Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Vyšší Golf žije poklidným životem ve stínu slavnějšího bratra. Užitná hodnota je vyšší, nové ceny přitom nevypadají špatně. Navíc málo vybavený Golf Plus na českém trhu nekoupíte.

Volkswagen před koncem loňského roku snížil ceny Golfu Plus o 49.200.- Kč u základní benzinové motorizace. Ostatní verze zlevnily o 47.000,- Kč.

Výběr je u Golfu Plus poměrně jednoduchý – v nabídce jsou dva stupně výbavy. Ty je možné celkem svobodně kombinovat se všemi dostupnými motory a převodovkami.

Benzinové agregáty zastupuje atmosférický motor 1,4 l a přeplňované motory 1,2 TSI a 1,4 TSI. Motor o objemu 1,2 litru je k dispozici ve dvou výkonových variantách a také v provedení BMT se sníženou spotřebou paliva. I v případě 1,4 TSI jsou v nabídce dvě výkonové verze. Všechny zážehové motory s výjimkou 1,4 l a 1,2 TSI BMT je možné zkombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Nabídka turbodieselů stojí na motoru 1,6 TDI DPF ve dvou výkonových verzích. Vrcholem mezi vznětovými motory je 2,0 TDI PDF, který lze, stejně jako silnější 1,6 TDI DPF, osedlat s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou.

Volkswagen Golf Plus - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,2 TSI1,2 TSI BMT1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M5M (7DSG)6M (7DSG)6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]139011971198119713901390
Válce/ventily4/44/24/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/500063/480077/500077/500090/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800160/1500 - 3500175/1550-4100175/1500-4000200/1500-4000240/1500-4500
Max. rychlost [km/h]169175 (175)188 (188)188195 (195)214 (214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,913,4 (13,4)11,3 (10,6)11,310,2 (10,2)8,5 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,65,8 (5,9)5,9 (5,9)5,56,5 (6,3)6,5 (6,3)
Cena Trendline [Kč]339.900,-351.700,- (406.200,-)396.100.- (448.100,-)409.100,-433.800,- (488.300,-)-
Cena Highline [Kč]--458.000,- (509.900,-)-495.700,- (550.200,-)552.000,- (606.400,-)

Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.

Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu.

V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/látka a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.

Volkswagen Golf Plus - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI DPF1,6 TDI DPF1,6 TDI DPF BMT2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1598159815981968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174184 (184)186204 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,1 (12,0)12,19,8 (9,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,9)4,35,1 (5,6)
Cena Trendline [Kč]423.600,-450.100,- (504.600,-)463.000,-506.900,- (561.300,-)
Cena Highline [Kč]-512.000,- (566.500,-)-568.700,- (623.300,-)

Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 15.200,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, bederní opěrku pro přední sedadla, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.800,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
8. 1. 2011 15:09
golf plus vs altea
Je dobre ze cena sla dole, ja som kupil pred polrokom alteu 1,4TSi reference- platforma myslim prakticky totozna s golfom plus, vybavovo skoro ako highline- chyba alcantara, variabilita tiez porovnatelna- nepriplacal som za posuvne zadne sedacky. interier ma golf plus urcite kvalitnejsi, nie kazdemu sa ale paci. altea je troska tvrdsie a mierne "sportovejsie" ladena. za 15 tisic eury. (15150 presne myslim). oproti 500k za toto mi to pride ako ovela lepsia kupa. spokojnost.
5. 1. 2011 22:34
Re: V bratovom tieni
mala oprava - TA PRITOMNOST ATMOSFERICKEJ 1,4 az taka nelogicka nie je
5. 1. 2011 22:33
Re: V bratovom tieni
napisal som to zle...malo to zacat "ta pritomnost.."
5. 1. 2011 18:52
Re: V bratovom tieni
ta nepritomnost atmosferickej 1,4 az taka nelogicka nie je. Mnoho ludi by ju bralo ako casom overenu motorizaciu, narozdiel od 1,2 tsi, ktora je zatial dost nova...Ak by som auto pouzival sucasnym sposobom, t.j. vacsina mestio a okolie a dialnica okolo 20% celkoveho mnozstva, tak osobne beriem atmo 1,4 (vyrazne mensia pravdepodobnost drahsiej zavady)
5. 1. 2011 18:46
Re: marketing
mozno dost, pokial niekto nevala mnozstvo kilometrov po dialniciach, ale vozidlo je pouzivane najma na pohyb v meste a okoli