Test Auto.cz

BMW 640d xDrive Gran Turismo – Proč chtít 6 GT? A nechtít pětku…

9.4. 2018
Verdikt
 

BMW nejenže vyplňuje mezery, ono přímo vymýšlí nové segmenty. U modelu 6 GT jsem nejvíc přemýšlel, proč mu dát přednost před vynikající pětkou.

Schválně si rozklikněte na stránkách českého BMW nabídku nových vozů. Otevře se stránka, na níž můžete zaškrtnout něco z následujícího – sedan (to ještě znám), touring, cabrio (chápu), pak už ale následují oříšky - Gran Turismo (tuším, nepředstavuje si však BMW pod tímto termínem trošku něco jiného, než je vžitá představa?), pak je tu Sports Activity Coupé (???), Sports Activity Vehicle (to bude mnichovská interpretace SUV), Tourer (takhle říkají kluci bavoráčtí MPV) a třešnička Gran Coupé.

Je toho zkrátka nějak hodně, aby BMW za chvilku nedošly čísílka a písmenka… Raději se zaměřím na šestku s doplňkovým označením GT, což má znamenat Gran Turismo. Ovšem, jak jsem naznačil výše, rozhodně nejde o nizoučké kupé pro čtyři s dlouhatánskou kapotou (pod ní nejlépe dvanáctiválec), ale BMW si tento termín vyložilo jako cosi divně zvýšeného, bachratého, s náznakem praktičnosti kombíku… Co to blbnu, to jsem se v těch číslech zamotal, ta bachratost platila pro předchůdce, tehdy šlo ještě o 5 GT. Ale spojovat tohle zvláštní automobilové stvoření s něčím tak vznešeným, jako je gran turismo, to už chtělo hodně marketingového umu.

BMW 6 GT oficiálně: Pohlednější nástupce 5 GT je tu!

Nicméně, něco z předchůdce zůstalo i šestce. O něco zvýšená stavba (proti aktuální pětce kombi je 6 GT vyšší o 40 mm) a taky praktičnost zavánějící kombíkem. V zadní části si už tedy nemůžete vybrat, jestli otevřete jenom maličký průlez do kufru, nebo celou výklopnou stěnu, 6 GT je už jen liftbackem. Tedy takovým GT liftbackem. Už se do toho zase zamotávám…

Mnohem víc než přesná kategorizace mě zajímalo, jestli 6 GT dává vedle pětkového kombíku smysl. Ten jsem si zařadil na svůj osobní „wish list“, tohle auto tedy opravdu velmi můžu. Tedy – donutí mě 6 GT o mé srdcové volbě zapochybovat?

Úplně špatně nevypadá…

… ale že bych řekl, že přede mnou stojí gran turismo, to tedy zase ne. Asi bych ani neřekl, že předchůdce byl vyloženě ošklivý, pětku GT potkávám díky sousedce prakticky každý den. Možná jsem si zvykl, ale viděl jsem už větší obludky. Nová šestka GT určitě o něco elegantnější je, ve srovnání s krásným pětkovým kombíkem ale její stále těžkopádnější linie přece jenom pokulhávají. Vyšší stavbu karoserie se ani nijak zvlášť nesnaží zastřít, záď je pořád odulejší. A jak už jsem napsal, výklopná je pouze celá stěna, samostatně otevíratelný průlez do druhé generace nepřežil. Bude někomu chybět?

obrázek [600 x 403]  

A když už ty páté dveře otevřeme, čeká na nás velice slušných 610 litrů základního objemu, což je o čtyřicet litrů víc než u pětkového kombíku (a o 110 litrů víc v porovnání s předchůdcem). Vidíte, třeba bude mít šest GT nakonec opravdu i nějaký ten objektivní smysl.

