Test Auto.cz

Volkswagen CrossPolo – Malý, ale dospělý skaut

9.11. 2016
Verdikt
 

Volkswagenu v nabídce zatím chybí malé SUV, místo toho nabízí malý zvýšený hatchback. Stačí to na módnější konkurenci?

Aktuálním hitem automobilového světa jsou malá SUV, která patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě, což je vedle rostoucího zájmu zákazníků způsobeno i rozšiřováním nabídky takových vozů. Volkswagenu zatím takový vůz chybí, místo toho už od roku 2004 nabízí zvýšený malý hatchback, nazvaný dnes CrossPolo. Zjišťovali jsme, zda tato alternativa malých SUV může zákazníky zaujmout.

Volkswagenu sice v oblasti malých SUV ujel vlak, jenže on už dávno nabízí jejich alternativu. V roce 2004 na trh vstoupilo Polo Fun, pseudoterénní verze na bázi čtvrté generace Pola. S příchodem páté generace takový model v nabídce setrval, jen se přejmenoval na CrossPolo. Takto pojmenovaný zvýšený hatchback zůstává v prodeji také po příchodu modernizovaného Pola, kterého jsme se dočkali před dvěma lety. Jen se o něm tolik nemluví, protože ho módnější malá SUV od konkurence zkrátka zastiňují.

Vždyť je jako SUV

A to je vlastně škoda, protože když to vezmeme kolem a kolem, CrossPolo nabízí to samé jako malá SUV. Drsný vzhled? To CrossPolo má, a to díky oplastované dolní části karoserie. Zvýšená světlost? Ano, světlá výška CrossPola je srovnatelná s malými SUV, činí 176 milimetrů, což je o 32 mm více než u běžného Pola. Pohon všech kol? Ne, ten CrossPolo sice nemá, jenže to ani mnohá malá SUV. Peugeot 2008, Renault Captur, Honda HR-V, ani jeden z nich čtyřkolku na českém trhu nenabízí. To všechno znamená, že CrossPolo malé SUV není vlastně jen proto, že o něm Volkswagen jako o malém SUV nehovoří...

Oproti výchozímu Polu se CrossPolo vedle oplastované karoserie liší ještě několika detaily. Je vybaveno podélnými střešními ližinami ve stříbrném zbarvení, mlhovými světlomety, 17palcovými koly, stříbrnými kryty zrcátek nebo speciálním čalouněním. Rozdíl pak najdeme i v příplatkové výbavě. Zatímco Polo je od modernizace v roce 2014 dostupné s diodovými světlomety, CrossPolo nabízí za příplatek i nadále „jen“ bi-xenonové světlomety. Důvod hledejme v místě výroby. CrossPolo se dováží z jihoafrické továrny Uitenhage, která produkuje též Polo s pravostranným řízením. A tamější závod na zástavbu diod zatím není připraven...

To uvnitř byste mimoevropský původ vůbec netipovali. Zpracování i výběr materiálů jsou naprosto srovnatelné s „evropským“ Polem, což znamená příkladnou kvalitu, avšak s několika prohřešky v oblasti spár. Třeba navázání středového panelu na zbytek palubní desky by mohlo být o chlup lepší. Celková koncepce palubní desky dnes už působí zastarale, nezapomeňme ale na to, že aktuální pátá generace Pola se prodává už od roku 2010, a tak již brzy přijde její nástupce, který toto jistě vyřeší.

S ostatními volkswageny Polo spojují nejen dobře známá tlačítka a detaily, ale hlavně intuitivní ovládání. Výhradu máme vlastně jen k níže usazenému displeji multimediálního systému a umístění nastavení vnějších zpětných zrcátek. Uloženo je na madle dveří řidiče, přičemž je otočeno tak, že není příliš na očích a neovládá se kvůli tomu zrovna intuitivně.

obrázek [600 x 404]  

Řidič si nemá moc na co stěžovat. Volant se ideálně drží a sedadlo příkladně podrží tělo. Navíc je pohodlné i na dlouhých cestách, což u malých automobilů není právě zvykem. Obvyklé je naopak vyšší ukotvení sedadel, což platí i pro CrossPolo. Vyšším postavám může činit potíže, protože to v kombinaci s nižším čelním sklem omezuje výhled na semafory.

To usazení se na zadní sedadla skutečné rozměry CrossPola odhalí. Vzadu zkrátka není příliš životního prostoru, a to jak z hlediska prostoru před koleny, tak z hlediska místa nad hlavou. Volkswagen si toho je však vědom, a tak Polo v následující generaci bude následovat trend konkurence a natáhne se přes čtyři metry. S délkou 3.987 mm CrossPolo (proti Polu kvůli jiným nárazníkům +15 mm) patří už mezi ta menší auta v segmentu.

Vnější rozměry ovlivňují také zavazadelník, jeho objem činí pouze 280 litrů, což je mezi hatchbacky nízká hodnota. Výhodou jsou ale naprosto pravidelné tvary, k dispozici je i dvojité dno.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen CrossPolo

Cena v základní výbavě: 418 900 Kč Cena v testované výbavě: 555 400 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, palubní počítač, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, 17“ kola z lehkých slitin, rádio s 6,5“ displejem, bluetooth, šesti reproduktory a CD přehrávačem, stříbrný střešní podélný nosič, kožený multifunkční volant, mlhové světlomety, středová loketní opěrka vpředu

Výbava testovaného vozu:App-Connect včetně MirrorLink (+4.600,-), bi-xenonové světlomety (+19.000,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8.200,-), digitální radiopříjímač (+4.700,-), hlavové airbagy vzadu (+26.400,-), navigace (+17.400,-), paket Světla a výhled – dešťový a světelný senzor (+5.700,-), paket Technik – tempomat a parkovací čidla vpředu a vzadu (+9.700,-), elektricky sklopná zrcátka (+3.000,-), rezervní ocelové kolo (+1.200,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla a vyhřívané trysky předního skla (+11.800,-), zpětná kamera (+5.400,-), deaktivace airbagu řidiče (+1.400,-).

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen CrossPolo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 952
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1206 / 489
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3987
b) šířka (mm): 1698
c) výška (mm): 1474
d) rozvor (mm): 2459
e) rozchod vpředu (mm): 1438
f) rozchod vzadu (mm): 1436
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen CrossPolo – Malý, ale dospělý skaut







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…