Test Auto.cz

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Postrach prémie

4.12. 2017
Verdikt
 

První pokus korejské automobilky Kia o luxusní liftback pro sportovně orientované řidiče dopadl na výbornou. Překážkou tak pro mnohé bude skutečně jen to logo na kapotě.

Naprosto výjimečně se na silnici dostávám do konverzace s ostatními řidiči. Tentokrát tomu ale mělo být jinak. Stál jsem na semaforu a řidič vedle mě zuřivě gestikuloval, abych stáhl okno. S očekáváním nejhoršího sjíždí okno spolujezdce dolů a pomalu sbírám odvahu otočit se vpravo. “Fakt hustý, na to, že je to Kia!“, křičí na mě s nadšením mladík vezoucí pizzu. Ani já bych asi nedokázal lépe vystihnout své dojmy v jedné větě.

Touha přivést na svět luxusní liftback, který by se dokázal se vztyčenou hlavou postavit i těm nejlepším v prémiovém segmentu, musela být u automobilky Kia ohromná. Naštěstí si lidé na správných místech také moc dobře uvědomovali, že takovou šanci dostanou u zákazníků zpravidla jen jednu. Jedním ze základních pilířů úspěchu je samozřejmě design, ten vychází z šest let starého konceptu GT a se sériovým autem má skutečně mnoho společného.

Kia Stinger: Čekání na GT končí, novinka má zadní pohon a 365 koní!

Už samotné proporce prozradí, že tohle není Kia, kterou jezdí do práce váš soused. Stinger má krátký přední převis a předlouhou kapotu. Sportovní dojem podporují také černě lakované výdechy v blatnících či kapotě, ne všechny jsou ale funkční - třeba ty v kapotě jsou jen pro parádu, což je trochu škoda. Stinger má sám o sobě tak přitažlivé tvary, že si takovými podvůdky rozhodně pomáhat nemusel. Jako správné GT ovšem stinger nezapomíná ani na praktickou stránku věci. Svým rozvorem překonává třeba i Škodu Superb, kabina je však položená nízko, jak je u čtyřdveřových kupé zvykem, takže siluetou má blíže k arteonu. Výrazná záď s difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuků slibuje mnohé, očekávání však, jak si řekneme později, dokáže naplnit pouze po vizuální stránce.

Mnichovské mimikry

Ještě než se podíváme do interiéru, musím zmínit jednu důležitou věc, která do značné míry formovala Stinger do podoby, v níž se dostal na svět. Na autě odvedl spoustu práce také Albert Biermann, tedy člověk, který přes třicet let pracoval pro divizi BMW M, má na svědomí nejlegendárnější modely mnichovské značky a bezesporu ji pomohl dostat tam, kde je nyní. Před dvěma lety se přesunul pod křídla koncernu Hyundai a jeho vliv je i na stingeru patrný tak silně, že máte často dojem, že řídíte auto docela jiné značky. A nejde jen o to, jak auto jezdí, inspiraci prozrazuje například nastavení jízdních režimů, které až nápadně připomíná ty v BMW.

Kromě inteligentního módu Smart je tady Eco, Comfort, Sport a Sport+. Není vám to povědomé? Přesně podle předpokladů je poslední režim stvořený sportovnější jízdu, při které je omezená stabilizace, na oblíbenou okresku ideální kompromis. Možnost stabilizaci zcela deaktivovat samozřejmě také nechybí. Mezi jízdními režimy se pohybujete kolečkem, osobně mi ale trochu vadilo, že se podržením v jedné z krajních poloh nedostanete na nejekonomičtější či nejsportovnější mód, jako je to právě v BMW, ale musíte poctivě po jednom překlikat. Sám jsem většinu času přeskakoval především mezi režimy Eco (potřebuji se někam přepravit…) a Sport+ (mám před sebou hezkou silnici) a zdlouhavé přepínání režimů mi přišlo poněkud nešťastné.

