23.3. 2017 Jan Mička Jan Mička

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

 

V rámci mezinárodní prezentace v okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.

Při příležitosti testování nové generace Opelu Insignia jsme vám dali možnost zasáhnout do náplně těchto prvních jízdních dojmů. Své dotazy a podněty týkající se vlajkové lodi s bleskem ve znaku jste v hojném počtu psali do diskuse pod úvodním článkem a já vám za to moc děkuji. Je vidět, že podobná forma má své opodstatnění a v budoucnu se k ní můžeme vrátit. Vaše dotazy jsem v průběhu testování pročítal a zaměřoval se na to, co vás zajímá, snad se mi tedy nyní podaří odpovědět úplně na vše.

Na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem na nás čekala spousta nových Insignií Grand Sport (kombi budeme testovat později), na výběr jsme však měli pouze z trojice kombinací motorů a převodovek. Jako první jsem „skočil“ do relativně nenápadného exempláře s motorem 1.5 Direct Injection Turbo a manuální převodovkou, před odjezdem z letiště jsem si však ještě osvěžil vzpomínky ze Ženevy a pořádně prošmejdil interiér.

Opel Insignia Grand Sport a Sports Tourer již znají české ceny (+video)

Nová generace insignie je o 29 milimetrů nižší než ta předcházející, přední sloupky se zvedají velmi pozvolna, sedíte o 30 milimetrů níže, a za volant napoprvé skoro až spadnete. Snížení vozu a posadu se uzpůsobila také palubní deska, takže si nepřipadáte utopeně, řidič vysoký okolo 190 centimetrů se však holt musí smířit s tím, že bude řídit na dlouhé ruce a nohy, nebo se posune blíže k volantu a více pokrčí kolena. Do jisté míry pomůže „napumpování“ sedáku o něco výše, to pak ale jdete proti smyslu celého toho snižování.

Opel se právem pyšní předními sedadly s certifikátem AGR. Jsou tužší a boční vedení solidně drží tělo v zatáčkách, delší opěradla by jim však neuškodila. Necelých 180 centimetrů vysoký kolega měl jejich horní hranu někde v polovině lopatek.

Insignia Grand Sport je manažerská limuzína a jako taková musí nabídnout dostatečný prostor na zadních sedadlech. Jsem rád, že už nemusíme za etalon prostornosti ve druhé řadě považovat pouze superb nebo passat, nový liftback je vzadu díky mezigeneračnímu zvětšení rozvoru o 92 milimetrů na konečných 2829 milimetrů tak velký, že když jsem se pohodlně posadil sám za sebe a neměl zadek úplně zaražený do sedáku a opěradla, zbývala mi před koleny ještě devíticentimetrová rezerva. K délce nástupního prostoru nelze mít výhrad, stejně jako k relativně subtilním prahům, při nastupování ale stejně budete podvědomě více sklápět hlavu, abyste jí neškrtli o podélný střešní nosník. Hlavou se dotknu stropu pouze v případě, když zcela napřímím záda, při uvolněném posazu ještě nějaký ten centimetr do kontaktu zbýval.

Opel Insignia GS - srovnání rozměrů interiéru s předchůdcem
GeneraceII.I.
Podélný prostor vpředu min/max [mm]910/1150820/1150
Podélný prostor vzadu min/max [mm]640/960600/910
Výška nad sedadlem - vpředu [mm]10201010
Výška nad sedadlem - vzadu [mm]920890
Šířka vpředu [mm]15301530
Šířka vzadu [mm]14901470
Délka sedáku vpředu [mm]530560
Délka sedáku vzadu [mm]450470
Výška opěradla vpředu [mm]620650
Výška opěradla vzadu [mm]660680
Místo vzadu pod předním sedadlemAnoAno

Navzdory relativně nízkému bočnímu prosklení a nízkým předním sloupkům je z insignie hezky vidět ven, a co při couvání nezachytíte sami, vykryje ostrý výstup zadní parkovací kamery umístěné nad registrační značkou. Má to však i druhou stránku – zejména vzadu působí interiér až příliš potemněle a váš pocit z pobytu v kokpitu je silně závislý na volbě barevných kombinací čalounění a dekorů. Šedá patnáctistovka měla černou horní polovinu přístrojové desky a zbytek krémový (tedy až na plasty v barvě klavírního laku na středové konzole) a působila příjemně vzdušně, celočerné provedení způsobuje pocit stísněnosti, i když kolem sebe stále máte spoustu místa.

