Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazený Seat Ibiza má české ceny: Jak si stojí ve srovnání s novou Fabií?

Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR
61 Fotogalerie

Španělský prcek přijíždí na český trh s dobře známou technikou, ale pozměněnou tváří a interiérem. Jak se facelift podepsal na cenách?

Seat Ibiza se před časem po vzoru sesterského Volkswagenu Polo dočkal omlazovací procedury. Mezitím mladoboleslavská Škoda Fabia dorazila v nové generaci a konečně přezbrojila na moderní architekturu MQB A0, jíž všechny jmenované modely sdílí společně s dalším koncernovým prckem – Audi A1.

Ibiza má v ceníku čtveřici dostupných výbav, přičemž vstupní Reference je vyhrazena pouze plynové motorizaci 1.0 TGI (66 kW). Jde zároveň o jedinou možnost, jak se propracovat k nové Ibize za méně než čtyři sta tisíc korun. Za rovných 394.900 Kč dostanete 15“ ocelová kola, manuální klimatizaci, Full LED přední světlomety a halogenové zadní svítilny, asistent rozjezdu do kopce, hlídání slepého úhlu či barevnou dotykovou obrazovku s 8,25 palci.

Video placeholder
Seat láká na představení modernizovaných modelů Ibiza a Arona • Zdroj: Seat

Pro zákazníky však bude zajímavější až vyšší provedení Style, které nabízí nejen bohatší výbavu, ale i pestřejší paletu motorizací. Kromě „plynovky“ je totiž k dispozici agregát 1.0 TSI (70 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou a silnější verze s 81 kW dostupná s manuálním šestikvaltem, případně sedmistupňovou dvouspojkou (+40.000 Kč). Výbava Style už obouvá patnáctky z lehkých slitin, má automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, tempomat, světelný a dešťový senzor či možnost propojení skrz Apple CarPlay a Android Auto.

Nad verzí Style je posazeno provedení Xcellence vyznačující se obouvanými šestnáctkami, bezklíčovým odemykáním a startováním, ambientním LED osvětlením interiéru, zadními parkovacími senzory, zadními LED světly, sportovním koženým volantem a komfortnějšími předními sedadly. Komu by to náhodou nestačilo, ten může sáhnout po nejvyšší verzi FR se 17“ koly, volbou jízdních režimů, sportovnějšími nárazníky, sedadly i sportovním podvozkem.

Provedení FR neseženete se slabší verzí litrového tříválce, zase je to ale jediná možnost, kterak pod kapotou omlazené Ibizy pořídit benzinový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou. Tady už ale musí potenciální kupec vytáhnout z peněženky balík navíc, neboť jedna-pětka stojí minimálně 552.900 Kč.

Seat Ibiza po faceliftu: základní technická data a ceny
 1.0 TGI1.0 TSI1.0 TSI1.0 TSI1.5 TSI
Zdvihový objem [cm3]9999999999991498
Nejvyšší výkon [kW]66708181110
Točivý moment [Nm/min]160/1800-3800175/1600-3500200/2000-3000200/2000-3000250/1500-3500
Max. rychlost [km/h]181186195195216
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,110,910,2108,2
Převodovka6M5M6M7A7A
Pohotovostní hmotnost [kg]12571145116911661238
Cena Reference [Kč]394.900----
Cena Style [Kč]434.900427.900444.900484.900-
Cena Xcellence [Kč]459.900452.900469.900509.900-
Cena FR [Kč]462.900-472.900512.900552.900

Je dražší, ale…

Na cenové srovnání omlazené Ibizy, omlazeného Pola, nové Fabie a tak trošku zapomenuté Audi A1 se můžete podívat v níže přiložené tabulce. Coby referenční motorizaci jsme si vybrali agregát 1.0 TSI (70 kW) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou.

I když se oprostíme od nejmenšího modelu čtyř kruhů, jehož cena je vystřelena někam do vesmíru, nemůžeme si nevšimnout, že je španělský prcek oproti nejbližším sourozencům dražší. Z velké části za to ale může fakt, že všechny motorizace vyjma plynové nabízí Ibiza až s výbavovým stupněm Style, který je oproti základním výbavám Pola a Fabie podstatně zajímavější. Pokud byste výbavu sesterských modelů chtěli dorovnat na obdobnou úroveň, nad hranicí 400 tisíc korun jste během chviličky.  

Seat Ibiza vs. koncernoví sourozenci
 Seat IbizaVW PoloŠkoda FabiaAudi A1
Motor1.0 TSI/70 kW
Převodovka5M
Cena od [Kč]427.900380.900349.900563.900