Renault oznámil pokles prodeje v roce 2009 o 3,1 %, zlepšení nečeká
Globální prodeje francouzské automobilové skupiny Renault SA klesly v loňském roce o 3,1 % na 2,31 milionu vozů. Tržní podíl na globálním automobilovém trhu Renaultu přesto v loňském roce vzrostl o 0,1 % na 3,7 %, protože globální trh s automobily klesl o 4,7 %. Šéf prodeje Renaultu Jerome Stoll nepředpokládá, že by v tomto roce mělo dojít ke zlepšení, co se objemu prodeje týká. Stoll upozornil, že Renault prodává dvě třetiny své produkce na evropských trzích. V Evropě by měl dle jeho odhadů letos klesnout prodej aut o 8 až 10 %. Podobně jako jiné evropské automobilky zmiňuje jako hlavní důvod ukončení šrotovného.
Z pohledu na strukturu prodeje vyplývá, že Renault nejvíce tratil v segmentu užitkových vozů, kde prodeje meziročně klesly o 24 %. Naopak v segmentu osobních vozidel prodeje vzrostly o 0,7 %. Výrazně se pak dařilo značce Dacia, jejíž celosvětové prodeje vzrostly o 21 %. V Evropě dokonce Dacia zaznamenala růst prodeje o 91 % a dosáhla tak tržního podílu 1,3 %.
Stoll novinářům také sdělil, že automobilka se v tuto chvíli snaží o optimalizaci prodeje na trzích, kde je již přítomna. Vyjádřil se i k tomu, zda Renault neuvažuje o výrobě v Číně, kde automobilka sice své vozy již prodává, ale jen ve velmi omezeném rozsahu. Renault bude podle Stolla takovou variantu, tedy investici do výroby v Číně, zvažovat v druhé polovině roku. S prodejem svých aut v USA naopak francouzská automobilka nepočítá.