Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks představil D Wide 11L

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Renault Trucks rozšiřuje svoji nabídku distribuční řady o model D Wide s motorem o objemu 11 litrů.

Francouzská značka Renault Trucks doposud nabízela vozidla ve své modelové řadě D s přeplňovanými vznětovými čtyřválci DTI 5 o objemu 5,1 litru a šestiválci DTI 8 s objemem 7,7 litru, ale nyní do nabídky zařadila i šestiválec DTI 11 o objemu 11 litrů.

Provedení D Wide představuje vrchol modelové řady D s celkovou hmotnosti vozidla 18 až 26 tun a kabinou širokou 2,3 m, které bylo k dispozici pouze s motorem DTI 8 ve třech výkonových provedení, nabízejících 184 kW (250 k), 206 kW (280 k) a 235 kW (320 k).

Uvedení motoru DTI 11 pro model D Wide rozšiřuje nabídku jeho výkonových verzí o další dvě varianty, které nabízejí 280 kW (380 k) a 316 kW (430 k). Točivý moment pak vrcholí hodnotami 1800 a 2050 N.m.

Renault Trucks D Wide je sériově vybaven robotizovanou převodovkou Optidriver. Pro ještě větší bezpečnost a pohodlí posádky může být na přání vybaven retardérem Voith.

Dále může být vybaven balíčkem Fuel Eco pro optimalizaci spotřeby paliva, do nějž patří systém eco cruise control, vypnutelný kompresor vzduchu a automatické zastavení motoru.

Novinka v nabídce Renault Trucks má podle výrobce uspokojit zákazníky, hledající vozidlo s vysokým výkonem a sníženou kabinou. Přístup do kabiny Renault Trucks D Wide byl navržen tak, aby usnadnil každodenní práci řidiče, která mnohdy vyžaduje časté nastupování a vystupování z vozidla. D Wide je proto vybaven dvěma schůdky s protiskluzovou úpravou a výškou pouhých 340 mm.

Renault Trucks D Wide 11L má odpovídat na požadavky oborů spojených s komunálními službami, přepravou kapalin nebo přepravou automobilů.

Stejně jako distribuční model D Wide 11L může nyní motorem DTI 11 disponovat i model C s kabinou 2,3 m, který byl doposud nabízen rovněž pouze s motorem DTI 8. Tento model má vyhovovat oborům komunálních služeb, jako například svozu odpadu a rovněž má být dobře použitelný pro náročné stavební obory.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Bubáq
5. 12. 2015 21:19
Vrtá mi hlavou,
proč pro popsané účely žádný výrobce nenabízí konkurenta MB Econicu...... Tvrdit, že snížená kabina D wide vychází v ústrety .... bla bla bla je hloupost, řidič či spolujezdci tak jako tak musí tančit na schůdcích pokaždé, když kabinu opouští nebo do ní lezou... Jenom Econic nabízí potřebné pohodlí posádce rozvozového nákladního vozu. To si toho ještě nikdo nevšiml?
5. 12. 2015 14:01
Kde je Áda ?
Počkejte na Ádu, on nám to všem vysvětlí..... >:D >:D >:D >:D >:D
Ale musíme si opravdu počkat. Mluvil jsem s jeho ošetřovatelem. Áda prý prohlásil, že si chce objednat "rendlíka" a tak mu radši preventivně vypnuli wifi. >:D >:D >:D
5. 12. 2015 12:52
Re: Popeláři
Možná tě to překvapí, ale existují i jiná místa než Praha, kde jsou třeba kopce a k nejbliží spalovně/skládce to je daleko. Ty auta pak denně najezdí hromadu kilometrů a musí mít trošku odpich.
5. 12. 2015 10:45
Popeláři
A k čemu popeláři potřebují 11 litrový motor? Na to popojíždění od popelnice k popelnici by jim bohatě postačil ten základní pětilitr...