reklama


Seat Ibiza - Cuore Sportivo po Španělsku

Seat Ibiza - Cuore Sportivo po Španělsku

 
 

Zbrusu nový Seat Ibiza se zrodil s obtížným úkolem na bedrech - měl by totiž být nejprodávanějším sportovně orientovaným automobilem celého koncernu Volkswagen. A to věru není lehký úkol.

Španělská automobilka Seat představila na autosalonu v Boloni novou generaci svého nejprodávanějšího automobilu Ibiza. Existuje řada dohadů, proč tak neučinila již ve Frankfurtu, případně až na jaře v Ženevě, podle všeho ale zářijový termín nestihli a do března zase zbývalo příliš mnoho času, proto se světovou premiérou mohla pochlubit víceméně regionální výstava v italské Boloni. Nebo že by Španělé chtěli ukázat své nejžhavější želízko přímo na půdě největší konkurence, kterou bude domácí Alfa Romeo?

Aby mohl Seat se ctí obstát v roli základního článku sportovně orientované větve koncernu Volkswagen, přetáhl Alfě Romeo jejího šéfdesignéra Waltera da Silvu, který již krátce po svém nástupu na studii Salsa předvedl, jakou má představu o budoucím vývoji stylingu značky. Některé jeho prvky, zejména pak tvar světlometů, se u sériového modelu objevil poprvé u Arosy. Ibiza však jde v tomto směru ještě dále a tento prvek u ní vypadá ještě lépe. Vhodně tak doplňuje kulatou příď s typickou maskou chladiče a dvěma otvory v jejím sousedství.

Profil nové ibizy je syntézou tvarů současné generace, doplněných o ostře stoupající linii oken s oblým zakončením Leonu. Při pohledu zezadu vůz připomene dílem Renault Laguna, dílem Alfu 147, respektive svítilny francouzského modelu zakomponované do zádi italského kompaktu. Každopádně je však nový Španěl originální a svébytný, což se v současnosti cení nade vše.

Seat Ibiza spočívá na platformě, kterou sdílí se Škodou Fabia a Volkswagenem Polo, a vzhledem k velmi dobrým zkušenostem s mladoboleslavským vozem je se rozhodně na co se těšit. Specialitou podvozku je takzvaný koncept "Agile chasis", který zahrnuje vyspělé nezávislé zavěšení všech kol s pečlivě vyladěným odpružením a tlumením. Posilovač řízení mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy, rychlosti otáčení volantem a úhlu natočení kol. V nabídce bude také "protiprokluz" TCS a systém jízdní stability ESP. Šasi bude jistě nastaveno sportovněji než u fabie, takže vůz jistě poskytne nadprůměrné zážitky z jízdy.

Na těch by se mělo podílet také šest pohonných jednotek, tři zážehové, a stejný počet vznětových. Zajímavější se zdají nyní být právě naftové motory. Základní atmosféricky plněný 1,9 l/47 kW sice zrovna divoch nebude, zato turbodiesely ano. Ibiza dostala do vínku nejen "té-dé-íčko" se 74 kW, ale dokonce i to s výkonem 96 kW, které pracuje pod kapotou passatů! Jako chudí příbuzní momentálně vypadají benzibnové pohonné jednotky. Základem je tříválec 1,2 s výkonem 47 kW, který bude schopen vyvinout rychlost až 165 km/h. Následují, stejně jako u fabie, dvě čtrnáctistovky s výkonem 55 a 74 kW. Ty dokáží vůz rozhýbat na rychlost 174, respektive 191 km/h. Ibiza se bude standardně dodávat s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením, na přání bude možné dostat i čtyřstupňový "automat". Pro nejsilnější TDI bude k dispozici výhradně šestistupňové mechanické ústrojí. Ti, kdo čekají na ostrou verzi Cupra se snad dočkají již v Ženevě, a dá se předpokládat, že půjde opět o přeplňovanou pětiventilovou osmnáctistovku, jaký výkon jí ale bude přisouzen lze nyní odhadnout jen těžko, dá se ale očekávat mírné zvýšení současných 110 kW.

Nabídka karoserií bude nejspíš užší než dosud, automobilka prozatím hovoří pouze o tří a pětidveřovém hatchbacku, o kombi, nebo sedanu (Cordoba) zatím nepadla ani zmínka, což ovšem v blízké budoucnosti jejich výrobu nevylučuje. Zůstává však možnost tří verzí výbavy s tradičními názvy Stella, Sport a Signo. Součástí jednotlivých výbavových paketů nového Seatu najdeme mimo jiné čtyři airbagy, ABS, TCS a ESP.

Odpůrce unifikace koncernových značek potěší originální pojetí interiéru. To se podobá kokpitu v současné, faceliftované verzi ibizy, je ale výrazně propracovanější a dává zejména kruhovými ventilačními otvory jasně najevo sportovní styl. Z prvních fotografií je však patrné, že přístrojový panel neopustil koncernové vody a bude se lišit maximálně podbarvením "budíků" a stylem číslic na nich. Povědomý se nám zdá i středový panel.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3953
Šířka (mm)1698
Výška (mm)1441
Rozvor (mm)2460
Rozchod vpředu (mm)1435
Rozchod vzadu (mm)1424
Objem zav. prostoru (l)267
Pohotovostní hmotnost (kg)1015-1192
Rozměr pneu185/60 R14 - 195/50 R15
Oznámkuj dealera
Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard Babiš uspěl ve Sněmovně s rozpočtem. Schodek klesne na šedesát miliard

Sněmovna schválila státní rozpočet na příští rok.…

Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou Výrobce chytrých hodinek Pebble skončil. Zákazníci čekající na novinky je nedostanou

Pebble vydal konečně oficiální prohlášení potvrzující…

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro Českou republiku

Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z…

Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun Účtenková loterie začne v polovině roku 2017. Hrát se bude o auto a desítky milionů korun

Ministerstvo financí plánuje spustit účtenkovou loterii k…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

 






 
Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Podívejte se, jak funguje dvouspojková převodovka. A proč řadí tak rychle?

Dnes 18:50

Samočinná převodovka s dvojicí spojek v posledních deseti letech takřka vytlačila klasické automaty s kapalinovým měničem.




Blesk.cz

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard korun. Ten žádá víc

YouTube letos zaplatil hudebnímu průmyslu 25 miliard…

V dnešní době je jasné, že prodeje fyzických CD téměř nic nevydělávají. Příjem hudebního průmyslu pochází z…

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na I.P.Pavlova mile překvapily

Omšelé, za to čisté a levné: WC hlídku toalety na…

Potřebujete nutně na záchod a jste v metru? Veřejné záchodky vás mnohdy zachrání před malou nebo velkou nehodou.…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama