15.10. 2014 Martin Vaculík

Škoda Fabia III: První dojmy se sériovými automobily v Portugalsku

 

V tuhle chvíli v Lisabonu přistává charterový speciál, na jehož palubě jsou také redaktoři Auto.cz. Na portugalských silnicích poprvé otestují třetí generaci vozu Škoda Fabia ve zcela sériové podobě.

Již včera se ze stejného místa vrátil Martin Vaculík, autor tohoto článku a technický poradce Světa motorů. Velmi důkladně tam prověřil zejména oba litrové agregáty. Že totiž čtyřválcový turbomotor 1.2 TSI bude fajn, o tom dopředu nikdo nepochyboval. Zda však bude nenáročným zákazníkům stačit tříválec s pouhými 95 newtonmetry, o tom naopak panovaly značné pochybnosti.

Bude muset stačit...

Kontroverze kolem litrového motoru ještě zesílily deset dní nazpět, kdy Škoda Auto zveřejnila oficiální ceník Fabie III. Základní částka 234.900 Kč za provedení 1.0 MPI/44 kW s výbavou Active nepřekvapí – něco takového jsme čekali.

Dokonce nás potěšilo, že v nabízeném paketu Active Plus je za pouhých 5000 korun kromě avizované klimatizace obsažena také spousta dalších příjemných prvků. Jmenujme například elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, lakované kliky či elektricky ovládaná boční okna vpředu.

Škoda Fabia III: S výhodným paketem Active Plus od 239.900 Kč

Zatímco Octavii třetí generace není problém na silnicích potkat v nepříliš atraktivní kombinaci bílého laku a černých zrcátek, tak Fabii takto "očesanou" sice vyrobit lze, ale pochybujeme, že si ji někdo koupí.

Co nás (a jistě nejen nás) poněkud naštvalo, jsou cenové rozestupy mezi litrovými motory. Pamatujeme si totiž dobu, kdy u Fabie a Roomsteru byl cenový rozdíl mezi atmosférickým tříválcem 1.2 HTP a přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI jenom 10.000 korun a ve skrytu duše jsme v něco takového doufali také u nové Fabie.

Že prostě litr se třemi válci si bude pořizovat vážně jenom ten, kdo nic výkonnějšího ke svému řidičskému životu nepotřebuje, či se prostě všech těch turbodmychadel a přímých vstřiků jednoduše bojí.

Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II

Současná ceníková realita je však tvrdší. Za výkonnější verzi s 55 kilowatty se připlácí 18.000 Kč, za turbomotor 1.2 TSI s výkonem 66 kW pak dalších 16.000 korun. Dohromady tak cesta od naprostého tříválcového základu k agregátu, který jsme dopředu označili jako „Verze ideál“, vyjde na 34.000 Kč. Je tak jasné, že mnozí kupující prostě na čtyřválec TSI nedosáhnou a litr jim zkrátka bude muset stačit.

Vyplatí se dát těch 18.000 Kč?

Nedávno (viz odkaz) jsme psali, že vzhledem k pohotovostní hmotnosti základní verze Fabie jenom 980 kg je výkon 55 kW naprosto dostatečný. Že problémem samozřejmě je točivý moment, ale jenom pokud si neumíte náležitě podřadit. A doufali jsme, že 44kW varianta bude v nabídce Fabie jenom kvůli položce "Cena od" a že nikdo nebude mít důvod po ní sáhnout.

Jenže ono to nakonec asi bude opačně: Opravdu jenom málokdo totiž vydělává peníze tak snadno, aby bez smíšených pocitů vydal částku 18.000 Kč za pozměněných pár řádek v řídicí jednotce a kratší převody třetího až pátého stupně. Mechanicky se totiž obě výkonové verze litrového motoru v ničem neliší.

Škoda v Paříži: Fabia, Fabia, Fabia (+videa)

Jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi litrovými tříválci s výkonem 44 a 55 kilowattů, to byla jedna z hlavních otázek, s níž jsme v pondělí do Lisabonu odlétali. Jasné a nekompromisní závěry na toto téma vám přineseme dnes v 16:00.

Kromě toho již přibližně od 11:30 budeme průběžně přinášet naše první jízdní dojmy, k dispozici bychom měli mít verze s turbomotorem 1.2 TSI a turbodieselem 1.4 TDI. Sledujte nás tedy ONLINE!

Škoda Fabia III - Ceny a motory
Motor1.0 MPI1.0 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Válce/ventily3/123/124/164/163/123/12
Převodovka5M5M5M6M/7A5M/7A5M
Největší výkon [kW]445566816677
Točivý moment [N.m]95 95 160 175 230250
Emise CO2 [g/km]106 108 107 1108890
Cena Active [Kč]234.900252.900268.900322.900
Cena Ambition [Kč]251.900266.900282.900296.900 (322.900)336.900 (372.900)356.900
Cena Style [Kč]289.900305.900319.900 (355.900)359.900 (395.900)379.900

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Politologové: Soukupovo hnutí může přebrat voliče ANO a SPD Politologové: Soukupovo hnutí může přebrat voliče ANO a SPD

Nové politické hnutí List Jaromíra Soukupa by případné…

Glosa Jaroslava Bukovského: Prolog hypodramatu Glosa Jaroslava Bukovského: Prolog hypodramatu

České banky už vzdaly boj o přeskupení podílů…

ČEZ jde více do větru, přikoupil osm větrných farem ve Francii ČEZ jde více do větru, přikoupil osm větrných farem ve Francii

Tuzemský energetický gigant ČEZ znovu nakupoval v…

Elton hodinářská vyhrála spor o autorství loga Prim Elton hodinářská vyhrála spor o autorství loga Prim

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 



Nová Škoda Fabia R5 spatřena při testech: Facelift i pro soutěžáka! Nová Škoda Fabia R5 spatřena při testech: Facelift i pro soutěžáka!

Modernizace se na rallyovém speciálu projevila s mírným…

Škoda Fabia R5: Dvojice modelů řádí v mladoboleslavské továrně Škoda Fabia R5: Dvojice modelů řádí v mladoboleslavské továrně

Škodovka jede na plné obrátky ve výrobě i v motoristickém…

 



 
Další famózní nález v opuštěné stodole. 81 automobilových klasik teď míří do aukce

Další famózní nález v opuštěné stodole. 81 automobilových klasik teď míří do aukce

Dnes 15:55

Porsche 356, Jaguar E-Type, ale i staré trabanty. To je jen hrstka klasik, které byly nalezeny na opuštěném místě ve Francii.




Blesk.cz

Evakuace lyžařů v Orlických horách! Na nejdelší lanovku tam spadl strom

Evakuace lyžařů v Orlických horách! Na nejdelší…

Na lanovou vyhřívanou čtyřsedačku v areálu Buková hora na Orlickoústecku spadl strom. Na sedačkách ve vzduchu…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Opilý sudí je zpět! V Příbrami běhal za lajnou jako šašek, teď šéfuje okresu v Trutnově

Opilý sudí je zpět! V Příbrami běhal za lajnou jako…

Exšéf svazu Miroslav Pelta (54) se musí štípnout do tváře, aby uvěřil. Rozhodčí-opilec, kterého navěky vyhnal z…

Spása jménem Havlíčková. Obří talent i divné příhody ve stylu Koukalové

Spása jménem Havlíčková. Obří talent i divné příhody…

Éra Kateřiny Neumannové je pryč, i ta Martina Koukala a Lukáše Bauera. Osmnáctiletá blondýnka Barbora Havlíčková…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

Pondělí 6. ledna se po půlnoci překlopilo do úterý 17. ledna. Kam zmizelo deset dní?

Pondělí 6. ledna se po půlnoci překlopilo do úterý…

Obyvatelé českých zemí se přesně před 435 lety probudili do nového dne o 11 dní „starší“. 17. ledna 1584 zde…