Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS?

Michal Fokt
Diskuze (31)
Pro sportovní verzi Cupra nejvhodnější model Seatu nejspíš v nové generaci o hot-hatch variantu přijde.

Nemůže být pochyb o tom, že nejlepší sportovní auta jsou ta malá, nízká a lehká. V době, kdy jsou kompaktní auta stejně velká, jako vozy střední třídy před deseti lety a modely vyšší třídy před třiceti, tak dává smysl pořídit si sportovně laděnou variantu malého vozu nebo dokonce miniauta, abychom se dostali tam, kde v Evropě začínal Golf GTI. Jenže dnes nedává úplně všechno smysl.

Zákazníci ještě vcelku ochotně kupují současné kompaktní hot-hatche, ale nejraději by mělo nějaké to pěkné, sportovní, nadupané SUV, zatímco ostrá malá auta se dostávají na okraj zájmu. Tedy to si alespoň myslí koncern Volkswagen. S koncem předešlé generace "zaříznul" Fabii RS, což možná i dávalo s ohledem na zaměření značky trochu smysl, jakkoli s ohledem na marketingové aktivity v motorsportu už méně.

Teď se ale proslýchá, že stejný osud stihne i sportovní Seat Ibiza Cupra, nedávno představená nová generace se prý, podle informací webu Motor1, už bude muset bez cupry obejít. A to je škoda nejen kvůli optimální velikosti auta, ale i z důvodu sportovnějšího a emotivnějšího zaměření celé značky Seat. Trh malých ostrých hatchbacků se prý zmenšuje a španělská značka nemá zájem v tomto segmentu zbytečně ztrácet čas a utrácet peníze. Ale zato si můžete pořídit Atecu Cupra...

To znamená, že nejsportovnější verzí bude Ibiza FR motorem 1.5 TSI o výkonu 150 koní (110 kW), což ale, podívejme se na to střízlivě, na sportovní svezení bohatě stačí. Mimochodem cupra nebude jedinou obětí příchodu nové generace, nepočítá se ani s třídveřovou verzí, ani s kombíkem.

Zdá se tedy, že jediným sportovním koncernovým zástupcem v této třídě zůstane Polo GTI, proti němuž bude i nadále stát nebezpečná konkurence v podobě zejména Fiesty ST a Clia RS, ale i nově příchozí Yaris GRMN.

Michal Fokt
Diskuze (31)
23. 5. 2017 19:01
Re: Uvidíme
FR 1.0 TSI 85 kW stojí 377, 1.5 TSI 110 kW očekávám tak o 50 dráž, takže 427. Tolik stojí nová Fiesta ve "vrcholné verzi" Titanium 1.0 Ecoboost 74 kW.
Současná Fiesta ST je asi králem, ale co z toho, když prodeje čistokrevných HH klesají. Fiestě chybí právě něco kolem těch 100 kW.
23. 5. 2017 18:51
Re: Uvidíme
Neříkám, že výkonově to bude slabší než současná Cupra. Ale u HH by mělo jít hlavně o zábavu, ne? A jak už jsem říkal, zábavu nedělá jen výkon. Současná Cupra 1.8 TSI má maximum výkonu při 4300 ot/min. Pro dlouhé dálniční cesty super, ale v HH by měla být radost z vytáčení motoru, ne?
Avatar - white label
23. 5. 2017 17:26
Re: Nein
Přesto má Seat v nabídce pět modelů, přičemž samotný Leon má tři karosářské verze, včetně crossové verze a Cupry.
23. 5. 2017 17:01
Re: Nein
Seat má jen dva modely. Už nemá ani vlastní design. Začít by měl u toho, že sebe přestane dělat lepiče znáčku na VW nebo Škodovku.
Avatar - white label
23. 5. 2017 14:15
Re: Fabia III RS by měla úspěch!
Jasně, že by se to dobře prodávalo, zvlášť když Fabia výkonově končí tam, kde končí.
Podle mě už se s 1.8 TSI nepočítá (skončila s ním Ibiza Cupra a končí i Polo GTI), a proto s ním už nechtěli začínat v relativně nové aktuální Fabii.