Test Auto.cz

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Postrach prémie

4.12. 2017
Verdikt
 

První pokus korejské automobilky Kia o luxusní liftback pro sportovně orientované řidiče dopadl na výbornou. Překážkou tak pro mnohé bude skutečně jen to logo na kapotě.

Naprosto výjimečně se na silnici dostávám do konverzace s ostatními řidiči. Tentokrát tomu ale mělo být jinak. Stál jsem na semaforu a řidič vedle mě zuřivě gestikuloval, abych stáhl okno. S očekáváním nejhoršího sjíždí okno spolujezdce dolů a pomalu sbírám odvahu otočit se vpravo. “Fakt hustý, na to, že je to Kia!“, křičí na mě s nadšením mladík vezoucí pizzu. Ani já bych asi nedokázal lépe vystihnout své dojmy v jedné větě.

Touha přivést na svět luxusní liftback, který by se dokázal se vztyčenou hlavou postavit i těm nejlepším v prémiovém segmentu, musela být u automobilky Kia ohromná. Naštěstí si lidé na správných místech také moc dobře uvědomovali, že takovou šanci dostanou u zákazníků zpravidla jen jednu. Jedním ze základních pilířů úspěchu je samozřejmě design, ten vychází z šest let starého konceptu GT a se sériovým autem má skutečně mnoho společného.

Kia Stinger: Čekání na GT končí, novinka má zadní pohon a 365 koní!

Už samotné proporce prozradí, že tohle není Kia, kterou jezdí do práce váš soused. Stinger má krátký přední převis a předlouhou kapotu. Sportovní dojem podporují také černě lakované výdechy v blatnících či kapotě, ne všechny jsou ale funkční - třeba ty v kapotě jsou jen pro parádu, což je trochu škoda. Stinger má sám o sobě tak přitažlivé tvary, že si takovými podvůdky rozhodně pomáhat nemusel. Jako správné GT ovšem stinger nezapomíná ani na praktickou stránku věci. Svým rozvorem překonává třeba i Škodu Superb, kabina je však položená nízko, jak je u čtyřdveřových kupé zvykem, takže siluetou má blíže k arteonu. Výrazná záď s difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuků slibuje mnohé, očekávání však, jak si řekneme později, dokáže naplnit pouze po vizuální stránce.

Mnichovské mimikry

Ještě než se podíváme do interiéru, musím zmínit jednu důležitou věc, která do značné míry formovala Stinger do podoby, v níž se dostal na svět. Na autě odvedl spoustu práce také Albert Biermann, tedy člověk, který přes třicet let pracoval pro divizi BMW M, má na svědomí nejlegendárnější modely mnichovské značky a bezesporu ji pomohl dostat tam, kde je nyní. Před dvěma lety se přesunul pod křídla koncernu Hyundai a jeho vliv je i na stingeru patrný tak silně, že máte často dojem, že řídíte auto docela jiné značky. A nejde jen o to, jak auto jezdí, inspiraci prozrazuje například nastavení jízdních režimů, které až nápadně připomíná ty v BMW.

Kromě inteligentního módu Smart je tady Eco, Comfort, Sport a Sport+. Není vám to povědomé? Přesně podle předpokladů je poslední režim stvořený sportovnější jízdu, při které je omezená stabilizace, na oblíbenou okresku ideální kompromis. Možnost stabilizaci zcela deaktivovat samozřejmě také nechybí. Mezi jízdními režimy se pohybujete kolečkem, osobně mi ale trochu vadilo, že se podržením v jedné z krajních poloh nedostanete na nejekonomičtější či nejsportovnější mód, jako je to právě v BMW, ale musíte poctivě po jednom překlikat. Sám jsem většinu času přeskakoval především mezi režimy Eco (potřebuji se někam přepravit…) a Sport+ (mám před sebou hezkou silnici) a zdlouhavé přepínání režimů mi přišlo poněkud nešťastné.

