Test Auto.cz

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

27.3. 2017
Verdikt
 

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.

Civic zastupuje Hondu v kompaktní třídě již od roku 1972. Od té doby vzniklo deset generací modelu, avšak o ukázkovou spojitost vývoje, jakou předvádí u některých svých modelů třeba značka Mercedes-Benz, mluvit v tomto případě nemůžeme. Zatímco některé generační obměny se nesly ve znamení evoluce (třeba přechod z páté na šestou generaci), jiné byly natolik drastické, až mnozí říkali, že Honda nepoužila v souvislosti s novinkou jiné jméno.

Asi největší šok novodobí příznivci značky a modelu zažili při přechodu ze šesté na sedmou generaci. Namísto sportovně střiženého nízkého hatchbacku vyjelo auto ve stylu kompaktního MPV. Vzdušné, s obří kabinou, rovnou podlahou a řadicí pákou hned vedle volantu. Šok se opakoval i v následující osmé generaci, pro níž se rychle vžila přezdívka „UFO“. V devátém vydání Honda mistrně napravila jeho chyby, přičemž zvolený koncept zachovala v plném rozsahu, což platilo také pro techniku.

Letošní horká novinka, desátá generace, se ale opět výrazně mění. Ovšem ani ne tak po tvarové stránce, kdy avantgarda zůstává zachována, jako spíše v oblasti techniky. Auto se asi každému líbit nebude, ovšem nemůžeme se ubránit dojmu, že pokud něco tvoří v kompaktní třídě přísnou protiváhu v designu etablovanému Volkswagenu Golfu, pak je to právě nová Honda Civic.

Design je však přirozeně subjektivní záležitostí. Spíše než křivky nás zajímají skutečné hodnoty. Ač tvarově auto navazuje na své předchůdce, už na první pohled působí jinak, což je mimo jiné také zásluhou změněných proporcí. Nové vydání je o 20 milimetrů nižší a zároveň o 30 milimetrů širší, současně narostlo do délky o 130 milimetrů.

obrázek [600 x 282]  

Už není rovná!

Kdo někdy seděl v předchozí či ještě dřívější generaci vozu, a nyní se posadí do novinky, všimne si hned několika poměrně výrazných změn. Přední sedadla jsou umístěna o poznání níže, konkrétně o 35 milimetrů, což se s dalšími změnami podílí na snížení těžiště vozu o 14 milimetrů. Vzhledem k tomu, že je nové vydání o 20 milimetrů nižší než to předešlé, tvůrci vlastně ani jinou možnost neměli, pokud chtěli zachovat solidní vnitřní prostor ve svislém směru. I tak jsme výšku nad předními sedadly naměřili sotva průměrných 930 milimetrů. Pro zajímavost: Volkswagen Golf sedmé generace nabízí mezi sedadlem řidiče a střechou 1040 milimetrů...

Naopak v podélném směru je prostoru skoro až nadbytek. Vždyť předchůdce novinka překonává o rovných 100 milimetrů, zmíněného golfa pak o 60 milimetrů. Je to do jisté míry dáno právě nižší pozicí sezení, při níž je řidič nucen poněkud více natáhnout nohy pod palubní deskou a sloupek řízení. Pozice za volantem je tedy docela sportovní. Ač se sedí příjemně, v redakci jsme na ni zaznamenali rozličné názory. Vysoký posaz měl u předchůdce za následek, že postavy vyššího vzrůstu měly volant často až příliš nízko. To se vám tady už stát nemůže.

Honda Civic X: Nová generace hatchbacku konečně odhaluje interiér


Snížení pozice sezení umožnila právě nová platforma a fakt, že palivová nádrž se už nenachází pod předními sedadly, ale na tradičním místě před zadní nápravou. Tím sice odpadla možnost vyklopení zadních sedáků (Magic seats), ale ruku na srdce, kolik z vás - majitelů minulého civicu - jí skutečně využívalo? V případě novinky, i pokud by to výrobce nabídl, beztak by podlaha auta nebyla rovná, neboť střední část obsahuje podélnou výztuhu (tunel). Z toho důvodu se nebude ve druhé řadě sedět prostřednímu cestujícímu tak pohodlně, jako oběma krajním.

Ani ti však nesmějí být příliš velcí. Pokud vpředu vůz připouští z hlediska prostoru jisté kompromisy, vzadu je jich ještě více. Sedáky jsou umístěny níže než dříve, což komfort sezení mírně degraduje. Hlavně však má figurant měřící ani ne 170 centimetrů nad hlavou asi 30 milimetrů prostoru. V podélném směru je však místa více než dříve, byť pouze o 10 mm, a to jen za předpokladu, že přední sedadlo posunete zcela dopředu. Při jeho pozici zcela vzadu je prostor se svými stejný jako dříve.

Opět se nabízí srovnání s golfem, který je v obou hodnotách lepší. Má však dost krátké sedáky (400 mm), naopak ty u hondy se 480 milimetrů patří k těm delším, minimálně v daném segmentu. Pokud za volantem hondy sedí řidič vysoký necelých 170 centimetrů a posadí za sebe stejně vzrostlého jedince, ten má před koleny rovných 260 milimetrů. Tedy zcela dostatečný pro i pro delší cestování.

obrázek [600 x 403]  

Než se v průběhu roku objeví karosářská verze sedan, má zájemce o nový civic na výběr pouze pětidveřový hatchback. V základu nabízí kufr v závislosti na zvolené výbavě 420 až 478 litrů. Po zvětšení pak 1209 až 1267 (při využití prostoru po střechu).

