Seat Ibiza 1.4 (facelift)

Seat Ibiza 1.4 (facelift)

 
 

Faceliftem nebo kompletní inovací prošly u Seatu již všechny modelové řady. Arosa a Toledo jsou zcela nové. Ibiza, Cordoba a Alhambra mají za sebou tzv. facelift neboli inovaci stávajícího modelu. Typ Ibiza se v českých zemích držel dost dlouho ve středním poli prodejnosti obdobných vozů. Chtěli jsme se proto přesvědčit, zda a jak prospěly tomuto autu nejnovější změny.

Faceliftem nebo kompletní inovací prošly u Seatu již všechny modelové řady. Arosa a Toledo jsou zcela nové. Ibiza, Cordoba a Alhambra mají za sebou tzv. facelift neboli inovaci stávajícího modelu. Typ Ibiza se v českých zemích držel dost dlouho ve středním poli prodejnosti obdobných vozů. Chtěli jsme se proto přesvědčit, zda a jak prospěly tomuto autu nejnovější změny.

Základní charakter vozu zůstal zachován - charakteristický klínovitý profil je výrazný hlavně u třídveřové verze. S ohledem na ostatní modely přepracovali designéři přední masku chladiče: ta je nyní svisle členěná a profily obepínající znak opticky pokračují do prolisů v přední kapotě. Nový je také tvar sdružených světlometů, který dává vozu sportovnější výraz. Vzadu pak zaujmou velkoplošné sdružené svítilny, situované nyní nezvykle vysoko. I na modelech Cordoba se v současnosti objevuje další nový prvek značky: velká prázdná "plechová" plocha na pátých dveřích bez výrazných prolisů. Spíše třešničkou na dortu je pak zadní střešní spoiler s decentně ukrytým třetím brzdovým světlem.

Interiér Ibizy narozdíl od dynamického zevnějšku působí o poznání studeněji. Všechny části jsou sice kvalitně slícované a při jízdě nic nedrnčí, ale použité materiály a design přístrojové desky odkazují spíše na trendy poloviny devadesátých let než na model 2000. Mohutná šedočerná palubní deska bez jakéhokoli odkládacího prolisu se sice alespoň neodráží ve skle, ale v malém autě působí jako plýtvání místem. Přístrojová deska nevybočuje z koncernových standardů, je dobře přehledná a všechny údaje jsou bez problémů čitelné. Středovému panelu pak dominuje multifunkční displej (za příplatek), který je ve voze této třídy vzhledem k nabízeným funkcím spíše zpestřením ovládání než nezbytností.

Volant je sice výškově nastavitelný, řidiči vyšších postav do něj však i tak narážejí stehny. Věnec pěkného tříramenného volantu má optimální tloušťku a i krátká řadicí páka padne okamžitě dobře do ruky. Subtilním dojmem působí multifunkční přepínače pod volantem - například při tlaku směrem k ose řízení výrazně rezonují a ve všech směrech mají dosti značnou vůli. Odkládacích prostorů je v interiéru poměrně dost, spíše symbolické jsou však kapsy ve výplních dveří. Výškově nastavitelná sedadla s textilním povrchem působí příjemně, jsou však poměrně měkká a neposkytují optimální boční vedení. K pohodlí nepřispívají ani krátké sedáky.

Široké dveře s velkým úhlem otevření umožňují dobrý přístup k zadním sedadlům, kde naleznou přijatelný komfort tři děti nebo dva dospělí. Pohodlí jim ale kazí krátká vzdálenost od předních opěradel, daná malým rozvorem. Naopak bezchybně a s velmi nízkou hladinou hluku funguje větrání pomocí výklopných zadních okének.

Zavazadlový prostor o objemu 250 litrů je v průměru své třídy, při otevírání třetích dveří si ale téměř jistě umažete ruce. Požadavek na hladkou záď splnili konstruktéři ukrytím madla do výklopného znaku "S", na který je nutno nejprve zatlačit a podhmatem víko otevřít.

Koncernový motor 1.4 o výkonu 44 kW (dva ventily na válec) už svými hodnotami napovídá, že jeho možnosti jsou dosti závislé na míře zatížení vozu. V praxi se tato pohonná jednotka projevuje přijatelnou spotřebou a poměrně nízkou hladinou hluku, závodníka ale z Ibizy neudělá. Při polovičním zatížení se motor jen neochotně nechal vytáčet a mimo město bylo nutno řadit až nezvykle často. V městském provozu s malými rychlostmi naopak prokazoval dobré služby při rozjezdech a ani při dlouhém popojíždění v koloně neměl tendenci se přehřívat. Optimálním motorem pro plné využití Ibizy je tedy pravděpodobně šestnáctiventilová čtrnáctistovka s výkonem 55kW.

