26.5. 2014 Michal Fokt

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Zatímco některé značky prožívají nepříjemné vystřízlivění z elektrické euforie, Toyota si stále stojí za svým - budoucnost není v elektromobilech, ale ve vodíku.

V autoprůmyslu už řadu let zuří válka dvou technických řešení pohonu už nepříliš vzdálené budoucnosti - na jedné straně stojí elektromobily, které si zamiloval zejména Renault-Nissan a Tesla a na druhé vodíkové palivové články, na které se zaměřuje zejména Honda a Toyota, přičemž zatím vede to prvně jmenované řešení, které získalo důvěru byrokratů v Evropě u USA, což je poměrně zásadní, protože státy intenzivně podporují budování infrastruktury.

Jenže značky, které se do elektrifikace svých modelů intenzivně pustily, teď většinou zažívají po úvodním boomu období vystřízlivění. I přes masivní mediální masáž zákazníci nezareagovali podle očekávání a výrobci buď na elektroautech prodělávají a ani se tím netají, nebo skřípou zuby a omezují produkci, popřípadě zastavují vývoj nových EV modelů. Zdá se to být zcela zřejmé - zabijákem elektromobilů je jejich malý akční rádius a vysoká cena.

A v této chvíli přichází Toyota s variací na "my vám to říkali". Šéf severoamerického zastoupení značky Jim Lentz na konferenci Forbes Brainstorm Green připomněl, že Toyota nebyla nikdy zastáncem elektromobilů a prosazuje rozšiřování vodíkových palivových článků. Jak známo, už za dva roky chce vyrábět první sériový vodíkový vůz, byť zatím není jasné, zda ke klasickému prodeji nebo stejně jako Honda pouze k pronájmu formou operativního leasingu.

Jak už bylo řečeno, výrobci vodíkových aut se nemohou tolik spoléhat na podporu státních institucí, Toyota tedy bude (prozatím pouze v Kalifornii) budovat síť čerpacích stanic ve spolupráci s firmou FirstElement Fuel a do roku 2018 jich chce mít 70, zatímco sám stát Kalifornie plánuje 50 stanic do roku 2016 a Toyota předpokládá, že s podobnými aktivitami přijde i Honda a Hyundai. Očekává se, že po Slunečním státě bude jezdit ve druhé polovině této dekády přibližně 10 tisíc vodíkových aut. Toyota společně s Hondou, Nissanem a Hyundaiem bude společně postupovat při budování infrastruktury i v Evropě, nejprve ve Skandinávii a poté i v dalších zemích EU.

Toyota přitom má s elektromobily už zcela konkrétní zkušenosti, vyrobila 2500 exemplářů SUV RAV4 EV, přičemž akumulátory dodávala Tesla. Tento kontrakt ale už skončil a podle Lentze to byly vyhozené peníze, které by se lépe využily investováním do vývoje palivových článků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Toyota Elektromobil

 

Přidat názorDiskuse: Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…