7.9. 2018 Ondřej Lilling

Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas

 

Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky veškerá jejich podobnost končí. Dokáže Renault s natáčecí zadní nápravou vyvážit absenci pohonu všech kol?

Odjakživa šlo o velké rivaly. S jejich posledními generacemi se ale jejich cesty definitivně rozdělily. Už nejsou přímými konkurenty, každý teď bojuje o trochu jiné publikum, mají odlišný přístup a hlavně cenu. Když vám ale čirou náhodou zaparkují vedle sebe v redakční garáži, byla by vážně škoda nepostavit je proti sobě. Zpočátku byl výsledek jasný jako facka, v samotném závěru už to tak jasné rozhodně nebylo.

Pojďme se rovnou podívat pod kapotu. V případě Renaultu objevíte zbrusu novou čtyřválcovou osmnáctistovku, která nahrazuje dřívější dvoulitr. Motor je naladěný na 206 kW, neboli 280 koní, a kombinovat ho můžete buď se šestistupňovým manuálem (jako v našem případě), nebo se samočinnou převodovkou EDC.

Minulá generace Fordu Focus RS se loučila limitovanou edicí v démonicky vyhlížejícím matně černém provedení, jejíž famózní pětiválec kromě zlověstného hromobití produkoval tehdy ohromujících 350 koní. To už bylo na přední kola v mnoha situacích vážně hodně.

TEST 2017: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Tím spíš, když podmínky nebyly úplně ideální. Stačilo, aby byla silnice trochu navlhlá, a bylo docela jedno, jestli máte pod kapotou 300 nebo 400 koní. Přesně tohle dilema nejspíš velmi intenzivně řešili ve vývojovém oddělení Fordu. Pokud se měla nová (dnes už vlastně stará) generace někam posunout, musela buď polevit, nebo udělat krok vpřed. Ve Fordu si nakonec vybrali druhou možnost.

Ford se sice také spoléhá na čtyřválcový motor, v jeho případě má o půl litru větší objem a výkon 257 kW, tedy 350 koní. Výkon je však na rozdíl od renaultu přenášen na všechny čtyři kola, a to výhradně prostřednictvím manuální převodovky se šesti stupni.

Výhoda Renaultu

Už základní cena obou aut napovídá, že Ford se pravděpodobně nedostane do vašeho hledáčku, pokud za rychlý hatchback nechcete utratit sedmimístnou sumu. Pod milion se sice těsně vejde, stojí 967.900 Kč, ale s nějakými příplatky se cena přes milion přehoupne jak nic. A tím spíš ve verzi, kterou máme my. Jde o vrcholné provedení RS Edition, kterým se aktuální generace loučí. Kromě tmavého spoileru dostává ještě pár hodně zajímavých věcí.

Především mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a skořepinová sedadla Recaro. Přijede výhradně ve šmoulím laku Nitrous, ve stejném odstínu jsou vyvedeny brzdové třmeny, které výborně kontrastují s černými devatenáctipalcovými kovanými disky. Černá jsou také zrcátka, střecha a zmíněný spoiler, to jsou ostatně jediné rozpoznávací znaky oproti klasickému eReSku.

Pořizovací nákladyFord FocusRenault Mégane
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.3 EcoBoost (257 kW)1.8 TCe (206 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]967.900 (RS)740.900 (R.S.)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]SS
Metalický lak [Kč]13.90015.000
Samosvorný diferenciál [Kč]111.000 (v rámci paketu RS Edition)40.000 (v rámci paketu Cup)
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/7.9005.000/S
Navigace [Kč]32.400S
Tempomat [Kč]9.000S
Skořepinová sedadla Recaro [Kč]37.00055.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.092/6.92720.355/5.419
Přední blatník [Kč]4.1754.177
Čelní sklo [Kč]22.75010.474
Brzdové destičky přední [Kč]5.175 (+588 Kč výměna)7.748(+468 Kč výměna)
Přední nárazník [Kč]11.8059.210
Zadní nárazník [Kč]10.5728.507
Hodinová sazba v servisu [Kč]840780
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]18.00031.093
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2+3 nebo 120.000 km/2/125 (100.000 km)/3/12
Prodloužená záruka [Kč]až na 7 let / 200.000 km (5.500 Kč)2 roky/40.000 km (2000 Kč)

Renault dorazil do testu v naprosto opačné specifikaci. Jde o tu úplně nejlevnější verzi, jakou si můžete pořídit. Kvůli postupnému náběhu výroby zatím nemůžeme okusit provedení Cup se samosvorným diferenciálem a tužším podvozkem, takže kromě několika příplatků cena prakticky odpovídá té základní - a ta činí 740.900 Kč.

Rozdíl mezi oběma auty tedy činí více než dvě stě tisíc, a to se bavíme o základních cenách. Za paket RS Edition si Ford řekne více než sto tisíc, což společně s dalšími příplatky představuje rozdíl mezi oběma konkrétními auty něco přes tři sta tisíc. A je paradoxem, že levnější renault má štědřejší sériovou výbavu. V základu už má například zadní parkovací senzory, tempomat nebo navigaci. Za všechno tohle u fordu zaplatíte, což nůžky mezi oběma auty ještě více rozevře.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord FocusRenault Mégane
Základní cena69
Standardní výbava a příplatky78
Servis88
Záruky88
Průměr7,258,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus RS

Cena v základní výbavě: 967 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 170 700 Kč

Renault Mégane R.S.

Cena v základní výbavě: 740 900 Kč Cena v testované výbavě: 830 900 Kč

Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů Tatrovky z Kopřivnice se prosazují u českých silničářů

Automobily Tatra se už po desítky let úspěšně uplatňují u…

Trump prý chystá další vládní změnu, propustí také Kellyho Trump prý chystá další vládní změnu, propustí také Kellyho

Prezident Donald Trump chystá další změnu v americké…

Stan Lee vytvořil slavné superhrdiny, jejich globální úspěch ho ale minul Stan Lee vytvořil slavné superhrdiny, jejich globální úspěch ho ale minul

Tvůrce Spider-Mana a dalších superhrdinů zažil v 90.…

Informace o údajném únosu Babišova syna vládu neohrozí, míní Zeman Informace o údajném únosu Babišova syna vládu neohrozí, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman považuje informace o údajném únosu…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus RSRenault Mégane R.S.
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 22611798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 257 / 6000206 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2000 - 4500390 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 268255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.75.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.3 / 7.7- / - / 6.9
Emise CO2:175-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1045384 / 1247
Objem nádrže (l):5150
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 5401407 / 498
Rozměr pneu:235/35 R19245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43904372
b) šířka (mm): 18231874
c) výška (mm): 14721445
d) rozvor (mm): 26472669
e) rozchod vpředu (mm): 15441615
f) rozchod vzadu (mm): 15341596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880760 / 540
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930990
k) šířka vpředu (mm): 14751480
l) šířka vzadu (mm): 14701400
délka sedáku vpředu (mm): 510480
délka sedáku vzadu (mm): 490460
výška opěradla vpředu (mm): 640650
výška opěradla vzadu (mm): 600660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. -…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 






 
Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant

Včera

Partnerský Auto Bild připravil pestrý seznam klasických vozů, které mohou být do budoucna zajímavou investicí.




Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…