Toyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely

Toyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely

 
 

Inovace v oblasti konvenčních spalovacích motorů, představené v novém Avensisu, se postupně rozšiřují i do menšího Aurisu. Nové zážehové a inovované vznětové motory příjdou na český trh ve dvou vlnách, na konci března a potom v červnu.

Toyota Optimal Drive jako standard
Japonská i světová jednička představila svou filozofii Toyota Optimal Drive poprvé loni na pařížském autosalonu a nyní se standardně objevuje u všech modelů značky uváděných na trh. Za tímto slovním spojením je snaha o minimalizaci spotřeby paliva při současné maximalizaci výkonu a dynamiky jízdy. Základem jsou nové motory a převodovky využívající techniku šetrnou k životnímu prostředí, komponenty s nízkým třením, lehkou a prostorově nenáročnou konstrukcí, stejně tak jako zvýšená účinnost.

Na konci roku 2008 bylo na trh uvedeno hned několik modelů vybavených koncepcí Toyota Optimal Drive – model iQ, nový Avensis, Yaris v modelovém provedení 2009, AYGO a RAV4. Nyní Toyota spustila program modernizace hnacích jednotek u modelů Auris a Corolla. Prvním krokem bylo uvedení nového zážehového motoru 1,33 l Dual VVT-i s technikou Stop & Start. Nyní je zde další vlna modernizace motorů, kdy se představují dva nové zážehové motory 1,6 l a 1,8 l, ale i tři modernizované vznětové motory.

Valvematic pro zážehové motory
Auris vyjede již zanedlouho za svými zákazníky s novými zážehovými motory 1,6 Valvematic a 1,8 Valvematic. Za obchodní značkou Valvematic je plynule variabilní časování ventilů a variabilní zdvih ventilů. Oba motory jsou dodávány i pro nový Avensis.

Motor 1,6 Valvematic (97 kW, 160 Nm) lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů. V případě osazení manuální převodovkou spotřeba paliva klesla ve srovnání s předchozím agregátem stejného objemu ze 7,1 l/100 km na 6,5 l/100 km. U systému řazení s převodovkou MultiMode se pak spotřeba paliva snížila o 0,7 l/100 km na 6,2 l/100 km.

Nový zážehový agregát 1,8 l je klíčovou pohonnou jednotkou vozů značky Toyota. Do modelové řady Auris přinese podle výrobce kultivovaný sportovní charakter a vyšší úroveň dynamiky. V kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou nabízí 108 kW při 6400 min-1 a nejvyšší točivý moment 180 Nm při 4000 min-1. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje pouze 6,6 l/100 km.

Toyota Auris - Nové motory příjdou v roce 2009
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic (MMT)1,8 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175--
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,1--
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,5 (6,2)6,6

Oba zážehové motory vyrábí britský závod firmy Toyota v Deeside. Motor 1,6 Valvematic dorazí v Aurisech a Corollách na český trh ještě tento měsíc, 1,8 Valvematic pak pouze v Aurisech v červnu 2009.

Modernizované turbodiesely Toyota
Modely Auris i Corolla se budou dodávat s modernizovaným motorem 1,4 l D-4D (66 kW) s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou MultiMode o stejném počtu převodových stupňů.

Maximum točivého momentu motoru narostlo o 15 Nm na 205 Nm v pásmu 1800-2800 min-1. Spotřeba paliva činí jen 4,7 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km u převodovky MultiMode (hodnoty pro Auris).

Motoráři Toyoty pracovali na zdokonalení mísení paliva se vzduchem s využitím upraveného piezoelektrického vstřikování. Používá se kratší prodleva u vstřiku, přesnější časování předvstřiku a vícenásobný vstřikovací impuls. Výsledkem má být nízká spotřeba zlepšení reakce motoru na pohyb plynového pedálu.

Vozy s motorizací 2,0 l D-4D 125 jsou nyní standardně vybaveny filtrem pevných částic DPF. Auris vybavený touto pohonnou jednotkou se chlubí snížením spotřeby paliva o 0,5 l/100 km na výsledných 5,2 l/100km.

Auris s výkonným agregátem Toyota 2,2 l D-CAT 180 vybavený filtrem pevných částic DPF a filtrem DPNR na snížení emisí NOx má spotřebu nižší o 0,3 l/100 km na výsledných 5,9 l/100 km.

Toyota Auris - Nové motory příjdou v roce 2009
Motor1.4 D-4D (MMT)2.0 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]136419982231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/-93/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]205/1800-2800310/1800-2400400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7 (4,8)5,15,9

Nově je využito vyššího tlaku vstřikování paliva (200 MPa) a nasazení upravených a účinnějších piezoelektrických vstřikovacích ventilů s menším průměrem otvoru trysky, který umožňuje kvalitnější rozprášení paliva. K lepší spotřebě paliva přispívá i optimalizovaný tvar spalovacího prostoru, přičemž narůstá i točivý moment v pásmu nízkých otáček.

Všechny tři vznětové motory vyrábí továrny firmy Toyota v Polsku. Nejmenší turbodiesel příjde na český trh ještě tento měsíc, větší dva motory D-4D pak dorazí v červnu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…