Test Auto.cz

Lexus RX 450h – Luxus, který si zamilujete

14.3. 2018
Verdikt
 

Nepřehlédnutelný design, působivý interiér a hybridní pohon, u kterého hraje prim 3,5litrový šestiválec. Že to zní jako auto, které nemá chybu? Ona je to skoro pravda!

Luxusní SUV Lexus RX bylo světu prvně představeno v roce 1997 a aktuálně se nabízí ve čtvrté generaci. Pokud si myslíte, že hybridní smýšlení je v podání japonské automobilky otázkou posledních let, pletli byste se. Již s příjezdem druhé generace (od roku 2003) byste dieselové agregáty v nabídce hledali marně. Vybírat šlo jen z benzinových, případně hybridních jednotek, což je filozofie, kterou značka aplikuje dodnes.

Zatímco předchozí generace vozu působily hodně asijsky a pro evropského zákazníka nebyly po designové stránce dvakrát atraktivní, dnes je tomu jinak. Lexus dle mého názoru aktuálně staví snad nejkrásnější auta. Stačí vzpomenout na nedávno testované LC 500 a musíte mi dát zapravdu. Když se pak podíváte na nejnovější RX, jde o neméně atraktivní auto, které ve svém segmentu jen těžko bude hledat vzhledového přemožitele.

Otázka designu by tedy byla vyřešena, ale jaké je RX po stránce vnitřní praktičnosti a jízdních vlastností? V rámci tradičního redakčního testu jsme vyzkoušeli hybridní provedení 450h, které lze jako jediné pořídit v nejvyšší testované výbavě Luxury. Jak moc se sázka na spalovací motor v kombinaci se dvěma elektromotory vyplatí v reálném provozu?

Z jiného světa

Rozhlédněte se po showroomu Lexusu a první co vás napadne je „wow“. Design aut japonské značky se opravdu vydařil a v několika případech byste namísto sériového kousku hádali spíše futuristický koncept. Nejinak je tomu u SUV RX, které před časem s příjezdem nové generace narostlo, ale proporce zvládá dokonale maskovat.

Typickým poznávacím znamením na přídi je ohromná rozevřená maska, na níž navazují úzké diodové světlomety. Ať se na auto podíváte z jakéhokoliv úhlu, uvidíte ostré křivky a agresivnější vzezření. Pod ním se ukrývá pořádný kus auta, vždyť RX disponuje rozměry 4890 x 1895 x 1685 milimetrů. Rozvor se ve srovnání s předchůdcem natáhl o dalších 50 mm na 2790 milimetrů, což ocení zejména cestující uvnitř (o tom ale později). Třešničkou na dortu je pak světlá výška s hodnotou 195 mm (při volbě benzinové varianty je to dokonce 200 mm).

obrázek [600 x 366]  

Líbivý dojem exteriéru nekazí ani usednutí do kabiny. Kombinace hnědé palubovky se světlými sedačkami a detaily funguje, řidiče zase potěší rozmístění a uspořádání jednotlivých prvků. V kabině se cítíte dobře, přitom je pojata o poznání „klidněji“ než vnější vzhled. Už při prvním usednutí si všimnete dvou věcí: auto nejenže nabízí luxusní porci nástupního prostoru, ale když za sebou zavřete dveře, o okolním světě skoro nevíte. Lexusu se totiž podařilo kabinu od vnějších ruchů výborně odizolovat.

Vcelku poklidné a jemnými křivkami doprovázené palubovce dominuje 12,3“ palcová obrazovka multimédií, jen se standardní výbavou se musíte uspokojit s osmi palci. Infotainment neovládáte dotykem, jak jsme zvyklí od konkurence, ale maličkým posuvníkem na středové konzole, kterému Lexus říká Remote Touch. Nebudu vám lhát, ani po týdenním soužití jsem si na tento prvek nezvykl, vyžaduje práci s citem a nastavit prakticky cokoliv během jízdy je náročně a vlastně i nebezpečné. Adresu tedy raději vždy vyťukejte ještě před startem.

Naopak plusové body sbírá kabina za prostor pro posádku. S výškou 176 centimetrů si najdu ideální řidičskou polohu a s pořádnou rezervou si sednu sám za sebe, o tom žádná. Neméně pohodlně je však v obou řadách i figurantovi s výškou blížící se dvěma metrům. Ano, tady už může pocítit stísněnost zejména nad hlavou, ale v oblasti kolen nebudete utiskováni, i kdyby před vámi seděl obdobně velký čahoun.

TEST 2016: Lexus RX 450h AWD Luxury – Třikrát ano!