Video

Fantastický interiér

Musím přiznat, že když jsem poprvé viděl fotky interiéru, příliš mě nenadchl. Vypadal dost nevýrazně a materiály vyhlížely podobně jako třeba v cee’du. Ve skutečnosti hraje stinger stejný sport jako cee’d, ale úplně jinou ligu. To, co vypadá jako plast, je měkká kůže a stříbrné dekory jsou ve skutečnosti masivní kusy broušeného hliníku. Vnitřek je sice skutečně poněkud fádní, hlavně pokud sáhnete po černých sedadlech, která jsou kombinovaná s černo-stříbrným interiérem. Se světlými či červenými sedadly to bude trochu jiná káva.

Bez ohledu na barvu kůže si za volantem najdete skvělou řidičskou pozici, sedačku je možné spustit dostatečně nízko, potěší elektronicky nastavitelná délka sedáku a v případě verze GT, která je vyhrazena šestiválci, mají sedadla i nastavitelné bočnice. Jak jinak než elektronicky. To platí i pro volant, který po zhasnutí motoru odjede společně se sedadlem pro snadnější vystupování. Z auta je perfektní výhled, jen přímo dozadu to kvůli malému oknu není žádná sláva.

Kia v reklamě pro Super Bowl využije legendu F1. Řídit bude Stinger V6

Pečlivost, s jakou je interiér vyroben, v dané třídě rozhodně překvapí. Tady vážně není co kritizovat, naopak by se některé prémiové automobilky měly chytit za nos, protože kupříkladu tak precizní a hladký chod přihrádky ve středovém panelu jsem viděl naposledy v limuzíně s trojnásobnou cenovkou. Poctivým dojmem zde působí všechno, co se vám může během používání dostat do ruky, od madla dveří až po tlačítka, která mají jasný chod a jistou zpětnou vazbu.

obrázek [600 x 334]

V zásadě jediným prvkem, kterým se stinger jasně odděluje od německé trojky, je displej multimediálního systému. Osmipalcová obrazovka už dnes svým rozměrem příliš neoslní, má tlusté rámečky a ne zrovna moderní grafiku. Na dotyky ale reaguje velmi rychle a ovládání je intuitivní. Celkově je standardní výbava auta špičková, ve standardu jsou například vyhřívaná a ventilovaná sedadla, vyhřívaný volant, audiosystém Harman/Kardon s 15 reproduktory (hraje mimochodem vážně skvěle), systém kamer s 360° zobrazením, head-up displej promítaný přímo na čelní sklo či třízónová klimatizace. Zkrátka prvky, za které vás konkurence často sedře z kůže a cena auta poskočí klidně o desítky tisíc.

Stinger nestrádá ani po praktické stránce, byť nedokáže nabídnout tolik, co tradiční liftbacky. Hlavně místa nad hlavou je vzadu o něco méně, na nohy je tady ale prostoru dostatek i díky štědrému rozvoru, dospělý se tady proto usadí velmi pohodlně. I o něj bude náležitě postaráno - nechybí vyhřívané sedačky či USB porty pro nabíjení kapesní elektroniky. Zavazadelník se vyklápí společně s oknem, takže pojme i větší předměty, omezovat vás jistě nebude ani jeho objem 406 litrů. Zajímavým prvkem je automatické otevírání kufru, které se obejde bez kopání pod nárazník, stačí si jen na tři sekundy stoupnout k zadní části s klíčem v kapse, auto párkrát zapípá a začne ho otevírat. Skvělá věc, ale jen v případě, že zrovna nemyjete zadek auta tlakovou myčkou, jako se to stalo mně.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD

Cena v základní výbavě: 1 399 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 424 980 Kč

