Test Auto.cz

Nissan Leaf – Zase o krok blíž normálním lidem

3.12. 2018
Verdikt
 

Druhá generace Nissanu Leaf dobře ukazuje vývoj elektromobilů v posledních letech. Stále není pro každého, rozhodně ale zaujme více než předchůdce.

Stále více automobilek dnes odhaluje své plány na expanzi v oblasti elektřinou poháněných automobilů. Jenže vedle Tesly je tu ještě jedna značka, která je v tomto směru o krok napřed a dá se považovat za průkopníka elektrického pohonu. Je jí Nissan, který svůj elektromobil Leaf prodává od roku 2010, přičemž za tu dobu se z něj stal nejprodávanější elektromobil světa. Po sedmi letech ale nastal čas na mezigenerační výměnu.

A tak loni debutovala druhá generace, která reagovala na trendy a přiváží modernější techniku. Vývoj baterií kráčí dnes mílovými kroky dopředu, a tak je každý rok v této oblasti znát. Jen o lepších akumulátorech pro větší dojezd to ale není, nový Leaf se navzdory prodejním úspěchům předchůdce změnil i v jiných oblastech. Zda opravdu k lepšímu, jsme zjišťovali přímo na českých silnicích v průběhu týdenního testování.

Místo podivína krasavec

Na první pohled znatelnou změnou druhé generace Leafu je jeho vzhled. Jestliže předchůdce dorazil v roce 2010 sice s futuristickým, ale poněkud podivným vzhledem, novinka vsadila na konvenčnější tvary. Elektrický pohon v útrobách byste podle tvarů určitě nehádali, s ohledem na to, že velká část dnešních elektromobilů stále zachovává futuristické tvary, klidně byste ho považovali za konvenční kompakt se spalovacím motorem. Až zaslepená maska nebo chybějící koncovky výfuku prozradí, že tohle není nějaká nová Almera, ale skutečně elektromobil.

On to je ale obecný trend v automobilovém průmyslu, spolu s tím, jak se elektromobily chtějí stát volbou pro co stále širší skupinu zákazníků a už ne jen volbou nadšenců. I proto letos představené Audi e-tron nebo Mercedes-Benz EQC nepůsobí tak nekonvenčně, jak by asi vypadaly, kdyby měly na trh vstoupit před pár lety.

Je ale vlastně jedno, jestli novinka Nissanu vypadá futuristicky, nebo konvenčně, hlavní je, jestli je pohledná. A to nový Leaf opravdu je! Zvlášť šmrncovní je ve dvoubarevné karoserii testovaného kousku, kombinující perleťově bílý základ karoserie s černou střechou a kryty zrcátek za 29.900 korun. Oku lahodící tvary přitom nebývají zvykem u vozu, u něhož se myslelo na co nejlepší aerodynamiku, která pomáhá dojezdu. Výsledkem je součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,28. Konkrétně optimalizovaná podlaha a upravené zadní spoilery na bocích okna prodlužují dojezd o 2,5 kilometru. Z hlediska rozměrů se Leaf mimochodem natáhl o 45 mm na 4.490 mm, rozvor 2.700 mm zůstal zachován.

Slušný prostor

Také uvnitř je to vlastně běžné auto, tedy až na zachování ovládání z první generace. To znamená zvláštní „bobek,“ pomocí něhož volíte režim pro jízdu vpřed, vzad a neutrál, místo tradiční řadicí (volicí) páky, zachován byl též panel ovládající klimatizaci. Použité tvrdé plasty vlastně nevadí, kabina totiž vypadá pěkně, lesklé plasty se ale samozřejmě rychle opatlají.

obrázek [600 x 404]  

Bohužel však Leafu zůstaly některé neduhy předchůdce, které srážejí jinak pozitivní dojem. Za volantem jsme se sice dovedli srovnat, přesto bychom očekávali nejen výškové, ale také podélné nastavování volantu. Pulzní stahování má pak jen okno řidiče, jehož tlačítko je navíc z hlediska ovládání oken jediné podsvícené.

