Seat Ibiza 1.4 (facelift)

Seat Ibiza 1.4 (facelift)

 
 

Faceliftem nebo kompletní inovací prošly u Seatu již všechny modelové řady. Arosa a Toledo jsou zcela nové. Ibiza, Cordoba a Alhambra mají za sebou tzv. facelift neboli inovaci stávajícího modelu. Typ Ibiza se v českých zemích držel dost dlouho ve středním poli prodejnosti obdobných vozů. Chtěli jsme se proto přesvědčit, zda a jak prospěly tomuto autu nejnovější změny.

Faceliftem nebo kompletní inovací prošly u Seatu již všechny modelové řady. Arosa a Toledo jsou zcela nové. Ibiza, Cordoba a Alhambra mají za sebou tzv. facelift neboli inovaci stávajícího modelu. Typ Ibiza se v českých zemích držel dost dlouho ve středním poli prodejnosti obdobných vozů. Chtěli jsme se proto přesvědčit, zda a jak prospěly tomuto autu nejnovější změny.

Základní charakter vozu zůstal zachován - charakteristický klínovitý profil je výrazný hlavně u třídveřové verze. S ohledem na ostatní modely přepracovali designéři přední masku chladiče: ta je nyní svisle členěná a profily obepínající znak opticky pokračují do prolisů v přední kapotě. Nový je také tvar sdružených světlometů, který dává vozu sportovnější výraz. Vzadu pak zaujmou velkoplošné sdružené svítilny, situované nyní nezvykle vysoko. I na modelech Cordoba se v současnosti objevuje další nový prvek značky: velká prázdná "plechová" plocha na pátých dveřích bez výrazných prolisů. Spíše třešničkou na dortu je pak zadní střešní spoiler s decentně ukrytým třetím brzdovým světlem.

Interiér Ibizy narozdíl od dynamického zevnějšku působí o poznání studeněji. Všechny části jsou sice kvalitně slícované a při jízdě nic nedrnčí, ale použité materiály a design přístrojové desky odkazují spíše na trendy poloviny devadesátých let než na model 2000. Mohutná šedočerná palubní deska bez jakéhokoli odkládacího prolisu se sice alespoň neodráží ve skle, ale v malém autě působí jako plýtvání místem. Přístrojová deska nevybočuje z koncernových standardů, je dobře přehledná a všechny údaje jsou bez problémů čitelné. Středovému panelu pak dominuje multifunkční displej (za příplatek), který je ve voze této třídy vzhledem k nabízeným funkcím spíše zpestřením ovládání než nezbytností.

Volant je sice výškově nastavitelný, řidiči vyšších postav do něj však i tak narážejí stehny. Věnec pěkného tříramenného volantu má optimální tloušťku a i krátká řadicí páka padne okamžitě dobře do ruky. Subtilním dojmem působí multifunkční přepínače pod volantem - například při tlaku směrem k ose řízení výrazně rezonují a ve všech směrech mají dosti značnou vůli. Odkládacích prostorů je v interiéru poměrně dost, spíše symbolické jsou však kapsy ve výplních dveří. Výškově nastavitelná sedadla s textilním povrchem působí příjemně, jsou však poměrně měkká a neposkytují optimální boční vedení. K pohodlí nepřispívají ani krátké sedáky.

Široké dveře s velkým úhlem otevření umožňují dobrý přístup k zadním sedadlům, kde naleznou přijatelný komfort tři děti nebo dva dospělí. Pohodlí jim ale kazí krátká vzdálenost od předních opěradel, daná malým rozvorem. Naopak bezchybně a s velmi nízkou hladinou hluku funguje větrání pomocí výklopných zadních okének.

Zavazadlový prostor o objemu 250 litrů je v průměru své třídy, při otevírání třetích dveří si ale téměř jistě umažete ruce. Požadavek na hladkou záď splnili konstruktéři ukrytím madla do výklopného znaku "S", na který je nutno nejprve zatlačit a podhmatem víko otevřít.

Koncernový motor 1.4 o výkonu 44 kW (dva ventily na válec) už svými hodnotami napovídá, že jeho možnosti jsou dosti závislé na míře zatížení vozu. V praxi se tato pohonná jednotka projevuje přijatelnou spotřebou a poměrně nízkou hladinou hluku, závodníka ale z Ibizy neudělá. Při polovičním zatížení se motor jen neochotně nechal vytáčet a mimo město bylo nutno řadit až nezvykle často. V městském provozu s malými rychlostmi naopak prokazoval dobré služby při rozjezdech a ani při dlouhém popojíždění v koloně neměl tendenci se přehřívat. Optimálním motorem pro plné využití Ibizy je tedy pravděpodobně šestnáctiventilová čtrnáctistovka s výkonem 55kW.

Dynamické vlastnosti vozu jsou uspokojivé pouze v městském provozu - při vyšších rychlostech motor ztrácí na síle. V zatáčkách se Ibiza kupodivu chová lehce přetáčivě, nepříjemné jsou ale spíše její boční náklony. Pochvalu si zaslouží brzdy - i při opakovaném použití neztrácely sílu a udržely auto v přímém směru.

Modernizace druhé nejmenší řady Seatu tento vůz nesporně zatraktivnila. Konkurenceschopná bude ale Ibiza spíše se silnějšími motory a bohatší výbavou (v základní úrovni Select chybí i sklápění zadních opěradel!). V českých podmínkách bude přitom Ibiza muset v tomto segmentu trhu bojovat i příznivou cenou. Rozhodnou jako vždy zákazníci.

posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, hodiny, ukazatel venkovní teploty, imobilizér, 13" ocelové ráfky

airbag řidiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken předních dveří, výklopná zadní boční okna, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, 14" ocelové ráfky

airbag spolujezdce (7.310,- Kč), paket Aircon High - poloautomatická klimatizace, rádio High +6x repro, multifunkční velkoplošný displej (63.150,- Kč)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 282 900 Kč Cena v testované výbavě: 391 460 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, hodiny, ukazatel venkovní teploty, imobilizér, 13" ocelové ráfky

Výbava testovaného vozu:Výbava Signo: airbag řidiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken předních dveří, výklopná zadní boční okna, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, 14" ocelové ráfky

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1391
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 44 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 116 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 782
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 955 / 460
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3876
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1394
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Seat Ibiza (1993-2001) - německá technika, španělský temperament Seat Ibiza (1993-2001) - německá technika, španělský temperament

Začátek 90.let představoval pro Seat období renesance. Po…

Nový Seat Ibiza Nový Seat Ibiza

Získali jsme první informace a fotografie nové generace…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…