Video

Fantastický interiér

Musím přiznat, že když jsem poprvé viděl fotky interiéru, příliš mě nenadchl. Vypadal dost nevýrazně a materiály vyhlížely podobně jako třeba v cee’du. Ve skutečnosti hraje stinger stejný sport jako cee’d, ale úplně jinou ligu. To, co vypadá jako plast, je měkká kůže a stříbrné dekory jsou ve skutečnosti masivní kusy broušeného hliníku. Vnitřek je sice skutečně poněkud fádní, hlavně pokud sáhnete po černých sedadlech, která jsou kombinovaná s černo-stříbrným interiérem. Se světlými či červenými sedadly to bude trochu jiná káva.

Bez ohledu na barvu kůže si za volantem najdete skvělou řidičskou pozici, sedačku je možné spustit dostatečně nízko, potěší elektronicky nastavitelná délka sedáku a v případě verze GT, která je vyhrazena šestiválci, mají sedadla i nastavitelné bočnice. Jak jinak než elektronicky. To platí i pro volant, který po zhasnutí motoru odjede společně se sedadlem pro snadnější vystupování. Z auta je perfektní výhled, jen přímo dozadu to kvůli malému oknu není žádná sláva.

Kia v reklamě pro Super Bowl využije legendu F1. Řídit bude Stinger V6

Pečlivost, s jakou je interiér vyroben, v dané třídě rozhodně překvapí. Tady vážně není co kritizovat, naopak by se některé prémiové automobilky měly chytit za nos, protože kupříkladu tak precizní a hladký chod přihrádky ve středovém panelu jsem viděl naposledy v limuzíně s trojnásobnou cenovkou. Poctivým dojmem zde působí všechno, co se vám může během používání dostat do ruky, od madla dveří až po tlačítka, která mají jasný chod a jistou zpětnou vazbu.

obrázek [600 x 334]

V zásadě jediným prvkem, kterým se stinger jasně odděluje od německé trojky, je displej multimediálního systému. Osmipalcová obrazovka už dnes svým rozměrem příliš neoslní, má tlusté rámečky a ne zrovna moderní grafiku. Na dotyky ale reaguje velmi rychle a ovládání je intuitivní. Celkově je standardní výbava auta špičková, ve standardu jsou například vyhřívaná a ventilovaná sedadla, vyhřívaný volant, audiosystém Harman/Kardon s 15 reproduktory (hraje mimochodem vážně skvěle), systém kamer s 360° zobrazením, head-up displej promítaný přímo na čelní sklo či třízónová klimatizace. Zkrátka prvky, za které vás konkurence často sedře z kůže a cena auta poskočí klidně o desítky tisíc.

Stinger nestrádá ani po praktické stránce, byť nedokáže nabídnout tolik, co tradiční liftbacky. Hlavně místa nad hlavou je vzadu o něco méně, na nohy je tady ale prostoru dostatek i díky štědrému rozvoru, dospělý se tady proto usadí velmi pohodlně. I o něj bude náležitě postaráno - nechybí vyhřívané sedačky či USB porty pro nabíjení kapesní elektroniky. Zavazadelník se vyklápí společně s oknem, takže pojme i větší předměty, omezovat vás jistě nebude ani jeho objem 406 litrů. Zajímavým prvkem je automatické otevírání kufru, které se obejde bez kopání pod nárazník, stačí si jen na tři sekundy stoupnout k zadní části s klíčem v kapse, auto párkrát zapípá a začne ho otevírat. Skvělá věc, ale jen v případě, že zrovna nemyjete zadek auta tlakovou myčkou, jako se to stalo mně.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD

Cena v základní výbavě: 1 399 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 424 980 Kč

