Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé – Německé Ferrari

20.12. 2013
Verdikt
 

CLK je minulostí a čtyři přední světla také. Kupé od Mercedes-Benzu si už pár let zase říká třída E a nyní má zcela přepracovaný design přídě.

Mercedes-Benz se snaží působit mladistvě, a tak klasicky pojatý design třídy E musel ustoupit modernějšímu ztvárnění. Nakonec nic jiného ani německé automobilce nezbývalo – jakkoliv kvalitní je původní design současné generace, na klíčovém domácím trhu značka přišla v prodejích o náskok před BMW a Audi.

Prodejně nejdůležitější model se proto ve všech čtyřech karosářských verzích proměnil podle moderně střiženého A nebo CLA. Nová příď vyznává organický design, ostře řezané obliny dávají zapomenout na geometrické tvary původního modelu. Nové diodové světlomety nechávají i nadále vzpomenout na tradiční čtyřoké řešení, AMG nárazník se vyzbrojil velkými nasávacími otvory a efektním chromovaným lízátkem. Maska chladiče má už jenom jedinou příčnou lištu, jako modely CLA, SLK nebo SLS.

obrázek [600 x 402]  

Proměnou prošel také interiér, i když úpravy zde nejsou tak radikální. Volič automatické převodovky se přestěhoval na sloupek volantu už před dvěma lety, tentokrát třída E dostala nový tvar páček pod volantem a přístrojový štít z třídy C. Místo tradičních pěti tubusů má jen tři – palivoměr a teploměr se sloučily v jednom, analogové hodiny se přestěhovaly mezi centrální výdechy klimatizace. Dále je tu nový volant a více hliníkového dekoru.

Novinkou mezi motory jsou dvoulitrové benzinové čtyřválce, které nahrazují dosavadní osmnáctistovky E 200 a E 250, a také přeplňovaný benzinový šestiválec E 400 (3,0 l/245 kW). Testovaný vůz ale pohání prostřední z trojice dieselových motorů – dvoustupňově přeplňovaný čtyřválec E 250 CDI o výkonu 150 kW.

Má jen čtyři válce – no a?

Ačkoliv se do prémiového kupé klasickou optikou „víc hodí“ benzinový motor, čtyřválcový turbodiesel má rozhodně také co nabídnout – 500 N.m, akcelerace na stovku za méně než osm sekund a 4,8 l na 100 km jsou slibné parametry. Dlouhozdvihový čtyřválec má sice poměrně hrubý zvuk, ale také úderný tah. Pokud se dokážete přenést přes nelibozvučný, avšak dobře utlumený, akustický projev agregátu a samotný fakt, že E 250 CDI pohání turbodiesel, pak je právě tato specifikace zřejmě nejlepší volbou v poměru ceny a výkonu. Vždyť lákavé šestiválce ženou cenu za hranici 1,3 milionu korun a cenovka bonvivánského osmiválce E 500 (1.736.350 Kč) je na hony vzdálena relativně dostupnému E 250 CDI (1.149.500 Kč).

Za tu trochu shovívavosti se vám naftové biturbo odvděčí nejen relativně výhodnou cenou, ale také slušnou dynamikou – s automatem umí jet 247 km/h a sprint na stovku trvá slušných 7,3 sekundy. Přitom si v průměru řekne o 6,5 litru na 100 km. Svůj vliv na tom má i převodovka 7G-Tronic Plus, kterou čtyřválcové motory v kupé třídy E dostaly už před dvěma roky. Automat je efektivní a zároveň má velký rozsah převodů, při 130 km/h motor na sedmičku točí jen 2100 min -1. Rychlost řazení automatické převodovky se nevyrovná konkurenční osmistupňové skříni v BMW, nicméně třída E se beztak orientuje více na komfort. I když volba AMG paketu toto tvrzení poněkud relativizuje…

obrázek [600 x 344]  

Kombinace nízkoprofilových pneumatik a sportovního podvozku, který je standardní součástí AMG paketu, totiž éčkové kupé docela přitvrdí. Výsledkem je nečekaná přilnavost a obratnost, čitelné jízdní vlastnosti a neutrální chování. Na kvalitním i rozbitém povrchu nechybí svezení s dvoudveřovou třídou E náboj zábavy. Jenže kupé třídy C je ještě agilnější a zábavnější, AMG paket tedy popírá kus DNA tohoto modelu.

Mimochodem, s třídou C má toto kupé společnou i platformu. Proti sedanu je rozvor o 114 mm kratší, celková délka je dokonce menší o 176 mm. Ve spojení s nižší stavbou karoserie to prospívá agilitě, navíc se může E kupé spolehnout na kvalitní základ v podobě šasi odcházející třídy C – dodnes jednoho z nejlepších podvozků na trhu. Daní za to je úbytek pěti centimetrů šířky interiéru, méně je i místa na zadních sedadlech. Ve srovnání s důsledně tříprostorovým sedanem třídy E to nemůže překvapit, kupé má kromě menší platformy také nižší a rychleji klesající střechu. Pro občasnou jízdu ve čtyřech to ovšem nevadí.

