reklama


Test: Nissan Primastar Combi - Primabusík

Test: Nissan Primastar Combi - Primabusík

 
 

Oprávnění skupiny B dovoluje řidiči vézt kromě sebe osm cestujících. Testovaný primastar šel až na doraz.

Téměř 5,2 metru dlouhé vozidlo není žádný drobeček, protože devítimístné automobily lze získat v kategorii do 4,8 m. Zkoušený nissan se nacházel v delším provedení L2 a za třemi řadami sedadel tedy nabídl velký zavazadlový prostor. Ten se nám velmi hodil, protože primastar posloužil sedmi cestujícím nejen jako přepravník lidí, ale také tří bicyklů. Nakládka se díky velmi nízké hraně zavazadelníku stala komfortní.

Skromně vybavený

Nissan nás přivítal poněkud spartánsky, neboť na místě šoféra jsme si nemohli nastavit polohu volantu, Postrádali jsme také dnes již téměř nezbytnou klimatizaci. Ostatní prvky zajišťující pohodlí posádky však nechyběly, a to například dálkově ovládané centrální zamykání či elektricky stavitelná přední okna.

Cestující na druhé řadě sedadel měli k dispozici posuvná okna, což bylo vzhledem k posuvnému charakteru dveří pro vstup ke dvěma zadním řadám sedadel pochopitelné.

Pěkný přístup

Trojice prostředních a zadních cestujících nastupovala do primastaru pravými bočními dveřmi. Pro zajímavost jsme zkoušeli, za jak dlouhou dobu je schopno v klidu nastoupit šest pasažérů dozadu. Potřebný čas se zastavil na hodnotě 1,1 min. To určitě nevadí, když vozidlo typu testovaného primastaru slouží jako shuttle u letiště či hotelu, ale musí být vhodné počasí. Za deště by se obsluhující řidič uběhal, kdyby každého jednotlivého cestujícího provázel s deštníkem od hotelu či vstupní haly letiště k autu. Určitě bychom přivítali možnost levých bočních posuvných dveří, ale ty nejsou k dispozici ani za příplatek.

Nejvíce času spolykalo nastupování na třetí řadu sedadel, přestože díky sklopitelné části opěradla uprostřed vozu se nám vcházelo pohodlně.

Dost místa pro běžná zavazadla

Díky delšímu ze dvou možných provedení primastar nabídl 2,2 m3 prostoru, do kterého se s trochou namáhavého skládání vejdou běžná zavazadla například hotelových hostů. V případě převozu osob, z nichž některá by byla upoutána na invalidním vozíčku či s sebou měla objemnější sportovní bagáž, Primastar L2 těžko obstojí jako devítimístné vozidlo. Kvůli nedělené zadní lavici lze přepravu cestujících skokově omezit až na šest.

První může být poslední

Dospělí cestující zcela vpředu neměli kromě řidiče dost místa v příčném směru. Mezi sedadlem šoféra a dvoumístnou lavicí vpravo musí být volný prostor, který tak ubírá centimetry šířky dvoumístné lavice. Toto oddělení je nutné i tehdy, kdy se řadicí páka nenachází na podlaze, ale výstupku středové konzoly. V tomto pochvalném případě, jenž se týkal i testovaného primastaru, stačí mezi sedadlem řidiče a lavicí vpravo jen tenká mezera. Tím se docílí osamostatnění sedadla řidiče a možnosti jeho všestranného nastavení. Dva urostlí cestující vpředu si však příliš pohodlí neužijí, takže běžně jezdí vedle řidiče jen jeden člověk a vozidlo se tak stává pohodlným pro osm pasažérů.

Sedíme

Za předními sedadly se nacházela třímístná lavice. Sedák i opěradlo všech míst kromě řidiče jsou velmi ploché a jejich výplně patří ke tvrdším. Z hlediska životnosti sedadel to tvoří výhodu, pro cestující na kratší vzdálenosti však ne. Očekávání, že se příjemně zaboříme do měkkých sedáků, se nám nesplnilo.

Primastar Combi nenabízel sklonově seřiditelná opěradla, pochválit však můžeme kvalitní opěrky hlav. Devítimístné kombi tedy z pohledu pohodlí cestujících patří k těm spartánštějším, ale schopnost převézt devět pasažérů a k tomu přidat 2,2 m3 nákladu pod dolní okraj bočních oken je fantastická. Navíc se nemusíte obávat, že například třetí lavice svým posunutím k té druhé ubírá místo před koleny.

