VW E-Bugster se ukazuje i bez střechy

VW E-Bugster se ukazuje i bez střechy

 
 

Volkswagen E-Bugster se po lednové premiéře v Detroitu představuje i v Pekingu, kde je ale vystaven jako dvoumístný speedster.

Volkswagen E-Bugster se jako elektromobil založený na aktuálním sériovém Beetlu představil s uzavřenou karoserií na lednovém autosalonu v Detroitu. Krátce po své premiéře se v oficiálním produktovém videu na pár vteřin objevil i bez střechy.

Nyní zamířil E-Bugster do Pekingu, kde se odehrává jeho asijská premiéra a při ní vystupuje tento elektromobil bez střechy. Díky tomu se opticky ještě více přibližuje speedsterům značky Porsche. Hlavní inspiraci lze hledat u poslední 911 Spedsteer a jejích předchůdců z let 1987 až 1994.

Vedle speedsterů Porsche si designéři Volkswagenu zavzpomínali i na studii New Beetle Ragster z roku 2005, která měla ve srovnání s tehdy vyráběným New Beetlem o 15 cm sníženou střechu.

Volkswagen E-Bugster působí ještě sportovnějším dojmem než sériový Beetle. K tomu přispívá výška necelých 1400 mm s nasazenou střechou, což je o 90 mm méně než u Beetlu. Šířka přitom vzrostla o 30 mm na 1838 mm, délka 4278 mm je však stejná.

Nejen při pohledu zepředu zaujme nízké a široké čelní okno, jehož sklo zasahuje až přes A-sloupky. E-Bugster vybavený LED světlomety se od sériového Beetlu liší i designem předního nárazníku s integrovanými denním světly z LED ve tvaru písmene C. V zadním nárazníku se tyto stylistické prvky znovu objevují v modifikovaném tvaru jako odrazová skla.

Rozšířené podběhy kol vyplňují 20-palcové deriváty 18-palcových kol Twister modelu Beetle, které jsou obuty do pneumatik rozměru 235/35 R20.

Podle automobilky se v interiéru odráží kombinace vyspělé techniky a dynamiky. Sportovní charakter studie E-Bugster podtrhují sportovní sedadla a protažený středový tunel lakovaný v barvě karoserie. Hliník použitý jako materiál pro kliky dveří a kotevní úchyty bezpečnostních pásů vytváří společně s designem volantu přímou spojnici mezi exteriérem a interiérem.

Zvláštním zážitkem má být spuštění E-Bugsteru. Stisknutí tlačítka Start-Stop totiž přivede k životu nejen poháněcí ústrojí a palubní systémy vozu, ale i světelnou inscenaci, která zahalí interiér nejprve do bílého a následně do modrého světla. Všechno začíná světelným impulzem v panelu sdružených přístrojů. Odtud světlo vyzařuje jako tenký paprsek světla široký jen jeden milimetr do parapetů oken bočních dveří a kolem výdechů vzduchu vzniká světelná opona.

Elektrické srdce studie E-Bugster o výkonu 85 kW (116 k) a točivém momentu 270 Nm bije vpředu, váží 80 kg a umožňuje dvoumístnému speedsteru akcelerovat z 0 na 100 km/h 10,8 s.

Potřebnou energii mu poskytují lithium-iontové akumulátory o hmotnosti 315 kg, jejichž moduly se nalézají za předními sedadly. Jejich energetická kapacita 28,3 kWh umožňuje ujet v městském prostředí na jedno nabití 180 kilometrů.

Řidič studie E-Bugster má k dispozici ukazatel dojezdu a displej se stavem nabití akumulátoru. Novinkou na palubě je přístroj informující řidiče o intenzitě rekuperace kinetické energie.

Vzhledem k tomu, že elektricky poháněný Volkswagen je vybaven rychlodobíjecí funkcí, může být akumulátor na příslušné stanici nabit během 35 minut. Doma lze akumulátor studie E-Bugster nabíjet z běžných zásuvek. Rozhraní pro připojení dobíjecího kabelu je umístěno pod normálním víčkem nádrže v oblasti střešního C-sloupku.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen New Beetle (přehled testů a dalších článků)

Díky novému systému kombinovaného dobíjení, který byl vyvinut ve spolupráci německých výrobců Audi, BMW, Daimler, Porsche a Volkswagen a amerických partnerů Ford a General Motors / Opel, může být E-Bugster dobíjen všemi možnými způsoby prostřednictvím jediného rozhraní. Možné je přitom jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.

V rámci tohoto projektu vznikl nový jednotný průmyslový standard pro zástrčky budoucích elektromobilů, který je k dispozici pro všechny výrobce. Uvedené sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky. Do systému kombinovaného dobíjení je implementováno také řízení dobíjení a elektrická soustava pro všechny druhy dobíjení.

VW E-Bugster (Peking 04/2012)
 


VW E-Bugster (Detroit 01/2012)
 

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
 












Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…