VW prodal letos o 6 % aut více než loni, samotná Škoda o 14 %
Koncern Volkswagen není úspěšný jen na sportovním poli, ale i na tom ještě důležitějším, tedy obchodním. V tiskové zprávě z 13. června zveřejnil hospodářské výsledky skupiny VAG za pátý měsíc letošního roku a od jeho počátku do května. Nejen prodejní šéf Christian Klingler si může mnout ruce. Ale pojďme z Wolfsburgu rovnou do... Mladé Boleslavi!
Ano, protože nejúspěšnější značkou celé Volkswagen Group co do meziročního navýšení je letos Škoda. Zlepšila se o 14 % na 428 tisíc vozů, které si klientela pořídila od ledna do května. Ať už jste třeba odpůrci Volkswagenu a myslíte si, že okřídlený šíp není ani trochu domácí, tohle je prostě úspěch podložený čísly. Nezapomínejme na to, že v Mladé Boleslavi se také mohly klidně rodit Renaulty Twingo... Privatizace Škodovky před více než dvěma dekádami se jako jedna z mála velkých podniků u nás povedla. Za progres „může“ pochopitelně hlavně Octavia. Na druhém místě aktuálních statistik je Audi se skokem o 12 % na vyšších 713.000 aut. Audi Sport Team Joest přitom v neděli oslavoval dvojité vítězství v Le Mans, třinácté celkově a patnácté (!) pro stáj Reinholda Joesta. Třetí místo okupuje Seat s 9 %, ten celosvětově prodal 162.500 aut. Španělé jsou z nejhoršího venku, zdá se. Dokazují to čísla z našeho regionu a z východní Evropy (10.400 registrací, +81 %). Ano, objem je relativně malý, ale proč ho nezmínit? V západní části se zvedly na 94.100 vozidel, o 9 %.
Následuje Porsche se šestiprocentním růstem. Samotný Volkswagen hlásí +4 %, zákazníci si jich letos koupili zatím 2,55 milionu. Skupina ale neustále bojuje s Toyotou a General Motors o post světové jedničky. Od ledna prodala globálně celkem 4,11 milionu aut včetně užitkových (nárůst o 6 %), jen v květnu jich bylo 864.600, o takřka stejnou hodnotu více. Odbyt v Evropě se vyšplhal za pět měsíců na 1,64 milionu vozidel (+8 %), její západní část zaznamenala stejné navýšení na 866.200 kusů, stejně jako střed a východ starého kontinentu, zde soukromníci i firmy odebrali 274 tisíc aut. Samotní Němci si jich koupili 502.200, o 6 % více. 1,51 milionu nových vozů koncernových značek jezdí po Číně.
Není pochopitelně všechno zlato, co se třpytí. Ve srovnání s loňskem ztratil VW v USA 5 % a zastavil se na 237.900 jednotkách, Jižní Amerika hlásí drastický pád o 21 %, nedostala se přes hranici 300 tisíc kusů (296.000). Přitom tam má německý koncern dlouholetou tradici výroby, kterou započaly Brouk a první Transporter. V Brazílii spadl na 229.500 aut (-16 %). Ani Rusko na tom není nejlépe, to podle Automotive News Europe vykazuje -6 % a 113.800 registrací.