Test Auto.cz

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi – Vítěz tendru?

28.5. 2014
Verdikt
 

Třetí generace SUV Hyundai Santa Fe prošla redakčním testem. Bude opět válcovat Evropu?

Hyundai to s Evropany docela umí. Nejenom, že se dokázal zbavit nelichotivé nálepky „levného a nekvalitního“ výrobce, on se už napevno usadil v první patnáctce žebříčku prodeje aut na starém kontinentu.

Automobilce se daří nabízet zákazníkům produkty, které oni sami chtějí. Jedním z mála přešlapů byl model Genesis Coupe, jehož se za čtyři roky prodaly pouhé tři tisíce exemplářů. Naopak kupříkladu SUV Santa Fe jednoznačně zabodovalo, když předchozí dvě generace mají na kontě přes dva a půl milionu prodaných kusů, z toho asi 350 000 v Evropě. Naváže ve stejném stylu i generace třetí?

Rozměry a motor

Při zachování rozvoru předchozí generace, tedy 2700 mm, navrhli konstruktéři automobil, který je o tři centimetry delší a o zhruba čtyři centimetry nižší. Proporce, v minulosti ne vždy silná stránka automobilů z Koreje, jsou tentokrát zvládnuty dobře. Hyundai naštěstí přehodnotil svůj designový jazyk plný kudrlinek a záhybů a Santa Fe si nehraje na čtyřicetikilovou tanečnici ve větru, nýbrž už na první pohled působí dojmem fortelného pořízka.

obrázek [600 x 315]  

Pokud čtete Auto.cz pravidelně, jistě vám neušel test bratrského modelu Grand Santa Fe. Ten je oproti Santa Fe o 225 mm delší a o více než metrák těžší. Většinu prvků obě verze sdílejí, takže se zaměříme jenom na rozdíly. Například zavazadelník je (logicky) o něco menší než v případě sedmimístného Grandu. Za pátými dveřmi, které se otevírají poměrně nízko a i průměrně vzrostlý muž si musí dávat pozor na hlavu, se ukrývá prostor o objemu 585 litrů. To je slušná hodnota, nezapomínejme však, že počítáme i se zhruba padesáti litry pod podlážkou.

Pokud jsme u testu Grandu tvrdili, že 2,2litrový turbodiesel o výkonu 145 kW je pro dvoutunové SUV adekvátním pohonem, zde to platí o to více. Zrychlení z klidu na 100 km/h za deset sekund není u velkého SUV s automatem rozhodně špatné a dokládá pohodové dynamické vlastnosti vozu. Za studena proniká zvuk motoru do kabiny více než by bylo milé, po zahřátí se však čtyřválec uklidní.

Test 2011: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT – Santa se vrací


Nabízenou výbavou si Santa Fe v mnohém nezadá s luxusními značkami. Své o tom vědí například ve státním podniku Lesy ČR, jehož manažeři se již velmi těší na vyhřívaná zadní sedadla, devatenáctipalcová litá kola, kolenní airbag, zadní parkovací kameru či třeba asistenta pro sjíždění ze svahu; asi kdyby to tam s nimi začalo jít z kopce. Za vnitřní prostor a celkovou vzdušnost kabiny (podpořenou obrovským panoramatickým oknem) se Santa Fe rozhodně nemusí stydět.

Jízda

Jednoduše konstruovaný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny připojenými k příčnému nosníku vzadu nemá ambice konkurovat svojí schopností popírat fyzikální zákony některým soupeřům, rozhodně však svým výkonem nezklamal. Oproti Grand Santa Fe je znát úbytek hmotnosti i o 100 mm kratší rozvor: automobil je agilnější, lépe zatáčí a lepší je také na poli dynamických vlastností.

Devatenáctipalcová kola se moc nekamarádí s dlažebními kostkami či propadlými kanály, se zvyšující se rychlostí si však dojem zlepšuje. Nezapomeňte si přepnout posilovač do sportovního (podle nás jediného použitelného) režimu, abyste alespoň tušili, co se děje s předními koly v zatáčce.

obrázek [600 x 386]  

Spotřeba se při běžném používání pohybuje kolem osmi litrů. Zatímco Grand je výhradně odkázán na pomoc šestistupňového automatu, u Santa Fe si můžete vybrat verzi s manuální šestistupňovou skříní. Ušetříte nejen odhadem další půllitr nafty na každých sto kilometrů, ale hlavně rovných padesát tisíc korun. Nevýhodou je nemožnost volby vyšší výbavy Premium.

Test 2006: Hyundai Santa Fe 2.7 V6 -Ticho léčí


Pohon všech kol zvyšuje spotřebu méně, než byste čekali. On to totiž není permanentní pohon všech kol: řešení od firmy Magna připojí zadní nápravu v situaci, kdy přední kola opravdu prokluzují, a v rychlosti 40 km/h je zase odpojí. V drtivé většině případů tak máte čistou předokolku, vyjet zasněženou cestou k chatě ale tohle SUV zvládne bez větší námahy.

Závěr

Zdá se, že kouzlo Santa Fe časem zmizelo: třetí reinkarnaci se nedaří navázat na skvělé výsledky předchozích dvou generací, kdy prodeje mezi léty 2002 a 2007 neklesly pod 30.000 exemplářů ročně. Je to však logické, Santa Fe se posunulo výše a jeho roli „masového“ SUV nyní plní model ix35.

Santa Fe s cenou startuje sebevědomě vysoko, pod 900.000 korun tento vůz nepořídíte. To je škoda, při uvedení na trh začínala verze s benzinovým čtyřválcem na zajímavých 700 tisících, dnes už v ceníku najdeme pouze vrcholnou variantu v bohaté výbavě.

Automobilce Hyundai se v řadě ohledů se podařilo evropskou mainstreamovou konkurenci dohnat či dokonce předehnat, bohužel cena SUV Santa Fe tomu bezezbytku odpovídá. Odpověď na otázku z úvodu testu je proto více než jasná - tohle auto už Evropu určitě válcovat nebude...

Hyundai Santa Fe: Vše na jednom místě

Nejlevnější verze modelu913.990 Kč (2.2 CRDi/145 kW Style 4x4)
Základ s testovaným motorem913.990 Kč (2.2 CRDi/145 kW Style 4x4)
Testovaný vůz s výbavou1.149.890 Kč (2.2 CRDi/145 kW Premium 4x4)

Plusy

  • Ve všech směrech prostorný interiér
  • Komfortní pohonné ústrojí, nízká spotřeba
  • Velké panoramatické střešní okno
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Komfort tlumení na rozbité vozovce
  • Mimo režim Sport přehnaně lehké řízení
  • Dílenské nedostatky v interiéru
  • Příliš vysoká základní cena

Autor: Aleš Jungmann

Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Cena v základní výbavě: 1 083 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 149 890 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, elektronická parkovací brzda, litá 19” kola, adaptivní xenonové světlomety, mlhovky, diodová denní světla a zadní svítilny, střešní ližiny, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, zadní parkovací čidla a couvací kamera, inteligentní klíč a startování tlačítkem, dvouzónová klimatizace, tempomat, bluetooth, vyhřívání čelního skla pod stírači a volantu, elektrická zásuvka 230 V v zavazadlovém prostoru, autorádio s CD, MP3 a USB, navigace, záruka 5 let atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Luxury (+21.000,-), panoramatické střešní okno (+25.000,-), metalický lak (+19.900,-).

K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři

Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce…

Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní

Pražští radní podpořili zbourání Libeňského mostu. Na…

Hnutí ANO si před komunálními volbami drží velký náskok, ukázal exkluzivní průzkum Hnutí ANO si před komunálními volbami drží velký náskok, ukázal exkluzivní průzkum

Agentura Phoenix Research připravila exkluzivní volební…

Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku

Hnědouhelný energetický zdroj u Pardubic loni změnil…

 

Štítky SUV Hyundai Testy

Technické údaje
Motor Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 436 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.5 / 6.8
Emise CO2:178
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 585 / 1570
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1807 / 703
Rozměr pneu:235/55 R 19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1639
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi – Vítěz tendru?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Hyundai podváděl ve spotřebě, hrozí mu pokuta 20 milionů Kč Hyundai podváděl ve spotřebě, hrozí mu pokuta 20 milionů Kč

Automobilce Hyundai hrozí vysoká pokuta. V technických…

Lesy ČR a podivný tendr na 30 SUV pro manažery: Jde o korupci? Lesy ČR a podivný tendr na 30 SUV pro manažery: Jde o korupci?

Státní podnik Lesy ČR vypsal v listopadu tendr na třicet…

 



 
Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Dnes 08:00

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s vytrháváním šroubů zadní nápravnice. Jak se ale zdá, tato závada může přetrvávat i u novějších aut.




Blesk.cz

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho chce 5 týmů

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho…

Základní část ročníku 2017/18 už skončila a jsou tady boje o Stanley Cup. Zapomenuta je přestupová uzávěrka a do…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb kdy už tam budeme?

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb…

Původně jsem měl v plánu napsat rozsáhlý článek, který by mapoval příčiny toho, proč rodiče malých dětí nikdy…

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k zemi, rozhodli o tom pražští radní z ANO a ČSSD

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k…

Pražští radní v úterý podpořili zbourání Libeňského mostu. Na jeho místě má vzniknout nový. Zbourání musí ještě…