Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazený Seat Ibiza má české ceny: Jak si stojí ve srovnání s novou Fabií?

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Španělský prcek přijíždí na český trh s dobře známou technikou, ale pozměněnou tváří a interiérem. Jak se facelift podepsal na cenách?

Seat Ibiza se před časem po vzoru sesterského Volkswagenu Polo dočkal omlazovací procedury. Mezitím mladoboleslavská Škoda Fabia dorazila v nové generaci a konečně přezbrojila na moderní architekturu MQB A0, jíž všechny jmenované modely sdílí společně s dalším koncernovým prckem – Audi A1.

Ibiza má v ceníku čtveřici dostupných výbav, přičemž vstupní Reference je vyhrazena pouze plynové motorizaci 1.0 TGI (66 kW). Jde zároveň o jedinou možnost, jak se propracovat k nové Ibize za méně než čtyři sta tisíc korun. Za rovných 394.900 Kč dostanete 15“ ocelová kola, manuální klimatizaci, Full LED přední světlomety a halogenové zadní svítilny, asistent rozjezdu do kopce, hlídání slepého úhlu či barevnou dotykovou obrazovku s 8,25 palci.

Video se připravuje ...

Pro zákazníky však bude zajímavější až vyšší provedení Style, které nabízí nejen bohatší výbavu, ale i pestřejší paletu motorizací. Kromě „plynovky“ je totiž k dispozici agregát 1.0 TSI (70 kW) s pětistupňovou manuální převodovkou a silnější verze s 81 kW dostupná s manuálním šestikvaltem, případně sedmistupňovou dvouspojkou (+40.000 Kč). Výbava Style už obouvá patnáctky z lehkých slitin, má automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, tempomat, světelný a dešťový senzor či možnost propojení skrz Apple CarPlay a Android Auto.

Nad verzí Style je posazeno provedení Xcellence vyznačující se obouvanými šestnáctkami, bezklíčovým odemykáním a startováním, ambientním LED osvětlením interiéru, zadními parkovacími senzory, zadními LED světly, sportovním koženým volantem a komfortnějšími předními sedadly. Komu by to náhodou nestačilo, ten může sáhnout po nejvyšší verzi FR se 17“ koly, volbou jízdních režimů, sportovnějšími nárazníky, sedadly i sportovním podvozkem.

Provedení FR neseženete se slabší verzí litrového tříválce, zase je to ale jediná možnost, kterak pod kapotou omlazené Ibizy pořídit benzinový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou. Tady už ale musí potenciální kupec vytáhnout z peněženky balík navíc, neboť jedna-pětka stojí minimálně 552.900 Kč.

Seat Ibiza po faceliftu: základní technická data a ceny
  1.0 TGI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 999 1498
Nejvyšší výkon [kW] 66 70 81 81 110
Točivý moment [Nm/min] 160/1800-3800 175/1600-3500 200/2000-3000 200/2000-3000 250/1500-3500
Max. rychlost [km/h] 181 186 195 195 216
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 10,9 10,2 10 8,2
Převodovka 6M 5M 6M 7A 7A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1257 1145 1169 1166 1238
Cena Reference [Kč] 394.900 - - - -
Cena Style [Kč] 434.900 427.900 444.900 484.900 -
Cena Xcellence [Kč] 459.900 452.900 469.900 509.900 -
Cena FR [Kč] 462.900 - 472.900 512.900 552.900

Je dražší, ale…

Na cenové srovnání omlazené Ibizy, omlazeného Pola, nové Fabie a tak trošku zapomenuté Audi A1 se můžete podívat v níže přiložené tabulce. Coby referenční motorizaci jsme si vybrali agregát 1.0 TSI (70 kW) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou.

I když se oprostíme od nejmenšího modelu čtyř kruhů, jehož cena je vystřelena někam do vesmíru, nemůžeme si nevšimnout, že je španělský prcek oproti nejbližším sourozencům dražší. Z velké části za to ale může fakt, že všechny motorizace vyjma plynové nabízí Ibiza až s výbavovým stupněm Style, který je oproti základním výbavám Pola a Fabie podstatně zajímavější. Pokud byste výbavu sesterských modelů chtěli dorovnat na obdobnou úroveň, nad hranicí 400 tisíc korun jste během chviličky.  

Seat Ibiza vs. koncernoví sourozenci
  Seat Ibiza VW Polo Škoda Fabia Audi A1
Motor 1.0 TSI/70 kW
Převodovka 5M
Cena od [Kč] 427.900 380.900 349.900 563.900
Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Doporučujeme

26. 7. 2021 09:51
Re: Cenový masakr
C3, co mám v mých autech, svoje si odvedl - cvičební auto pro syna. Je čas posunout se dál, prostorově i výkonově ;-)

Btw a Seat to taky nebude, ikdyž třeba 1-3 letý krátký Leon s 1.4 TSi 92kW/ 1.5TSi 96kw by nemusela být špatná volba… Nová Ibiza ani omylem…
26. 7. 2021 08:46
Re: Cenový masakr
Tak to máš pravdu, Ibizu jsem potkal jen párkrát. Ale ještě dražší Arona, které se prodá ještě víc, tak ta na silnicích vidět je. Mně se Ibiza líbí, ale cena už teda ne.
24. 7. 2021 21:40
Re: Cenový masakr
A jaký Citroën budeš nahrazovat, jestli to není tajné?
24. 7. 2021 18:11
Re: Cenový masakr
Nic :-[] Chci vyměnit Citroena za něco novějšího a zjistil jsem jak jsou si Sandero a Clio uvnitř hodně podobné a celkem malé :-) Tudy cesta nepovede...
24. 7. 2021 18:07
Re: Cenový masakr
A co sis ze současné "úžasné" nabídky Renaultu vybral? :-[]