Opel Insignia Sports Tourer oficiálně: Je to nejkrásnější kombi své třídy!

V diskusi jste se ptali také na zavazadlový prostor, který má u verze Grand Sport základní objem 490 litrů a po sklopení zadních opěradel dostanete 1450 litrů. Z mého pohledu jej dost omezuje krátký zadní převis a linie víka připomínající současný Citroën C5. Díky zadní výklopné stěně nelze mít připomínek k manipulačnímu prostoru, o jedné z hlavních nevýhod této koncepce jsem se však přesvědčil během prvním lijáku – po otevření víka nám naše kufry zalila pořádná dávka vody. V případě volby audia Bose přijdete o prostor o rezervu, subwoofer však lze odjistit velkým centrálním kohoutem a před jeho vyjmutím stačí odpojit jediný konektor.

Video

Mimořádně tichá patnáctistovka

Poprvé chci nakopnout zcela novou celohliníkovou patnáctistovku s přímým vstřikováním paliva, startovací tlačítko je ale utopené kdesi po volantem a téměř není vidět. Druhý pokus, nyní již zdárný, ale ani tak nemám pocit, že motor běží. Je neuvěřitelně tichý a kultivovaný, dokonce do takové míry, že jsem raději pro jistotu mrknul na budíky a zkontroloval volnoběh. Nevzpomínám si, jestli jsem někdy v této objemové kategorii zažil lepší motor. Vibrace do řízení a pedálů? Nechejte si zdát v těch nejčernějších snech, tenhle čtyřválec se zkrátka mimořádně povedl.

Evropské Automobily roku: Opel Insignia (2009)

Standardně dodávané manuální převodovce nelze upřít lehký chod páky a vybroušenost drah, ty jsou však naneštěstí delší, než jsem si představoval. A ne jenom v podélném směru, ale také v tom příčném. Trochu jsem si musel zvykat na ovládací síly pedálu, zejména spojka jde hodně zlehka a zabírá až nahoře, když to tedy přeženete s plynem, pořádně jí zatopíte. S kolegou Jirkou Baborským ze Světa motorů se pomalu motáme v garážích pod frankfurtským letištěm, a i když je to kolikrát zejména kvůli šířce karoserie docela natěsno, s insignií se manévruje podobně snadno jako například s astrou. Má hezky přímé řízení a je z ní dobře vidět, lepšího výsledku byste dosáhli snad jenom s řiditelnou zadní nápravou.

Konečně na to můžu pořádně šlápnout a okamžitě je jasné, že ani silnější verze patnáctistovky s výkonem 121 kW v 5600 otáčkách a točivým momentem 250 N.m nebude ve srovnání s podobně výkonnými konkurenčními motory kdoví jaký sprinter. Chvíli mu trvá, než se nadechne, zhruba ve 2500 otáčkách už táhne ze všech sil a neuvadá zhruba do 5000 otáček. Nepůsobí udýchaně, tah dávkuje nenuceně a teprve až ve zmíněných 5000 otáčkách si začnete uvědomovat náznaky dunění.

Motor je tak skvěle odhlučněný, že není v jeho silách více překrývat valivý hluk od kol a aerodynamický svist okolo vnějších zpětných zrcátek, na zadních sedadlech je pak sluchový vjem tradičně o něco výraznější, protože v podstatě sedíte na zadních kolech. Na druhou stranu jde snad o jediný běžně vnímatelný neduh, čímž se dostávám ke kvalitě výroby.

Nejezdili jsme se sériovými exempláři, jak jsem si původně myslel, vždyť továrna v Rüsselsheimu začala insignie naplno vyrábět teprve v den prezentace, na vrzající plasty zejména na středovém tunelu (jako tomu bylo u předchůdce) však zapomeňte. Snad jenom v jednom místě to dělníkům při montáži trochu ujelo – mezi přístrojovou deskou a výplní dveří spolujezdce byla docela velká mezera, navíc větší než u řidiče. Všimli jsme si toho u více exemplářů.

