Toyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely

Toyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely

 
 

Inovace v oblasti konvenčních spalovacích motorů, představené v novém Avensisu, se postupně rozšiřují i do menšího Aurisu. Nové zážehové a inovované vznětové motory příjdou na český trh ve dvou vlnách, na konci března a potom v červnu.

Toyota Optimal Drive jako standard
Japonská i světová jednička představila svou filozofii Toyota Optimal Drive poprvé loni na pařížském autosalonu a nyní se standardně objevuje u všech modelů značky uváděných na trh. Za tímto slovním spojením je snaha o minimalizaci spotřeby paliva při současné maximalizaci výkonu a dynamiky jízdy. Základem jsou nové motory a převodovky využívající techniku šetrnou k životnímu prostředí, komponenty s nízkým třením, lehkou a prostorově nenáročnou konstrukcí, stejně tak jako zvýšená účinnost.

Na konci roku 2008 bylo na trh uvedeno hned několik modelů vybavených koncepcí Toyota Optimal Drive – model iQ, nový Avensis, Yaris v modelovém provedení 2009, AYGO a RAV4. Nyní Toyota spustila program modernizace hnacích jednotek u modelů Auris a Corolla. Prvním krokem bylo uvedení nového zážehového motoru 1,33 l Dual VVT-i s technikou Stop & Start. Nyní je zde další vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1,6 l a 1,8 l, ale i tři modernizované vznětové motory.

Valvematic pro zážehové motory
Auris vyjede již zanedlouho za svými zákazníky s novými zážehovými motory 1,6 Valvematic a 1,8 Valvematic. Za obchodní značkou Valvematic je plynule variabilní časování ventilů a variabilní zdvih ventilů. Oba motory jsou dodávány i pro nový Avensis.

Motor 1,6 Valvematic (97 kW, 160 Nm) lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů. V případě osazení manuální převodovkou spotřeba paliva klesla ve srovnání s předchozím agregátem stejného objemu ze 7,1 l/100 km na 6,5 l/100 km. U systému řazení s převodovkou MultiMode se pak spotřeba paliva snížila o 0,7 l/100 km na 6,2 l/100 km.

Nový zážehový agregát 1,8 l je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota. Do modelové řady Auris přinese podle výrobce kultivovaný sportovní charakter a vyšší úroveň dynamiky. V kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou nabízí 108 kW při 6400 min-1 a nejvyšší točivý moment 180 Nm při 4000 min-1. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje pouze 6,6 l/100 km.

Toyota Auris - Nové motory příjdou v roce 2009
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic (MMT)1,8 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175--
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,1--
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,5 (6,2)6,6

Oba zážehové motory vyrábí britský závod firmy Toyota v Deeside. Motor 1,6 Valvematic dorazí v Aurisech a Corollách na český trh ještě tento měsíc, 1,8 Valvematic pak pouze v Aurisech v červnu 2009.

Modernizované turbodiesely Toyota
Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1,4 l D-4D (66 kW) s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou MultiMode o stejném počtu převodových stupňů.

Maximum točivého momentu motoru narostlo o 15 Nm na 205 Nm v pásmu 1800-2800 min-1. Spotřeba paliva činí jen 4,7 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km u převodovky MultiMode (hodnoty pro Auris).

Motoráři Toyoty pracovali na zdokonalení mísení paliva se vzduchem s využitím upraveného piezoelektrického vstřikování. Používá se kratší prodleva u vstřiku, přesnější časování předvstřiku a vícenásobný vstřikovací impuls. Výsledkem má být nízká spotřeba zlepšení reakce motoru na pohyb plynového pedálu.

Vozy s motorizací 2,0 l D-4D 125 jsou nyní standardně vybaveny filtrem pevných částic DPF. Auris vybavený touto pohonnou jednotkou se chlubí snížením spotřeby paliva o 0,5 l/100 km na výsledných 5,2 l/100km.

Auris s výkonným agregátem Toyota 2,2 l D-CAT 180 vybavený filtrem pevných částic DPF a filtrem DPNR na snížení emisí NOx má spotřebu nižší o 0,3 l/100 km na výsledných 5,9 l/100 km.

Toyota Auris - Nové motory příjdou v roce 2009
Motor1.4 D-4D (MMT)2.0 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]136419982231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/-93/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]205/1800-2800310/1800-2400400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7 (4,8)5,15,9

Nově je využito vyššího tlaku vstřikování paliva (200 MPa) a nasazení upravených a účinnějších piezoelektrických vstřikovacích ventilů s menším průměrem otvoru trysky, který umožňuje kvalitnější rozprášení paliva. K lepší spotřebě paliva přispívá i optimalizovaný tvar spalovacího prostoru, přičemž narůstá i točivý moment v pásmu nízkých otáček.

Všechny tři vznětové motory vyrábí továrny firmy Toyota v Polsku. Nejmenší turbodiesel příjde na český trh ještě tento měsíc, větší dva motory D-4D pak dorazí v červnu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři

Reorganizační plán, který předložilo vedení těžební…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá exmilenka si užívá u moře! A není sama!

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá…

Zahání smutek u moře. Poté, co se mladá herečka Sabina Rojková (20) rozešla se synem Veroniky Žilkové (55),…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Dnes, ve čtvrtek 17. července v pravé poledne, vstoupila tradiční soutěž Reflexu o nejlepší akt do své další…