VW Santana pro čínský trh: Passat s geny Rapidu
Sedan Volkswagen Santana je jedním z nejúspěšnějších a také nejdéle vyráběných aut v Číně. Dnes má tato značka na kontě už 4 miliony prodaných aut, ke kterým se dopracovala od roku 1985 (s velkou modernizací v letech 1995 a 2004). Brzy se klasický tříprostorový vůz vycházející z Passatu druhé generace dočká nástupce.
Tentokrát ale nejde o recyklaci starého modelu, naopak pro Čínu vznikl sedan zcela nový. Základ je společný se Škodou Rapid, která se u nás prodává od října. Asijský model Volkswagenu se ale liší (stejně jako připravovaný čínský Rapid) řešením zádě – místo pětidveřového liftbacku jde o klasicky sedan se zkráceným zadním sloupkem.
Dalšími rozdíly mezi VW a Škodou jsou přední světla a maska chladiče, zadní světla nebo tvar nárazníků. Vše bylo upraveno tak, aby Santana připomínala aktuální provedení modelu Passat. Změnil se i interiér, volkswagenovsky upravený design palubní desky doplnil přístrojový štít z hatchbacku Polo.
Nový VW Santana bude vznikat v automobilce Shanghai-Volkswagen, kde se bude vyrábět také Škoda Rapid. Německá automobilka připravuje ještě jeden stejný nebo hodně podobný model, a to VW Jetta vyráběný v druhé čínské továrně FAW-VW.
Nabídka specificky čínských sedanů od Volskwagenu dále čítá modely Lavida, Polo Jingqu, Santana Vista a Passat Xinlingyu. Naše Jetta se v Říši středu prodává jako VW Magotan, evropský Passat nese název VW Magotan.