Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Seat Ibiza Concept IBZ – První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
Jako každý koncept, i pětidveřový subkompaktní seat kombi nese řadu atraktivních prvků. I bez nich mu to ale v sériové podobě bude asi hodně slušet. Možná více, než hatchbacku.

Seat Cordoba Vario, jehož vývoj se bohatě zaplatil, mj. díky odznakové verzi Volkswagen Polo Variant, dostane zřejmě nástupce. Jenže nejnovější seaty dostaly od Luca Donkerwolka tak dynamický design, že nebude snadné pro něj vymyslet adekvátní kabát. Krásné obloučky nové ibizy totiž působí nejvíc právě tam, kde jsou dosud – totiž na krátkém, čtyřmetrovém hatchbacku. Pravděpodobný způsob, jak jim neublížit odstraněním dynamické krátké zádě, předvedli tvůrci ve Frankfurtu.

Na úkor snahy o co nejkolmější a tím pádem nejobjemnější záď vznikl objekt, zboku tak trochu připomínající Sportwagon od Alfy Romeo, Fiat Croma a při pohledu zezadu částečně i Mazdu 3. Zřejmě toho na relativně malém prostoru o moc víc, než vytvořit několik vlisů, dělat nejde. Příjemným ozvláštněním jsou přesně vyvážené linie, zahájené na zadních bočních dveřích a končící do ztracena nad koncovými lampami. Vhod přišly i neviditelné kliky ve stylu leonu a celoplošné střešní okno, kterého bychom se na sériovém modelu snad mohli také dočkat. Efektní jsou extrémní 19“ kola a aerodynamická zrcátka, stejně jako pastelově béžový interiér. To budeme muset v autosalónech asi oželet.

Zajímavými změnami prošla i příď. Netrpí totiž kritizovaným převisem kapoty nad předními světly, který není přínosem ani estetickým, natož aerodynamickým. Jednodušeji a přesto výrazněji řezaná příď malému seatu sluší, na zjednodušené verzi efektních koncepčních světlometů by také mohlo něco být.

Dovnitř jsem mohl jen nahlédnout, přesto se zdá, že kubíky nebyly hlavním kritériem. Prostor pro cestovní potřeby není rekordní ani objemem, ani tvarem. Nechybí však praktické detaily, jako například řada podélných pásů, v základní podobě chránící čalouněné dno při posouvání břemen, které lze v případě potřeby vytáhnout a fixovat jimi náklad, nebo řada výklopných hliníkových háčků na drobnosti. Rovná podlaha konceptu zřejmě v sériové podobě vystřídá dvojitá jako u fabie. Rozhodně se máme nač těšit!

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
22. 9. 2009 08:33
...
Nneskutecne krasne auto :yes: :yes: :yes: Pokud bude v teto podobe a s 1.2 TSI... hmmmm :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2009 22:03
Re: Po delší době zajímavé auto od Setu.
no pred skoro 2 lety byl v SM test v kterym 1.2 12V s vybavou Ambiente stala 302 000, takze ta fabka cos videl musela byt se silnejsim motorem a (nebo) mnohem lepsi vybavou...nicmene dnes STOJI FABKA COMBI 224 900, ale je to fakt zaklad (ale ty 4 pytle fakt ma) ;-)
21. 9. 2009 20:56
Re: V Seatu jsou mrzáci
A já bych zase řekl, že tvůj koeficient blbosti se hodně blíží 1
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2009 17:51
Re: Po delší době zajímavé auto od Setu.
koncept vypada skvele, kdyby takhle vypadala seriova ibiza...ale realita je takova ze z toho bude obyc ibiza s kufrem, skoda...ale nebojim se ze by to ,,v nasi kotline" ohrozilo fabku combi...jo a fabka ma pytle 4 (junior se uz nevyrabi), a HTP v zakladu zdaleka nestoji pres 300 litru,navic ma jeste dalsi 2 konkurenty, takze tvuj prispevek neni ani trochu zaujaty ze ne? ;-)
20. 9. 2009 17:47
krasa
Takto ma vyzerat kombik!Som zvedavy na cenovky no ak ich nastavia rozumne tak Clio Grandtour a Fabka Combi pojdu dole.
Zase si ale nemyslim ze to bude konkurovat audi a3 sportback, to je ina trieda, ina cenovka, ini zakaznici.