reklama


15.10. 2014 Martin Vaculík

Škoda Fabia III: První dojmy se sériovými automobily v Portugalsku

 

V tuhle chvíli v Lisabonu přistává charterový speciál, na jehož palubě jsou také redaktoři Auto.cz. Na portugalských silnicích poprvé otestují třetí generaci vozu Škoda Fabia ve zcela sériové podobě.

Již včera se ze stejného místa vrátil Martin Vaculík, autor tohoto článku a technický poradce Světa motorů. Velmi důkladně tam prověřil zejména oba litrové agregáty. Že totiž čtyřválcový turbomotor 1.2 TSI bude fajn, o tom dopředu nikdo nepochyboval. Zda však bude nenáročným zákazníkům stačit tříválec s pouhými 95 newtonmetry, o tom naopak panovaly značné pochybnosti.

Bude muset stačit...

Kontroverze kolem litrového motoru ještě zesílily deset dní nazpět, kdy Škoda Auto zveřejnila oficiální ceník Fabie III. Základní částka 234.900 Kč za provedení 1.0 MPI/44 kW s výbavou Active nepřekvapí – něco takového jsme čekali.

Dokonce nás potěšilo, že v nabízeném paketu Active Plus je za pouhých 5000 korun kromě avizované klimatizace obsažena také spousta dalších příjemných prvků. Jmenujme například elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, lakované kliky či elektricky ovládaná boční okna vpředu.

Škoda Fabia III: S výhodným paketem Active Plus od 239.900 Kč

Zatímco Octavii třetí generace není problém na silnicích potkat v nepříliš atraktivní kombinaci bílého laku a černých zrcátek, tak Fabii takto "očesanou" sice vyrobit lze, ale pochybujeme, že si ji někdo koupí.

Co nás (a jistě nejen nás) poněkud naštvalo, jsou cenové rozestupy mezi litrovými motory. Pamatujeme si totiž dobu, kdy u Fabie a Roomsteru byl cenový rozdíl mezi atmosférickým tříválcem 1.2 HTP a přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI jenom 10.000 korun a ve skrytu duše jsme v něco takového doufali také u nové Fabie.

Že prostě litr se třemi válci si bude pořizovat vážně jenom ten, kdo nic výkonnějšího ke svému řidičskému životu nepotřebuje, či se prostě všech těch turbodmychadel a přímých vstřiků jednoduše bojí.

Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II

Současná ceníková realita je však tvrdší. Za výkonnější verzi s 55 kilowatty se připlácí 18.000 Kč, za turbomotor 1.2 TSI s výkonem 66 kW pak dalších 16.000 korun. Dohromady tak cesta od naprostého tříválcového základu k agregátu, který jsme dopředu označili jako „Verze ideál“, vyjde na 34.000 Kč. Je tak jasné, že mnozí kupující prostě na čtyřválec TSI nedosáhnou a litr jim zkrátka bude muset stačit.

Vyplatí se dát těch 18.000 Kč?

Nedávno (viz odkaz) jsme psali, že vzhledem k pohotovostní hmotnosti základní verze Fabie jenom 980 kg je výkon 55 kW naprosto dostatečný. Že problémem samozřejmě je točivý moment, ale jenom pokud si neumíte náležitě podřadit. A doufali jsme, že 44kW varianta bude v nabídce Fabie jenom kvůli položce "Cena od" a že nikdo nebude mít důvod po ní sáhnout.

Jenže ono to nakonec asi bude opačně: Opravdu jenom málokdo totiž vydělává peníze tak snadno, aby bez smíšených pocitů vydal částku 18.000 Kč za pozměněných pár řádek v řídicí jednotce a kratší převody třetího až pátého stupně. Mechanicky se totiž obě výkonové verze litrového motoru v ničem neliší.

Škoda v Paříži: Fabia, Fabia, Fabia (+videa)

Jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi litrovými tříválci s výkonem 44 a 55 kilowattů, to byla jedna z hlavních otázek, s níž jsme v pondělí do Lisabonu odlétali. Jasné a nekompromisní závěry na toto téma vám přineseme dnes v 16:00.

Kromě toho již přibližně od 11:30 budeme průběžně přinášet naše první jízdní dojmy, k dispozici bychom měli mít verze s turbomotorem 1.2 TSI a turbodieselem 1.4 TDI. Sledujte nás tedy ONLINE!

Škoda Fabia III - Ceny a motory
Motor1.0 MPI1.0 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Válce/ventily3/123/124/164/163/123/12
Převodovka5M5M5M6M/7A5M/7A5M
Největší výkon [kW]445566816677
Točivý moment [N.m]95 95 160 175 230250
Emise CO2 [g/km]106 108 107 1108890
Cena Active [Kč]234.900252.900268.900322.900
Cena Ambition [Kč]251.900266.900282.900296.900 (322.900)336.900 (372.900)356.900
Cena Style [Kč]289.900305.900319.900 (355.900)359.900 (395.900)379.900

Spolupracujeme s TipCars.com
Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Incomming ventures a Reflex Capital investují miliony do vývojářů ShopSys Incomming ventures a Reflex Capital investují miliony do vývojářů ShopSys

Česká firma ShopSys, vývojář internetových obchodů, získá…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

Martin Schulz se může stát novým německým kancléřem, chtějí ho socialisté Martin Schulz se může stát novým německým kancléřem, chtějí ho socialisté

Kandidátem německé koaliční sociální demokracie na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mikkelsen pojede s Fabií R5 Rally Monte Carlo! Mikkelsen pojede s Fabií R5 Rally Monte Carlo!

Norský soutěžák se znovu posadí za volant Škodovky, s…

Racing 21 po Pražském Rally Sprintu: Stupně vítězů, to je paráda! (+video) Racing 21 po Pražském Rally Sprintu: Stupně vítězů, to je paráda! (+video)

Klokočka Škoda Czech National Team skončil ve své první…

 



 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři vytáhli nečekané přeživší, tři chlupatá štěňátka

Zázrak v pohřbeném italském hotelu: Záchranáři…

Roztomilé překvapení, které dalo záchranářům naději, čekalo pod troskami italského hotelu zavaleného lavinou…

McDonald’s založil syn českých emigrantů. Film o jeho životě míří na premiéru do Prahy

McDonald’s založil syn českých emigrantů. Film o…

Zakladatel je název amerického filmu o Čechoameričanovi, který založil síť rychlého občerstvení McDonald’s.…

 

iSport.cz

Nejzábavnější pohárový los! Zpěvák Rod Stewart vzbudil dojem, že je opilý

Nejzábavnější pohárový los! Zpěvák Rod Stewart…

Rocková hvězda Rod Stewart (72) pobavila fanoušky při losování Skotského fotbalového poháru. Známý příznivec…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama