Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Toledo Concept: Škoda Rapid odhalena jako koncept sesterské značky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (182)
Španělský SEAT na svém stánku v Ženevě představí koncept blízký sériové výrobě, který je další fází jeho produktové ofenzivy.

SEAT ve svých tiskových materiálech ke konceptu Toledo uvádí, že se jedná o výjimečnou kombinaci emocí, jedinečného designu a racionální funkčnosti. Většina prozatím zveřejněných oficiálních informací se věnuje především designu novinky, která má brzy zamířit do výroby.

Španělská automobilka nezapomíná ani na minulost a v souvislosti se jménem Toledo připomíná, že od představení první generace v roce 1991 bylo vyrobeno více než 860 000 vozů první a druhé generace sedanu nižší střední třídy.

Pojetím své 4,48 metru dlouhé karoserie se Toledo Concept nejvíce přibližuje právě svému nejúspěšnějšímu předkovi z let 1991 až 1998. Na první pohled totiž tento koncept vypadá jako klasický čtyřdveřový sedan, ale stejně jako u prvního Toleda umožňuje přístup do zavazadlového prostoru zadní výklopná stěna, která se otevírá včetně zadního okna.

Podle automobilky má Toledo Concept navzdory kompaktním vnějším rozměrům nabízet velký vnitřní prostor s všestrannými možnostmi využití. Pětimístný interiér má i díky rozvoru náprav 2,60 metru nabízet velkorysý prostor pro pět cestujících. Zavazadlový prostor má již v základním uspořádání nabízet objem 500 litrů, který bude možné samozřejmě zvětšit díky sklopným zadním sedadlům.

Zástupci automobilky uvádějí, že Toledo Concept ilustruje jejich představu o dokonalém sedanu nižší střední třídy a ukazuje jak bude vypadat nová generace modelu pro nižší střední třídu. Nechybí ani ujištění, že moderní technika použitá v konstrukci motorů a podvozku zajistí potěšení z jízdy i hospodárnost provozu. To vše ve výjimečném poměru ceny a výkonu.

Podle neoficiálních informací není Toledo Concept předskokanem nového sériového SEATu, ale naznačuje zároveň jak bude vypadat nová modelová řada značky Škoda, která se má zařadit mezi Fabii a Octavii. Tyto zprávy do jisté míry podporuje i přímé srovnání Toleda Concept se studii MissionL. Z bočního pohledu vyniknou téměř identické siluety i tvar zasklení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (182)
1. 6. 2012 15:49
Toledo, tak to je to hanba!!!
Pamatam si, ked VW vyhlasovalo: "Seat bude kontra na Alfu Romeo a Skoda na Volvo"!!! Tradicne chrabre reci. Take uz pozname! Sucasny kral blabolov je teraz Sergio Marchionne.
Je vsak mozne, ze VW raz ovladne trh. Bohuzial!
To este len bude bolsevicka parada. VW bude diktovat Vas vkus, Vase naroky, Vase potreby, ...
P.S. Nove Toledo je dizajnova blamaz s kategorie Seat Exeo.
6. 3. 2012 00:52
Re: třídy
Nic se neděje. Já se k důkladnější kontrole ACZ také dostal až teď.

Crossover je automobilová verze kolonky "ostatní". A ty hranice určuje právě marketing. Potřebu zrovna téhle kategorie chápu, protože čím dál tím víc aut jsou podivné hybridy, kříženci, jestli chceš. Jenže tímhle stylem za nedlouho snad všechno v prodeji bude crossover, tedy kříženec (alespoň se to tak chvílemi zdá).

Nekoukal jsem na čísla, ale v tomhle konkrétním případě půjde o světlou výšku a podobné detaily. Zatímco CRV bylo stavěné jako SUV, tedy jako "zženštilý" offroad ( ;-) ), QQ byl stavěný jako vyšší kompakt - tedy má prvky z více druhů aut. Spadá do kolonky ostatní, protože tenhle styl nikdo nepojmenoval a Nissanu to očividně vyhovuje. Jiná automobilka by neváhala mluvit o SUV, pravděpodobně městském SUV.

Hlavně je rozdíl mezi třídami (To jsou ty A, B, C atd.), které udávají komfort cestování, tedy i nepřímo velikost, a styly karoserií a stavby vozu, což jsou ty SUV, kupé atd. Tohle zamíchání se mi moc nepovedlo. Nicméně obojí je více méně záležitost marketingu.

Ad Octavia: Já jsem také zvědav. Spekuluje se o tom, tak mne zajímá, co na tom bude pravdy.
4. 3. 2012 22:18
Re: Uf
>:D >:D >:D
4. 3. 2012 21:16
Re: třídy
Měl jsem náročný víkend, takže se omlouvám za pozdní reakci. Řečeno bylo víceméně vše, takže jen v bodech, po odstavcích:

1.) První dvě věty tvého příspěvku bych vytesal do mramoru - ano, o tom to je. Přeskakovat Golf Octavií mi přijde od těch fandů VW, kteří tak činí, velmi krátkozraké a ve svém důsledku kontraproduktivní.
Se zbytkem odstavce naprostý souhlas, není co řešit. Sám jsem zvědav, zda máš pravdu a Škodovka bude takto postupovat. Do konce roku uvidíme.

2.) Má chyba - nedokázal jsem odlišit reakci na tebe a obecná konstatování. Chápu jak to vidíš. Za svou snahu psát odpověď pro tebe a zároveň pro všechny se omlouvám - vyjadřoval jsem se dosti nepochopitelně a nepřesně.

3.) Můj subjektivní náhled na kastování aut je takový, že některé třídy naprosto chápu a auta do nich umím zařadit - segmenty A,B,C,D,E. Naopak třídy nové, využívané a tvořené marketingem automobilek občas nechápu - např. proč je Nissan Kaškaj crossover a Honda CRV je SUV.
Což nic nemění na tom, že OI i OII jsou typickými zástupci C segmentu a s tím prostě nehne nic ;-)
3. 3. 2012 18:49
Hmm
hmm, další levná korejská předělávka Civicu z 90-tých let .... ale ne, vlastně .... naopak, to je nové dílo z líhně mistrů automobilového designu VW, opravdu velmi povedené, velmi klasické a proporčně vyvážené, v kombinaci s pověstnou VW hi-tech technikou (hlavně převodovky a motůrky) tento vůz určí směr vývoje automobilů minimálně v příštích 15 letech, a to jsem ještě nezmínil "interiér", tam snad jediné slovo - nadčasový.

Ano, VW má dobře nášlapnuto stát se konečně světovou automobilovou jedničkou. Opravdu.

Saab ... Seat ... také se Vám to rýmuje >:D