Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon ST Cupra: Dva v jednom

Tomáš Dusil
Diskuze (83)

Po třídveřovém a pětidveřovém hatchbacku přijíždí třetí karosářská varianta ostrého Seatu. Technika se v zásadě nemění, praktičnost výrazně narostla.

Přepraví až 1470 litrů zavazadel a přitom dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund (s dvouspojkovou převodovkou dodávanou na přání). „Nový Leon ST Cupra dobře doplňuje naši řadu výkonných modelů. Mistrně kombinuje nadprůměrnou dynamiku s fešným vzhledem a vysokou užitnou hodnotou,“ nechal se slyšet Jürgen Stackmann, prezident společnosti Seat.

Po technické stránce novinka kopíruje oba starší sourozence. Vynikající jízdní výkony zaručuje zážehový dvoulitr TSI o výkonu 206 kW, s proměnným časováním rozvodu, a navíc ještě s dvoustupňově měnitelným zdvihem výfukových ventilů.

Důležitější než výkon je ale točivý moment. Maximum 350 N.m kulminuje v rozmezí od 1700 do 5600 otáček za minutu. Seat uvádí kombinovanou spotřebu paliva 6,6 litrů na 100 km s DSG, respektive 6,7 litrů s manuální převodovkou. Emise oxidu uhličitého pak činí 154, respektive 157 gramů na ujetý kilometr.

VAQ nechybí

Ani nejpraktičtější Leon Cupra není ochuzen o libůstku v podobě elektrohydraulického závěru diferenciálu přední nápravy VAQ (Vorderachsquersperre).

Nechybí ani adaptivní odpružení DCC, které umí pracovat samočinně, a dokonce i podle přání řidiče. Ten může, za pomoci voliče jízdních režimů Cupra Drive Profile, vybírat mezi módy Comfort, Sport a Cupra. V posledním jmenovaném módu se kromě tuhosti tlumičů změní také mapa pedálu plynu, zvuk motoru či intenzita posilovače řízení (stane se méně účinný). Pokud je navíc vůz vybaven dvouspojkovou převodovkou, bude i její řazení rychlejší.

Řízení je standardně progresivní, tedy s proměnnou strmostí v závislosti na úhlu natočení volantu. Kolem střední polohy je převod větší, směrem k dorazům se zmenšuje. Mezi plnými rejdy pak stačí pouhé dvě otáčky volantu.

Bohatá výbava samozřejmostí

Vrcholné kombi Leonu nabízí také bohatou výbavu. Standardem jsou sportovní sedadla v kombinaci kůže/Alcantara, systém Media Plus s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5" či velké množství diod uplatněných kupříkladu v interiéru.

Za příplatek lze mít různé pakety. Například White line, Black line či Energy line. Prodej novinky bude u nás zahájen v březnu, nicméně už dnes lze vůz objednat. S manuální převodovkou vyjde v základu na 699.900 korun, za dvouspojkovou skříň připlatíte 45.000 korun.

Tomáš Dusil
Diskuze (83)
Avatar - white label
9. 1. 2015 11:52
Re: My o vlku...
Jel jsem G7GTI a G7GTD na 18" i 03RS (TDI) na 17" i 18", a GTI/GTD mi přišlo zřetelně komfortněnjší. Podle mě potřebuje 0RS DCC víc, než GTI. U G7GTI to bude "nutné" až s 19".
Avatar - white label
9. 1. 2015 11:42
Re: My o vlku...
Mezi 17" a 18" je (až překvapivě) menší rozdíl v komfortu, než mezi 18" a 19". Samozřejmě jsou i rozdíly mezi různými značkami/dezény pneumatik a čím starší a ojetější pneu, tím tvrdší.
Avatar - Emel
9. 1. 2015 11:27
Re: My o vlku...
Kdybych s tím měl zásadní problém, asi bych počkal a projel si tu Cupřici... jo, i ta RS na 18" se dá... ale Laguna na 16" to není ;-)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2015 10:33
Re: My o vlku...
Já to neposoudím, ORS jsem nejel....GTI na 18" s DCC i bez a usoudil jsem, že DCC netřeba. Jinak bych ho vzal.
Avatar - woody-alien
9. 1. 2015 10:28
Re: My o vlku...
To víš, pro krásu musíš něco vydržet. Řečeno slovy seržanta Barnese: "Shut up and take the pain!" >:-[] ;-)