Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Citigo: Boleslavské mini podrobně

Diskuze (114)
Škoda Citigo oficiálně vyrazila na české silnice. Domácí zákazníci se jí dočkají jako první, ještě letos v listopadu.

Škoda Citigo vstoupí na českém trhu do prodeje ještě letos, konkrétně ve 48. kalendářním týdnu. Nabídne dvě motorizace – tříválec 1,0 MPI o výkonu 44 nebo 55 kW. Od poloviny roku 2012 se přidá i varianta spalující stlačený zemní plyn CNG (50 kW) a alternativa k pětistupňové manuální převodovce: robotizovaná převodovka se stejným počtem stupňů.

Snížení kombinované spotřeby nabídne provedení GreenTec se systémem start-stop.

Na výběr bude osm barev karoserie. Tři budou standardní – bílá, červená a žlutá – čtyři metalické a propagační zelená je tzv. exkluzivní metalickou barvou. Kola 14palcová ocelová (165/70 R14) mohou nahradit 15palcová litá (175/65 nebo 185/55 R15).

Ostatní trhy se nejmenší Škody dočkají až na začátku léta 2012. Ve stejnou dobu bude do prodeje uvedena také pětidveřová karoserie.

Jméno a slogan

Tipovali jsme City, jmenuje se Citigo! Název tedy není jednoslabičný (jako Up! nebo očekávaný Go), ale rovnou tříslabičný. Jde o jedno ze jmen, které si automobilka loni zaregistrovala jako slovní ochrannou známku.

Škoda novým jménem napodobila společnost Citibank, která také využívá anglický výraz city s oběma měkkými i.

S uvedením nového modelu rozšířila Škoda i svůj slogan Simply Clever o novou verzi City Clever.

Design

Kdo čekal, že jedinou změnou oproti Upu bude logo na masce, ten se velmi mýlil. Nové jsou totiž prakticky všechny viditelné díly karoserie.

Ačkoli Volkswagen u svého miniauta tradiční masku v podstatě vypustil, Škoda Citigo ji má, a to včetně nového zubu s novým logem uprostřed. Nový tvar mají světlomety, naopak beze změn jsou převzatá vnější zpětná zrcátka.

Překvapením je výrazná proměna siluety. Celá bočnice je nová, linie oken pokračuje přirozeně bez zalomení, které odlišuje Up!.

Designově čisté a přitom svébytné je i řešení zádě. Zatímco Volkswagen vsadil na překrytí zadní výklopné stěny tmavým prosklením, Škoda zůstává u konvenčního vlepeného zadního skla a u plechu ve spodní části výklopné stěny. Koncové svítilny vtipně doplňují obdélníkový tvar zádě.

V první fázi bude na trh uvedena pouze třídveřová verze. Pětidveřové provedení přijde v roce 2012.

Rozměry

S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Mini-Škoda je nepatrně kratší než VW Up!, jde však o rozdíl daný pouze tvarem nárazníků. Rozvor 2.420 mm budou mít oba vozy stejný.

Standardním rozměrem kol je 5J x 14 palců, na kolech jsou obuty pneumatiky 165/70 R14. Rezervní kolo je plnohodnotné.

Pohotovostní hmotnost Škody Citigo je identická jako u Volkswagenu a činí (bez řidiče) 854 kg v obou výkonových verzích.

Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

Technika

Citigo dostane dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW, resp. 55 kW.

V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Standardní verze potřebují 4,5 l/100 km, resp. 4,7 l/100 km.

Motor 1,0 MPI je základem i pro agregáty spalující alternativní paliva, jako je například CNG. Hodnota emisí CO2 této verze klesne až na 79 g/km.

V roce 2012 se navíc vedle ručně řazené převodovky objeví také pětistupňová automatizovaná převodovka.

