Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: nové Twingo od Renaultu (kompletní informace)

Tomáš Votruba
Diskuze (39)
Renault dnes na ženevském autosalonu představil novou generaci Twinga, které míří rozměry i výbavou výše, ovšem neztratilo svůj status minivozu do města.

Renault konečně uvedl nejnovější generaci svého nejmenšího modelu Twingo, který se prodává již od roku 1993, což je už dlouhých 14 let, ačkoli Twingo prošlo za svůj život několika málo inovacemi, tou nejvýraznější v roce 1998. Renault dokázal prodat více než 2,4 milionu těchto dámských vozítek. Vzhledem k tomu, že do segmentu výrazně šlápla kolínská trojka ve složení Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo, vedení Renaultu už muselo vzít čistý list papíru a připravit zbrusu nové Twingo.

Renault nebude s Twingem útočit pouze cenou, ale chce u Twinga zachovat filozofii městského stylového vozu se vzdušným a na své rozměry prostorným interiérem, se spoustou praktických detailů, důmyslných odkládacích ploch a rozsáhlou škálou výbav včetně sportovní verze GT s malým turbomotorem o objemu 1.2. Nové Twingo má na délku 3601 mm, na šířku 1640 mm, na výšku 1472 mm a rozvor kol měří 2367 mm. Oproti předchůdci je Twingo o 170 mm delší. Milimetry navíc se projeví na bezpečnosti i na prostornosti kabiny, ovšem bez nutnosti zhoršení manévrovacích schopností a dobré ovladatelnosti, což je dáno malým poloměrem otáčení 9,85 m (maximálně 10,55 m dle velikosti kol).

Twingo míří výš

V prostornosti i výbavě interiéru udělalo Twingo obvyklý generační skok dopředu, kabina je nově optimalizovaná a vzhledem ke 4místnému uspořádání dokáže nabídnout prostor většího vozu, než je Twingo se svými 3,6 metry. Nad hlavou má pasažér navíc 26 mm, na zadních sedadlech přibylo u kolen dokonce 30 mm. Twingo sice můžeme považovat za nákupní tašku, ovšem vzhledem k variabilitě zadních sedadel uveze víc než nákup z Kauflandu. Zadní sedadla lze posouvat vpřed a vzad dle potřeby, objem kufru se tak pohybuje mezi 165 - 285 litry. Vyjmutím zadních sedadel můžete z Twinga vymáčknout až 959 litrů. Při sklopení opěradla předního spolujezdce lze převážet až 2,15 m dlouhé předměty. Interiér je dále prošpikován celkem 11 odkládacími prostory o celkovém objemu 28,4 litru (+ 16 litrů oproti starému Twingu).

Nové Twingo bude mít 6 stupňů výbav - od základní Access/Authentique, přes Expression, Privilége, Initiale, Dynamique až po sportovní verzi GT. Twingo tak narozdíl od jiných minivozů nabízí dostatečnou porci individuality pro každého. Také příplatkovou výbavou míří Twingo do vyššího segmentu, na přání lze mít automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, ABS, 2 - 6 airbagů, stabilizační systém ESP, panoramatickou střechu, podporu Bluetooth pro handsfree nebo možnost připojení kapesního MP3 přehrávače, ať už iPodu nebo jiného. Dámy ocení speciální box na mobil, parkovací lístek, mince nebo pero. Další originální prvek - tzv. makeup box namísto popelníku je navržen pro ukládání jednotlivých líčidel. Ve fotogalerii si všimněte speciálního plastového "ježka" vedle volantu, který uchytí drobné předměty, které by jinak cestovaly po kabině.

Těšíme se na turbo

V nabídce budou 3 benzínové motory o objemu 1.2 s 16V technikou ve výkonových variantách 43 kW/60 koní, 56 kW/75 koní a 74 kW/100 koní v přeplňované verzi TCE, s tímto motorem umí Twingo zrychlit na 100 km/h za 9,8 s. Podle Renaultu má turbomotor průměrnou spotřebu 5,9 litru/100 km. Nejsilnější verze GT je na fotkách vidět v modré barvě a jezdí na 15palcových kolech. V nabídce nebude chybět ani klasický turbodiesel 1.5 dCi s výkonem 47 kW/65 koní a točivým momentem 160 Nm při 1900 ot./min. Emise u vznětového 1.5 dCi dosahují nízkých hodnot CO2 113g/km. Převodovky jsou na výběr dvě, manuální pětistupňová a robotizovaná převodovka Quickshift.

Nový Renault Twingo se objeví na trhu již v červnu, výroba bude probíhat v továrně Novo Mesto ve Slovinsku.

Tomáš Votruba
Diskuze (39)
Avatar - Ricardo
6. 3. 2007 22:18
Malé ale auto
Renault není moje oblíbená značka, ale poslední dobou šlape správným směrem... designově. Clio vypadá den ode dne lépe, s Twingem si designéři taky vyhráli. Oproti minulé generaci je to rozdíl tří generací a jedné třídy. Narozdíl od C1/107 nevypadá jako malá parodie na auto ale jako opravdové auto, i když malé. Věřím že se uchytí :yes:
6. 3. 2007 21:16
Re: žhavý kandidát na titul evropské auto roku
:yes: :yes: >:D
Avatar - Ricardo
6. 3. 2007 21:12
Malé ale auto
Renault není moje oblíbená značka, ale poslední dobou šlape správným směrem... designově. Clio vypadá den ode dne lépe, s Twingem si designéři taky vyhráli. Oproti minulé generaci je to rozdíl tří generací a jedné třídy. Narozdíl od C1/107 nevypadá jako malá parodie na auto ale jako opravdové auto, i když malé. Věřím že se uchytí :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2007 17:38
Špatný den...
..pro Renault. U malých aut se musí vsázet na vzhled, ty si lidi nekupujou pro prestiž... a na cenu. Tohle se prostě nepovedlo. Není ošklivý, ale v týhle třídě se prostě už stihla uhnízdit spousta výrobců a tak není ani zcela nejpohlednější. Původní Twingo bylo to, co kdysi dávno před ním plnil třeba Brouk. Malé, jednoduché a laciné auto. Teď záleží k jaké základní ceně na "Sorboně" dojdou..
6. 3. 2007 14:47
Re: Auto na 13 rokov
Myslím, že právě auta typu Twinga, Fordu Ka nebo zmíněné ypsilonky jsou takovým kompromisem mezi prostředkem mobility a pohlazením svého ega.... :o) U nás to masovky nikdy nebudou....