
Testujeme modernizovanou Škodu Rapid. Ptejte se, co vás zajímá! (+video)
První snímky a informace týkající se modernizace Škody Rapid a Rapid Spaceback vydala mladoboleslavská automobilka ještě před letošním autosalonem v Ženevě a v dubnu zveřejnila české ceníky obou karosářských variant. S příchodem ceníku se otevřela možnost objednávek (první zákaznické vozy dorazí v červnu), na první svezení však došlo až nyní.
Dynamickou prezentaci, které se samozřejmě účastníme, pořádá Škoda Auto ve Frankfurtu nad Mohanem, a vy máte po čase opět možnost ovlivnit náplň našich prvních jízdních dojmů. Stačí jenom napsat dotaz do diskuse pod tímto článkem a já se budu později snažit na všechny dotazy odpovědět. V následujícím textu si ve stručnosti proletíme hlavní novinky.
Modernější vzhled, internet a nový motor
Vůz se po vzhledové stránce změnil pouze minimálně. Vpředu najdeme nové světlomety s bixenonovou technikou a automatickým přepínám dálkového a potkávacího režimu ve vrcholném provedení, diodové denní svícení ve stylu studie Rapid Sport a chromovanou lištu táhnoucí se téměř po celé šířce předního nárazníku. Diodovou techniku dostaly také zadní svítilny a v nabídce se mimo jiné objevuje i nové provedení litých kol.
Ačkoliv to tak na první pohled nemusí vypadat, změny proběhly také v interiéru. Přepracovaná je horizontální lišta táhnoucí se přes celou šířku přístrojové desky, jiný tvar mají výdechy ventilace a v přístrojovém štítu najdeme bílé orámování hlavních ukazatelů. Zapracovalo se ale hlavně na konektivitě. Vrcholný infotainment Amundsen s navigací má nově WLAN hotspot pro připojení externích zařízení k internetu, nechybí ani služby Care Connect. Prostřednictvím aplikace Škoda Connect App si v chytrém telefonu zobrazíte vybrané informace jako je stav paliva, aktuální parkovací poloha, zda máte zavřená boční okna, a dokonce můžete na dálku odeslat data pro navádění do navigace.
Škoda Rapid Spaceback – české ceny modernizované verze | |||||
Motor | 1.0 TSI | 1.0 TSI | 1.4 TSI | 1.4 TDI | 1.6 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 1395 | 1422 | 1596 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 70/5000-5500 | 81/5000-5500 | 92/5000-6000 | 66/3000-3250 | 85/3500-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/1500-3500 | 200/2000-3500 | 200/1400-4000 | 230/1750-2500 | 250/1500-3000 |
Převodovka | 5M (7A) | 6M | 7A | 5M (7A) | 5M |
Max. rychlost [km/h] | 184 (186) | 198 | 205 | 183 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11.0 (11,3) | 9,8 | 8,9 | 11,6 (11,7) | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,6) | 4,6 | 4,9 | 4.0 | 4,2 |
Cena Active [Kč] | 299.900 (334.900) | 316.900 | - | 359.900 (-) | - |
Cena Ambition [Kč] | 324.900 (359.900) | 341.900 | 411.900 | 384.900 (419.900) | 422.900 |
Cena Style [Kč] | 349.900 (384.900) | 366.900 | 436.900 | 409.900 (444.900) | 447.900 |
Cena Monte Carlo [Kč] | 389.900 (424.900) | 406.900 | 476.900 | - | 487.900 |
Cena Scoutline [Kč] | 398.900 (433.900) | 415.900 | 485.900 | - | 496.900 |
Osobně jsem ale nejvíce zvědavý na novinku v podobě litrového tříválce TSI, který v nabídce nahradil čtyřválcovou dvanáctistovku o výkonech 66 a 81 kW. Také ona bude nabízena ve dvou výkonových verzích (70 a 81 kW) a podle všeho půjde o nejžádanější pohon. V nabídce nadále zůstává čtrnáctistovka TSI (92 kW) párovaná výhradně s převodovkou DSG a dvě vznětové verze – 1.4 TDI (66 kW) a 1.6 TDI (85 kW), přičemž tu objemově menší lze vedle manuální pětistupňové převodovky kombinovat také se sedmistupňovým DSG.
Škoda Rapid – české ceny modernizované verze | |||||
Motor | 1.0 TSI | 1.0 TSI | 1.4 TSI | 1.4 TDI | 1.6 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 1395 | 1422 | 1596 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4.4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 70/5000-5500 | 81/5000-5500 | 92/5000-6000 | 66/3000-3250 | 85/3500-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/1500-3500 | 200/2000-3500 | 200/1400-4000 | 230/1750-2500 | 250/1500-3000 |
Převodovka | 5M (7A) | 6M | 7A | 5M (7A) | 5M |
Max. rychlost [km/h] | 187 (189) | 200 | 208 | 185 | 201 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 (11,3) | 9,8 | 9,0 | 11,7 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 (4,6) | 4,6 | 4,9 | 4.0 | 4.2 |
Cena Active [Kč] | 304.900 (339.900) | 321.900 | - | 364.900 (-) | - |
Cena Ambition [Kč] | 329.900 (364.900) | 346.900 | 416.900 | 389.900 (424.900) | 427.900 |
Cena Style [Kč] | 354.900 (389.900) | 371.900 | 441.900 | 414.900 (449.900) | 452.900 |
Cena Monte Carlo [Kč] | 386.900 (421.900) | 403.900 | 473.900 | - | 484.900 |