Škoda Citigo
Motor1,0 44 kW1,0 55 kWGreenTec
Převodovka5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]999999999
Válce/ventily3/43/43/4
Největší výkon [kW/min-1]44/5000-600055/6200-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430095/3000-4300-
Max. rychlost [km/h]160171-
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,2-
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,74,2
Pohotovostní hmotnost [kg]854854-

Interiér

Uvnitř nečeká nic než tvary známé z Upu. Nové je barevné ladění, které ale bude dostupné pravděpodobně pouze ve vyšších stupních výbav. Z vlastních boleslavských zdrojů pochází volant.

Provedení sedadel zatím není na oficiálních snímcích dostupné, automobilka již ale zveřejnila informaci, že přední hlavové opěrky jsou integrovány do sedadel.

U moderního auta do města nesmí chybět četné úložné a odkládací prostory, držáky nápojů a multimediálních zařízení či odkládací kapsy na bocích opěradel předních sedadel.

Vtipným řešením je háček na tašku či kabelku umístěný v mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem nebo držák fotografií na středovém panelu. Výklopné odkládací plato je doplněno aretací v horní pozici.

Bezpečnost

Poprvé jsou u Škody použity kombinované boční airbagy Head-Thorax chránící těla a hlavy předních cestujících.

Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje příplatkový brzdový asistent „City Safe Drive“. Nový systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h, kdy laserovým senzorem registruje okolí a vyhodnocuje nebezpečí kolize.

V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění zmírnit závažnost kolize nebo jí dokonce zcela zabránit.

Škoda Citigo je společně s Volkswagenem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Na trh v listopadu 2011

Jako hlavní cílové skupiny vozu vidí automobilka mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a konečně i lidé v nejlepších letech.

Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost.

V závislosti na požadavcích jednotlivých trhů budou na výběr až čtyři varianty výbavy: Easy, Active, Ambition a Elegance.

Výroba třídveřového modelu Citigo bude v bratislavském závodě zahájena ve 41. kalendářním týdnu tohoto roku (říjen 2011).

Na český trh bude Škoda Citigo uvedena už v listopadu 2011, zbytek Evropy se dočká až v létě 2012.



Diskuze (114)
1. 11. 2011 10:49
Re: To je teda technika...
To je zbytečný se dohadovat z dutohlavcema. Věřím tomu, že to nebude jezdit vůbec špatně. Nezáleží totiž na tom kolik to má koní a Nm, ale kolik to váží! Když udělám 2 tunový auto tak do toho musím dát 200 koní, aby se to trochu pohlo, ale s takovouhle krabičkou od sirek bude slušně hýbat i ten litrovej 3 válec. Vám prostě hoši furt nedochází co to v praxi znamená odlehčit auto o čtvrt tuny. Navíc je to koncipovaný do města ne na okruh. Osobně bych si to koupil radši než Fabku, aspoň je v tom víc místa a ne že si pokaždý ukopnu koleno o palubní desku.
1. 11. 2011 10:38
Re: To je teda technika...
No nechápu na tom právě to slovo navíc. Rozumíš vůbec aspoň trochu motorům? Viděl si už v nějakým autě benzínovej atmo. motor, kterej má maximální krouťák posazenej nějak výrazně níž než 3000? Mě to přijde ještě jako dost nízko u benzínu. Měl jsem O1 55kW, která táhla skoro od volnoběhu a ta měla max. krouťák na 3500. Čili pokud je tady maximální krouťák při 3000 ot, tak to je při hodně malejch otáčkách. A jak tu někdo správně poznamenává dole. Meleš tu o maximální hodnotě, ale ještě si neviděl křivku průběhu.
Avatar - Bristol
1. 11. 2011 08:48
Re: brzdy
rozhodně jsem neměl 120 a neměl sem ani fábku...a ani nic co má na kapotě znak škody...ovšem...měl jsem tu čest tím vším jezdit(v případě 120ky naštěstí jen vozit-jednou stačilo) :yes:
31. 10. 2011 22:50
Re: PROČ???
Copak, došly argumenty? >:D
Avatar - manitou
31. 10. 2011 22:36
Re: HARD WORK
no jsou to data sice za loňský rok, letošní prozatímní si nepředložil, ale i z těch loňských je vidět, že třeba taková 500 si dá twingo hravě ;-) tak studuj hlavně renaulty ;-) :yes: