15.10. 2014 Martin Vaculík

Škoda Fabia III: První dojmy se sériovými automobily v Portugalsku

 

V tuhle chvíli v Lisabonu přistává charterový speciál, na jehož palubě jsou také redaktoři Auto.cz. Na portugalských silnicích poprvé otestují třetí generaci vozu Škoda Fabia ve zcela sériové podobě.

Již včera se ze stejného místa vrátil Martin Vaculík, autor tohoto článku a technický poradce Světa motorů. Velmi důkladně tam prověřil zejména oba litrové agregáty. Že totiž čtyřválcový turbomotor 1.2 TSI bude fajn, o tom dopředu nikdo nepochyboval. Zda však bude nenáročným zákazníkům stačit tříválec s pouhými 95 newtonmetry, o tom naopak panovaly značné pochybnosti.

Bude muset stačit...

Kontroverze kolem litrového motoru ještě zesílily deset dní nazpět, kdy Škoda Auto zveřejnila oficiální ceník Fabie III. Základní částka 234.900 Kč za provedení 1.0 MPI/44 kW s výbavou Active nepřekvapí – něco takového jsme čekali.

Dokonce nás potěšilo, že v nabízeném paketu Active Plus je za pouhých 5000 korun kromě avizované klimatizace obsažena také spousta dalších příjemných prvků. Jmenujme například elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, lakované kliky či elektricky ovládaná boční okna vpředu.

Škoda Fabia III: S výhodným paketem Active Plus od 239.900 Kč

Zatímco Octavii třetí generace není problém na silnicích potkat v nepříliš atraktivní kombinaci bílého laku a černých zrcátek, tak Fabii takto "očesanou" sice vyrobit lze, ale pochybujeme, že si ji někdo koupí.

Co nás (a jistě nejen nás) poněkud naštvalo, jsou cenové rozestupy mezi litrovými motory. Pamatujeme si totiž dobu, kdy u Fabie a Roomsteru byl cenový rozdíl mezi atmosférickým tříválcem 1.2 HTP a přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI jenom 10.000 korun a ve skrytu duše jsme v něco takového doufali také u nové Fabie.

Že prostě litr se třemi válci si bude pořizovat vážně jenom ten, kdo nic výkonnějšího ke svému řidičskému životu nepotřebuje, či se prostě všech těch turbodmychadel a přímých vstřiků jednoduše bojí.

Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II

Současná ceníková realita je však tvrdší. Za výkonnější verzi s 55 kilowatty se připlácí 18.000 Kč, za turbomotor 1.2 TSI s výkonem 66 kW pak dalších 16.000 korun. Dohromady tak cesta od naprostého tříválcového základu k agregátu, který jsme dopředu označili jako „Verze ideál“, vyjde na 34.000 Kč. Je tak jasné, že mnozí kupující prostě na čtyřválec TSI nedosáhnou a litr jim zkrátka bude muset stačit.

Vyplatí se dát těch 18.000 Kč?

Nedávno (viz odkaz) jsme psali, že vzhledem k pohotovostní hmotnosti základní verze Fabie jenom 980 kg je výkon 55 kW naprosto dostatečný. Že problémem samozřejmě je točivý moment, ale jenom pokud si neumíte náležitě podřadit. A doufali jsme, že 44kW varianta bude v nabídce Fabie jenom kvůli položce "Cena od" a že nikdo nebude mít důvod po ní sáhnout.

Jenže ono to nakonec asi bude opačně: Opravdu jenom málokdo totiž vydělává peníze tak snadno, aby bez smíšených pocitů vydal částku 18.000 Kč za pozměněných pár řádek v řídicí jednotce a kratší převody třetího až pátého stupně. Mechanicky se totiž obě výkonové verze litrového motoru v ničem neliší.

Škoda v Paříži: Fabia, Fabia, Fabia (+videa)

Jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi litrovými tříválci s výkonem 44 a 55 kilowattů, to byla jedna z hlavních otázek, s níž jsme v pondělí do Lisabonu odlétali. Jasné a nekompromisní závěry na toto téma vám přineseme dnes v 16:00.

Kromě toho již přibližně od 11:30 budeme průběžně přinášet naše první jízdní dojmy, k dispozici bychom měli mít verze s turbomotorem 1.2 TSI a turbodieselem 1.4 TDI. Sledujte nás tedy ONLINE!

Škoda Fabia III - Ceny a motory
Motor1.0 MPI1.0 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Válce/ventily3/123/124/164/163/123/12
Převodovka5M5M5M6M/7A5M/7A5M
Největší výkon [kW]445566816677
Točivý moment [N.m]95 95 160 175 230250
Emise CO2 [g/km]106 108 107 1108890
Cena Active [Kč]234.900252.900268.900322.900
Cena Ambition [Kč]251.900266.900282.900296.900 (322.900)336.900 (372.900)356.900
Cena Style [Kč]289.900305.900319.900 (355.900)359.900 (395.900)379.900

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Návrat do první pětky Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Návrat do první pětky

Druhá etapa krumlovské rallye s posunem o jednu příčku do…

Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Konečně se zlepšujeme! Racing21 na Rallye Český Krumlov 2017: Konečně se zlepšujeme!

Velký český mistrák v rallye pokračuje třetím podnikem.…

 



 
Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Dnes 10:58

Policie ČR měla BMW i8 testovat půl roku a ujet s ním 20.000 kilometrů. Kvůli nehodě se však byl test přerušen.




Blesk.cz

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem je o 35 let starší kameraman

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem…

Režisérka Olga Špátová (33) před týdnem přivedla na svět dceru, která dostala jméno po své babičce,…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…