15.10. 2014 Martin Vaculík

Škoda Fabia III: První dojmy se sériovými automobily v Portugalsku

 

V tuhle chvíli v Lisabonu přistává charterový speciál, na jehož palubě jsou také redaktoři Auto.cz. Na portugalských silnicích poprvé otestují třetí generaci vozu Škoda Fabia ve zcela sériové podobě.

Již včera se ze stejného místa vrátil Martin Vaculík, autor tohoto článku a technický poradce Světa motorů. Velmi důkladně tam prověřil zejména oba litrové agregáty. Že totiž čtyřválcový turbomotor 1.2 TSI bude fajn, o tom dopředu nikdo nepochyboval. Zda však bude nenáročným zákazníkům stačit tříválec s pouhými 95 newtonmetry, o tom naopak panovaly značné pochybnosti.

Bude muset stačit...

Kontroverze kolem litrového motoru ještě zesílily deset dní nazpět, kdy Škoda Auto zveřejnila oficiální ceník Fabie III. Základní částka 234.900 Kč za provedení 1.0 MPI/44 kW s výbavou Active nepřekvapí – něco takového jsme čekali.

Dokonce nás potěšilo, že v nabízeném paketu Active Plus je za pouhých 5000 korun kromě avizované klimatizace obsažena také spousta dalších příjemných prvků. Jmenujme například elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, lakované kliky či elektricky ovládaná boční okna vpředu.

Škoda Fabia III: S výhodným paketem Active Plus od 239.900 Kč

Zatímco Octavii třetí generace není problém na silnicích potkat v nepříliš atraktivní kombinaci bílého laku a černých zrcátek, tak Fabii takto "očesanou" sice vyrobit lze, ale pochybujeme, že si ji někdo koupí.

Co nás (a jistě nejen nás) poněkud naštvalo, jsou cenové rozestupy mezi litrovými motory. Pamatujeme si totiž dobu, kdy u Fabie a Roomsteru byl cenový rozdíl mezi atmosférickým tříválcem 1.2 HTP a přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSI jenom 10.000 korun a ve skrytu duše jsme v něco takového doufali také u nové Fabie.

Že prostě litr se třemi válci si bude pořizovat vážně jenom ten, kdo nic výkonnějšího ke svému řidičskému životu nepotřebuje, či se prostě všech těch turbodmychadel a přímých vstřiků jednoduše bojí.

Cenové srovnání: Škoda Fabia III vs. Fabia II

Současná ceníková realita je však tvrdší. Za výkonnější verzi s 55 kilowatty se připlácí 18.000 Kč, za turbomotor 1.2 TSI s výkonem 66 kW pak dalších 16.000 korun. Dohromady tak cesta od naprostého tříválcového základu k agregátu, který jsme dopředu označili jako „Verze ideál“, vyjde na 34.000 Kč. Je tak jasné, že mnozí kupující prostě na čtyřválec TSI nedosáhnou a litr jim zkrátka bude muset stačit.

Vyplatí se dát těch 18.000 Kč?

Nedávno (viz odkaz) jsme psali, že vzhledem k pohotovostní hmotnosti základní verze Fabie jenom 980 kg je výkon 55 kW naprosto dostatečný. Že problémem samozřejmě je točivý moment, ale jenom pokud si neumíte náležitě podřadit. A doufali jsme, že 44kW varianta bude v nabídce Fabie jenom kvůli položce "Cena od" a že nikdo nebude mít důvod po ní sáhnout.

Jenže ono to nakonec asi bude opačně: Opravdu jenom málokdo totiž vydělává peníze tak snadno, aby bez smíšených pocitů vydal částku 18.000 Kč za pozměněných pár řádek v řídicí jednotce a kratší převody třetího až pátého stupně. Mechanicky se totiž obě výkonové verze litrového motoru v ničem neliší.

Škoda v Paříži: Fabia, Fabia, Fabia (+videa)

Jaký je ve skutečnosti rozdíl mezi litrovými tříválci s výkonem 44 a 55 kilowattů, to byla jedna z hlavních otázek, s níž jsme v pondělí do Lisabonu odlétali. Jasné a nekompromisní závěry na toto téma vám přineseme dnes v 16:00.

Kromě toho již přibližně od 11:30 budeme průběžně přinášet naše první jízdní dojmy, k dispozici bychom měli mít verze s turbomotorem 1.2 TSI a turbodieselem 1.4 TDI. Sledujte nás tedy ONLINE!

Škoda Fabia III - Ceny a motory
Motor1.0 MPI1.0 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TDI1.4 TDI
Válce/ventily3/123/124/164/163/123/12
Převodovka5M5M5M6M/7A5M/7A5M
Největší výkon [kW]445566816677
Točivý moment [N.m]95 95 160 175 230250
Emise CO2 [g/km]106 108 107 1108890
Cena Active [Kč]234.900252.900268.900322.900
Cena Ambition [Kč]251.900266.900282.900296.900 (322.900)336.900 (372.900)356.900
Cena Style [Kč]289.900305.900319.900 (355.900)359.900 (395.900)379.900

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států

Pražský vrchní soud potvrdil přípustnost vydání Rusa…

„Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony „Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony

Vlnu nechápavých reakcí vyvolal na sociálních sítích…

Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě

Regulovaná cena elektřiny pro domácnosti poroste už třetí…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Racing 21 na Barum Rallye 2017: Když oheň ničí Racing 21 na Barum Rallye 2017: Když oheň ničí

Vrcholnou českou Barum Czech Rallye Zlín letos Klokočka…

Škoda slaví. Od roku 1999 vyrobila 4.000.000 Fabií. Prohlédněte si všechny její generace Škoda slaví. Od roku 1999 vyrobila 4.000.000 Fabií. Prohlédněte si všechny její generace

Aktuálně je na trhu třetí generace malého modelu Škoda…

 



 
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

TEST: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Dnes 12:51

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW Tiguan. Souboj se Škodou Karoq tak bude zajímavý!




Blesk.cz

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

 

iSport.cz

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto vyhráli střet světů

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto…

Ve 14. kole HET ligy zaujalo vítězství Bohemians v Mladé Boleslavi, které ukázalo, jak dobře funguje rychlá a…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří měli falešné doklady. Mohou být mezi nimi i teroristé

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří…

Německé ministerstvo vnitra si stěžuje, že část uprchlíků, kteří přiletěli na základě přerozdělovacích kvót z…