Základní výbava:pohon 4x4, aut. převodovka, 8 rychlostních stupňů, ABS, brzdový asistent, hlídání mrtvého úhlu, aut. klimatizace, adaptivní tempomat, tempomat, denní svícení, plní 'EURO VI', palubní počítač, head-up display, bezklíčové startování a odemykání, nastavitelný volant, vyhřívaný volant, el. okna, panoramatická střecha, el. sklopná zrcátka, centrál dálkový, centrální zamykání, vyhřívaná sedadla, el. seřiditelná sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední světla LED, zadní světla LED, USB, vyhřívaná zrcátka, zásuvka 12V, omezovač rychlosti, senzor dešťový, airbag kolenní, ISOFIX, 19' kola, systém stability VSM, systém kontroly trakce TCS, Asistent pro rozjezd do kopce, rozdělovač brzdného tlaku, podpora nouzového brzdění, parkovací kamera, přední a zadní parkovací asistent, kožený volant, ukazatel rychlostních limitů, sportovní volant, Brzdiče Brembo, 18´´ rezerva s ocelovým diskem, 360° monitorovací systém, bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, Volba 5-jízdních režimů ( Drive Mode), Elektronicky řízené tlumiče, Anténa ''žraločí ploutev'' vč. Kia Conne, Ventilované sedadlo řidiče a spolujezdce, Bezdrátová nabíječka mobilních telefonů

Výbava testovaného vozu:Prémiový perleťový lak Červená High Chrome Red (+25.000 Kč)

Maďarské skupině MOL výrazně vzrostl zisk Maďarské skupině MOL výrazně vzrostl zisk

Maďarské ropné a plynárenské skupině MOL vzrostl ve…

Německu hrozí předčasné volby, rozhodne vnitrostranické hlasování SPD Německu hrozí předčasné volby, rozhodne vnitrostranické hlasování SPD

Téměř půl milionu členů německé SPD má ode dneška do 2.…

Uber má další problémy, končí v Maroku Uber má další problémy, končí v Maroku

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber…

ČSSD uvažuje o vládě, hledá shody i s komunisty ČSSD uvažuje o vládě, hledá shody i s komunisty

Sociální demokraté si ujasňují své programové priority.…

 
Technické údaje
Motor Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3342
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 272 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1300 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 270
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.2 / 8.5 / 10.6
Emise CO2:244
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1114
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1834 / 429
Rozměr pneu:225/40 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1870
c) výška (mm): 1400
d) rozvor (mm): 2905
e) rozchod vpředu (mm): 1596
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Postrach prémie







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

 



Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku

Kia může být s modelem Stinger skutečně spokojena. Po…

Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

Pozornost se sice upírá na vrcholný šestiválec, ale Kia…

 



 
Španělský sourozenec Kodiaqu už má jméno. Seat porušil tradici

Španělský sourozenec Kodiaqu už má jméno. Seat porušil tradici

Dnes 08:24

Více než 146 tisíc lidí rozhodlo o názvu největšího SUV v nabídce španělské automobilky Seat. Jak už bývá u automobilky zvykem, opět je spjat s domovinou značky.




Blesk.cz

Vypěstujte si kaki ze semínek! Nejvhodnější čas zasadit ho

Vypěstujte si kaki ze semínek! Nejvhodnější čas zasadit ho

Vynikající sladké ovoce, chutí připomínající jablko, meloun a meruňky, si v Česku získává stále více příznivců.…

Manžel zavražděné poslankyně osahával jiné. Končí v charitě na její počest

Manžel zavražděné poslankyně osahával jiné. Končí v…

Před dvěma lety dostával Brendan Cox kondolence z celého světa. Jeho žena - britská poslankyně Jo Coxová a…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

ZOH 2018, ONLINE 12. den: Biatlonisty čeká smíšená štafeta, hokejisté jdou na USA

ZOH 2018, ONLINE 12. den: Biatlonisty čeká smíšená…

Na olympijských hrách v Pchjongčchangu se v úterý bude rozdělovat pět medailových sad. Biatlonisté nastoupí do…

 

Reflex.cz

Skvělé spojení umění a techniky: Roztančené kovové válce vytváří pohyblivé sochy během pár vteřin

Skvělé spojení umění a techniky: Roztančené kovové…

Z dlážděné podlahy se vysouvají hliníkové válce. Vábí je hudba. Když se takty skladby změní, rozsvítí se i…

Cesta do kašmírského Mulbekhu aneb V kraji kolem velkého buddhy

Cesta do kašmírského Mulbekhu aneb V kraji kolem…

Většina turistů zde jenom na pár minut vystoupí z auta, aby se vyfotili se staletí starou sochou Buddhy. Mulbekh…