Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud)

M M
Diskuze (24)
O tom aké ťažké je vyrábať malé MPV sa presvedčil aj priekopník tejto kategórie.

Segment priestranných vozidiel dolnej triedy je súbojom dvoch filozofií.

Klasické, ale malé jednopriestorové MPV tak stoja proti veľkopriestorovým kombi.

Tie prvé ale zatiaľ ťahajú za kratší koniec.

Možno preto, že okrem vzduchu nad hlavou ponúkajú proti hatchbackom len málo výhod.

O tom aké ťažké je vyrábať malé MPV sa presvedčil aj priekopník tejto kategórie.

Renault Modus mal síce sľubný nástup na trh, ale potom predaje začali klesať. V roku 2006 napríklad predal len 86.414 áut. Ročný plán hovoril o 270.000 kusoch. Táto disproporcia medzi plánmi a realitou viedla vedenie k úvahám nenahradiť Modus priamym nástupcom.

Auto síce dostalo ešte jednu šancu v podobe faceliftu a dlhšej verzie Grand Modus. Zdá sa ale, že Renault nakoniec vidí budúcnosť malých priestranných áut v sériovom prevedení crossoveru Captur.

M M
Diskuze (24)
23. 7. 2011 22:27
Re: Rarita
Nepleť hrušky a jablká. Nissana Note beriem, ale Golf Plus je maximálne tá hovadina, čo píšeš, nie malé MPV. O "Noťasovi" som pred istým časom uvažoval, ale vtedy ho potápala trochu vysoká cena. Inak je to príjemné a docela dobré auto, podobne Honda Jazz. Ale obaja títo Japonci sú menší, než posledná generácia malých "eurovanov" ako sú C3 Picasso, Venga a spol. alebo nová Meriva - najmä posledne menovaná riadne pribrala.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 7. 2011 18:30
Re: Rarita
Taky jsem si všiml většího výskytu Idee i Modusu před fcl. Tipnul bych to spíš na ojetiny ze západu, než nové auta z ČR.
23. 7. 2011 18:06
Re: Modus
Ahoj Marko, jsem rád, že jsi načal téma kategorizace "úspěch/neúspěch". Jasně - ty píšeš články = ty určuješ, o čem budeš psát. Ale u některých tvých voleb bych s tebou asi nesouhlasil. Ono totiž není úplně jedoznačné co pro automobilku je úspěch a co ne. Vezmi si třeba VW Touareg - z interního zdroje jsem se doslechl, že i když se tento model prodává "jak teplé rohlíky", nikdy se jeho vývoj nezaplatí. Na druhou stranu - vývojové náklady Modusu určitě nebyly tak vysoké, aby už dávno nebyly "zpátky". Stejně tak se ve Škodovce říká o Roomsteru, že "dobrý každý kus, který se nevyrobí", jelikož ani u něj nelze mluvit o rentabilitě. A dívat se na to okem prodejních plánů? Kdy budeš psát o Audi A1? :-)
Ale jinak díky za každý další článek, jako jeden z mála udržuješ kvalitu tohoto serveru. Takže jen tak dál :yes:
23. 7. 2011 17:55
Re: Rarita
Souhlas, podle mně je celý problém v kategorii malých MPV, kde ty menší z nich jsou až příliš blízko malým kombíkům, proti kterým nemají příliš výhod a jsou citelně dražší... Je to vidět i na prodejích modelů v této kategorii a možná i na Grand Modusu, který podle mně vzhledem ke svému věku zažívá větší úspěch než jeho dřívější a mladší sourozenec (i když zde sehrála svou roli víc faktorů - facelift, snížení ceny atd.) ...
PS: Golf plus není úplně konkurent Modusu a jeho prodeje nejsou až tak špatné (i když tam je to možná dáno spíš tím, že to je prostě VW)
23. 7. 2011 08:04
Re: Modus
Ve Francii se ho vloni prodalo skoro stejně jako novinky C3 Picasso.