Nový Renault Megane: První fotografie francouzského Golfu

Nový Renault Megane: První fotografie francouzského Golfu

 
 

Pryč se všemi kolmými záděmi a jinými pravidelnými geometrickými tvary! Design nového Megane plyne tak jako u žádného jiného současného modelu značky Renault. Premiéra bude na francouzské automobilové přehlídce - pařížském autosalonu - v říjnu.

Start pro nový Megane nebylo možné načasovat lépe. Na autosalon v Paříži bude zaměřena pozornost celé Francie a zbytek Evropy, kterému vozy značek Citroen, Peugeot a Renault nic neříkají, sem musí kvůli takovým jménům jako je Golf nebo Insignia. Po úniku prvních oficiálních fotografií je možné říci, že Renault Megane bude jistě patřit k velkým hvězdám na výstavišti u Porte de Versailles.

I na samém konci svého působení na evropském trhu se právě končící generace Meganu řadí k šesti nejprodávanějším modelům ve třídě. Přesto u nového vydání nenajdete nic, co by se na předchůdce odkazovalo. Renault se na rozdíl od hlavního konkurenta z Německa nedrží u svých úspěšných masově vyráběných modelů tradic a téměř s každou generací přiváží nové tvary.

Na rozdíl od předchůdce nebude nový Megane ponoukat k dlouhým diskuzím nad kontroverzní zádí. V této části se design stabilizoval. Nové řešení odpovídá vkusu průměrného Evropana a současně vytváří objem potřebný pro větší zavazadlový prostor. Pozornost přenesli designéři dopředu. Stylistická příbuznost s větší Lagunou je méně těsná než se čekalo. Zcela nové je řešení prolisů na kapotě, které vedle tradičního centrálního zlomu tvoří také nezvyklý půlkruhový tvar. Megane tak ponese sportovnější tvary i když vnější rozměry budou větší.

Podle prvních informací je Megane postaven na platformě Nissanu Qashqai a má být přes větší rozměry o několik kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Motorový prostor budou obsazovat z větší části moderní zážehové a vznětové motory. Nový motor 1,4 TCE (96 kW) nahradí atmosférický benzinový dvoulitr zřejmě až během roku 2009. S parametry 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min, to bude zdatný konkurent německým motorům TSI a italským TJET.

Zpočátku budou v nabídce mj. motory 1,2 TCE, 1,6 nebo 2,0 Turbo. Pět vznětových motorizací bude vycházet ze známých jednotek 1,5 dCi a 2,0 dCi.

Renault má jako obvykle připravenou celou řadu karosářských variant. K pětidveřovému hatchbacku se přidá třídveřové provedení, které možná dostane nálepku kupé, chybět by neměl ani sedan, kupé-kabriolet a kombi. Pod jménem Scénic bude i nadále nabízena velkoprostorová řada nižší střední třídy.

Anketa

Ohodnoťte design nového Renaultu Megane jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Renault Megane: První fotografie…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…