Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz E 250 CDI kupé – Německé Ferrari

Diskuze (55)
CLK je minulostí a čtyři přední světla také. Kupé od Mercedes-Benzu si už pár let zase říká třída E a nyní má zcela přepracovaný design přídě.

Mercedes-Benz se snaží působit mladistvě, a tak klasicky pojatý design třídy E musel ustoupit modernějšímu ztvárnění. Nakonec nic jiného ani německé automobilce nezbývalo – jakkoliv kvalitní je původní design současné generace, na klíčovém domácím trhu značka přišla v prodejích o náskok před BMW a Audi.

Prodejně nejdůležitější model se proto ve všech čtyřech karosářských verzích proměnil podle moderně střiženého A nebo CLA. Nová příď vyznává organický design, ostře řezané obliny dávají zapomenout na geometrické tvary původního modelu. Nové diodové světlomety nechávají i nadále vzpomenout na tradiční čtyřoké řešení, AMG nárazník se vyzbrojil velkými nasávacími otvory a efektním chromovaným lízátkem. Maska chladiče má už jenom jedinou příčnou lištu, jako modely CLA, SLK nebo SLS.

mercedesbenz testy vyssistredni mercedesbenz testy vyssistredni  

Proměnou prošel také interiér, i když úpravy zde nejsou tak radikální. Volič automatické převodovky se přestěhoval na sloupek volantu už před dvěma lety, tentokrát třída E dostala nový tvar páček pod volantem a přístrojový štít z třídy C. Místo tradičních pěti tubusů má jen tři – palivoměr a teploměr se sloučily v jednom, analogové hodiny se přestěhovaly mezi centrální výdechy klimatizace. Dále je tu nový volant a více hliníkového dekoru.

Novinkou mezi motory jsou dvoulitrové benzinové čtyřválce, které nahrazují dosavadní osmnáctistovky E 200 a E 250, a také přeplňovaný benzinový šestiválec E 400 (3,0 l/245 kW). Testovaný vůz ale pohání prostřední z trojice dieselových motorů – dvoustupňově přeplňovaný čtyřválec E 250 CDI o výkonu 150 kW.

Má jen čtyři válce – no a?

Ačkoliv se do prémiového kupé klasickou optikou „víc hodí“ benzinový motor, čtyřválcový turbodiesel má rozhodně také co nabídnout – 500 N.m, akcelerace na stovku za méně než osm sekund a 4,8 l na 100 km jsou slibné parametry. Dlouhozdvihový čtyřválec má sice poměrně hrubý zvuk, ale také úderný tah. Pokud se dokážete přenést přes nelibozvučný, avšak dobře utlumený, akustický projev agregátu a samotný fakt, že E 250 CDI pohání turbodiesel, pak je právě tato specifikace zřejmě nejlepší volbou v poměru ceny a výkonu. Vždyť lákavé šestiválce ženou cenu za hranici 1,3 milionu korun a cenovka bonvivánského osmiválce E 500 (1.736.350 Kč) je na hony vzdálena relativně dostupnému E 250 CDI (1.149.500 Kč).

Za tu trochu shovívavosti se vám naftové biturbo odvděčí nejen relativně výhodnou cenou, ale také slušnou dynamikou – s automatem umí jet 247 km/h a sprint na stovku trvá slušných 7,3 sekundy. Přitom si v průměru řekne o 6,5 litru na 100 km. Svůj vliv na tom má i převodovka 7G-Tronic Plus, kterou čtyřválcové motory v kupé třídy E dostaly už před dvěma roky. Automat je efektivní a zároveň má velký rozsah převodů, při 130 km/h motor na sedmičku točí jen 2100 min -1. Rychlost řazení automatické převodovky se nevyrovná konkurenční osmistupňové skříni v BMW, nicméně třída E se beztak orientuje více na komfort. I když volba AMG paketu toto tvrzení poněkud relativizuje…

mercedesbenz testy vyssistredni mercedesbenz testy vyssistredni  

Kombinace nízkoprofilových pneumatik a sportovního podvozku, který je standardní součástí AMG paketu, totiž éčkové kupé docela přitvrdí. Výsledkem je nečekaná přilnavost a obratnost, čitelné jízdní vlastnosti a neutrální chování. Na kvalitním i rozbitém povrchu nechybí svezení s dvoudveřovou třídou E náboj zábavy. Jenže kupé třídy C je ještě agilnější a zábavnější, AMG paket tedy popírá kus DNA tohoto modelu.

Mimochodem, s třídou C má toto kupé společnou i platformu. Proti sedanu je rozvor o 114 mm kratší, celková délka je dokonce menší o 176 mm. Ve spojení s nižší stavbou karoserie to prospívá agilitě, navíc se může E kupé spolehnout na kvalitní základ v podobě šasi odcházející třídy C – dodnes jednoho z nejlepších podvozků na trhu. Daní za to je úbytek pěti centimetrů šířky interiéru, méně je i místa na zadních sedadlech. Ve srovnání s důsledně tříprostorovým sedanem třídy E to nemůže překvapit, kupé má kromě menší platformy také nižší a rychleji klesající střechu. Pro občasnou jízdu ve čtyřech to ovšem nevadí.