Unikátní a zároveň tradiční vlastností je absence středního sloupku karoserie. Boky proto tvoří jen souvislý střešní oblouk, po stažení oken vznikne efektní otevřený prostor. Na to můžete u konkurence zapomenout, z evropské produkce dostanete to samé jen ve větším a podstatně dražším Mercedes-Benzu CL, případně u značek Bentley a Rolls-Royce. Konstruktéři se přitom u éčka opravdu vytáhli, karoserie se nekroutí, bezrámová okna nehlučí a součinitel aerodynamického odporu cx = 0,25 je mezi dvoudveřovými auty rekordem.

Závěr

Stále platí to, co poslední čtyři roky – toto kupé si bere to nejlepší z tříd C i E a k tomu přidává pár specifických vlastností. S šesti- nebo osmiválcovými motory těžko hledá konkurenci, testovaný čtyřválec zase kontruje dostupnější cenou, stále bohatou výbavou, rozumnou dynamikou a nízkou spotřebou. Jenže se musí o přízeň poprat i se soupeřem z vlastní stáje: levnější kupé třídy C se liší hlavně designem a sportovnějším jízdním projevem…

obrázek [600 x 356]  

Nejlevnější verze modelu1.050.280 Kč (E 200/135 kW)
Základ s testovaným motorem1.149.500 Kč (E 250 CDI/150 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.560.619 Kč (E 250 CDI Sport AMG/150 kW aut.)

Plusy

  • Přiměřeně silný motor, nízká spotřeba
  • Ovladatelnost, čitelné jízdní vlastnosti
  • Efektní bezrámová okna bez bočních sloupků

Minusy

  • Nízká prestiž a hrubý zvuk dieselového čtyřválce
  • Technicky shodný a dražší než kupé třídy C
  • Méně prostoru pro hlavu na zadních sedadlech
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé

Cena v základní výbavě: 1 149 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 560 619 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, ESP, litá 17” kola, diodová denní a potkávací světla, ambientní osvětlení interiéru, dešťový senzor, osvětlení nástupního prostoru, sportovní multifunkční kožený volant, tempomat, dvouzónová klimatizace, čalounění látka/Artico, autorádio s CD/USB/bluetooth a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Sport AMG (+76.133,-): tříramenný sportovní volant AMG potažený kůží Nappa, koberečky AMG, čalounění Artico, sada ortopedických sedadel vpředu, páčky řazení automatické převodovky, sportovní pedály s protiskluzovou úpravou, AMG styling (přední nárazník, prahové nástavce a zadní nárazník AMG), litá 18” kola AMG, brzdové kotouče AMG vpředu perforované, brzdové třmeny s nápisem Mercedes-Benz, sportovní podvozek Agility Control, sportovní parametrické řízení, sportovní výfukový systém AMG s dvěma lichoběžníkovými nerezovými koncovkami výfuků.
Kožené čalounění sedadel (+50.658,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla s perforovaným čalouněním (+31.625,-), dřevěný dekor (+6.735,-), aktivní parkovací asistent (+21.376,-), panoramatické střešní okno (+41.580,-), multimediální systém Comand Online (+77.597,-), diodový Intelligent Light System (+42.459,-), automatická převodovka 7G-Tronic Plus (+62.956,-).

To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce To nejlepší od mrtvých značek: automobilka Monteverdi zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší…

Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu Továrna v Brandýse vyrábí autodíly pro známé značky. Nahlédněte do jejího provozu

Automobilová elektronika, palivové jednotky, senzory či…

Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě Českému byznysu s kryptoměnami se daří i ve světě

S rostoucí hodnotou kryptoměn rychle přibývá i tuzemských…

Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu Mečiar po téměř dvaceti letech navštívil Prahu

V budově bývalého Federálního shromáždění debatovali…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 247
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.9 / 4.6
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 470
Rozměr pneu:235/40 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4703
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1397
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 450 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 250 CDI kupé – Německé Ferrari







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Dnes 18:50

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v sobotu byl Martin Smolík na obrazovce

Známý moderátor (†46) Autosalonu zemřel: Ještě v…

Při ranní sobotní kávě si pánové vychutnávali pořad Autosalon s moderátorem Martinem Smolíkem (†46), o den…

 

iSport.cz

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit do Havířova

Dominik Hašek hraje v seriálu Lajna. Přijel lanařit…

Střihl si další roli před kamerou. Bývalý hokejový brankář Dominik Hašek hrál před lety ve filmové komedii…

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na Partizan Bělehrad

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na…

Fotbalisté Plzně se ve vyřazovací fázi Evropské ligy utkají se srbským mistrem Partizanem Bělehrad. První zápas…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…