26.5. 2014 Michal Fokt

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Zatímco některé značky prožívají nepříjemné vystřízlivění z elektrické euforie, Toyota si stále stojí za svým - budoucnost není v elektromobilech, ale ve vodíku.

V autoprůmyslu už řadu let zuří válka dvou technických řešení pohonu už nepříliš vzdálené budoucnosti - na jedné straně stojí elektromobily, které si zamiloval zejména Renault-Nissan a Tesla a na druhé vodíkové palivové články, na které se zaměřuje zejména Honda a Toyota, přičemž zatím vede to prvně jmenované řešení, které získalo důvěru byrokratů v Evropě u USA, což je poměrně zásadní, protože státy intenzivně podporují budování infrastruktury.

Jenže značky, které se do elektrifikace svých modelů intenzivně pustily, teď většinou zažívají po úvodním boomu období vystřízlivění. I přes masivní mediální masáž zákazníci nezareagovali podle očekávání a výrobci buď na elektroautech prodělávají a ani se tím netají, nebo skřípou zuby a omezují produkci, popřípadě zastavují vývoj nových EV modelů. Zdá se to být zcela zřejmé - zabijákem elektromobilů je jejich malý akční rádius a vysoká cena.

A v této chvíli přichází Toyota s variací na "my vám to říkali". Šéf severoamerického zastoupení značky Jim Lentz na konferenci Forbes Brainstorm Green připomněl, že Toyota nebyla nikdy zastáncem elektromobilů a prosazuje rozšiřování vodíkových palivových článků. Jak známo, už za dva roky chce vyrábět první sériový vodíkový vůz, byť zatím není jasné, zda ke klasickému prodeji nebo stejně jako Honda pouze k pronájmu formou operativního leasingu.

Jak už bylo řečeno, výrobci vodíkových aut se nemohou tolik spoléhat na podporu státních institucí, Toyota tedy bude (prozatím pouze v Kalifornii) budovat síť čerpacích stanic ve spolupráci s firmou FirstElement Fuel a do roku 2018 jich chce mít 70, zatímco sám stát Kalifornie plánuje 50 stanic do roku 2016 a Toyota předpokládá, že s podobnými aktivitami přijde i Honda a Hyundai. Očekává se, že po Slunečním státě bude jezdit ve druhé polovině této dekády přibližně 10 tisíc vodíkových aut. Toyota společně s Hondou, Nissanem a Hyundaiem bude společně postupovat při budování infrastruktury i v Evropě, nejprve ve Skandinávii a poté i v dalších zemích EU.

Toyota přitom má s elektromobily už zcela konkrétní zkušenosti, vyrobila 2500 exemplářů SUV RAV4 EV, přičemž akumulátory dodávala Tesla. Tento kontrakt ale už skončil a podle Lentze to byly vyhozené peníze, které by se lépe využily investováním do vývoje palivových článků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Toyota Elektromobil

 

Přidat názorDiskuse: Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…