Kromě příjemně tvarovaných a komfortních sedaček vpředu potěší zadní lavice možnostmi nastavení. I tady jsou sedáky tvarované tak, abyste při jízdě neplavali ze strany na stranu. Pohodlí lze ladit díky možnosti manuálního posunu (v rozmezí 130 mm), ale i pomocí elektrického polohování opěradla. Jo, ani ve druhé řadě nebudou dlouhé dálniční cesty pro cestující v tomto autě žádným utrpením.

A co zavazadelník? I tady došlo ve srovnání s předchůdcem ke zlepšení, konkrétně o 43 litrů. Kufr nyní pojme 539 l, sklopením zadních sedaček (elektricky) pak získáte velkorysých 1612 l. Po stránce praktičnosti potěší takřka rovná ložná plocha i vysoko se otevírající víko, slabším místem je naopak vyšší nákladová hrana. Pokud ale co druhý týden nepomáháte přátelům se stěhováním, zavazadelník plně uspokojí i rodinné potřeby.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RX 450h

Cena v základní výbavě: 2 260 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 322 000 Kč

Základní výbava:Deset airbagů, aktivní brzdová světla, dynamické směrové blikače, asistent rozjezdu do kopce, režim EV, volič režimů Eco/Norma/Sport/Sport+, diodové denní svícení a sdružené zadní svítilny, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, litá 20“ kola, adaptivní tlumiče, kartový elektronický klíč, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední a zadní sedadla sedadla, dřevěné obložení volantu, audio Mark Levinson 15 reproduktory, elektricky ovládané víko zavazadelníku s bezdotykovým senzorem, sledování slepého úhlu, panoramatický kamerový systém, head-up displej, elektricky ovládaná zadní opěradla, vyhřívaný volant a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+32.000 Kč), střešní okno (+30.000 Kč).

Štítky SUV Lexus Testy

Technické údaje
Motor Lexus RX 450h
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3456
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 193 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 335 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 5.3 / 5.5
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 539 / 1612
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2175 / 540
Rozměr pneu:235/55 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4890
b) šířka (mm): 1985
c) výška (mm): 1690
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1630
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 970
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RX 450h – Luxus, který si zamilujete







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Sedmimístný Lexus RX L odhaluje české ceny. Na kolik přijde třetí řada sedadel? Sedmimístný Lexus RX L odhaluje české ceny. Na kolik přijde třetí řada sedadel?

Zatímco pětimístný Lexus RX pořídíte i v čistě benzinovém…

Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky Lexus RX: Třetí řada sedadel přibude za dva roky

Lexus plánuje ještě jednu verzi modelu RX. Bude…

 



 
Konec futuristického designu? Další elektrická BMW už tolik nevyniknou, přiznává šéfdesignér

Konec futuristického designu? Další elektrická BMW už tolik nevyniknou

Dnes 15:55

Elektrické a hybridní bavoráky dnes pro jejich futuristický design rozeznáte na první pohled. Podle vedení designového týmu se to ale v brzké budoucnosti změní.




Blesk.cz

Sestra vévodkyně Kate Pippa Middleton porodila! Je to kluk

Sestra vévodkyně Kate Pippa Middleton porodila! Je to kluk

Sestra britské vévodkyně Kate Middleton Pippa Middleton porodila. Chlapeček přišel na svět v pondělí odpoledne…

Roztomilý trapas Harryho: Když došlo na »dítě«, musela zasáhnout Meghan

Roztomilý trapas Harryho: Když došlo na »dítě«,…

O těhotenství vévodkyně Meghan (37) Kensingtonský palác informoval veřejnost už v pondělí, princ Harry (34)…

 

iSport.cz

Pomohou United miliardy? O klub se zajímá saúdský princ s obřím majetkem

Pomohou United miliardy? O klub se zajímá saúdský…

Změní „rudí ďáblové“ majitele? Je tomu 13 let, co americká rodina Glazerů koupila většinu akcií Manchesteru…

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad, vzkázal Tatar

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad,…

Vyprodaný stánek Bell Centre mu tleskal a Tomáš Plekanec myslel prý na jedinou věc. „Chtěl jsem zápas dobře…

 

Reflex.cz

Senát přijde každého občana Česka na pět korun měsíčně. Ostuda páchaná prezidentem vyjde mnohem dráž

Senát přijde každého občana Česka na pět korun…

Prezident Miloš Zeman nemá rád Senát. Už dlouho. Jeho členové mu totiž většinově nejdou na ruku, oponují mu a…

Múza undergroundu Nico: Největší lhářka pod sluncem, milenka Alaina Delona i Jima Morrisona

Múza undergroundu Nico: Největší lhářka pod sluncem,…

Nico byla největší lhářka pod sluncem od té doby, co se naučila mluvit. Nebo možná ještě dřív. Proto,…