu.

Už v základní výbavě bude vůz vybaven podvozek Cup, který je v Mégane RS 250 za příplatek. Ten zahrnuje samosvorný diferenciál, drážkované brzdové kotouče Brembo, tužší pružiny a tlumiče.

Použita samozřejmě byla také přední náprava PerfoHub s nezávisle otočně uchycenou těhlicí kola ve vzpěře MacPherson, která snižuje táhnutí řízení při akceleraci. Podobné řešení, nazvané RevoKnuckle, používá i konkurenční Ford RS.

Novinkou jsou pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A, které mají poskytovat vynikající přilnavost, stabilitu a nízký hluk za všech povětrnostních podmínek. Obuty budou na černá 19palcová kola Speedline s červenými límci.

Vzhledově se vůz liší diodovými světly pro denní svícení, několika červenými nápisy „Trophy“ a černě lakovanou střechou. Mégane RS 265 Trophy bude možné objednat v bílé Glacier, černé Etoilé, šedé Cassiopée, nebo ve žluté metalíze Liquid, známé například z minulé generace Mégane R26.R.

Uvnitř se objevuje telemetrický počítač Renaultsport Monitor, plaketka s číslem auta před řadicí pákou a sedadla Recaro se žlutými bezpečnostními pásy a dalšími detaily.

Mégane RS 265 Trophy se veřejnosti poprvé ukáže příští víkend na okruhu Nürburgring při příležitosti formulového poháru World Series by Renault. Vůz bude možné objednat od 20. června, na silnice se dostane na konci letošního července. Čeští zákazníci se však automobilu nedočkají, oficiálně se bude prodávat jen ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku.

Renault postaví pouze 500 exemplářů tohoto hot hatche, 50 z nich poputuje do Velké Británie. Na domácím francouzském trhu bude RS 265 Trophy stát 35.500 euro (852.000,- Kč). Výchozí RS 250 je v Česku za 749.900,- Kč.

David Bureš
Diskuze (40)
15. 6. 2011 09:15
Re: Životnost
1.5 baru je sice vyšší, ale nikterak závratná hodnota a pokud se k motoru bude majitel chovat tak, jak má, tak bych neočekával zásadnější problémy. Závodní motor... >:D >:D
14. 6. 2011 13:48
Re: Životnost
sorry, ale myslim ze ty o autach z mechanickej stranky moc nevies...
Avatar - white label
14. 6. 2011 13:23
Re: kW/PS
Že se mechanické koně používají např. v UK a za mořem vím, ale v dnešní kontinentální Evropě se s tím (oficiálně) u výkonů nových automobilů prakticky vůbec nesetkáš... :-)
14. 6. 2011 08:14
Re: kW/PS
Dobre, dobre, presvedcili jste me. :-) Nejspis spatny prepocet na strane redakce.
Timto se detektivni kancelari omlouvam a uznavam, ze ma Megane Trophy jen 265 plus minus 4 kone. ;-)

PS: nekdy si projdi fora a DE/IT/UK fanouskovske servery, kilowatty vzdy sedi, ale kone udava kazdy jinak... :-)
Avatar - white label
14. 6. 2011 00:41
Re: kW/PS
Tak pokud bylo v Anglii uvedeno jen 261bhp, pak by to v mechanických koních odpovídalo 195kW, které jsou v metrických koních skutečně těch 265 koní. Takže potom je nejpravděpodbnější ta verze, že to má špatně redakce tady v tomto článku, kde uvádí 198kW, místo správných 195kW.
Pak se tedy znovu vracím k mé dnešní připomínce ze 17:05, kterou mylně zpochybnil Cara Binieri... ;-)

P.S. Pak tedy velmi prvděpodobně ty kW ani nejsou v oficiální zprávě Renaultu k tomuto modelu a je to jen matematická aktivita zdejší redakce, která jen přepočítala 265 koní na kW s tím, že si k přepočtu mylně vzala 265 koní mechanických, místo správných metrických, čímž by byla tato "záhada" definitivně vysvětlena detektivní kanceláří "white label". >:-[]
Takže tímto prosím autora článku o vyjádření k tomuto "problému"... a všem zúčastněným děkuji za případnou pozornost k tomuto nezáživnému tématu :-)