A pokračujeme dál! Díky víc než třímetrovému rozvoru (3070 mm vs. 2975 mm u pětkového kombíku) se na zadních sedačkách má kolena cítí svobodněji, hlava již nejvýš srovnatelně. Šestka je sice vyšší o 40 mm, střecha se však velice rychle svažuje, výraznějšího nadbytku se tak proti zmíněné pětce nedočkáte. Na předních místech už ovšem ano, tady je atmosféra daleko vzdušnější, skoro velkoprostorová. Bez přehánění, zatímco v pětce si už roky připadáte stejně a popravdě poněkud stísněně (zvlášť v porovnání s mainstreamovou střední třídou, která nám bobtná, však víte…), na předních sedačkách je 640d GT opravdu štědrá.

Model6 GT5 sedan5 kombi5 GT (2009-2017)
Délka (mm)5091493649425004
Šířka (mm)1902186818681901
Výška (mm)1538147914981559
Rozvor (mm)3070297529753070
Objem zav. prostoru min/max (l)610/1800530/-570/1700500/1750

Přístrojovou desku dobře známe z pětky (potažmo sedmičky) a nelze ji znovu než vynášet do nebes. Za všechno. Zpracování, materiály a dokonalou přehlednost a vstřícnost palubního systému i pro ty, kteří vzpomínají na tlačítkové telefony. Bavorácký iDrive je stále nepřekonaný a když vidím, jaké novoty pro nás připravuje Mercedes (opravdu multi multimediální systém nového áčka) a Volkswagen (možnosti televizní obrazovky nového touaregu se mi marně snažila při pekingské premiéře vysvětlit jedna učená hosteska), myslím, že palubní systém BMW nepřekonaný taky zůstane.

Když už se nacházíme v té designové kapitole, ještě zmíním bezrámová okna. A pak, že to není gran turismo! Ještě tu máme pár aerodynamických funkčních prvků – třeba za ledvinkami se skrývají aktivní klapky, nad 120 km/h se v zadní části auta vysune křídlo (zpět se vrátí v rychlostech pod osmdesátkou). Koeficient aerodynamického odporu se tak podařilo snížit z 0,29 na 0,25.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 640d xDrive Gran Turismo

Cena v základní výbavě: 1 969 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 566 542 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová litá kola, kožené čalounění, přední a zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat, LED mlhovky, dešťový senzor, automatická klimatizace, elektrické ovládání pátých dveří, navigace, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+26.546 Kč), aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (+33.878 Kč), adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách (+52.832 Kč), samodovírání dveří (+17.342 Kč), protisluneční ochrana oken (+12.194 Kč), ventilované přední sedačky (+21.944 Kč), dálkově ovládané parkování (+13.546 Kč), digitální příjem rádia (+11.388 Kč), HiFi systém (+13.286 Kč), čalounění stropu v barvě antracitu (+10.296 Kč), dvacetipalcová litá kola (+31.174 Kč), paket Business Class (+62.244 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+29.744 Kč), paket ConnectedDrive Plus (+14.846 Kč), paket Innovation (+63.518 Kč), paket Safety (+63.518 Kč), Driving Assistant Plus (+52.234 Kč).

Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze

Zahraniční média si dnes povšimla mlčení prezidenta…

Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec

Po několika měsících skončily spekulace o tom, kdo…

 
Technické údaje
Motor BMW 640d xDrive Gran Turismo
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 235 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 680 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.9 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1800
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1955 / 625
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5091
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1538
d) rozvor (mm): 3070
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1649
 

Přidat názorDiskuse: BMW 640d xDrive Gran Turismo – Proč chtít…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Euro NCAP 2017: BMW 6 GT – S pěti hvězdami ve stopách sedanu řady 5 Euro NCAP 2017: BMW 6 GT – S pěti hvězdami ve stopách sedanu řady 5

BMW 6 GT se sice svým označením hlásí k řadě 6, ale po…

BMW 6 GT poprvé naživo: Konečně hezký liftback z Mnichova! BMW 6 GT poprvé naživo: Konečně hezký liftback z Mnichova!

Zatímco dosavadní mnichovské liftbacky 3 GT a 5 GT…

 



 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

 

iSport.cz

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i inspiraci Hudáčkem

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i…

Obří ocelárna Severstal. A stejnojmenný hokejový klub. Dvě místa, která vyskočí, pokud vás přepadne nutkání…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…