Test Auto.cz

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

27.3. 2017
Verdikt
 

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.

Civic zastupuje Hondu v kompaktní třídě již od roku 1972. Od té doby vzniklo deset generací modelu, avšak o ukázkovou spojitost vývoje, jakou předvádí u některých svých modelů třeba značka Mercedes-Benz, mluvit v tomto případě nemůžeme. Zatímco některé generační obměny se nesly ve znamení evoluce (třeba přechod z páté na šestou generaci), jiné byly natolik drastické, až mnozí říkali, že Honda nepoužila v souvislosti s novinkou jiné jméno.

Asi největší šok novodobí příznivci značky a modelu zažili při přechodu ze šesté na sedmou generaci. Namísto sportovně střiženého nízkého hatchbacku vyjelo auto ve stylu kompaktního MPV. Vzdušné, s obří kabinou, rovnou podlahou a řadicí pákou hned vedle volantu. Šok se opakoval i v následující osmé generaci, pro níž se rychle vžila přezdívka „UFO“. V devátém vydání Honda mistrně napravila jeho chyby, přičemž zvolený koncept zachovala v plném rozsahu, což platilo také pro techniku.

Letošní horká novinka, desátá generace, se ale opět výrazně mění. Ovšem ani ne tak po tvarové stránce, kdy avantgarda zůstává zachována, jako spíše v oblasti techniky. Auto se asi každému líbit nebude, ovšem nemůžeme se ubránit dojmu, že pokud něco tvoří v kompaktní třídě přísnou protiváhu v designu etablovanému Volkswagenu Golfu, pak je to právě nová Honda Civic.

Design je však přirozeně subjektivní záležitostí. Spíše než křivky nás zajímají skutečné hodnoty. Ač tvarově auto navazuje na své předchůdce, už na první pohled působí jinak, což je mimo jiné také zásluhou změněných proporcí. Nové vydání je o 20 milimetrů nižší a zároveň o 30 milimetrů širší, současně narostlo do délky o 130 milimetrů.

obrázek [600 x 282]  

Už není rovná!

Kdo někdy seděl v předchozí či ještě dřívější generaci vozu, a nyní se posadí do novinky, všimne si hned několika poměrně výrazných změn. Přední sedadla jsou umístěna o poznání níže, konkrétně o 35 milimetrů, což se s dalšími změnami podílí na snížení těžiště vozu o 14 milimetrů. Vzhledem k tomu, že je nové vydání o 20 milimetrů nižší než to předešlé, tvůrci vlastně ani jinou možnost neměli, pokud chtěli zachovat solidní vnitřní prostor ve svislém směru. I tak jsme výšku nad předními sedadly naměřili sotva průměrných 930 milimetrů. Pro zajímavost: Volkswagen Golf sedmé generace nabízí mezi sedadlem řidiče a střechou 1040 milimetrů...

Naopak v podélném směru je prostoru skoro až nadbytek. Vždyť předchůdce novinka překonává o rovných 100 milimetrů, zmíněného golfa pak o 60 milimetrů. Je to do jisté míry dáno právě nižší pozicí sezení, při níž je řidič nucen poněkud více natáhnout nohy pod palubní deskou a sloupek řízení. Pozice za volantem je tedy docela sportovní. Ač se sedí příjemně, v redakci jsme na ni zaznamenali rozličné názory. Vysoký posaz měl u předchůdce za následek, že postavy vyššího vzrůstu měly volant často až příliš nízko. To se vám tady už stát nemůže.

Honda Civic X: Nová generace hatchbacku konečně odhaluje interiér


Snížení pozice sezení umožnila právě nová platforma a fakt, že palivová nádrž se už nenachází pod předními sedadly, ale na tradičním místě před zadní nápravou. Tím sice odpadla možnost vyklopení zadních sedáků (Magic seats), ale ruku na srdce, kolik z vás - majitelů minulého civicu - jí skutečně využívalo? V případě novinky, i pokud by to výrobce nabídl, beztak by podlaha auta nebyla rovná, neboť střední část obsahuje podélnou výztuhu (tunel). Z toho důvodu se nebude ve druhé řadě sedět prostřednímu cestujícímu tak pohodlně, jako oběma krajním.

Ani ti však nesmějí být příliš velcí. Pokud vpředu vůz připouští z hlediska prostoru jisté kompromisy, vzadu je jich ještě více. Sedáky jsou umístěny níže než dříve, což komfort sezení mírně degraduje. Hlavně však má figurant měřící ani ne 170 centimetrů nad hlavou asi 30 milimetrů prostoru. V podélném směru je však místa více než dříve, byť pouze o 10 mm, a to jen za předpokladu, že přední sedadlo posunete zcela dopředu. Při jeho pozici zcela vzadu je prostor se svými stejný jako dříve.

Opět se nabízí srovnání s golfem, který je v obou hodnotách lepší. Má však dost krátké sedáky (400 mm), naopak ty u hondy se 480 milimetrů patří k těm delším, minimálně v daném segmentu. Pokud za volantem hondy sedí řidič vysoký necelých 170 centimetrů a posadí za sebe stejně vzrostlého jedince, ten má před koleny rovných 260 milimetrů. Tedy zcela dostatečný pro i pro delší cestování.

obrázek [600 x 403]  

Než se v průběhu roku objeví karosářská verze sedan, má zájemce o nový civic na výběr pouze pětidveřový hatchback. V základu nabízí kufr v závislosti na zvolené výbavě 420 až 478 litrů. Po zvětšení pak 1209 až 1267 (při využití prostoru po střechu).

Výrobcem udávaný objem v litrech je skvělý, pokud porovnáváte více aut, ovšem z praktického hlediska toho uživateli auta moc neříká. Lepším ukazatel využití jsou rozměry. Zavazadelník je dlouhý 910 milimetrů, šířku mezi podběhy jsme naměřili 1030 milimetrů. K tomu je ale třeba dodat, že nejde o nejužší místo. To se nachází těsně za rovinou opěradla zadní lavice, navíc v podobě asi 75 milimetrů vysokého schodu. Jde zřejmě o technologickou záležitost a do jisté míry to znamená, že po sklopení opěradel lavice není ložná plocha rovná. Pravdou však je, že schod není nikterak ostrý, naopak přechod na něj je řešený plynule, takže to v praxi zase tolik nevadí. Tedy pokud nevezete třeba smontovanou skříň.

S jediným příplatkem

Asijské automobilky obecně uplatňují odlišný přístup oproti evropským výrobcům pokud jde o specifikaci výbavy vozidla. Kdo tedy chce něco navíc, nestačí mu při koupi levnější varianty auta zaškrtnout v ceníku příslušnou položku příplatkové výbavy. V daném případě mu nezbývá, než zvolit vyšší verzi vozu.

Testovaný vůz měl výbavu zvanou Executive. Ta již v základu nabízí vlastně úplně vše. Jedinou příplatkovou položkou tak byl Premium paket za 30.000 korun, který má ve standardu nejvyšší výbava Prestige. Zahrnuje kožené čalounění sedadel, vyhřívaná také zadní krajní sedadla (ve dvou úrovních výkonu) a zajímavost v podobě bezdrátového nabíjení mobilního telefonu.

Výbava této verze je opravdu bohatá, což může zčásti vyvažovat poněkud vyšší cenu 639.900 korun. Co vše je tedy už v základu? Tak například balíček bezpečnostních systémů Honda Sensing. Zahrnuje třeba varování před čelní srážkou (u Hondy již od dob CR-V třetí generace či posledního legendu označované CMBS), systém pro udržování jízdy v pruzích LKAS nebo adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti. Honda patří k průkopníkům těchto systémů mezi asijskými značkami na evropském trhu. Navíc Honda Sensing má v základní výbavě i nejlevnější varianta S.

Honda Civic X má české ceny. Litrový základ pod 400.000 Kč neseženete


S novým civicem přichází opět „jednopatrový“ přístrojový štít tvořený dvěma grafickými ukazateli teploty chladicí kapaliny a stavu paliva, které doplňuje digitální rychloměr a „ručičkový“ otáčkoměr. Uprostřed může displej zobrazovat různé údaje, ovšem přepínání mezi nimi nám přišlo mírně krkolomné. Třeba u palubního počítače při resetování ukazatele spotřeby paliva musíte podržet „tyčinku“ trčící z budíků na pravé straně, takže současně s tím nulujete denní (úsekové) počítalo kilometrů. Stejnou „tyčinkou“ otáčením měníte podsvícení přístrojového štítu a to poměrně výrazně.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 639 900 Kč Cena v testované výbavě: 669 900 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehké slitiny, vyhřívaná přední sedadla, elektricky stavitelná tuhost bederní opěrky řidiče a spolujezdce, pokročilý systém podpory řízení Honda Sensing, bezklíčové ovládání, samočinná dvouzonová klimatizace, šest airbagů (u řidiče dvoustupňový), multimediální LCD displej Honda Connect 2 + navigace, LED přední světlomety, zadní parkovací kamera, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, parkovací senzory vpředu a vzadu a další.

Výbava testovaného vozu:Premium paket - kožený interiér, vyhřívaná zadní sedadla a bezdrátové nabíjení mobilního telefonu podporujícího standard Qi (+ 30.000,-).

Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte

Volby určily jednoznačného vítěze, ba přímo politického…

Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice Předsednictvo lidovců doporučilo straně jít do opozice

Předsednictvo KDU-ČSL dnes doporučilo, aby strana šla do…

Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09 Další oběť prohraných voleb: Kalousek skončí v čele TOP 09

Miroslav Kalousek nebude na listopadovém sněmu obhajovat…

Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína Světový trh s LNG prudce roste, zkapalněný plyn poptává hlavně Čína

Do konce roku se čeká spuštění zkapalňovacích terminálů,…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.0 VTEC Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 95 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1267
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1225 / 504
Rozměr pneu:235/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4518
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2697
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):915
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 730
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu…

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami

Honda Civic je poměrně pravidelným účastníkem testů…

 



 
Jay Leno představuje Rolls-Royce Silver Cloud Derelict: Jako starý jen vypadá

Jay Leno představuje Rolls-Royce Silver Cloud Derelict: Jako starý jen vypadá

Dnes 11:46

Silver Cloud (stříbrný mrak) se stal posledním modelem britské značky s rámovou nebo chcete-li podvozkovou karoserií. Jenže tohle auto je takzvaný „sleeper“. Co nabízí pravděpodobně nejrychlejší Silver Cloud? Dozvíte se v "garáži" Jaye Lena.




Blesk.cz

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní variantu zvažovali kvůli zvířatům

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní…

Pražští radní už mají jasno. Tradiční novoroční ohňostroj v metropoli tichý nebude. Magistrát nad touto…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát gay? A jak volily kyberfeministky?

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát…

Je po volbách. Někdo jásá, jiný pláče. V českých médiích se mimo jiné též řeší obrovský neúspěch Zelených (1,46…