7.9. 2018 Ondřej Lilling

Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas

 

Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky veškerá jejich podobnost končí. Dokáže Renault s natáčecí zadní nápravou vyvážit absenci pohonu všech kol?

Odjakživa šlo o velké rivaly. S jejich posledními generacemi se ale jejich cesty definitivně rozdělily. Už nejsou přímými konkurenty, každý teď bojuje o trochu jiné publikum, mají odlišný přístup a hlavně cenu. Když vám ale čirou náhodou zaparkují vedle sebe v redakční garáži, byla by vážně škoda nepostavit je proti sobě. Zpočátku byl výsledek jasný jako facka, v samotném závěru už to tak jasné rozhodně nebylo.

Pojďme se rovnou podívat pod kapotu. V případě Renaultu objevíte zbrusu novou čtyřválcovou osmnáctistovku, která nahrazuje dřívější dvoulitr. Motor je naladěný na 206 kW, neboli 280 koní, a kombinovat ho můžete buď se šestistupňovým manuálem (jako v našem případě), nebo se samočinnou převodovkou EDC.

Minulá generace Fordu Focus RS se loučila limitovanou edicí v démonicky vyhlížejícím matně černém provedení, jejíž famózní pětiválec kromě zlověstného hromobití produkoval tehdy ohromujících 350 koní. To už bylo na přední kola v mnoha situacích vážně hodně.

TEST 2017: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Tím spíš, když podmínky nebyly úplně ideální. Stačilo, aby byla silnice trochu navlhlá, a bylo docela jedno, jestli máte pod kapotou 300 nebo 400 koní. Přesně tohle dilema nejspíš velmi intenzivně řešili ve vývojovém oddělení Fordu. Pokud se měla nová (dnes už vlastně stará) generace někam posunout, musela buď polevit, nebo udělat krok vpřed. Ve Fordu si nakonec vybrali druhou možnost.

Ford se sice také spoléhá na čtyřválcový motor, v jeho případě má o půl litru větší objem a výkon 257 kW, tedy 350 koní. Výkon je však na rozdíl od renaultu přenášen na všechny čtyři kola, a to výhradně prostřednictvím manuální převodovky se šesti stupni.

Výhoda Renaultu

Už základní cena obou aut napovídá, že Ford se pravděpodobně nedostane do vašeho hledáčku, pokud za rychlý hatchback nechcete utratit sedmimístnou sumu. Pod milion se sice těsně vejde, stojí 967.900 Kč, ale s nějakými příplatky se cena přes milion přehoupne jak nic. A tím spíš ve verzi, kterou máme my. Jde o vrcholné provedení RS Edition, kterým se aktuální generace loučí. Kromě tmavého spoileru dostává ještě pár hodně zajímavých věcí.

Především mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a skořepinová sedadla Recaro. Přijede výhradně ve šmoulím laku Nitrous, ve stejném odstínu jsou vyvedeny brzdové třmeny, které výborně kontrastují s černými devatenáctipalcovými kovanými disky. Černá jsou také zrcátka, střecha a zmíněný spoiler, to jsou ostatně jediné rozpoznávací znaky oproti klasickému eReSku.

Pořizovací nákladyFord FocusRenault Mégane
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.3 EcoBoost (257 kW)1.8 TCe (206 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]967.900 (RS)740.900 (R.S.)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]SS
Metalický lak [Kč]13.90015.000
Samosvorný diferenciál [Kč]111.000 (v rámci paketu RS Edition)40.000 (v rámci paketu Cup)
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/7.9005.000/S
Navigace [Kč]32.400S
Tempomat [Kč]9.000S
Skořepinová sedadla Recaro [Kč]37.00055.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.092/6.92720.355/5.419
Přední blatník [Kč]4.1754.177
Čelní sklo [Kč]22.75010.474
Brzdové destičky přední [Kč]5.175 (+588 Kč výměna)7.748(+468 Kč výměna)
Přední nárazník [Kč]11.8059.210
Zadní nárazník [Kč]10.5728.507
Hodinová sazba v servisu [Kč]840780
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]18.00031.093
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2+3 nebo 120.000 km/2/125 (100.000 km)/3/12
Prodloužená záruka [Kč]až na 7 let / 200.000 km (5.500 Kč)2 roky/40.000 km (2000 Kč)

Renault dorazil do testu v naprosto opačné specifikaci. Jde o tu úplně nejlevnější verzi, jakou si můžete pořídit. Kvůli postupnému náběhu výroby zatím nemůžeme okusit provedení Cup se samosvorným diferenciálem a tužším podvozkem, takže kromě několika příplatků cena prakticky odpovídá té základní - a ta činí 740.900 Kč.

