Volvo S80 2.5T Four-C - Bavlnka (01/2004)

Volvo S80 2.5T Four-C - Bavlnka (01/2004)

 
 

Luxusní sedan S80 je na trhu již téměř šest let a po počátečním úspěchu jsou nyní jeho prodejní výsledky s ohledem na konkurenci spíše slabší. Nejnovější změny, představené počátkem roku 2003 zahrnují modernizaci pohonné jednotky 2,5T, lehký facelift a možnost objednání verze s pohonem všech kol AWD a aktivní podvozek Four-C.

Model, který jsme podrobili krátkému testu obsahuje až na pohon AWD (který jsme představili v modelu S60 AWD zde) všechny tyto novinky.

Přední část je nápadná hlavně přepracovanou mřížkou chladiče, která nyní opticky lépe navazuje na boky karoserie a na spoiler. Na přídi vozu přibyly chromové lišty a znalec si všimne i jiného tvaru zrcátek, která se nám na rozdíl od předchozí verze zdála méně aerodynamicky hlučná. Na zádi jsou změny ještě jemnější – například nad prostorem pro registrační značku je nové madlo doplněné chromovaným páskem. Zadní skupinové svítilny jsou o něco menší: brzdová světla totiž jsou tvořena diodami LED, které umožňuje jejich rychlejší rozsvícení.

Také v interiéru je na první pohled vše při starém, ovšem v případě ergonomie a designu „paluby Volva můžeme mluvit již o skvělé klasice. K množství ovladačů na středovém panelu se již tradičně přidává integrovaný GSM telefon, přičemž jeho externí sluchátko pro individuální hovory se přestěhovalo zevnitř středové konzoly na její víko. Elektricky ovládaná přední sedadla s nadstandardně příjemným čalouněním v kombinaci semiš/kůže dovolí cestovat pohodlně i na velké vzdálenosti. Také vzadu najdou cestující dost místa pro hlavu i kolena.

Řadový zážehový pětiválec 2.5T/154 kW s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, je podle našeho názoru pro sedan S80 téměř ideální volbou. Ve všech režimech se chová velmi tiše, ale jeho hlavní předností je výborných 320 Nm točivého momentu v rozsahu 1500-4500 otáček. Díky tomu se ve městě i na dálnici pohybuje velmi svižně a je tak subjektivně schopen poskytnout komfort šestiválce. Během osmisetkilometrového, převážně městsky-dálničního testu spotřeboval vůz s polovičním zatížením jen 9,9 l/100 km, což odpovídá údaji výrobce.

Aktivně řízený podvozek Four-C, který měl testovaný vůz jako příplatkovou výbavu, je vizuálně rozpoznatelný jen díky tlačítku na středovém panelu Systém, který se používá v modelech S60 R (test zde) a V70 R je zde přizpůsoben pohonu předních kol a jeho hlavním účelem je zvýšení komfortu jízdy při zachování sportovních vlastností podvozku. Jeho podstatou je nepřetržitý sběr dat o jízdě a chování vozu, na jejichž základě je až 25x za sekundu upravována charakteristika každého z tlumičů. Upřímně se dá říct, že účinek systému je nejlépe znatelný po jeho vypnutí. Pak je nejlépe znát, kolik silničních nerovností odtlumí měkká varianta nastavení tlumičů a kolik zbytečných náklonů, ponorů přídě a pocitů nedostatečného kontaktu s vozovkou vyrovná zase varianta tvrdého odpružení. Po zapnutí systému se z Volva stane o „jiný vůz a to téměř doslova. Posádka pocítí lehké zvýšení komfortu cestování (což je zvláště na pražské dlažbě a českých dálnicích velká úleva) a řidič získá pocit větší kontroly nad vozidlem při změnách směru či jiných manévrech. Jakkoli je proměnlivé nastavení tuhosti podvozku nutným kompromisem (navíc bez možnosti pevné volby jako u S60 R a V70 R) v luxusním sedanu má nepochybně velmi dobré uplatnění. V kontextu s ostatní příplatkovou výbavou se ani cena Four-C 49.000 Kč nejeví jako přehnaná.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 220 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 633 600 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, airbag řidiče a spolujezdce s dvoustupňovým plněním, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní systémy SIPS a WHIPS, systém řízení stability DSTC, vrstvené čelní sklo, zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, automatická dvouzónová klimatizace, Volvo audio (rádio, přehrávač kazet, anténa, 4x repro), multifunkční volant, 16" kola z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouose nastavitelný volant

Výbava testovaného vozu:{část:} aktivní podvozek Four-C (+49.000,-), pětistupňová automatická převodovka (+50.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.000,-), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (+55.000,-), stěrače a ostřikovače světlometů (+5.000,-), Paket Audio HU-801 RDS - rádio, přehrávač kazet a CD, 9x repro) (+35.000,-), integrovaný telefon GSM (+39.000,-), paměť pro polohu sedadla řidiče a vnější zpětná zrcátka (+7.000,-), parkovací asistent (+15.600,-), čalounění kůže/semiš (+55.000,-), kola Interceptor s pneu 225/50 R17 (+75.000,-), metalický lak (+15.000,-)

Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2521
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 902
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1584 / 556
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1582
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,88
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 




Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď

Velký, luxusní a komfortní automobil nemusí pocházet…

Volvo S80 dostalo AWD ! Volvo S80 dostalo AWD !

Luxusní sedan bez možnosti pohonu všech kol - to byla…

 



 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…