Test: Nissan Primastar Combi - Primabusík

Test: Nissan Primastar Combi - Primabusík

 
 

Oprávnění skupiny B dovoluje řidiči vézt kromě sebe osm cestujících. Testovaný primastar šel až na doraz.

Téměř 5,2 metru dlouhé vozidlo není žádný drobeček, protože devítimístné automobily lze získat v kategorii do 4,8 m. Zkoušený nissan se nacházel v delším provedení L2 a za třemi řadami sedadel tedy nabídl velký zavazadlový prostor. Ten se nám velmi hodil, protože primastar posloužil sedmi cestujícím nejen jako přepravník lidí, ale také tří bicyklů. Nakládka se díky velmi nízké hraně zavazadelníku stala komfortní.

Skromně vybavený

Nissan nás přivítal poněkud spartánsky, neboť na místě šoféra jsme si nemohli nastavit polohu volantu, Postrádali jsme také dnes již téměř nezbytnou klimatizaci. Ostatní prvky zajišťující pohodlí posádky však nechyběly, a to například dálkově ovládané centrální zamykání či elektricky stavitelná přední okna.

Cestující na druhé řadě sedadel měli k dispozici posuvná okna, což bylo vzhledem k posuvnému charakteru dveří pro vstup ke dvěma zadním řadám sedadel pochopitelné.

Pěkný přístup

Trojice prostředních a zadních cestujících nastupovala do primastaru pravými bočními dveřmi. Pro zajímavost jsme zkoušeli, za jak dlouhou dobu je schopno v klidu nastoupit šest pasažérů dozadu. Potřebný čas se zastavil na hodnotě 1,1 min. To určitě nevadí, když vozidlo typu testovaného primastaru slouží jako shuttle u letiště či hotelu, ale musí být vhodné počasí. Za deště by se obsluhující řidič uběhal, kdyby každého jednotlivého cestujícího provázel s deštníkem od hotelu či vstupní haly letiště k autu. Určitě bychom přivítali možnost levých bočních posuvných dveří, ale ty nejsou k dispozici ani za příplatek.

Nejvíce času spolykalo nastupování na třetí řadu sedadel, přestože díky sklopitelné části opěradla uprostřed vozu se nám vcházelo pohodlně.

Dost místa pro běžná zavazadla

Díky delšímu ze dvou možných provedení primastar nabídl 2,2 m3 prostoru, do kterého se s trochou namáhavého skládání vejdou běžná zavazadla například hotelových hostů. V případě převozu osob, z nichž některá by byla upoutána na invalidním vozíčku či s sebou měla objemnější sportovní bagáž, Primastar L2 těžko obstojí jako devítimístné vozidlo. Kvůli nedělené zadní lavici lze přepravu cestujících skokově omezit až na šest.

První může být poslední

Dospělí cestující zcela vpředu neměli kromě řidiče dost místa v příčném směru. Mezi sedadlem šoféra a dvoumístnou lavicí vpravo musí být volný prostor, který tak ubírá centimetry šířky dvoumístné lavice. Toto oddělení je nutné i tehdy, kdy se řadicí páka nenachází na podlaze, ale výstupku středové konzoly. V tomto pochvalném případě, jenž se týkal i testovaného primastaru, stačí mezi sedadlem řidiče a lavicí vpravo jen tenká mezera. Tím se docílí osamostatnění sedadla řidiče a možnosti jeho všestranného nastavení. Dva urostlí cestující vpředu si však příliš pohodlí neužijí, takže běžně jezdí vedle řidiče jen jeden člověk a vozidlo se tak stává pohodlným pro osm pasažérů.

Sedíme

Za předními sedadly se nacházela třímístná lavice. Sedák i opěradlo všech míst kromě řidiče jsou velmi ploché a jejich výplně patří ke tvrdším. Z hlediska životnosti sedadel to tvoří výhodu, pro cestující na kratší vzdálenosti však ne. Očekávání, že se příjemně zaboříme do měkkých sedáků, se nám nesplnilo.

Primastar Combi nenabízel sklonově seřiditelná opěradla, pochválit však můžeme kvalitní opěrky hlav. Devítimístné kombi tedy z pohledu pohodlí cestujících patří k těm spartánštějším, ale schopnost převézt devět pasažérů a k tomu přidat 2,2 m3 nákladu pod dolní okraj bočních oken je fantastická. Navíc se nemusíte obávat, že například třetí lavice svým posunutím k té druhé ubírá místo před koleny.

Odkládací prostory téměř všude

Přestože základ Primastaru Combi tvoří furgon, na nedostatek odkládacích míst po vzoru rodinných osobních automobilů jsme si nemohli stěžovat. Ke standardu panel po celé šířce přístrojové desky, který před řidičem kryje přístrojový štít, ale vpravo od něj nabízí skvělé úložné místo. Před spolujezdcem se nacházela uzavíratelná schránka, ve výplních obou dveří jsme našli rozměrné kapsy s možností vložení 1,5litrové PET láhve.

Výběr motoru

Ze trojice turbodieselů jsme zvolili ten prostřední. Dvoulitrový čtyřválec poskytoval výkon 84 kW, lze ale obdržet také slabší provedení 66 kW. To jsme však hned vyloučili, a to nejen kvůli nedostatečnému výkonu pro více než dvoutunové vozidlo.

Agregát si spokojeně broukal až do polovičního obsazení. Jakmile jsme vozidlo naložili sedmi cestujícími a zavazadly o hmotnosti přibližně 150 kg, rázem zvládl dvoulitr jen klidnější styl jízdy. To samozřejmě platilo pro ekonomické cestování důsledně využívající otáčky na maximum točivého momentu. Jakmile jsme je nechali vystoupat na hranici 3000 za min, dynamika nissanu se zlepšila. Spotřebu jsme měřili jen při ekonomické jízdě s plným využitím točivého momentu motoru. Výsledných 8,2 l/100 km nás zahřálo.

HODNOCENÍ
PlusyDevět míst
 Úsporný motor
 Velký zavazadlový prostor
MinusyMéně pohodlná sedadla
 Dvojmístná lavice vpředu spíše nouzová
Výsledná známka2+
Primastar v delším provedení nás nadchl schopností přepravit devět cestujících s velkým množstvím zavazadel. Dvoulitrový turbodiesel je však na zcela naložené vozidlo poněkud slabý.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 dCi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1995
Vrtání x zdvih (mm) 84 x 94
Recirkulace výfukových plynů EGR
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/ot. za min) 84/3500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 290/1600
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Spotřeba paliva (l/100 km) 10,2/7,4/8,4
Emise CO2 (g/km) 214
Délka/šířka/výška (mm) 5182/1904/1954
Rozvor (mm) 3498
Přední převis (mm) 833
Pohotovostní hmotnost (kg) 1954
Celková hmotnost (kg) 3040
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) 2000
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) 750
Objem nákladového prostoru (m3) 2,2
D/Š/V náklad. prostoru (mm) 1144/1678/1369
Šířka mezi podběhy (mm) 1234
Výška otevření zadních dveří (mm) 1306
Šířka otevření posuvných dveří (mm) 1285
Výška otevření posuvných dveří (mm) 1285
Nejvyšší rychlost (km/h) 160
Objem nádrže paliva (l) 90
Cena (Kč s DPH) 566 870 (v rámci akční slevy)

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“ krve bychom tu potřebovali jako sůl

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“…

Minulý týden na televizních obrazovkách doběhl dokumentární cyklus „Modrá krev“ mapující minulost a především…