Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Mercedes-Benz SL 400 CDI a SLK 320 CDI Triturbo

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Vznětové motory do roadsterů Mercedes-Benz! Ne nebojte se zatím jsou to jen vize, ale kdo ví. Dvoustupňové přeplňování umí vyrobit i ve Stuttgartu a moderní vznětový osmiválec je v novém provedení zase na špici...

Vznětové motory v osobních automobilech, to je silná karta Mercedesu. Poprvé se totiž diesel objevil diesel v Mercedesu 260 D ve třicátých letech minulého století a od té doby popularita dieselů roste. S tím jak se postupně eliminují nevýhody vznětových motorů roste zájem zákazníků o dříve nesportovní, těžké, hlučné a „špinavé“ pohonné jednotky. Nové možnosti otevřely dieselům takové inovace jako vstřikování common-rail (v Mercedesu poprvé v roce 1997) nebo filtry pevných částic. V Ženevě si odbyl premiéru motor v modelech 320 CDI, který má zabudováno vstřikování common-rail třetí generace. Objeví se postupně mj. v řadách C, E, M a CLK.

Jednu z dalších vizí prozrazujících blízkou budoucnost značky představil Mercedes v otevřeném modelu Vision SL 400 CDI. Sportovní automobil dostal pod kapotu vylepšený vznětový osmiválec, který má mj. díky třetí generaci vstřikování common-rail, novým turbodmychadlům a piezovstřikovačům nejvyšší výkon 231 kW a točivý moment 730 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s. Lze předpokládat, že se tento motor dříve nebo později dostane minimálně na místa současného motoru 400 CDI ve třídě S.

Menší roadster SLK dostal upravený vidlicový šestiválec z modelu 320 CDI. Dvě turbodmychadla (pro každou řadu válců jedno) byla doplněna druhým stupněm přeplňování, tvořeným větším turbodmychadlem umístěným mezi dvěmi řadami válců. Jde tedy o podobný koncept, jaký již v minulém roce představilo BMW a Opel u řadových motorů. Dvoustupňově přeplňovaný vidlicový šestiválec dosahuje maximálního výkonu 210 kW a točivý moment údajně dosahuje hodnoty 630 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,3 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. O sériové výrobě se prý zatím neuvažuje.

Ondřej Láník
Diskuze (24)