Dynamické vlastnosti vozu jsou uspokojivé pouze v městském provozu - při vyšších rychlostech motor ztrácí na síle. V zatáčkách se Ibiza kupodivu chová lehce přetáčivě, nepříjemné jsou ale spíše její boční náklony. Pochvalu si zaslouží brzdy - i při opakovaném použití neztrácely sílu a udržely auto v přímém směru.

Modernizace druhé nejmenší řady Seatu tento vůz nesporně zatraktivnila. Konkurenceschopná bude ale Ibiza spíše se silnějšími motory a bohatší výbavou (v základní úrovni Select chybí i sklápění zadních opěradel!). V českých podmínkách bude přitom Ibiza muset v tomto segmentu trhu bojovat i příznivou cenou. Rozhodnou jako vždy zákazníci.

posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, hodiny, ukazatel venkovní teploty, imobilizér, 13" ocelové ráfky

airbag řidiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken předních dveří, výklopná zadní boční okna, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, 14" ocelové ráfky

airbag spolujezdce (7.310,- Kč), paket Aircon High - poloautomatická klimatizace, rádio High +6x repro, multifunkční velkoplošný displej (63.150,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 282 900 Kč Cena v testované výbavě: 391 460 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, hodiny, ukazatel venkovní teploty, imobilizér, 13" ocelové ráfky

Výbava testovaného vozu:Výbava Signo: airbag řidiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken předních dveří, výklopná zadní boční okna, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, 14" ocelové ráfky

Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, problémy má i ruská pobočka Home Creditu Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, problémy má i ruská pobočka Home Creditu

Země čelí největšímu útoku počítačových pirátů v historii.

Skotská premiérka chce referendum řešit v závěru brexitu Skotská premiérka chce referendum řešit v závěru brexitu

Skotská premiérka Nicola Sturgeonová odložila rozhodnutí…

Podmínky pro pobyt cizinců se zpřísní, definitivně rozhodli poslanci Podmínky pro pobyt cizinců se zpřísní, definitivně rozhodli poslanci

Poslanecká sněmovna znovu schválila novelu, která zpřísní…

Růst USA se zpomalí, odhaduje Mezinárodní měnový fond Růst USA se zpomalí, odhaduje Mezinárodní měnový fond

Mezinárodní měnový fond zhoršil hospodářský výhled…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1391
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 116 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 782
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 955 / 460
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3876
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1394
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

 




Seat Ibiza (1993-2001) - německá technika, španělský temperament Seat Ibiza (1993-2001) - německá technika, španělský temperament

Začátek 90.let představoval pro Seat období renesance. Po…

Nový Seat Ibiza Nový Seat Ibiza

Získali jsme první informace a fotografie nové generace…

 



 
Prague Harley Days 2017: Znáte bikerské hry v jízdních dovednostech?

Prague Harley Days 2017: Znáte bikerské hry v jízdních dovednostech?

Dnes 16:50

Praha prožije první zářijový a zároveň poslední prázdninový víkend ve znamení strojů značky Harley-Davidson a to díky akci Prague Harley-Days, jejichž součástí budou i bikerské hry.




Blesk.cz

Legendární konzole SNES se vrací v mini podobě, zahrát si na ní půjde dosud nevydaný StarFox 2

Legendární konzole SNES se vrací v mini podobě,…

Po úspěchu miniaturní a moderní verze legendární osmibitové konzole Nintendo Entertainment System (NES), po níž…

Prasečí mor v Česku: Rychle se šíří, přenášejí ho klíšťata

Prasečí mor v Česku: Rychle se šíří, přenášejí ho klíšťata

V České republice se objevil africký mor prasat. Nakažlivá choroba, kterou přenášejí volně žijící zvířata, se do…

 

iSport.cz

Výkonný výbor FAČR navrhne změnu stanov. Vyloučí pat ve volbě předsedy

Výkonný výbor FAČR navrhne změnu stanov. Vyloučí pat…

Co se stalo 2. června na valné hromadě fotbalové asociace, už by se nemělo na té další 12. prosince v Nymburce…

Bohemians jednali s Plzní o hostování Ivanschitze, ten nakonec couvnul

Bohemians jednali s Plzní o hostování Ivanschitze,…

Mimořádně zajímavý transfer se rodil na trase Praha - Plzeň. Podle informací iSport.cz Bohemians jednali s…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…