Omlazený Seat Ibiza má české ceny: Jak si stojí ve srovnání s novou Fabií?
Španělský prcek přijíždí na český trh s dobře známou technikou, ale pozměněnou tváří a interiérem. Jak se facelift podepsal na cenách?
Seat Ibiza se před časem po vzoru sesterského Volkswagenu Polo dočkal omlazovací procedury. Mezitím mladoboleslavská Škoda Fabia dorazila v nové generaci a konečně přezbrojila na moderní architekturu MQB A0, jíž všechny jmenované modely sdílí společně s dalším koncernovým prckem – Audi A1.
Ibiza má v ceníku čtveřici dostupných výbav, přičemž vstupní Reference je vyhrazena pouze plynové motorizaci 1.0 TGI (66 kW). Jde zároveň o jedinou možnost, jak se propracovat k nové Ibize za méně než čtyři sta tisíc korun. Za rovných 394.900 Kč dostanete 15“ ocelová kola, manuální klimatizaci, Full LED přední světlomety a halogenové zadní svítilny, asistent rozjezdu do kopce, hlídání slepého úhlu či barevnou dotykovou obrazovku s 8,25 palci.
Pro zákazníky však bude zajímavější až vyšší provedení Style, které nabízí nejen bohatší výbavu, ale i pestřejší paletu motorizací. Kromě „plynovky“ je totiž k dispozici agregát 1.0 TSI (70 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou a silnější verze s 81 kW dostupná s manuálním šestikvaltem, případně sedmistupňovou dvouspojkou (+40.000 Kč). Výbava Style už obouvá patnáctky z lehkých slitin, má automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, tempomat, světelný a dešťový senzor či možnost propojení skrz Apple CarPlay a Android Auto.
Nad verzí Style je posazeno provedení Xcellence vyznačující se obouvanými šestnáctkami, bezklíčovým odemykáním a startováním, ambientním LED osvětlením interiéru, zadními parkovacími senzory, zadními LED světly, sportovním koženým volantem a komfortnějšími předními sedadly. Komu by to náhodou nestačilo, ten může sáhnout po nejvyšší verzi FR se 17“ koly, volbou jízdních režimů, sportovnějšími nárazníky, sedadly i sportovním podvozkem.
Provedení FR neseženete se slabší verzí litrového tříválce, zase je to ale jediná možnost, kterak pod kapotou omlazené Ibizy pořídit benzinový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou. Tady už ale musí potenciální kupec vytáhnout z peněženky balík navíc, neboť jedna-pětka stojí minimálně 552.900 Kč.
Seat Ibiza po faceliftu: základní technická data a ceny | |||||
1.0 TGI | 1.0 TSI | 1.0 TSI | 1.0 TSI | 1.5 TSI | |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 | 999 | 1498 |
Nejvyšší výkon [kW] | 66 | 70 | 81 | 81 | 110 |
Točivý moment [Nm/min] | 160/1800-3800 | 175/1600-3500 | 200/2000-3000 | 200/2000-3000 | 250/1500-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 181 | 186 | 195 | 195 | 216 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 | 10,9 | 10,2 | 10 | 8,2 |
Převodovka | 6M | 5M | 6M | 7A | 7A |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1257 | 1145 | 1169 | 1166 | 1238 |
Cena Reference [Kč] | 394.900 | - | - | - | - |
Cena Style [Kč] | 434.900 | 427.900 | 444.900 | 484.900 | - |
Cena Xcellence [Kč] | 459.900 | 452.900 | 469.900 | 509.900 | - |
Cena FR [Kč] | 462.900 | - | 472.900 | 512.900 | 552.900 |
Je dražší, ale…
Na cenové srovnání omlazené Ibizy, omlazeného Pola, nové Fabie a tak trošku zapomenuté Audi A1 se můžete podívat v níže přiložené tabulce. Coby referenční motorizaci jsme si vybrali agregát 1.0 TSI (70 kW) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou.
I když se oprostíme od nejmenšího modelu čtyř kruhů, jehož cena je vystřelena někam do vesmíru, nemůžeme si nevšimnout, že je španělský prcek oproti nejbližším sourozencům dražší. Z velké části za to ale může fakt, že všechny motorizace vyjma plynové nabízí Ibiza až s výbavovým stupněm Style, který je oproti základním výbavám Pola a Fabie podstatně zajímavější. Pokud byste výbavu sesterských modelů chtěli dorovnat na obdobnou úroveň, nad hranicí 400 tisíc korun jste během chviličky.
Seat Ibiza vs. koncernoví sourozenci | ||||
Seat Ibiza | VW Polo | Škoda Fabia | Audi A1 | |
Motor | 1.0 TSI/70 kW | |||
Převodovka | 5M | |||
Cena od [Kč] | 427.900 | 380.900 | 349.900 | 563.900 |