Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW a Fiat čeká v Brazílii těžký konkurenční boj

David Bureš
Diskuze (92)
Automobilky kvůli krizi na evropském trhu hledají možnosti, kam expandovat. Brazílie se zdá vhodnou volbou.

Volkswagen a Fiat jsou v současnosti nejprodávanějšími automobilovými značkami v Brazílii. Jejich podíl však na perspektivním trhu chtějí snížit noví hráči – korejské Hyundai nebo americký General Motors.

Brazilská organizace dodavatelů Sindipecas odhaduje, že výrobní kapacita zdejších továren do roku 2014 vzroste o 50 %. Výrobu ve svém závodě rozjíždí Hyundai, BMW chce v Brazílii začít vyrábět za dva roky. Svoji továrnu tu chce v roce 2013 vybudovat i čínská značka Chery.

Další závod plánuje rovněž Fiat, investuje do něj 2,3 miliardy eur, aby zde mohlo od roku 2014 vznikat až 250.000 aut ročně. To VW na obnovu zdejší nabídky modelů a místních továren do roku 2016 dá 3,4 miliard eur.

Výrobu v Brazílii podporuje zdejší vláda, na dovážené automobily se vztahují vyšší daně. Představitelé země tím reagovali na rostoucí import vozidel po zvýšení hodnoty brazilského realu vůči americkému dolaru.

VW a Fiat sice od roku 2007 zvýšily dodávky na brazilském trhu o více než 25 %, i tak však ztrácejí svůj tržní podíl. Šéf prodejů Volkswagenu Christian Klingler si je vědom rostoucí konkurence a tvrdí, že na trhu budou převládat ti nejlepší.

Klesající podíl na trhu je problém spíše pro Fiat. Prodeje v Latinské Americe tvořily asi čtvrtinu jeho zisku za první pololetí roku. To u Volkswagenu, který výrazně sází na čínský trh, tvořily jen zhruba osm procent.

Konzultační společnost IHS Automotive odhaduje, že prodeje turínské i wolfsburgské automobilky v Brazílii během příštího roku klesnou o více než osm procent. Kvůli konci vládních daňových škrtů se však má snížit i celkový počet prodaných aut, a to asi o 2,2 % na 3,56 milionu.

Během následujících pěti let ale mají brazilské prodeje opět růst, a to až na 4,5 milionu aut. Příjmy Brazilců navíc rostou, zvyšuje se i počet mladých lidí, tedy potenciálních zákazníků.

Zájem bude především o levné a jednoduché vozy, vždyť Thomas Schmall, šéf zdejšího zastoupení Volkswagenu, odhaduje, že skoro 40 % Brazilců si v současnosti ještě automobil nemůže dovolit.

I probíhající autosalon v Sao Paulu ukazuje, jak je zdejší trh pro automobilky zajímavý. Výrobci se zde pochlubili mnoha sériovými vozy určenými speciálně pro zdejší trh, kterými chtěli zaujmout místní zákazníky. Zmiňme například crossovery Hyundai HB20X a Honda Fit Twist nebo hatchback Chevrolet Onix.

David Bureš
Diskuze (92)
Avatar - Ham.
24. 10. 2012 23:47
Re: Bulvár
:yes:
24. 10. 2012 23:41
Re: Už jsem se radoval,
Žádná Giullietta předělávaná na pokyn Marchionneho neexistuje. Dávali ji dohromady o tolik déle než ostatní značky kvůli nedostatku financí. Ale o tom ty asi moc nevíš. A nevíš ani, že pokud se něco bude jmenovat ještě vůbec Guilia, tak to bude jeden z těch přeznačkovanejch Chryslerů, podobně jako "nová" Lancie (300) nebo ještě italštější Dodge Journey (prezentovaný jako Fiat Freemont), obojí dovážené z USA.
24. 10. 2012 23:35
Re: Už jsem se radoval,
Nikdo tě nenutí, problém je, že milióny (na rozdíl od těch páre desítek tísíc majitelů nové Giullietty) lidí, co jezdí desítkami modelů a modifikací Audi po celém světě mají názor poněkud odlišný a jsou ochotni za tohle auto zaplatit prémiové peníze, což se o všech těch bychařích ani páre desítkách skutečných vlastníků Alfy v této zemi říct rozhodně nedá.

A napsat dneska, že je lepší mít jedno poctivé auta a la AR dokazuje jediné - pan Roman Řezníček je opravdu znalec. A za to mu dávám :yes:
24. 10. 2012 23:24
Re: Bulvár
No vidíš, hochu, o kus vejš si šel přitákávat honem honem svému guru wolffovi a na lekci jsi nemusel čekat ani moc dlouho...tak si z toho vezmi příště poučení. Asi jsi dneska neměl svoji misku vtipné kaše.

Lepší mlčet a být pokládán za hlupáka, než promluvit a všechny pochybnosti o své hlouposti definitivně vyvrátit.

Snaha bejt in a la tvoje vývody stran Massy a Ferrari jsou taky docela zábavné....příště si radši plácni přes prsty a přečti si pořádně třeba to, co sem zcela přesně (a jako obvykle) napsal Abacus. K číslům asi nemáš nic, tak už se přestaň snažit.

Na druhou stranu nejseš zcela ztracenej případ, nesnaž se za každou cenu slízt k lidem jako je třeba wolff a rochnit se tam v diskuzním hnoji....
24. 10. 2012 23:17
Re: Zlepšení článku
To koukáš do zrdcadla sám na sebe, co, když vidíš největšího blbce, který se na internetových diskuzích, co?

Jinak opakování hlášek druhých ti jde, jen co je pravda...někdo, kdo sem doslova nableje takovou záplavu hovadin a nesmyslů jako ty se mně nemlže dotknout. Tak se snaž dál, stejně je to snaha marná....

Víš starou belu, žvaníš tady nesmysly, ale zato seš vytrvalej, no nedá se nic dělat, i totální hovado je v diskuzi potřeba, protože o to víc člověk ocení ty protipóly....