Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Taxík Mercedes-Benz 200 D ujel 1,3 milionu kilometrů. Ve šrotu určitě neskončí

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Koupili byste si ojetinu s více než milionem kilometrů? Navíc mercedes po taxikáři? I takoví nadšenci se najdou...

Milion kilometrů už je pořádná porce a starší naftové mercedesy ji zvládnou. To, že jde o držáky, není tak úplně pohádka. Mezi nimi najdeme i absolutního rekordmana, kterým je bílo-modrý 240 D W115. „Žraloka“ z roku 1976 používal řecký taxikář Gregorios Sachinidis, který s ním najezdil neskutečných 4,6 milionu kilometrů. Nemusíte za ním daleko, už čtrnáct let odpočívá v továrním muzeu trojcípé hvězdy ve Stuttgartu.

Oproti tomu se 1.337.952 km, které má na kontě jeden atmosférický 200 D série W124, může zdát málo. Jenže takové auto si člověk většinou nekupuje jako ojetinu. Marco Bialk to však udělal. „Koupil jsem si taxíka od Mercedesu pro tu jeho patinu,“ řekl německým kolegům z Auto Bildu. Bialkovi je 49 let, netrpí tedy „komplexem“ mladších fanoušků, kteří vyhledávají kusy s co nejmenší ujetou vzdáleností.

Plasťák

Maratonec s trojcípou hvězdou má kompletně zdokumentovanou historii. První registrace proběhla 27. října 1989, tedy ještě v době, kdy existovala dvě Německa. Navíc se jedná už o „plasťák“ s hladkými bočními panely karoserie po faceliftu „čtyřky“, jak se řadě W124 přezdívá u nás. Modernizovaná série debutovala pod světly reflektorů na IAA v září 1989. Překvapivě hned v dubnu 1990 se u tohoto konkrétního kusu měnila ještě v záruce čtyřstupňová automatická převodovka, na počitadle bylo tehdy jen 15.181 km. Jenže ta další od té doby slouží...

Druhým majitelem čtyřdveřového sedanu v typické barvě slonové kosti, pro západoněmecké taxíky byl odstín RAL 1015 úředně předepsán od roku 1970, se stal jistý Wolfgang O. A stejně jako ten první s ním vozil klienty. Mercedes koupil v lednu 1993, tedy jako mladou ojetinu a skutečně jej využíval do sytosti, aby si vydělával na živobytí. Dnes je starému pánovi 82 let.

Každých 10 tisíc kilometrů jezdil do značkového servisu, ale kromě toho byl i zručným mechanikem, takže drobné opravy si dělal sám. Dokonce vlastnoručně zrenovoval sedačky, modré látkové čalounění kabiny se samozřejmě časem ošoupalo. Ne, takovou dávku nevydrželo ani ve starších mercedesech.

Za tři stovky

„Dvoustovka“ už ale nemá ani originální motor, což její hodnotu poměrně sráží. Původní předkomůrkový čtyřválcový agregát řady OM 601 objemu 1997 cm3 s 55 kW (75 koňmi) však vydržel přes milion. Pak musel být nahrazen méně unaveným, ale starším čtyřválcem ze 190 D W201 (stejný měl předchůdce třídy E do oné modernizace). Ten dává ještě méně, jen 72 koní (53 kW). Na dnešní dobu nízký výkon je samozřejmě zapříčiněn absencí turbodmychadla, obě jednotky jsou atmosférické.

Marca stál jeho miláček jen 300 eur. Bez investic se neobešel, třeba na dalších 1.700 eur přišlo vyvaření zkorodovaných částí, hnědý mor se autu za ta léta nevyhnul. Jenže současný vlastník jej chce zachovat a předat potomkům, jezdit v činné službě nehodlá. I když má třeba modernější rádio. Pořídil si ho přece coby youngtimer.

Foto: Auto Bild

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Avatar - wakantanka
2. 2. 2018 17:24
Re: Paráda!
No daj schvalne ktore MB okrem G a tychto generacii boli kruroprisne hranate.
Avatar - Londonbridge
2. 2. 2018 14:51
MB
Zatial bez poruchy 2 roky aj ked ten nabeh je dost maly.... Ale oproti druhemu autu co sme naraz kupili XF Sport break 3 d. vediem 3:0 Jag uz mal 3 nutene navstevy v service odislo AC, nej kontrolky , a este nej. blbost...najazd mame podobny + - 1000 km. zaklepem na drevo... Uvidime ci to vydrzi >:D
Avatar - KANKUNEN
2. 2. 2018 13:23
Re: 1,6 miliónu
To když Peugeot dělal ještě auta co něco výdrží.
Avatar - maxi!
2. 2. 2018 12:29
Re: 1,6 miliónu
ked som videl v Cairo tie starucke Peugeot taxi, tak tie museli mat tiez slusne najazdy :-!
Avatar - maxi!
2. 2. 2018 12:28
Re: Pěkné
neprezradzaj detaily! >:D