7.9. 2018 Ondřej Lilling

Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas

 

Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky veškerá jejich podobnost končí. Dokáže Renault s natáčecí zadní nápravou vyvážit absenci pohonu všech kol?

Odjakživa šlo o velké rivaly. S jejich posledními generacemi se ale jejich cesty definitivně rozdělily. Už nejsou přímými konkurenty, každý teď bojuje o trochu jiné publikum, mají odlišný přístup a hlavně cenu. Když vám ale čirou náhodou zaparkují vedle sebe v redakční garáži, byla by vážně škoda nepostavit je proti sobě. Zpočátku byl výsledek jasný jako facka, v samotném závěru už to tak jasné rozhodně nebylo.

Pojďme se rovnou podívat pod kapotu. V případě Renaultu objevíte zbrusu novou čtyřválcovou osmnáctistovku, která nahrazuje dřívější dvoulitr. Motor je naladěný na 206 kW, neboli 280 koní, a kombinovat ho můžete buď se šestistupňovým manuálem (jako v našem případě), nebo se samočinnou převodovkou EDC.

Minulá generace Fordu Focus RS se loučila limitovanou edicí v démonicky vyhlížejícím matně černém provedení, jejíž famózní pětiválec kromě zlověstného hromobití produkoval tehdy ohromujících 350 koní. To už bylo na přední kola v mnoha situacích vážně hodně.

TEST 2017: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Tím spíš, když podmínky nebyly úplně ideální. Stačilo, aby byla silnice trochu navlhlá, a bylo docela jedno, jestli máte pod kapotou 300 nebo 400 koní. Přesně tohle dilema nejspíš velmi intenzivně řešili ve vývojovém oddělení Fordu. Pokud se měla nová (dnes už vlastně stará) generace někam posunout, musela buď polevit, nebo udělat krok vpřed. Ve Fordu si nakonec vybrali druhou možnost.

Ford se sice také spoléhá na čtyřválcový motor, v jeho případě má o půl litru větší objem a výkon 257 kW, tedy 350 koní. Výkon je však na rozdíl od renaultu přenášen na všechny čtyři kola, a to výhradně prostřednictvím manuální převodovky se šesti stupni.

Výhoda Renaultu

Už základní cena obou aut napovídá, že Ford se pravděpodobně nedostane do vašeho hledáčku, pokud za rychlý hatchback nechcete utratit sedmimístnou sumu. Pod milion se sice těsně vejde, stojí 967.900 Kč, ale s nějakými příplatky se cena přes milion přehoupne jak nic. A tím spíš ve verzi, kterou máme my. Jde o vrcholné provedení RS Edition, kterým se aktuální generace loučí. Kromě tmavého spoileru dostává ještě pár hodně zajímavých věcí.

Především mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a skořepinová sedadla Recaro. Přijede výhradně ve šmoulím laku Nitrous, ve stejném odstínu jsou vyvedeny brzdové třmeny, které výborně kontrastují s černými devatenáctipalcovými kovanými disky. Černá jsou také zrcátka, střecha a zmíněný spoiler, to jsou ostatně jediné rozpoznávací znaky oproti klasickému eReSku.

Pořizovací nákladyFord FocusRenault Mégane
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.3 EcoBoost (257 kW)1.8 TCe (206 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]967.900 (RS)740.900 (R.S.)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]SS
Metalický lak [Kč]13.90015.000
Samosvorný diferenciál [Kč]111.000 (v rámci paketu RS Edition)40.000 (v rámci paketu Cup)
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/7.9005.000/S
Navigace [Kč]32.400S
Tempomat [Kč]9.000S
Skořepinová sedadla Recaro [Kč]37.00055.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.092/6.92720.355/5.419
Přední blatník [Kč]4.1754.177
Čelní sklo [Kč]22.75010.474
Brzdové destičky přední [Kč]5.175 (+588 Kč výměna)7.748(+468 Kč výměna)
Přední nárazník [Kč]11.8059.210
Zadní nárazník [Kč]10.5728.507
Hodinová sazba v servisu [Kč]840780
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]18.00031.093
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2+3 nebo 120.000 km/2/125 (100.000 km)/3/12
Prodloužená záruka [Kč]až na 7 let / 200.000 km (5.500 Kč)2 roky/40.000 km (2000 Kč)

Renault dorazil do testu v naprosto opačné specifikaci. Jde o tu úplně nejlevnější verzi, jakou si můžete pořídit. Kvůli postupnému náběhu výroby zatím nemůžeme okusit provedení Cup se samosvorným diferenciálem a tužším podvozkem, takže kromě několika příplatků cena prakticky odpovídá té základní - a ta činí 740.900 Kč.

Rozdíl mezi oběma auty tedy činí více než dvě stě tisíc, a to se bavíme o základních cenách. Za paket RS Edition si Ford řekne více než sto tisíc, což společně s dalšími příplatky představuje rozdíl mezi oběma konkrétními auty něco přes tři sta tisíc. A je paradoxem, že levnější renault má štědřejší sériovou výbavu. V základu už má například zadní parkovací senzory, tempomat nebo navigaci. Za všechno tohle u fordu zaplatíte, což nůžky mezi oběma auty ještě více rozevře.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord FocusRenault Mégane
Základní cena69
Standardní výbava a příplatky78
Servis88
Záruky88
Průměr7,258,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus RS

Cena v základní výbavě: 967 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 170 700 Kč

Renault Mégane R.S.

Cena v základní výbavě: 740 900 Kč Cena v testované výbavě: 830 900 Kč

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus RSRenault Mégane R.S.
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 22611798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 257 / 6000206 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2000 - 4500390 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 268255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.75.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.3 / 7.7- / - / 6.9
Emise CO2:175-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1045384 / 1247
Objem nádrže (l):5150
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 5401407 / 498
Rozměr pneu:235/35 R19245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43904372
b) šířka (mm): 18231874
c) výška (mm): 14721445
d) rozvor (mm): 26472669
e) rozchod vpředu (mm): 15441615
f) rozchod vzadu (mm): 15341596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880760 / 540
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10301010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930990
k) šířka vpředu (mm): 14751480
l) šířka vzadu (mm): 14701400
délka sedáku vpředu (mm): 510480
délka sedáku vzadu (mm): 490460
výška opěradla vpředu (mm): 640650
výška opěradla vzadu (mm): 600660
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. -…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Ford Focus se má stát základem pro nový pick-up Ford Focus se má stát základem pro nový pick-up

Ford patří nejúspěšnějším výrobcům pick-upů a své pozice…

Euro NCAP 2018: Ford Focus – Pět hvězd pro čtvrtou generaci Euro NCAP 2018: Ford Focus – Pět hvězd pro čtvrtou generaci

Ford Focus ve své nové generaci v nárazových testech…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve vnitrobloku domů burcuje obyvatele ve čtyři ráno!

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve…

Chtěli byste se denně budit ve čtyři ráno? Zřejmě ne! Řada lidí, kteří bydlí v pražské Petrohradské ulici,…

 

iSport.cz

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí, hlesl bek Jablonce

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí,…

PŘÍMO Z RENNES | Smolař utkání. Až ho bylo člověku líto. Tomáš Holeš nechtěně dopomohl Rennes k oběma brankám.…

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině trefila Zmrhalova paráda

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině…

Fotbalisté Slavie vstoupili do základní skupiny C Evropské ligy domácím vítězstvím 1:0 nad francouzským…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…