Výrobcem udávaný objem v litrech je skvělý, pokud porovnáváte více aut, ovšem z praktického hlediska toho uživateli auta moc neříká. Lepším ukazatel využití jsou rozměry. Zavazadelník je dlouhý 910 milimetrů, šířku mezi podběhy jsme naměřili 1030 milimetrů. K tomu je ale třeba dodat, že nejde o nejužší místo. To se nachází těsně za rovinou opěradla zadní lavice, navíc v podobě asi 75 milimetrů vysokého schodu. Jde zřejmě o technologickou záležitost a do jisté míry to znamená, že po sklopení opěradel lavice není ložná plocha rovná. Pravdou však je, že schod není nikterak ostrý, naopak přechod na něj je řešený plynule, takže to v praxi zase tolik nevadí. Tedy pokud nevezete třeba smontovanou skříň.

S jediným příplatkem

Asijské automobilky obecně uplatňují odlišný přístup oproti evropským výrobcům pokud jde o specifikaci výbavy vozidla. Kdo tedy chce něco navíc, nestačí mu při koupi levnější varianty auta zaškrtnout v ceníku příslušnou položku příplatkové výbavy. V daném případě mu nezbývá, než zvolit vyšší verzi vozu.

Testovaný vůz měl výbavu zvanou Executive. Ta již v základu nabízí vlastně úplně vše. Jedinou příplatkovou položkou tak byl Premium paket za 30.000 korun, který má ve standardu nejvyšší výbava Prestige. Zahrnuje kožené čalounění sedadel, vyhřívaná také zadní krajní sedadla (ve dvou úrovních výkonu) a zajímavost v podobě bezdrátového nabíjení mobilního telefonu.

Výbava této verze je opravdu bohatá, což může zčásti vyvažovat poněkud vyšší cenu 639.900 korun. Co vše je tedy už v základu? Tak například balíček bezpečnostních systémů Honda Sensing. Zahrnuje třeba varování před čelní srážkou (u Hondy již od dob CR-V třetí generace či posledního legendu označované CMBS), systém pro udržování jízdy v pruzích LKAS nebo adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti. Honda patří k průkopníkům těchto systémů mezi asijskými značkami na evropském trhu. Navíc Honda Sensing má v základní výbavě i nejlevnější varianta S.

Honda Civic X má české ceny. Litrový základ pod 400.000 Kč neseženete


S novým civicem přichází opět „jednopatrový“ přístrojový štít tvořený dvěma grafickými ukazateli teploty chladicí kapaliny a stavu paliva, které doplňuje digitální rychloměr a „ručičkový“ otáčkoměr. Uprostřed může displej zobrazovat různé údaje, ovšem přepínání mezi nimi nám přišlo mírně krkolomné. Třeba u palubního počítače při resetování ukazatele spotřeby paliva musíte podržet „tyčinku“ trčící z budíků na pravé straně, takže současně s tím nulujete denní (úsekové) počítalo kilometrů. Stejnou „tyčinkou“ otáčením měníte podsvícení přístrojového štítu a to poměrně výrazně.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 639 900 Kč Cena v testované výbavě: 669 900 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehké slitiny, vyhřívaná přední sedadla, elektricky stavitelná tuhost bederní opěrky řidiče a spolujezdce, pokročilý systém podpory řízení Honda Sensing, bezklíčové ovládání, samočinná dvouzonová klimatizace, šest airbagů (u řidiče dvoustupňový), multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, LED přední světlomety, zadní parkovací kamera, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, parkovací senzory vpředu a vzadu a další.

Výbava testovaného vozu:Premium paket - kožený interiér, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu podporujícího standard Qi (+ 30.000,-).

Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých Střelba ve Štrasburku si vyžádala několik mrtvých

Večerní střelba v centru Štrasburku si vyžádala nejméně…

Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů Babiš: Otázka mého možného střetu zájmů je věcí výkladu nových evropských předpisů

Otázka údajného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše…

Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP Německý ministr hospodářství Altmaier zhoršil odhad růstu HDP

Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v letošním roce…

INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů INFO.CZ: Iniciativa financovaná Googlem falšovala podpisy vydavatelů

Zpravodajský web Politico před několika dny zveřejnil…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.0 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 95 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1267
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1225 / 504
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4518
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):915
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 730
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Myslíte si, že největší stylovka je vzít Volkswagen T1 a…

 



Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní! Modernizovaná Honda Civic 2019: Bude více sportovní!

Současná Honda Civic se brzy dočká modernizace. A to i…

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018…

 



 
Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Chcete Ford Bronco první generece jako nové? Není problém. Když máte dost peněz...

Včera

Původní americký vůz Ford Bronco se vyráběl v letech 1965 až 1977. Nyní si jej můžeme koupit opět jako nový.




Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený led? Překvapilo mě to

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený…

Hokejisté Plzně slaví poprvé postup do semifinále Ligy mistrů. Rozhodujícím nájezdem o tom rozhodla čerstvá…

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis už vyřizuje pas

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis…

Velmi zajímavý příběh se rýsuje na Hané. Jakub Yunis, útočník Olomouce a někdejší český mládežnický…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…