Tak to jen on! Nový Opel Insignia má kabinu jak ze závodního auta

Opel uvádí, že liftback ve srovnání s předchůdcem shodil až 175 kilogramů hmotnosti, z toho 59 kilogramů připadá samotné karoserii, jenom promyšlenou konstrukcí a lepšími materiály to ale určitě nebylo. Očekával jsem lehkonohé auto, něco jako Mazda 6, jenže zatímco „šestka“ při jízdě působí jako vyrobená z papíru (nikoliv ve vztahu k tuhosti karoserie), insignia stále budí dojem poctivého a bytelného auta. Verze s patnáctistovkou nebyly vybaveny adaptivním odpružením FlexRide, osobně jsem ale na vteřinu neměl dojem, že bych musel do podvozku a řízení nějak zasahovat. Odpružení je měkčí, ale tlumiče dokážou na rozbitých silnicích skvěle zachytit „vystřelená“ kola a místo dupání se ozývá jenom tlumené ducnutí.

Výkon motoru ani zdaleka nedosahuje schopností podvozku, ostatně při 121 kilowattech by to byl docela průšvih. Lehkonohý liftback se nechá v zatáčkách vodit s přesností na centimetry, má velmi dobrou mechanickou přilnavost, ochotně mění směr a stabilizace vám do řízení příliš nekecá, ani když trochu pokazíte nájezd. Mezigeneračně se zlepšilo i řízení, nyní si už nepřipadáte tak odtržení od děje, stále však bojuji s přesností okolo středové polohy volantu a gumovým odporem posilovače. Inu, není to sporťák, ale pohodlná limuzína.

A jak to vypadá se spotřebou? Docela dobře! Při dodržování rychlostních limitů a převážně dálničním provozu jsme se byli schopni dostat na 7,5-8 l/100 km. A nemyslete si, že je to dáno pouze dlouhými převody. Při rychlosti 130 km/h motor točí nijak nízkých 2900 otáček, a to je šestka skutečně brána jako rychloběh, na který musíte auto k další razantnější akceleraci trochu přemlouvat.

Dieselová klasika

Světle modrá insignia? Jo, tuhle metalízu můžu, více než barva je ale pro nás nyní důležitější motor exempláře na snímcích. Jde o dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 125 kW a točivým momentem 400 N.m dostupným v rozmezí 1750 až 2500 otáček. Nejsilnější turbodiesel z nabídky (biturbo dorazí později) je možné kombinovat buď se šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, případně manuálem a pohonem všech kol se dvěma lamelovými spojkami místo klasického diferenciálu. V rámci prvních jízd však byla dostupná pouze „předokolka“ s ručně řazenou skříní.

Opel Insignia 2,0 Turbo 4x4 – Saab žije dál

Na podobně konfigurovanou insignii minulé generace si velmi dobře pamatuji, v roce 2014 jsem ji testoval v provedení Sports Tourer (kombi), a kultivovaností mě příliš nenadchla. Jenže novinka je jiná káva, projevem bych ji přirovnal k „šeptající“ šestnáctistovce známé například z astry. Poctivé odhlučnění motorového prostoru tady dostává opravdové opodstatnění, na palubě je při běžných rychlosti od motoru naprostý klid, jenom při pružném zrychlení zaslechnete hučení typické pro „oplácké“ turbodiesely.

Vůbec největší rozdíl jsem však zaznamenal při jízdě na okreskách. Minulá insignia byla s dvoulitrovým turbodieselem hodně těžká na předek, při přejezdech větších retardérů jsem míval pocit, že si musí odpružení sednout až na dorazy, u novinky se ale ničeho podobného naštěstí nedočkáte. Oproti lehké patnáctistovce jsou v utažených zatáčkách znát větší sklony „utéct“ přes vnější přední kolo, více než to mi však vadilo řízení naladěné právě s ohledem na těžší motor. Tento vůz byl vybaven adaptivním podvozkem FlexRide s režimy Tour, Normal a Sport, ani v jednom nastavení jsem se však nedočkal takové zpětné odezvy jako v případě standardního naladění a ve sportu byl odpor posilovače ještě více gumový.

