Volkswagen Polo GTI na českém trhu: Dovozce srazil cenu pod úroveň Fabie RS
Cena Volkswagenu Polo GTI pro český trh činí 491.700,-Kč. Dostanete za ni třídveřové provedení. Zájemci o pětidveřové si musí připravit dalších 30 tisíc korun navíc.
Ke standardu Pola GTI patří 4 airbagy, klimatizace s poloautomatickou regulací, ESP, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny. Sportovní podvozek je proti běžným verzím snížený o 15 mm.
Rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem se 4 reproduktory vpředu patří ke standardu, podobně jako černě čalouněné sloupky karoserie a střecha.
V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony (+17.400,- Kč), které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení (standard s bi-xenony), nebo navigaci RNS 310 s barevnou dotykovou obrazovkou, která se prodává za rozumných 12.000,-Kč.
VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT | ||||
Model | VW Polo GTI | Škoda Fabia RS | SEAT Ibiza Cupra | SEAT Ibiza FR |
Převodovka | 7DSG | 7DSG | 7DSG | 7DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1390 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 132/6200 | 132/6200 | 132/6200 | 110/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/2000-4500 | 250/2000-4500 | 250/4500 | 220/4500 |
Max. rychlost [km/h] | 229 | 224 | 225 | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,9 | 7,6 | 7,2 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,4 | 6,4 | 6,3 |
Cena [Kč] | 491.700,- | 499.900,- | 555.900,- | 495.900,- |
V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.
Ve srovnání s předchůdcem, který měl motor 1,8 Turbo o výkonu 132 kW, je nové Polo GTI o 25 % úspornější – kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Starší Polo GTI potřebovalo přesně o 2 litry více.
Přeplňování Twincharger používá Volkswagen u motoru 1,4 TSI už několik let. Jedná se o kombinaci Rootsova kompresoru a turbodmychadla. Specifikem je převod kompresoru, který maximalizuje plnicí tlak v nízkých otáčkách. Postupně se přes obtokový ventil připojuje i turbodmychadlo a od 3500 min-1 je kompresor z důvodu účinnosti zcela odpojen.
Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší Polo GTI na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.
Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály.
Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.
Doporučujeme |
Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník) |
Za volantem: Škoda Fabia RS |
Škoda Fabia RS: První jízdní dojmy |