VW E-Bugster se ukazuje i bez střechy
Volkswagen E-Bugster se jako elektromobil založený na aktuálním sériovém Beetlu představil s uzavřenou karoserií na lednovém autosalonu v Detroitu. Krátce po své premiéře se v oficiálním produktovém videu na pár vteřin objevil i bez střechy.
Nyní zamířil E-Bugster do Pekingu, kde se odehrává jeho asijská premiéra a při ní vystupuje tento elektromobil bez střechy. Díky tomu se opticky ještě více přibližuje speedsterům značky Porsche. Hlavní inspiraci lze hledat u poslední 911 Spedsteer a jejích předchůdců z let 1987 až 1994.
Vedle speedsterů Porsche si designéři Volkswagenu zavzpomínali i na studii New Beetle Ragster z roku 2005, která měla ve srovnání s tehdy vyráběným New Beetlem o 15 cm sníženou střechu.
Volkswagen E-Bugster působí ještě sportovnějším dojmem než sériový Beetle. K tomu přispívá výška necelých 1400 mm s nasazenou střechou, což je o 90 mm méně než u Beetlu. Šířka přitom vzrostla o 30 mm na 1838 mm, délka 4278 mm je však stejná.
Nejen při pohledu zepředu zaujme nízké a široké čelní okno, jehož sklo zasahuje až přes A-sloupky. E-Bugster vybavený LED světlomety se od sériového Beetlu liší i designem předního nárazníku s integrovanými denním světly z LED ve tvaru písmene C. V zadním nárazníku se tyto stylistické prvky znovu objevují v modifikovaném tvaru jako odrazová skla.
Rozšířené podběhy kol vyplňují 20-palcové deriváty 18-palcových kol Twister modelu Beetle, které jsou obuty do pneumatik rozměru 235/35 R20.
Podle automobilky se v interiéru odráží kombinace vyspělé techniky a dynamiky. Sportovní charakter studie E-Bugster podtrhují sportovní sedadla a protažený středový tunel lakovaný v barvě karoserie. Hliník použitý jako materiál pro kliky dveří a kotevní úchyty bezpečnostních pásů vytváří společně s designem volantu přímou spojnici mezi exteriérem a interiérem.
Zvláštním zážitkem má být spuštění E-Bugsteru. Stisknutí tlačítka Start-Stop totiž přivede k životu nejen poháněcí ústrojí a palubní systémy vozu, ale i světelnou inscenaci, která zahalí interiér nejprve do bílého a následně do modrého světla. Všechno začíná světelným impulzem v panelu sdružených přístrojů. Odtud světlo vyzařuje jako tenký paprsek světla široký jen jeden milimetr do parapetů oken bočních dveří a kolem výdechů vzduchu vzniká světelná opona.
Elektrické srdce studie E-Bugster o výkonu 85 kW (116 k) a točivém momentu 270 Nm bije vpředu, váží 80 kg a umožňuje dvoumístnému speedsteru akcelerovat z 0 na 100 km/h 10,8 s.
Potřebnou energii mu poskytují lithium-iontové akumulátory o hmotnosti 315 kg, jejichž moduly se nalézají za předními sedadly. Jejich energetická kapacita 28,3 kWh umožňuje ujet v městském prostředí na jedno nabití 180 kilometrů.
Řidič studie E-Bugster má k dispozici ukazatel dojezdu a displej se stavem nabití akumulátoru. Novinkou na palubě je přístroj informující řidiče o intenzitě rekuperace kinetické energie.
Vzhledem k tomu, že elektricky poháněný Volkswagen je vybaven rychlodobíjecí funkcí, může být akumulátor na příslušné stanici nabit během 35 minut. Doma lze akumulátor studie E-Bugster nabíjet z běžných zásuvek. Rozhraní pro připojení dobíjecího kabelu je umístěno pod normálním víčkem nádrže v oblasti střešního C-sloupku.
Díky novému systému kombinovaného dobíjení, který byl vyvinut ve spolupráci německých výrobců Audi, BMW, Daimler, Porsche a Volkswagen a amerických partnerů Ford a General Motors / Opel, může být E-Bugster dobíjen všemi možnými způsoby prostřednictvím jediného rozhraní. Možné je přitom jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.
V rámci tohoto projektu vznikl nový jednotný průmyslový standard pro zástrčky budoucích elektromobilů, který je k dispozici pro všechny výrobce. Uvedené sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky. Do systému kombinovaného dobíjení je implementováno také řízení dobíjení a elektrická soustava pro všechny druhy dobíjení.