Opel Insignia Grand Sport – technická data vznětových motorů a ceny
Motor1.6 CDTI1.6 CDTI Ecotec1.6 CDTI1.6 CDTI Ecotec2.0 CDTI
Převodovka6M6M6M (6A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]15981598159815981956
Počet válců/ventilů4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/-81/-100/-100/-125/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/2000300/2000320/2000-2250320/2000-2250400/1750-2500
Max. rychlost [km/h]-205211(203)-226
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,610,5(10,9)-8,7
Komb. spotř. [l/100 km]-4,04,3(5,1)-5,2
Provozní hmotnost [kg]15031503 (1522)-1582
Selection [Kč]629.900639.900659.900669.900689.900
Edition [Kč]644.900654.900674.900 (714.900)684.900704.900
Dynamic [Kč]679.900689.900709.900 (749.900)719.900739.900
Innovation [Kč]689.900699.900719.900 (759.900)729.900749.900

U podvozku FlexRide mi nikdy nepřišly rozdíly mezi jednotlivými módy až tak zásadní, naposledy jsem se o tom přesvědčil při testování modernizované zafiry, nová insignia však dosavadní zvyklosti mění. Jeli jsme na osmnáctipalcových kolech s pětačtyřicetiprocentními pneumatikami a stisknutím tlačítka Tour se z už tak pohodlné limuzíny stal plavný koráb silnic. Na sériích nerovností je cítit příjemné pohupování, avšak ne tak silné, jako například u superbu. Připadal jsem si jako za volantem Volkswagenu Passat (byť jeho vznětový dvoulitr je trochu hlučnější), přepnutím do sportovního režimu vůz ztuhne, více se „přisaje“ k silnici, ale na nerovnostech stále není nepohodlný. Mám-li mluvit za sebe, nejčastěji jsem využíval mód Normal, avšak pouze kvůli odporu řízení, který mi z dostupných možností připadal nejlepší. Sportovní tuhost tlumičů bych si klidně dovedl představit jako defaultní.

Spy video: Nový Opel Insignia se maskuje za renault

Podle tabulek by měl vůz s tímto motorem jezdit za 5,2 l/100 km a osobně věřím, že při troše snažení nebude tato meta nereálná. Naše sedmilitrová spotřeba byla způsobena „klikatějším“ a kopcovitých charakterem testovací trasy, a samozřejmě kolonami, kterých jsme si při návratu do Frankfurtu užili až až. Při rychlost 130 km/h motor točí 2200 otáček a je nadále schopen obstojně zrychlovat, však se také nachází v jedné ve svých nejlepších fází. Klidnější řidiče zase potěší, že mu nedělají problém ani vyloženě nízké otáčky. Dokonce i pod patnácti sty otáčkami je schopen pracovat bez citelnějšího dunění.

Rychlé rande s OPC… Line

Jestli jsem se na některou z dostupných verzí opravdu těšil, byla to ta vrcholná s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 191 kW a točivém momentu 400 N.m. Opel se opravdu vytáhnul a svou výkladní skříň oblékl do rudého laku, postavil na dvacetipalcová kola a navrch připadal paket OPC Line s výraznějšími nárazníky, bočními prahy a zadním křídlem. Takto konfigurované auto je jednoduše nádherné, přesně takhle si jej představuji. Hodnocení designu a vizuálního dojmu jsme si však už v minulosti užili docela dost.

Na rozdíl od běžných verzí je zvuk motoru zvýrazněn sound systémem Bose, už samotný základ je však příjemně hluboký a líbivých tónů se dočkáte také u výfuku. Vrcholnou verzi jsme bohužel dostali pouze pro dojetí na letiště (bylo vzdálené přibližně dvacet kilometrů od hotelu), takže na klikaté okresky nedošlo, otázkou ale zůstává, jestli bych si tam auto opravdu dokázal užít.

Opel Insignia Grand Sport – technická data zážehových motorů a ceny
Motor1.5 DIT1.5 DIT Ecotec1.5 DIT2.0 DIT 4x4
Převodovka6M6M6M (6A)8A
Zdvihový objem [cm3]1490149014901998
Počet válců/ventilů4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/5600103/5600121/5600191/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4100250/2000-4100250/2000-4500400/2500-4000
Max. rychlost [km/h]210213222(218)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,98,9 (9,4)7,3
Komb. spotř. [l/100 km]5,95,76,0 (6,1)8,6
Provozní hmotnost [kg]144114561441/14721649
Selection [Kč]569.900579.900--
Edition [Kč]584.900594.900604.900 (644.900)-
Dynamic [Kč]619.900629.900639.900 (679.900)849.900
Innovation [Kč]629.900639.900649.900 (689.900)859.900

Motor totiž spolupracuje výhradně s novou osmistupňovou automatickou převodovkou a po krátkém svezení nemohu dát ruku do ohně za to, že je tato kombinace ve vztahu ke sportovní jízdě skutečně povedená. Ve městě a při klidné mimoměstské jízdě o řazení prakticky nevíte, skříň s hydrodynamickým měničem je příkladně komfortní, při popojíždění v kolonách necuká, motor zbytečně nepodtáčí ani jej nežene do vysokých otáček, tento charakter jí ale zůstává i po přepnutí do sportovního režimu, kdy bych očekával sázení jednoho kvaltu za druhým.

