Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: První fotografie nového BMW Z9

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Dostupnější nástupce BMW 507 a BMW Z8 byl před několika dny náhodou vyfotografován v ulicích Mnichova.

Roadster BMW Z8 je mrtev již několik let a možná, že se z něj už brzy stane vyhledávaná kuriozita, která v době kdy byla na trhu zcela nesplnila očekávání výrobce, ani zákazníků. Dostupnější nástupce s názvem Z9 byl před několika dny náhodou vyfotografován v ulicích Mnichova.

První fotografie dokazují, že nástupce slavného retro-roadsteru BMW Z8 je usilovně připravován pro sériovou výrobu. Zatímco předchozí generace skončila vyrobením 5703 vozů, nyní plánuje BMW roční výrobu 15.000 kusů modelu Z9. Cena by měla začínat na 80.000 Euro, to ale bude pod kapotou "jen" řadový šestiválec.

Prototyp, který naši kolegové náhodou potkali v ulicích Mnichova, je sice opatřen kamuflážními plasty a typickým matným lakem, který také kryje plastické tvarování karoserie, ale přesto základní informace z fotografie vyčteme.

Chystá se celá modelová řada s dvoumístnou karoserií kupé a otevřený roadster, který je vidět v naší fotogalerii. Typické ledviny na přídi i otvory na blatnících, které měly obě mnichovské legendy - 507 i Z8 - zatím kryjí plasty. Dlouhá kapota a cestující sedící až téměř nad zadní nápravou patří k typickým poznávacím znakům klasických sportovních vozů s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Délka kolem 4,5 m a hmotnost 1,5 tuny jsou dostatečné pro dva cestující a jejich zavazadla a přitom umožní díky nízké hmotnosti, jejímu rozložení a tradičně dobré poloze těžiště, vyniknout kvalitám mnichovských motorů. Ty ostatně daly značce BMW i jméno.

Základem bude pravděpodobně motor 3,0 R6 Turbo (225 kW), který se začal nedávno dodávat do BMW řady 3, chybět nemůže vidlicový osmiválec (cca 300 kW) a v nabídce by se měl objevit také motor 5,0 V10 z BMW M5. Šušká se také cosi o dvanáctiválcové verzi s motorem 6,3 V12 (445 kW).

K důležitým konkurentům nového BMW Z9 budou patřit nedávno představené Audi R8, dosud nepředstavený Mercedes-Benz "AMG Gullwing" a možná také Lexus LF-A nebo nástupce Hondy NSX.

Ondřej Láník
Diskuze (34)
16. 1. 2007 04:56
Re: Proč se neprodávala Z8?
O Z8 je moc pekny clanek na Wikipedii - doporucuji, jizdni vlastnosti byly pry dost spatne hlavne diky absenci LSD (diferencialu s limitovanou svornosti) coz slo tak daleko, ze nekteri majitele menili celou zadni napravu.....
15. 1. 2007 21:40
Re: Z8 bola perfektna!!!!
Myslim, ze tu nikdo nema nic proti vzhledu, technice Z8 (tedy skoro nikdo). Ty byly dostatecne dobre. Ale auto nenabidlo svezeni, jake slibovaly tech. data a vnejsek a cena. Ja mam spis obavu z Bangle-stylu na Z9. 507, Z8 byly mimoradne uhlazene a libiva vozitka. Z4 coupe se mi moc libi, ale je to neco jineho, nez co by melo nabidnout Z9.
15. 1. 2007 16:26
Cena
Určitě to byla cena. Na Tipcars.cz je jedna Z8 v nabídce a pořád za ní chtějí nekřesťanský peníze. Škoda, ten design je jedinečnej ;-\