Test Auto.cz

Volkswagen CrossPolo – Malý, ale dospělý skaut

9.11. 2016
Verdikt
 

Volkswagenu v nabídce zatím chybí malé SUV, místo toho nabízí malý zvýšený hatchback. Stačí to na módnější konkurenci?

Aktuálním hitem automobilového světa jsou malá SUV, která patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě, což je vedle rostoucího zájmu zákazníků způsobeno i rozšiřováním nabídky takových vozů. Volkswagenu zatím takový vůz chybí, místo toho už od roku 2004 nabízí zvýšený malý hatchback, nazvaný dnes CrossPolo. Zjišťovali jsme, zda tato alternativa malých SUV může zákazníky zaujmout.

Volkswagenu sice v oblasti malých SUV ujel vlak, jenže on už dávno nabízí jejich alternativu. V roce 2004 na trh vstoupilo Polo Fun, pseudoterénní verze na bázi čtvrté generace Pola. S příchodem páté generace takový model v nabídce setrval, jen se přejmenoval na CrossPolo. Takto pojmenovaný zvýšený hatchback zůstává v prodeji také po příchodu modernizovaného Pola, kterého jsme se dočkali před dvěma lety. Jen se o něm tolik nemluví, protože ho módnější malá SUV od konkurence zkrátka zastiňují.

Vždyť je jako SUV

A to je vlastně škoda, protože když to vezmeme kolem a kolem, CrossPolo nabízí to samé jako malá SUV. Drsný vzhled? To CrossPolo má, a to díky oplastované dolní části karoserie. Zvýšená světlost? Ano, světlá výška CrossPola je srovnatelná s malými SUV, činí 176 milimetrů, což je o 32 mm více než u běžného Pola. Pohon všech kol? Ne, ten CrossPolo sice nemá, jenže to ani mnohá malá SUV. Peugeot 2008, Renault Captur, Honda HR-V, ani jeden z nich čtyřkolku na českém trhu nenabízí. To všechno znamená, že CrossPolo malé SUV není vlastně jen proto, že o něm Volkswagen jako o malém SUV nehovoří...

Oproti výchozímu Polu se CrossPolo vedle oplastované karoserie liší ještě několika detaily. Je vybaveno podélnými střešními ližinami ve stříbrném zbarvení, mlhovými světlomety, 17palcovými koly, stříbrnými kryty zrcátek nebo speciálním čalouněním. Rozdíl pak najdeme i v příplatkové výbavě. Zatímco Polo je od modernizace v roce 2014 dostupné s diodovými světlomety, CrossPolo nabízí za příplatek i nadále „jen“ bi-xenonové světlomety. Důvod hledejme v místě výroby. CrossPolo se dováží z jihoafrické továrny Uitenhage, která produkuje též Polo s pravostranným řízením. A tamější závod na zástavbu diod zatím není připraven...

To uvnitř byste mimoevropský původ vůbec netipovali. Zpracování i výběr materiálů jsou naprosto srovnatelné s „evropským“ Polem, což znamená příkladnou kvalitu, avšak s několika prohřešky v oblasti spár. Třeba navázání středového panelu na zbytek palubní desky by mohlo být o chlup lepší. Celková koncepce palubní desky dnes už působí zastarale, nezapomeňme ale na to, že aktuální pátá generace Pola se prodává už od roku 2010, a tak již brzy přijde její nástupce, který toto jistě vyřeší.

S ostatními volkswageny Polo spojují nejen dobře známá tlačítka a detaily, ale hlavně intuitivní ovládání. Výhradu máme vlastně jen k níže usazenému displeji multimediálního systému a umístění nastavení vnějších zpětných zrcátek. Uloženo je na madle dveří řidiče, přičemž je otočeno tak, že není příliš na očích a neovládá se kvůli tomu zrovna intuitivně.

obrázek [600 x 404]  

Řidič si nemá moc na co stěžovat. Volant se ideálně drží a sedadlo příkladně podrží tělo. Navíc je pohodlné i na dlouhých cestách, což u malých automobilů není právě zvykem. Obvyklé je naopak vyšší ukotvení sedadel, což platí i pro CrossPolo. Vyšším postavám může činit potíže, protože to v kombinaci s nižším čelním sklem omezuje výhled na semafory.

To usazení se na zadní sedadla skutečné rozměry CrossPola odhalí. Vzadu zkrátka není příliš životního prostoru, a to jak z hlediska prostoru před koleny, tak z hlediska místa nad hlavou. Volkswagen si toho je však vědom, a tak Polo v následující generaci bude následovat trend konkurence a natáhne se přes čtyři metry. S délkou 3.987 mm CrossPolo (proti Polu kvůli jiným nárazníkům +15 mm) patří už mezi ta menší auta v segmentu.

Vnější rozměry ovlivňují také zavazadelník, jeho objem činí pouze 280 litrů, což je mezi hatchbacky nízká hodnota. Výhodou jsou ale naprosto pravidelné tvary, k dispozici je i dvojité dno.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen CrossPolo

Cena v základní výbavě: 418 900 Kč Cena v testované výbavě: 555 400 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, palubní počítač, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, 17“ kola z lehkých slitin, rádio s 6,5“ displejem, bluetooth, šesti reproduktory a CD přehrávačem, stříbrný střešní podélný nosič, kožený multifunkční volant, mlhové světlomety, středová loketní opěrka vpředu

Výbava testovaného vozu:App-Connect včetně MirrorLink (+4.600,-), bi-xenonové světlomety (+19.000,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8.200,-), digitální radiopříjímač (+4.700,-), hlavové airbagy vzadu (+26.400,-), navigace (+17.400,-), paket Světla a výhled – dešťový a světelný senzor (+5.700,-), paket Technik – tempomat a parkovací čidla vpředu a vzadu (+9.700,-), elektricky sklopná zrcátka (+3.000,-), rezervní ocelové kolo (+1.200,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla a vyhřívané trysky předního skla (+11.800,-), zpětná kamera (+5.400,-), deaktivace airbagu řidiče (+1.400,-).

Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen CrossPolo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 952
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1206 / 489
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3987
b) šířka (mm): 1698
c) výška (mm): 1474
d) rozvor (mm): 2459
e) rozchod vpředu (mm): 1438
f) rozchod vzadu (mm): 1436
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen CrossPolo – Malý, ale dospělý skaut







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se odborníka, co a pro koho se mění

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se…

Od října čeká Čechy další změna na trhu s hypotékami. Česká národní banka rozšíří pravidla pro poskytování úvěrů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…