Základní výbava:pohon 4x4, aut. převodovka, 8 rychlostních stupňů, ABS, brzdový asistent, hlídání mrtvého úhlu, aut. klimatizace, adaptivní tempomat, tempomat, denní svícení, plní 'EURO VI', palubní počítač, head-up display, bezklíčové startování a odemykání, nastavitelný volant, vyhřívaný volant, el. okna, panoramatická střecha, el. sklopná zrcátka, centrál dálkový, centrální zamykání, vyhřívaná sedadla, el. seřiditelná sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední světla LED, zadní světla LED, USB, vyhřívaná zrcátka, zásuvka 12V, omezovač rychlosti, senzor dešťový, airbag kolenní, ISOFIX, 19' kola, systém stability VSM, systém kontroly trakce TCS, Asistent pro rozjezd do kopce, rozdělovač brzdného tlaku, podpora nouzového brzdění, parkovací kamera, přední a zadní parkovací asistent, kožený volant, ukazatel rychlostních limitů, sportovní volant, Brzdiče Brembo, 18´´ rezerva s ocelovým diskem, 360° monitorovací systém, bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, Volba 5-jízdních režimů ( Drive Mode), Elektronicky řízené tlumiče, Anténa ''žraločí ploutev'' vč. Kia Conne, Ventilované sedadlo řidiče a spolujezdce, Bezdrátová nabíječka mobilních telefonů

Výbava testovaného vozu:Prémiový perleťový lak Červená High Chrome Red (+25.000 Kč)

Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu Ústup od čistě kuřecí tradice. KFC začne testovat bezmasou variantu

K razantnímu kroku přistoupil americký řetězec restaurací…

Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů Světové burzy přišly o více než dva biliony dolarů

Na poslední dva týdny nebudou investoři do akcií…

Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini Do roka se rozhodne, zda je Evropa stále jednotná, anebo nikoli, soudí Matteo Salvini

Podle Salviniho budou klíčové volby do Evropského…

ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni ČEZ vyplatí za dividendu stejnou částku jako loni

Energetická společnost ČEZ vyplatí akcionářům stejnou…

 
Technické údaje
Motor Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3342
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 272 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1300 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 270
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.2 / 8.5 / 10.6
Emise CO2:244
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1114
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1834 / 429
Rozměr pneu:225/40 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4830
b) šířka (mm): 1870
c) výška (mm): 1400
d) rozvor (mm): 2905
e) rozchod vpředu (mm): 1596
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD – Postrach prémie







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Kia zvažuje stylovější, luxusnější i výkonnější Stinger Kia zvažuje stylovější, luxusnější i výkonnější Stinger

Kia Stinger se představila v loňském roce a i přes dnešní…

Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku

Kia může být s modelem Stinger skutečně spokojena. Po…

 



 
Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Benzin a nafta neustále zdražují. Je zemní plyn (CNG) řešením?

Dnes 08:00

Modely na CNG u nás zaznamenaly váhavý rozjezd. Nyní přichází jejich chvíle, pomůžou automobilkám dostat se z bryndy s emisemi. Nás přitom může těšit nízká daň a levné palivo.




Blesk.cz

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Dcera Patrasové a Felixe Anička: Svině máme v rodině!

Jablko nepadá daleko od stromu! Tomu věří mladá Anička Slováčková, která podle svých slov po matce Dagmar…

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval plačící miminko. A už křtít nebude

Křest se ti nelíbí? Tumáš jednu! Kněz zfackoval…

Římskokatolická církev s okamžitou platností suspendovala třiaosmdesátiletého kněze, který dal během křtu facku…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod jedou juniorky a ženy

ONLINE: MČR v cyklistice se přesouvá do Plzně, závod…

ONLINE | Časovky jednotlivců střídají silniční závody. Mistrovství České republiky v silniční cyklistice se po…

 

Reflex.cz

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce italské renesance.

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce…

První stop přináší ten největší adrenalin. Všechno je nové. Události se na vás hrnou nezměrnou rychlostí a vaše…

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně škodí svému vozu

Jak si zničit auto? 5 věcí, kterými řidiči běžně…

Řídit umí skoro každý. Ne všichni ale vědí, jak auto používat tak, aby nedocházelo k předčasnému opotřebení…