Volvo S80 2.5T Four-C - Bavlnka (01/2004)

Volvo S80 2.5T Four-C - Bavlnka (01/2004)

 
 

Luxusní sedan S80 je na trhu již téměř šest let a po počátečním úspěchu jsou nyní jeho prodejní výsledky s ohledem na konkurenci spíše slabší. Nejnovější změny, představené počátkem roku 2003 zahrnují modernizaci pohonné jednotky 2,5T, lehký facelift a možnost objednání verze s pohonem všech kol AWD a aktivní podvozek Four-C.

Model, který jsme podrobili krátkému testu obsahuje až na pohon AWD (který jsme představili v modelu S60 AWD zde) všechny tyto novinky.

Přední část je nápadná hlavně přepracovanou mřížkou chladiče, která nyní opticky lépe navazuje na boky karoserie a na spoiler. Na přídi vozu přibyly chromové lišty a znalec si všimne i jiného tvaru zrcátek, která se nám na rozdíl od předchozí verze zdála méně aerodynamicky hlučná. Na zádi jsou změny ještě jemnější – například nad prostorem pro registrační značku je nové madlo doplněné chromovaným páskem. Zadní skupinové svítilny jsou o něco menší: brzdová světla totiž jsou tvořena diodami LED, které umožňuje jejich rychlejší rozsvícení.

Také v interiéru je na první pohled vše při starém, ovšem v případě ergonomie a designu „paluby Volva můžeme mluvit již o skvělé klasice. K množství ovladačů na středovém panelu se již tradičně přidává integrovaný GSM telefon, přičemž jeho externí sluchátko pro individuální hovory se přestěhovalo zevnitř středové konzoly na její víko. Elektricky ovládaná přední sedadla s nadstandardně příjemným čalouněním v kombinaci semiš/kůže dovolí cestovat pohodlně i na velké vzdálenosti. Také vzadu najdou cestující dost místa pro hlavu i kolena.

Řadový zážehový pětiválec 2.5T/154 kW s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, je podle našeho názoru pro sedan S80 téměř ideální volbou. Ve všech režimech se chová velmi tiše, ale jeho hlavní předností je výborných 320 Nm točivého momentu v rozsahu 1500-4500 otáček. Díky tomu se ve městě i na dálnici pohybuje velmi svižně a je tak subjektivně schopen poskytnout komfort šestiválce. Během osmisetkilometrového, převážně městsky-dálničního testu spotřeboval vůz s polovičním zatížením jen 9,9 l/100 km, což odpovídá údaji výrobce.

Aktivně řízený podvozek Four-C, který měl testovaný vůz jako příplatkovou výbavu, je vizuálně rozpoznatelný jen díky tlačítku na středovém panelu Systém, který se používá v modelech S60 R (test zde) a V70 R je zde přizpůsoben pohonu předních kol a jeho hlavním účelem je zvýšení komfortu jízdy při zachování sportovních vlastností podvozku. Jeho podstatou je nepřetržitý sběr dat o jízdě a chování vozu, na jejichž základě je až 25x za sekundu upravována charakteristika každého z tlumičů. Upřímně se dá říct, že účinek systému je nejlépe znatelný po jeho vypnutí. Pak je nejlépe znát, kolik silničních nerovností odtlumí měkká varianta nastavení tlumičů a kolik zbytečných náklonů, ponorů přídě a pocitů nedostatečného kontaktu s vozovkou vyrovná zase varianta tvrdého odpružení. Po zapnutí systému se z Volva stane o „jiný vůz a to téměř doslova. Posádka pocítí lehké zvýšení komfortu cestování (což je zvláště na pražské dlažbě a českých dálnicích velká úleva) a řidič získá pocit větší kontroly nad vozidlem při změnách směru či jiných manévrech. Jakkoli je proměnlivé nastavení tuhosti podvozku nutným kompromisem (navíc bez možnosti pevné volby jako u S60 R a V70 R) v luxusním sedanu má nepochybně velmi dobré uplatnění. V kontextu s ostatní příplatkovou výbavou se ani cena Four-C 49.000 Kč nejeví jako přehnaná.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 220 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 633 600 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, airbag řidiče a spolujezdce s dvoustupňovým plněním, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní systémy SIPS a WHIPS, systém řízení stability DSTC, vrstvené čelní sklo, zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, automatická dvouzónová klimatizace, Volvo audio (rádio, přehrávač kazet, anténa, 4x repro), multifunkční volant, 16" kola z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouose nastavitelný volant

Výbava testovaného vozu:{část:} aktivní podvozek Four-C (+49.000,-), pětistupňová automatická převodovka (+50.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.000,-), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (+55.000,-), stěrače a ostřikovače světlometů (+5.000,-), Paket Audio HU-801 RDS - rádio, přehrávač kazet a CD, 9x repro) (+35.000,-), integrovaný telefon GSM (+39.000,-), paměť pro polohu sedadla řidiče a vnější zpětná zrcátka (+7.000,-), parkovací asistent (+15.600,-), čalounění kůže/semiš (+55.000,-), kola Interceptor s pneu 225/50 R17 (+75.000,-), metalický lak (+15.000,-)

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2521
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 902
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1584 / 556
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1582
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,88
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď

Velký, luxusní a komfortní automobil nemusí pocházet…

Volvo S80 dostalo AWD ! Volvo S80 dostalo AWD !

Luxusní sedan bez možnosti pohonu všech kol - to byla…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…