Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zcela nový VW Touran dorazí na konci roku

Diskuze (27)
V závěru roku 2014 Volkswagen zahájí prodej druhé generace modelu Touran, která bude sdílet motory a platformu MQB s aktuálním Golfem.

Volkswagen Touran se vyrábí již 11 let, a tak má první generace jistě nárok na výměnu. Za obdivuhodně dlouhou kariéru tento model vděčí mimo jiné dvěma výrazným faceliftům a kompletní obměně motorů – pod kapotami se objevily dvě generace koncernových pohonných jednotek.

Co se designu týká, převezme chystaný Touran výraznější rysy Golfu. Základní tvary karoserie by ale měly zůstat téměř nezměněny, to samé platí pro vnější rozměry. I nadále bude mít Touran obvyklé otevírání zadního páru bočních dveří, posuvné dveře zůstanou specialitou většího Sharanu a užitkovějšího Caddy. Z Sharanu ovšem Touran převezme systém sklápění sedadel, kdy se druhá i třetí řada mohou složit, aby vytvořily zcela rovnou podlahu. Současný model naproti tomu sází na samostatná vyjímatelná sedadla.

Modulární platforma MQB Touranu propůjčí více vnitřního prostoru a až o 100 kg nižší hmotnost. Současně s tím dostane novou generaci motorů, která bude kopírovat aktuální spektrum. Nová generace proto dostane například 1.2 TSI/77 kW nebo turbodiesely 1.6 TDI/77 kW a 2.0 TDI/110 kW. Výraznou změnou bude nový motor 1.4 TSI/103 kW – místo dosavadního přeplňování kompresorem dostane v nové generaci po vzoru Golfu turbodmychadlo, případně i technologii vypínání válců.

Souběžně s Touranem se bude prodávat i menší Golf Sportsvan, který od jara nahradí někdejší Golf Plus.

Diskuze (27)
4. 1. 2014 21:45
Re: Může dorazit kdy chce
Ak bude mať Touran zadné sedadlá ako Sharan, bohviečo to tiež nebude. Sharan je pre mňa dosť veľkým sklamaním. Akoby vo VW ani nepočítali, že vzadu nemusia sedieť iba deti. Sedadlá sú tak nízko nad podlahou, že absolvovať na nich dlhú cestu musí byť pre nohy utrpením.
Nakoniec, takému GranScenic-u do Sharana chýba málo. Sharan je dlhší o 92 mm ale pri rázvore o 100 mm kratšom a udáva objem kufra väčší o 19 litrov. Rozdiel vo veľkosti interiérov nie je nijak priepastný - u Renaultu je vo výške ramien užší, u VW to zas zabíjajú spomínané zadné sedadlá. Rozdiel je vcelku oveľa menší ako by sa zdalo. Grand Scenic a Grand C4 Picasso majú oveľa väčšie rozpätie a zdatne konkurujú aj Sharanu - to bude tiež jedným z dôvodov, prečo veľké MPV zatiaľ v plánoch nie je.
4. 1. 2014 21:21
Re: Může dorazit kdy chce
A prečo by nemal byť v Nemecku najpredávanejší? Však je to domáca značka. Skús európske predaje, povedia viac. Touran nie je zrovna lídrom. VW túto triedu bohvieako nezvláda, o triedu nižšie dokonca nemá zástupcu vôbec.
4. 1. 2014 12:54
Re: No, když už bych chtěl pixlu... tak mi Fiat Doblo přijd
Útulnejšie rozhodne nie je, je to veká krabica s veľkým objemom hluchých nevyužitých priestorov. Ostatne, podobným neduhom trpia aj Caddy, Berlingo alebo Kangoo, tie sú však o čosi kompaktnejše a hlavne Kangoo dobre využíva aj pomerne prázdny priestor nad hlavami posádky.
MPV bude objemovo vždy menšie, ale rozhodne má bližšie k osobným autom ako civilizované dodávky - hoci aj tie sú dnes príjemnými spoločníkmi aj pre rodinu.
4. 1. 2014 12:50
Re: ZASLECHLA JSEM JEDNU DIGITÁLNÍ FÁMU
Aj tak si trochu mimo...ťažba uhlia a jeho spaľovanie nie je v súhrne tak škodlivé životnému prostrediu ako ťažba ropy, jej doprava do rafinérky, výroba palív a nakoniec ich spaľovanie v motoroch. navyše sa pri tomto procese spáli množstvo elektriny, tiež možno vyrobenej v uhoľnej elektrárni...
Elektrina nie je celkom čistá, ale čistejšia rozhodne, a čistou si ju trúfnem nazvať v mestách, kde neprodukuje žiadne emisie, zato tie tisíce áut nám smrdia pod nosom takmer permanentne. Alebo registruješ nejakú uhoľnú elektráreň priamo v niektorom meste?
4. 1. 2014 12:47
Re: ZASLECHLA JSEM JEDNU DIGITÁLNÍ FÁMU
Píšeš o sebe. Na tú P.S. ti tu nikto podnet nedal, je to prvý príspevok v diskusii... :-!