26.5. 2014 Michal Fokt

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Zatímco některé značky prožívají nepříjemné vystřízlivění z elektrické euforie, Toyota si stále stojí za svým - budoucnost není v elektromobilech, ale ve vodíku.

V autoprůmyslu už řadu let zuří válka dvou technických řešení pohonu už nepříliš vzdálené budoucnosti - na jedné straně stojí elektromobily, které si zamiloval zejména Renault-Nissan a Tesla a na druhé vodíkové palivové články, na které se zaměřuje zejména Honda a Toyota, přičemž zatím vede to prvně jmenované řešení, které získalo důvěru byrokratů v Evropě u USA, což je poměrně zásadní, protože státy intenzivně podporují budování infrastruktury.

Jenže značky, které se do elektrifikace svých modelů intenzivně pustily, teď většinou zažívají po úvodním boomu období vystřízlivění. I přes masivní mediální masáž zákazníci nezareagovali podle očekávání a výrobci buď na elektroautech prodělávají a ani se tím netají, nebo skřípou zuby a omezují produkci, popřípadě zastavují vývoj nových EV modelů. Zdá se to být zcela zřejmé - zabijákem elektromobilů je jejich malý akční rádius a vysoká cena.

A v této chvíli přichází Toyota s variací na "my vám to říkali". Šéf severoamerického zastoupení značky Jim Lentz na konferenci Forbes Brainstorm Green připomněl, že Toyota nebyla nikdy zastáncem elektromobilů a prosazuje rozšiřování vodíkových palivových článků. Jak známo, už za dva roky chce vyrábět první sériový vodíkový vůz, byť zatím není jasné, zda ke klasickému prodeji nebo stejně jako Honda pouze k pronájmu formou operativního leasingu.

Jak už bylo řečeno, výrobci vodíkových aut se nemohou tolik spoléhat na podporu státních institucí, Toyota tedy bude (prozatím pouze v Kalifornii) budovat síť čerpacích stanic ve spolupráci s firmou FirstElement Fuel a do roku 2018 jich chce mít 70, zatímco sám stát Kalifornie plánuje 50 stanic do roku 2016 a Toyota předpokládá, že s podobnými aktivitami přijde i Honda a Hyundai. Očekává se, že po Slunečním státě bude jezdit ve druhé polovině této dekády přibližně 10 tisíc vodíkových aut. Toyota společně s Hondou, Nissanem a Hyundaiem bude společně postupovat při budování infrastruktury i v Evropě, nejprve ve Skandinávii a poté i v dalších zemích EU.

Toyota přitom má s elektromobily už zcela konkrétní zkušenosti, vyrobila 2500 exemplářů SUV RAV4 EV, přičemž akumulátory dodávala Tesla. Tento kontrakt ale už skončil a podle Lentze to byly vyhozené peníze, které by se lépe využily investováním do vývoje palivových článků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud Trumpův imigrační dekret je neplatný, potvrdil americký odvolací soud

Americký odvolací soud potvrdil pozastavení platnosti…

Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu Komentář Miroslava Cvrčka: Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně…

Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím Facebook plánuje vlastní videoslužbu, chce konkurovat Netflixu i televizím

Sociální síť Facebook chce rozšířit portfolio svých…

 

Štítky Toyota Elektromobil

 

Přidat názorDiskuse: Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

 






 
To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

To je škody! Požár dílny zničil několik sportovních aut

Včera

Nissan GT-R, Skyline, Ford Escort Cosworth a několik dalších sportovních aut se stalo obětí požáru v jednou britském servisu.




Blesk.cz

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální jednotkou proti gayům

Indonésie chce potírat homosexualitu. Speciální…

Médii před pár dny proběhly záběry dvou mladíků, které islámský soud v Indonésii odsoudil k 85 ranám bičem za…

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad přišel klíčový svědek, odhalila právnička

Havel milost pro Kajínka skutečně řešil: Na Hrad…

Slíbil Václav Havel Jiřímu Kajínkovi milost, jak propuštěný vězeň tvrdí, nebo ne?! Právnička Lenka Marečková,…

 

iSport.cz

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi dal kanára

Berdych se rozjel. V Lyonu je v semifinále, Simonovi…

Tomáš Berdych porazil na antukovém turnaji v Lyonu domácího tenistu Gillese Simona 6:4, 6:0 a v generálce na…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo House of Cards

Další trolení Trumpa: Obamův fotograf dělá promo…

Třicátého května vpustí Netflix do světa první díl již páté série populárního seriálu House of Cards. Ta…

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou rozprodal Oliver Cromwell, se vrací do Londýna

Sen se stane skutečností. Sbírka umění, kterou…

Když se v roce 2012 procházel ředitel Královské akademie umění Christopher Le Brun po horách s hlavním kurátorem…