Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba nového Lotusu se odkládá

David Bureš
Diskuze (4)
Britský výrobce sportovních automobilů možná skončí v rukou nového majitele.

Vedení Lotusu v současnosti čeká, zda bude tato britská automobilka prodána. Rozhodnutí o prodeji má být provedeno v následujících několika týdnech. Managament věří, že případný nový majitel může znamenat pro Lotus novou příležitost. Už dříve výkonný ředitel Lotusu Dany Bahar prohlásil, že automobilka hledá investora, který by ji poskytl 500 milionů liber.

Lotus je v současnosti v rukou malajské automobilky Proton. Jejím novým vlastníkem se stal malajský konglomerát a distributor automobilových dílů DRB-Hicom, který v lednu 2012 koupil vládní podíl v této společnosti. A DRB-Hicom o Lotus moc nestojí, neboť Protonu nepřinášel zisk.

Změna majitele mateřské automobilky znamená, že s ohledem na malajské zákony musí Lotus (i mateřský Proton) na tři měsíce zastavit vývoj nových automobilů a omezit výrobu, pouze běžná obchodní činnost zůstává v tomto období beze změn. Důsledkem toho je, že se opozdí zahájení prodeje Exige S a Evory GTE. Na prvně jmenovaný vůz přitom Lotus už má 400 objednávek. Posunut bude i debut nového Espritu, který podle současných odhadů neproběhne dříve než na začátku roku 2014.

Samotné vedení DRB-Hicom tvrdí, že Lotus má ukázat svoji sílu, pokud ji neukáže, bude to pro něj mít vážné následky, čímž je zřejmě myšlen její prodej. Firma chce také počkat, zda plán Lotusu na svoji restrukturalizaci představený v roce 2010 přináší ovoce. Krátce po představení své vize v roce 2010 automobilka prohlásila, že její rozšíření je poslední šancí, jak Lotus zachránit.

Součástí Lotusu je divize Lotus Engineering, která může být velkým lákadlem pro kupce Lotusu. Tato divize má totiž široké know-how, protože pomáhá ostatním výrobcům vyvíjet jejich automobily. Lotus Engineering v minulosti mimo jiné spolupracoval na vývoji Hennessey Venom GT, Tesly Roadster či Rolls-Royce 102 EX.

Lotus v roce 2010 na pařížském autosalonu odhalil plány na svou další budoucnost. Na trh by se v následujících letech měly dostat nové modely – vedle supersportu Esprit to mají být Elan, šestiválcové kupé s konfigurací 2+2, kupé Elite s osmiválcem vpředu, čtyřdveřový Eterne, vyzyvatel Porsche Panamera a Astonu Martin Rapide, nové Elise a supermini City Car. Na vývoj těchto automobilů Lotus v současnosti shání zmíněných 500 milionů liber.





David Bureš
Diskuze (4)
19. 3. 2012 17:56
Re: Příležitost
Nafta bude v příštích letech na ústupu kvůli Euru 6, které diesely výrazně zdraží, takže můžeme očekávat benzinovou renesanci.
Co se týče samotného Lotusu, tak ten v žádných problémech není. Naopak, pokud by sehnal dostatek financí, mohl by se z něj stát přímý konkurent pro Porsche. Takových 50 tisíc prodaných aut ročně by nemusel být problém. A BMW má v současné době ten problém, že nemá partnera, se kterým by sdílel větší část komponent (podvozky, motory, převodovky atd.), pokud tedy nepočítáme oturbené šestnáctistovky, ale ty tvoří jen malou část prodejů. A příklad Audi ukazuje, že právě ve sdílení modifikovaných "vnitřností" je budoucnost.
19. 3. 2012 15:22
Re: Příležitost
Ja myslim, ze BMW ma naopak natolik silny image, ze nema zapotrebi tahat ze sr**ek dalsi zbankrotovanou anglickou znacku.
Kor kdyz moderni BMW je cele o downsizingu, nafte a ekolimitech.
Bud ta znacka zustane nekde v Indii, nebo pujde do Ciny nebo do Koreje, tam vsude maji taky penize a potencial a image zaprasene klasicke znacky by jim bodlo.. Anebo by mohl jeste do Ruska, stejne jako TVR. Ze by treba udelali fuzi z Marfusou, ehm Marussiou :-)
Avatar - Machýrek
19. 3. 2012 07:37
Re: Příležitost
:yes:
19. 3. 2012 02:50
Příležitost
Tady vidím příležitost pro BMW. Lotus má prakticky vše potřebné, aby se stal lídrem na trhu. Jediné, co mu chybí, jsou peníze, kterých má ale BMW dostatek. BMW by pod svá křídla získalo to, co mu v portfoliu chybí, opravdu sportovní značku, která by umožnila další sdílení komponentů (a ušetřila peníze). Navíc by tím zkompletovala svou "sbírku" tradičních anglických značek. Možná bychom se pak dočkali i dlouho slibovaného auta s motorem uprostřed.