Rozdíl mezi oběma auty tedy činí více než dvě stě tisíc, a to se bavíme o základních cenách. Za paket RS Edition si Ford řekne více než sto tisíc, což společně s dalšími příplatky představuje rozdíl mezi oběma konkrétními auty něco přes tři sta tisíc. A je paradoxem, že levnější renault má štědřejší sériovou výbavu. V základu už má například zadní parkovací senzory, tempomat nebo navigaci. Za všechno tohle u fordu zaplatíte, což nůžky mezi oběma auty ještě více rozevře.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord FocusRenault Mégane
Základní cena69
Standardní výbava a příplatky78
Servis88
Záruky88
Průměr7,258,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus RS

Cena v základní výbavě: 967 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 170 700 Kč

Renault Mégane R.S.

Cena v základní výbavě: 740 900 Kč Cena v testované výbavě: 830 900 Kč

Brněnský investor Rusňák zbrojí na realitní akvizice, jde si na trh pro dvě miliardy Brněnský investor Rusňák zbrojí na realitní akvizice, jde si na trh pro dvě miliardy

Nejprve to byly telekomunikační společnosti, teď se zájem…

Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Čínské zpomalení Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Čínské zpomalení

Podle včerejší oficiální informace čínských statistiků…

Zákaz vjezdu kamionů do Prahy je nereálný, magistrát s ním už nepočítá Zákaz vjezdu kamionů do Prahy je nereálný, magistrát s ním už nepočítá

K plánu minulého vedení Prahy na zákaz vjezdu kamionů na…

Praha chce software, který bude hlídat stav infrastruktury. Má snížit počet uzavírek Praha chce software, který bude hlídat stav infrastruktury. Má snížit počet uzavírek

Vedení Prahy chce nechat vytvořit software, který bude…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus RSRenault Mégane R.S.
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 22611798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 257 / 6000206 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2000 - 4500390 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 268255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.75.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.3 / 7.7- / - / 6.9
Emise CO2:175-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1045384 / 1247
Objem nádrže (l):5150
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 5401407 / 498
Rozměr pneu:235/35 R19245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43904372
b) šířka (mm): 18231874
c) výška (mm): 14721445
d) rozvor (mm): 26472669
e) rozchod vpředu (mm): 15441615
f) rozchod vzadu (mm): 15341596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880760 / 540
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930990
k) šířka vpředu (mm): 14751480
l) šířka vzadu (mm): 14701400
délka sedáku vpředu (mm): 510480
délka sedáku vzadu (mm): 490460
výška opěradla vpředu (mm): 640650
výška opěradla vzadu (mm): 600660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. -…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

 



Ford elektrifikuje všechny své modely. Začne novým Focusem Ford elektrifikuje všechny své modely. Začne novým Focusem

Každý jeden model Modrého oválu se bude v budoucnu…

Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů

Dvě veledůležité novinky nižší střední třídy generačně se…

 



 
Nová Škoda Fabia vyroste a dostane tvary od nového šéfdesignéra. Jak to ale bude s kombi?

Nová Škoda Fabia vyroste a dostane tvary od nového šéfdesignéra. Jak to ale bude s kombi?

Dnes 11:53

Čtvrtá generace Škody Fabia je připravována pro rok 2021. Základem bude platforma MQB A0 po vzoru koncernových sourozenců.




Blesk.cz

Desetiletá výzva: 10 nejvtipnějších parodií fenoménu z Facebooku

Desetiletá výzva: 10 nejvtipnějších parodií fenoménu…

Desetiletá výzva hýbe světem. Na sociální síti Facebook sdílí miliony lidí své fotografie, na kterých…

„Obyčejný člověk nic nezmůže,“ zlobí se důchodkyně! Odškodné za zlomenou ruku od města žádá marně

„Obyčejný člověk nic nezmůže,“ zlobí se důchodkyně!…

Paní Anně Gavendové (67) se vloni v únoru stalo to, co možná potká v téhle zimě řadu dalších lidí. Upadla na…

 

iSport.cz

Kruppův návrat do Kolína? V Německu spekulují o jeho letním příchodu

Kruppův návrat do Kolína? V Německu spekulují o jeho…

Trenér hokejové Sparty Uwe Krupp by se podle spekulací německých médií mohl v létě vrátit na střídačku Kolína…

Strach o nejdražší posilu! Letadlo do Cardiffu beze stopy zmizelo

Strach o nejdražší posilu! Letadlo do Cardiffu beze…

Letecká tragédie? Bohužel to tak vypadá. Soukromé letadlo s útočníkem Emilianem Salou, který se v sobotu stal…

 

Reflex.cz

Co je zdrojem bělošské nadvlády v Evropě? Islámská komise pro lidská práva tvrdí, že obdiv k židům

Co je zdrojem bělošské nadvlády v Evropě? Islámská…

Za pár dní si připomeneme výročí osvobození nacistického koncentračního tábora Osvětim (27. ledna 1945). S…

Lidé na Babišovu dluhopisovou návnadu s hubeným úrokem neskočili

Lidé na Babišovu dluhopisovou návnadu s hubeným…

Půjčit státu na šest let a první čtyři roky na tom reálně tratit a pak doufat, že to potom něco málo vynese?…