Odkládací prostory téměř všude

Přestože základ Primastaru Combi tvoří furgon, na nedostatek odkládacích míst po vzoru rodinných osobních automobilů jsme si nemohli stěžovat. Ke standardu panel po celé šířce přístrojové desky, který před řidičem kryje přístrojový štít, ale vpravo od něj nabízí skvělé úložné místo. Před spolujezdcem se nacházela uzavíratelná schránka, ve výplních obou dveří jsme našli rozměrné kapsy s možností vložení 1,5litrové PET láhve.

Výběr motoru

Ze trojice turbodieselů jsme zvolili ten prostřední. Dvoulitrový čtyřválec poskytoval výkon 84 kW, lze ale obdržet také slabší provedení 66 kW. To jsme však hned vyloučili, a to nejen kvůli nedostatečnému výkonu pro více než dvoutunové vozidlo.

Agregát si spokojeně broukal až do polovičního obsazení. Jakmile jsme vozidlo naložili sedmi cestujícími a zavazadly o hmotnosti přibližně 150 kg, rázem zvládl dvoulitr jen klidnější styl jízdy. To samozřejmě platilo pro ekonomické cestování důsledně využívající otáčky na maximum točivého momentu. Jakmile jsme je nechali vystoupat na hranici 3000 za min, dynamika nissanu se zlepšila. Spotřebu jsme měřili jen při ekonomické jízdě s plným využitím točivého momentu motoru. Výsledných 8,2 l/100 km nás zahřálo.

HODNOCENÍ
PlusyDevět míst
 Úsporný motor
 Velký zavazadlový prostor
MinusyMéně pohodlná sedadla
 Dvojmístná lavice vpředu spíše nouzová
Výsledná známka2+
Primastar v delším provedení nás nadchl schopností přepravit devět cestujících s velkým množstvím zavazadel. Dvoulitrový turbodiesel je však na zcela naložené vozidlo poněkud slabý.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 dCi
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 1995
Vrtání x zdvih (mm) 84 x 94
Recirkulace výfukových plynů EGR
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/ot. za min) 84/3500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 290/1600
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Spotřeba paliva (l/100 km) 10,2/7,4/8,4
Emise CO2 (g/km) 214
Délka/šířka/výška (mm) 5182/1904/1954
Rozvor (mm) 3498
Přední převis (mm) 833
Pohotovostní hmotnost (kg) 1954
Celková hmotnost (kg) 3040
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) 2000
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) 750
Objem nákladového prostoru (m3) 2,2
D/Š/V náklad. prostoru (mm) 1144/1678/1369
Šířka mezi podběhy (mm) 1234
Výška otevření zadních dveří (mm) 1306
Šířka otevření posuvných dveří (mm) 1285
Výška otevření posuvných dveří (mm) 1285
Nejvyšší rychlost (km/h) 160
Objem nádrže paliva (l) 90
Cena (Kč s DPH) 566 870 (v rámci akční slevy)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé Sobotkovi mají s kampaní pomoci Obamovi lidé

Poprvé od éry Jiřího Paroubka zřejmě opět pomohou…

Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně Stát řeší dědictví po IPB. Chystá prodej největší papírny na Balkáně

České ministerstvo financí připravuje nové výběrové…

Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany Gauck: Německo potřebuje demokracii schopnou boje i obrany

Demokracii schopnou obrany i boje požadoval v proslovu na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 






 
Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Průlom i v Evropě? Soud nařídil VW odkoupit od zákazníka naftový vůz. Za plnou cenu!

Dnes 14:50

Soud v Hildesheimu nařídil VW, aby od německého zákazníka odkoupil naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s emisemi.




Blesk.cz

Trasy linek metra ve světě: Korea a Čína je chaos, pražské metro je „malé“ a přehledné

Trasy linek metra ve světě: Korea a Čína je chaos,…

Zajímalo vás někdy, jak vypadá metro nebo „nadzemka“ ve světových metropolích? Díky přehledné grafice, která se…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Teď je z tebe Jágr! Kanadský komentátor dostal nečekaný dárek

Teď je z tebe Jágr! Kanadský komentátor dostal…

Všude samí Jágři! Na mnoha zápasech NHL, kde si česká hokejová ikona zahraje, jsou přítomni i věrní obdivovatelé…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony dokumentů, týkají se i Československa

Atomové dělo u Košic. CIA zpřístupnila miliony…

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na internetu téměř 13 milionů stránek odtajněných…

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Vlhké sny ministra Brabce: Nesplachujte pitnou vodou!

Snaha být za každou cenu prudce ochranářský a ekologický je u ministra životního prostředí pochopitelná. Přesto…

 
 
reklama