Seat Bolero 330 BT
Tento supersport poprvé z vývojových dílen Seatu vyjel u příležitosti Ženevského autosalonu, kde byl také představen široké veřejnosti.
U Bolera je kromě znamenitého designu, který vám asi nemusím popisovat, zajímavý především motor, převodovka a pohon všech kol.
Motor, který dokáže Bolero hnát rychlostí až 273 km/h má objem 2,8 l a pravděpodobně pochází z vývoje Audi. Je vybaven pětiventilovou technikou. Dostatečný výkon a točivý moment dodávají dvě turbodmychadla. Každé pro jednu řadu válců. Výkon je 242 kW neboli 330 koní. Myslím, že točivý moment je snad ještě zajímavější - 500 N.m. Ten je k dispozici od 1800 (!) do 3600 otáček za minutu.
Převodovka je šestistupňová samočinná Tiptronic. Výhodou Tiptronicu oproti klasickým automatům je možnost manuální volby jednotlivých rychlostí. Přesto by opravdové sportovní fanoušky asi více potěšila převodová soustava s jedním pedálem navíc :-)
Aby byl obrovský výkon a točivý moment bezpečně přenesen na vozovku, je Bolero vybaveno stálým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronicky ovládanými závěrami diferenciálů na obou nápravách.
Jedna věc se však na Boleru nepovedla. Jde jen o studii a s velkou pravděpodobností nemá značka Seat v rámci koncernu VW nárok pomýšlet na sériovou výrobu takového vozu. To u koncernové sestry Audi je situace jiná. V jejím Maďarském závodě se již delší dobu připravuje sériová výroba extravagantního kupé a kabria s názvem TT (viz foto).
Technické údaje | |
Typ | 2,8 l V6 bitrbo |
Výkon (kW/ot/min) | 242/5800 |
Točivý moment (Nm/ot/min) | 500/1800-3600 |
Pohon | 4x4 |
Převodovka | 6st. Tiptronic |
Výkony | |
Nejvyšší rychlost (km/hod) | 273 |
Akcelerace 0-100 km/hod (s) | 5,0 |
Rozměry | |
Délka (mm) | 4521 |
Šířka (mm) | 1840 |
Výška (mm) | 1383 |
Rozvor (mm) | 2658 |
Rozchod vpředu (mm) | 1542 |
Rozchod vzadu (mm) | 1542 |
Objem kufru (l) | 400 |
Pneu | 255/40 R19 |
Ráfky | 9Jx19 |
Hmotnosti | |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1615 |
Nosnost (kg) | 550 |