Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW E-Bugster se ukazuje i bez střechy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Volkswagen E-Bugster se po lednové premiéře v Detroitu představuje i v Pekingu, kde je ale vystaven jako dvoumístný speedster.

Volkswagen E-Bugster se jako elektromobil založený na aktuálním sériovém Beetlu představil s uzavřenou karoserií na lednovém autosalonu v Detroitu. Krátce po své premiéře se v oficiálním produktovém videu na pár vteřin objevil i bez střechy.

Nyní zamířil E-Bugster do Pekingu, kde se odehrává jeho asijská premiéra a při ní vystupuje tento elektromobil bez střechy. Díky tomu se opticky ještě více přibližuje speedsterům značky Porsche. Hlavní inspiraci lze hledat u poslední 911 Spedsteer a jejích předchůdců z let 1987 až 1994.

Vedle speedsterů Porsche si designéři Volkswagenu zavzpomínali i na studii New Beetle Ragster z roku 2005, která měla ve srovnání s tehdy vyráběným New Beetlem o 15 cm sníženou střechu.

Volkswagen E-Bugster působí ještě sportovnějším dojmem než sériový Beetle. K tomu přispívá výška necelých 1400 mm s nasazenou střechou, což je o 90 mm méně než u Beetlu. Šířka přitom vzrostla o 30 mm na 1838 mm, délka 4278 mm je však stejná.

Nejen při pohledu zepředu zaujme nízké a široké čelní okno, jehož sklo zasahuje až přes A-sloupky. E-Bugster vybavený LED světlomety se od sériového Beetlu liší i designem předního nárazníku s integrovanými denním světly z LED ve tvaru písmene C. V zadním nárazníku se tyto stylistické prvky znovu objevují v modifikovaném tvaru jako odrazová skla.

Rozšířené podběhy kol vyplňují 20-palcové deriváty 18-palcových kol Twister modelu Beetle, které jsou obuty do pneumatik rozměru 235/35 R20.

Podle automobilky se v interiéru odráží kombinace vyspělé techniky a dynamiky. Sportovní charakter studie E-Bugster podtrhují sportovní sedadla a protažený středový tunel lakovaný v barvě karoserie. Hliník použitý jako materiál pro kliky dveří a kotevní úchyty bezpečnostních pásů vytváří společně s designem volantu přímou spojnici mezi exteriérem a interiérem.

Zvláštním zážitkem má být spuštění E-Bugsteru. Stisknutí tlačítka Start-Stop totiž přivede k životu nejen poháněcí ústrojí a palubní systémy vozu, ale i světelnou inscenaci, která zahalí interiér nejprve do bílého a následně do modrého světla. Všechno začíná světelným impulzem v panelu sdružených přístrojů. Odtud světlo vyzařuje jako tenký paprsek světla široký jen jeden milimetr do parapetů oken bočních dveří a kolem výdechů vzduchu vzniká světelná opona.

Elektrické srdce studie E-Bugster o výkonu 85 kW (116 k) a točivém momentu 270 Nm bije vpředu, váží 80 kg a umožňuje dvoumístnému speedsteru akcelerovat z 0 na 100 km/h 10,8 s.

Potřebnou energii mu poskytují lithium-iontové akumulátory o hmotnosti 315 kg, jejichž moduly se nalézají za předními sedadly. Jejich energetická kapacita 28,3 kWh umožňuje ujet v městském prostředí na jedno nabití 180 kilometrů.

Řidič studie E-Bugster má k dispozici ukazatel dojezdu a displej se stavem nabití akumulátoru. Novinkou na palubě je přístroj informující řidiče o intenzitě rekuperace kinetické energie.

Vzhledem k tomu, že elektricky poháněný Volkswagen je vybaven rychlodobíjecí funkcí, může být akumulátor na příslušné stanici nabit během 35 minut. Doma lze akumulátor studie E-Bugster nabíjet z běžných zásuvek. Rozhraní pro připojení dobíjecího kabelu je umístěno pod normálním víčkem nádrže v oblasti střešního C-sloupku.

Díky novému systému kombinovaného dobíjení, který byl vyvinut ve spolupráci německých výrobců Audi, BMW, Daimler, Porsche a Volkswagen a amerických partnerů Ford a General Motors / Opel, může být E-Bugster dobíjen všemi možnými způsoby prostřednictvím jediného rozhraní. Možné je přitom jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.

V rámci tohoto projektu vznikl nový jednotný průmyslový standard pro zástrčky budoucích elektromobilů, který je k dispozici pro všechny výrobce. Uvedené sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky. Do systému kombinovaného dobíjení je implementováno také řízení dobíjení a elektrická soustava pro všechny druhy dobíjení.



Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
24. 4. 2012 06:59
Re: je to velke jak yeti
V tom pripadě vš v poriadku :-!
23. 4. 2012 19:05
Re: je to velke jak yeti
Nerikej ze na slovensku neni na tohle kupni sila....i kdyz je pravda ze hlavni trhy budou jinde...
Avatar - WalterWhite
23. 4. 2012 16:36
Re: je to velke jak yeti
Hlboko sa ospravedľňujem samozriejme som myslel toho nad Tebou ;)
23. 4. 2012 12:11
Re: Porsche 356
356 speedster je legenda a jedno z nej klasických aut co jsem kdy viděl. :yes: Cokoli co na něj naváže nemůže dopadnout zle
23. 4. 2012 12:09
Re: je to velke jak yeti
Ja viem >:D .Su priamo zrodeny ku tvorbe hanby >:-[] , alebo mam ale aj ja adepta, ktory zo mňa robi horšijeho člouěka nežli som. Tou osobou jest Topper 1982, iba prečo on je takato dyl.na že aj ja jakož celkom kludny bezuhony člouěk som nuteny ho takysto porabať a nazyvať ho všellicos od drevokocůr po takejsto gyno výrazy. Šak ja viem, je to somár bezducha, ničmenej neda mi to. Tak sa lebo ospravedlňujem, bo ma fakt se.e . Dovy >:-[]