Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt TT-R – vrcholný sportovní zážitek

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)
Nové Audi TT sotva přišlo do prodeje a Abt Sportsline pro něj již nabízí špičkové úpravy. V nejsilnější verzi přidal přes 100 koní.

Nové Audi TT sotva přišlo do prodeje a Abt Sportsline pro něj již nabízí špičkové úpravy. V nejsilnější verzi přidal přes 100 koní.

Pro firmu Abt Sportsline je označení TT-R „srdeční“ záležitostí, protože tak byl v roce 2002 pojmenován vůz, který celkově zvítězil v prestižním seriálu DTM. Je tedy jen přirozené, že s příchodem nového modelu Audi TT bleskově připravili špičkovou verzi stejného jména. Základem se stal špičkový model s motorem VR6 3,2, který byl osazen mechanickým kompresorem. Výsledkem tohoto zásahu společně s naladěním řídící jednotky je dramatický nárůst výkonu na 262 kW (355 k), což je posun o 78 kW (106 k) proti sérii. Tato porce výkonu pak stačí na zrychlení z 0-100 km/h za velmi zajímavých 5,1 sekundy.

Mimo model TT-R je připravena také řada Sport, pro niž jsou výkony poněkud skromnější, ale pořád velmi zajímavé. Motor 3,2 má stále kompresor, ale výkon 228 kW (310 k). Také pro čtyřválec 2,0 TFSI jsou připraveny dvě výkonové varianty. Sport produkuje 199 kW (270 k) a točivý moment 350 Nm. Umírněnější varianta iS dostala navíc jen 30 kW na celkových 177 kW (240 k), ale díky přepracované řídící elektronice dokáže pracovat s benzíny všech tří běžných kvalit 91, 95 i 98 bez nebezpečí poškození. Jen výkon se s nižší kvalitou paliva snižuje. Společně s upravenou převodovkou dokáže v určitých režimech tento motor uspořit až 4 litry paliva na 100 km/h.

Pro silnější motory nechybí ani „silnější“ vzhled. Příď dostala nový spoiler s maskou, které dodávají vozu mnohem dramatičtější vzhled. Na bocích byly přidány nástavce prahů. Záď dostala rozměrný pevný spoiler na víku zavazadlového prostoru, pod nárazníkem difuzor, v němž jsou zabudovány dva páry koncovek výfuku z nerezivějící oceli. Celek završují velká 19“ kola designu SP1 s pneumatikami 255/35 ZR 19 na všech kolech. Dravou optiku podporuje také sportovní odpružení s kratšími pružinami, zlepšující také chování na silnici.

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)