Výroba nového Lotusu se odkládá
Vedení Lotusu v současnosti čeká, zda bude tato britská automobilka prodána. Rozhodnutí o prodeji má být provedeno v následujících několika týdnech. Managament věří, že případný nový majitel může znamenat pro Lotus novou příležitost. Už dříve výkonný ředitel Lotusu Dany Bahar prohlásil, že automobilka hledá investora, který by ji poskytl 500 milionů liber.
Lotus je v současnosti v rukou malajské automobilky Proton. Jejím novým vlastníkem se stal malajský konglomerát a distributor automobilových dílů DRB-Hicom, který v lednu 2012 koupil vládní podíl v této společnosti. A DRB-Hicom o Lotus moc nestojí, neboť Protonu nepřinášel zisk.
Změna majitele mateřské automobilky znamená, že s ohledem na malajské zákony musí Lotus (i mateřský Proton) na tři měsíce zastavit vývoj nových automobilů a omezit výrobu, pouze běžná obchodní činnost zůstává v tomto období beze změn. Důsledkem toho je, že se opozdí zahájení prodeje Exige S a Evory GTE. Na prvně jmenovaný vůz přitom Lotus už má 400 objednávek. Posunut bude i debut nového Espritu, který podle současných odhadů neproběhne dříve než na začátku roku 2014.
Samotné vedení DRB-Hicom tvrdí, že Lotus má ukázat svoji sílu, pokud ji neukáže, bude to pro něj mít vážné následky, čímž je zřejmě myšlen její prodej. Firma chce také počkat, zda plán Lotusu na svoji restrukturalizaci představený v roce 2010 přináší ovoce. Krátce po představení své vize v roce 2010 automobilka prohlásila, že její rozšíření je poslední šancí, jak Lotus zachránit.
Součástí Lotusu je divize Lotus Engineering, která může být velkým lákadlem pro kupce Lotusu. Tato divize má totiž široké know-how, protože pomáhá ostatním výrobcům vyvíjet jejich automobily. Lotus Engineering v minulosti mimo jiné spolupracoval na vývoji Hennessey Venom GT, Tesly Roadster či Rolls-Royce 102 EX.
Lotus v roce 2010 na pařížském autosalonu odhalil plány na svou další budoucnost. Na trh by se v následujících letech měly dostat nové modely – vedle supersportu Esprit to mají být Elan, šestiválcové kupé s konfigurací 2+2, kupé Elite s osmiválcem vpředu, čtyřdveřový Eterne, vyzyvatel Porsche Panamera a Astonu Martin Rapide, nové Elise a supermini City Car. Na vývoj těchto automobilů Lotus v současnosti shání zmíněných 500 milionů liber.