To se bohužel neděje, reakce převodovky na pokyny páčkami pro řazení pod volantem jsou vlažnější a přišlo mi, že se pod zátěží ještě prodlužují. Vůbec nejlepší bylo nechat všechno na automatice, čímž se ale z role řidiče odsunujete do role pasažéra. Zkrátka jenom šlapete na pedály a vnímáte šťavnatý tah motoru od nejnižších otáček, nedočkáte se však žádné přidané hodnoty. Po pár kilometrech za volantem nechci vynášet konkrétní soudy, zatím mi ale připadá, že se naplňují dřívější slova kolegy Martina Freie – nový osmikvalt nebude z nejrychlejších. Jsem moc zvědavý, jak si povede v kombinaci se vznětovým dvoulitrem.

Téměř celá testovací trasa vedla po dálnici, my ale rádi na moment odbočili, abychom alespoň částěčně vyzkoušeli nový pohon všech kol. Jde v podstatě o totéž, co najdete ve Fordu Focus RS. Systém od společnosti GKN využívá dvojici mokrých vícelamelových spojek suplujících funkci aktivního diferenciálu, i s olejovou náplní váží 29 kilogramů, a efektivně využívá hnací síly přenášené trojdílným kardanem.

Při průjezdech zatáčkami je stáčivého efektu automobilu dosaženo rozdílným spínáním každé ze spojek tak, aby se karoserie laicky řešeno „otočila“ kolem vnitřního zadního kola. Na rozdíl od běžnějšího systému přibrzďováno vnitřního kola neztrácíte hnací síly ve formě tepla, šetříte brzdy a mechanicky nezpomalujete žádný akční člen, což je pro rychlé průjezdy zatáček zásadní. Ale hlavně funguje, což jsem si ověřil schopností auta doslova kopírovat vnitřní okraj silnice bez známek nedotáčivosti.

Systém v řezu vypadá poměrně jednoduše, jeho řízení je však tak složité, že má přímo na sobě přichycenou velkou řídicí jednotku. Chování se odvíjí od zvoleného jízdního režimu. Módy Normal a Tour jsou zaměřeny hlavně na trakci, Sport zase na zábavu. A tím se dostáváme k tomu nejlepšímu – vrcholná insignia umí jezdit bokem! Vždyť i driftovací mód Fordu Focus RS v zásadě není o ničem jiném, než speciální mapě řídicí jednotky. Během pár testovacích kilometrů nebylo v našich silách si toto chování ověřit, ve videu pod textem se však sami můžete přesvědčit, že tomu tak skutečně je.

Výkonu samozřejmě není málo, byť je třeba si uvědomit, že ani 191 kW vás přímo nezvedne ze židle, do budoucna se však počítá s ještě silnější verzí insignie. Zástupci automobilky nám její příchod potvrdili, ovšem pouze ve vztahu k základním parametrům, nikoliv počtu válců. Vrchol v podobě OPC stále visí ve vzduchu a je dost pravděpodobné, že silnější provedení tuto magickou zkratku skutečně ponese, kolik však bude mít válců, zatím není jasné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Opel Insignia GS je jedním z…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá

Šestiválcového motoru se očekávaná sportovní verze nové…

Euro NCAP 2017: Opel Insignia Grand Sport – Plný počet hvězd podle očekávání Euro NCAP 2017: Opel Insignia Grand Sport – Plný počet hvězd podle očekávání

Opel Insignia Grand Sport získal podobně jako jeho přímý…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy, šílenec v červeném a JXD na plátně

Video z třetího dne na Colours: Návrat legendy,…

Třetímu dni na festivalu Colours of Ostrava jednoznačně vládli Midnight Oil. Premiérové vystoupení australské…

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Divadlo Waterloo a proč nesnáším komunisty

Nejlépe to asi o komunistech řekl legendární stíhací pilot generál Fajtl:„Co slovo, to lež, co čin, to zločin.“