Hodně zastaralý je pak multimediální systém. Sedmipalcová obrazovka by tolik nevadila, zastaralá grafika nebo nízké rozlišení ale ano. Třeba při couvání toho v zadní parkovací kameře moc neuvidíte, tak nízké rozlišení obraz má. Ovládání je navíc zbytečně složité. Vadí nám to o to víc, že elektrovozy nadále pořizují hlavně milovníci moderních technologií, a to multimediální systém Leafu není ani zdaleka.

Porovnali jsme: Nissan Leaf 24 kWh vs. 30 kWh – Souboj baterií

Naopak palubní počítač stojí za to. Zobrazuje širokou záplavu informací - nejen to, za jak dlouho se baterie nabijí, ale třeba i jejich kapacitu, v průběhu let tak můžete sledovat, na kolik klesla. Jen škoda, že si počítač nepředává informace s infotainmentem a oba systémy fungují odděleně. K dispozici je pak vedle vyhřívaných sedadel (i vzadu) také vyhřívaný volant, což pomáhá komfortu v zimních měsících.

Leaf však dokáže zaujmout vnitřním prostorem. Vpředu je vše v pořádku všemi směry, jen počítejte s tím, že jakožto elektromobil Leaf není žádný sportovec, a tak sedačky postrádají boční vedení. Jinak jsou ale nadmíru pohodlné, jen řidiče bude obtěžovat vystouplý středový tunel, tlačící do nohy. Naopak vzadu nám stejně jako u předchůdce vadí podivný posaz, vysoká podlaha kvůli zástavbě baterií (umístěny jsou v prostoru od předních sedadel po konec opěradel zadní lavice) znamená, že sedíte s pokrčenýma nohama. Středový tunel tu navíc zůstává také hodně vysoký, což omezuje prostor pro cestujícího uprostřed. Před koleny je ale hodně místa a se 185 centimetry výšky mám mírnou rezervu také nad hlavou.

Špatné to není se zavazadlovým prostorem, který je s udávaným objemem 400 litrů slušně velký. Na délku měří 82 centimetrů, na šířku 99 centimetrů a pod platem je 60 centimetrů vysoký. Škoda jen, že ho v nejvyšší výbavě Tekna omezuje subwoofer hudebního systému Bose. Bez něj má kufr Leafu ještě o 15 litrů objemu více.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Leaf

Cena v základní výbavě: 1 026 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 081 800 Kč

Základní výbava:Vyhřívaný kožený volant, vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu, diodové světlomety, šest airbagů, tempomat, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, hudební systém Bose s šesti reproduktory, navigace, palubní počítač, panoramatický kamerový systém, přední a zadní parkovací čidla, 17palcová kola z lehkých slitin, přední mlhovky, automatická klimatizace, dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbava testovaného vozu:Částečně kožená sedadla se semišovými (Ultrasuede) prvky (+23.800 Kč), Pro Pilot Park (+32.000 Kč), dvoubarevná karoserie (+29.900 Kč).

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
Technické údaje
Motor Nissan Leaf
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 10500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 144
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1161
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1558 / 395
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4490
b) šířka (mm): 1788
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Leaf – Zase o krok blíž normálním lidem







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Nissanu Leaf se daří po celé Evropě. V Norsku je nejprodávanějším autem vůbec! Nissanu Leaf se daří po celé Evropě. V Norsku je nejprodávanějším autem vůbec!

Na jaře se Nissan chlubil skvělými prodejními výsledky…

Nissan Leaf E-Plus: Posílený elektromobil dostane větší baterie a 200 koní Nissan Leaf E-Plus: Posílený elektromobil dostane větší baterie a 200 koní

Krátce po příjezdu druhé generace elektrického Nissanu…

 



 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Včera

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si na hranicích podali ruce

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si…

Severní a Jižní Korea mají na svědomí další historický moment. Vojáci obou států, kteří střežili…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…