Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS?
Nemůže být pochyb o tom, že nejlepší sportovní auta jsou ta malá, nízká a lehká. V době, kdy jsou kompaktní auta stejně velká, jako vozy střední třídy před deseti lety a modely vyšší třídy před třiceti, tak dává smysl pořídit si sportovně laděnou variantu malého vozu nebo dokonce miniauta, abychom se dostali tam, kde v Evropě začínal Golf GTI. Jenže dnes nedává úplně všechno smysl.
Zákazníci ještě vcelku ochotně kupují současné kompaktní hot-hatche, ale nejraději by mělo nějaké to pěkné, sportovní, nadupané SUV, zatímco ostrá malá auta se dostávají na okraj zájmu. Tedy to si alespoň myslí koncern Volkswagen. S koncem předešlé generace "zaříznul" Fabii RS, což možná i dávalo s ohledem na zaměření značky trochu smysl, jakkoli s ohledem na marketingové aktivity v motorsportu už méně.
Teď se ale proslýchá, že stejný osud stihne i sportovní Seat Ibiza Cupra, nedávno představená nová generace se prý, podle informací webu Motor1, už bude muset bez cupry obejít. A to je škoda nejen kvůli optimální velikosti auta, ale i z důvodu sportovnějšího a emotivnějšího zaměření celé značky Seat. Trh malých ostrých hatchbacků se prý zmenšuje a španělská značka nemá zájem v tomto segmentu zbytečně ztrácet čas a utrácet peníze. Ale zato si můžete pořídit Atecu Cupra...
To znamená, že nejsportovnější verzí bude Ibiza FR motorem 1.5 TSI o výkonu 150 koní (110 kW), což ale, podívejme se na to střízlivě, na sportovní svezení bohatě stačí. Mimochodem cupra nebude jedinou obětí příchodu nové generace, nepočítá se ani s třídveřovou verzí, ani s kombíkem.
Zdá se tedy, že jediným sportovním koncernovým zástupcem v této třídě zůstane Polo GTI, proti němuž bude i nadále stát nebezpečná konkurence v podobě zejména Fiesty ST a Clia RS, ale i nově příchozí Yaris GRMN.