Unikátní a zároveň tradiční vlastností je absence středního sloupku karoserie. Boky proto tvoří jen souvislý střešní oblouk, po stažení oken vznikne efektní otevřený prostor. Na to můžete u konkurence zapomenout, z evropské produkce dostanete to samé jen ve větším a podstatně dražším Mercedes-Benzu CL, případně u značek Bentley a Rolls-Royce. Konstruktéři se přitom u éčka opravdu vytáhli, karoserie se nekroutí, bezrámová okna nehlučí a součinitel aerodynamického odporu cx = 0,25 je mezi dvoudveřovými auty rekordem.

Závěr

Stále platí to, co poslední čtyři roky – toto kupé si bere to nejlepší z tříd C i E a k tomu přidává pár specifických vlastností. S šesti- nebo osmiválcovými motory těžko hledá konkurenci, testovaný čtyřválec zase kontruje dostupnější cenou, stále bohatou výbavou, rozumnou dynamikou a nízkou spotřebou. Jenže se musí o přízeň poprat i se soupeřem z vlastní stáje: levnější kupé třídy C se liší hlavně designem a sportovnějším jízdním projevem…

mercedesbenz testy vyssistredni mercedesbenz testy vyssistredni  

Nejlevnější verze modelu1.050.280 Kč (E 200/135 kW)
Základ s testovaným motorem1.149.500 Kč (E 250 CDI/150 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.560.619 Kč (E 250 CDI Sport AMG/150 kW aut.)

Plusy

  • Přiměřeně silný motor, nízká spotřeba
  • Ovladatelnost, čitelné jízdní vlastnosti
  • Efektní bezrámová okna bez bočních sloupků

Minusy

  • Nízká prestiž a hrubý zvuk dieselového čtyřválce
  • Technicky shodný a dražší než kupé třídy C
  • Méně prostoru pro hlavu na zadních sedadlech

Foto: Petr Homolka

Diskuze (55)
Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Cena základní sestavy 1 149 500 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů, ESP, litá 17” kola, diodová denní a potkávací světla, ambientní osvětlení interiéru, dešťový senzor, osvětlení nástupního prostoru, sportovní multifunkční kožený volant, tempomat, dvouzónová klimatizace, čalounění látka/Artico, autorádio s CD/USB/bluetooth a další. Kč
Cena testované sestavy 1 560 619 Kč
Výbava testované sestavy Sada Sport AMG (+76.133,-): tříramenný sportovní volant AMG potažený kůží Nappa, koberečky AMG, čalounění Artico, sada ortopedických sedadel vpředu, páčky řazení automatické převodovky, sportovní pedály s protiskluzovou úpravou, AMG styling (přední nárazník, prahové nástavce a zadní nárazník AMG), litá 18” kola AMG, brzdové kotouče AMG vpředu perforované, brzdové třmeny s nápisem Mercedes-Benz, sportovní podvozek Agility Control, sportovní parametrické řízení, sportovní výfukový systém AMG s dvěma lichoběžníkovými nerezovými koncovkami výfuků.<br> Kožené čalounění sedadel (+50.658,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla s perforovaným čalouněním (+31.625,-), dřevěný dekor (+6.735,-), aktivní parkovací asistent (+21.376,-), panoramatické střešní okno (+41.580,-), multimediální systém Comand Online (+77.597,-), diodový Intelligent Light System (+42.459,-), automatická převodovka 7G-Tronic Plus (+62.956,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 247
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.9 / 4.6
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 470
Rozměr pneu: 235/40 R18, 255/35 R18
Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4703
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1397
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 450 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Sumi2000
28. 12. 2013 21:58
Interier
ten je opravdu parádní! :yes:
Jinak design karoserie je trošku méně povedený. Ale asi by mne neuráželo se projet.. :-)
Avatar - Inferius
25. 12. 2013 15:36
Ferrari
Co to je za praštěnej nadpis??? Vaverka by si to mohl občas po sobě přečíst......
23. 12. 2013 21:57
Tak určitě
Hlavně s tím CDI ;-\
Avatar - rohYpnol
23. 12. 2013 20:31
Re: spokojenost
nadsázka by měla mít nějaký racionální základ. Jaký je oslí můstek mezi tímhle E-coupe 250 CDI a Ferrari? Červená barva >:-[] 8-s ? Podle mě trochu málo, ale asi trpím jiným smyslem pro humor.
Avatar - rohYpnol
23. 12. 2013 20:28
Re: Dáš si banán?
tady někdo shořel jak Johnny Goose >:-[] ... Nu co, taky nevím vše.