Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Airbag v Hyundai Elantra natrhl řidiči ucho, incident vyšetřují úřady

David Bureš
Diskuze (34)
Airbagy mohou způsobit otřes mozku nebo zranit člověka v obličeji, natržené ucho však běžné poranění není.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) vyšetřuje nehodu, během které boční airbag Hyundai Elantra natrhl svému řidiči ucho. Úřad nyní zjišťuje, zda se tento incident nemůže opakovat.

Nehoda se stala na začátku dubna. Majitel Elantry uvedl, že jakmile se boční airbag nafukoval, byl společně s ním vymrštěn kus kovu. Ten mu posléze natrhl ucho. Motorista úřadu dokonce poslal fotografii, na níž je patrný kus kovu trčící z auta nad sedadlem řidiče.

Úřad nyní tuto událost vyšetřuje a zjišťuje, zda je chyba v bezpečnosti auta. Žádná svolávací akce spojená s touto nehodou zatím nařízena nebyla.

Mluvčí jihokorejské automobilky uvedl, že se patrně jedná o jediný takový případ. Hyundai neobdržel žádné jiné zprávy o tom, že by lidé byli zraněni při nafukování bočního airbagu.

Automobilka na případu spolupracuje s NHTSA, úřad ani zástupci Hyundai však zatím poškozený automobil neprohlédli.

Řidič během nehody seděl v Elantře modelového roku 2012. Hyundai na americkém trhu během prvních čtyřech měsíců letošního roku prodalo přes 61 tisíc kusů tohoto vozu.

Airbagy sice výrazně zvyšují pasivní bezpečnost automobilu, účastníky nehody nicméně samy mohou zranit. Během nehod občas dochází k otřesům mozkům a zraněním obličeje, které způsobil právě bezpečnostní vzduchový vak.

David Bureš
Diskuze (34)
17. 5. 2012 08:43
Re: Flame in
První auto, druhý auto. Začalo hořet jedno od druhého ? Začala hořet obě ? Co když chytil Roomster od Mercedesu ? Mercedes je na tom s bezpečností ještě hůře než Škoda ?
Vypovídací hodnota 0. Stejně tak jako (zatím) tento incident Hyundai Elantra. Znepokojivé to je, ale zatím těžko soudit.
16. 5. 2012 16:49
Re: Flame in
To si zase vymýšlíš něco, o čem to není a nebylo.
Avatar - Choochoo
16. 5. 2012 14:52
Re: Flame in
Ale ne u auta cca 5,10leteho, ktere bylo uz pri vyrobe konstrukcne reseno spatne. To se pak po zaruce vyrobce vymluvi na cokoli. A v nasem state silne pochybuji ze se neco nejak extra zkouma a proveruje ;-) Nevim ale pochybuji ze po kazde smrtelne nehode nekdo zkouma ridici jednotku jestli nebylo neco spatne na nejakem zarizeni ;-)
16. 5. 2012 14:46
Odkaz na další informace
Tady je odkaz na trochu přesnější informace, včetně skenu oficiálního formuláře o zahájení předběžného šetření ODI (útvar NHTSA pro šetření defektů): [odkaz]

Podle záznamu šlo o okenní airbag, ne boční. Po odpálení - podle fotografie dodané majitelem vozu - zůstala z hrany obkladu stropu nad oknem na straně řidiče trčet nějaká "kovová součástka". Ta prý možná způsobila tržné poranění ucha/tváře řidiče. Bylo zahájeno šetření s cílem prověřit údajný defekt na předmětném vozidle.

Šetření bylo vyhlášené 10.5. a v té době ani ODI ani zástupci Hyundaie ještě neměli možnost udělat obhlídku auta. Přezkum se má týkat asi 123.000 vozů na základě této jedné stížnosti.

Těžko teď spekulovat, jedině že by třeba někdo z Nošovic nebo autoservisu věděl, co je přesně u okenního rámu pod tou (asi) polypropylénovou výplní, nebo čím je výplň vyztužená (ale to nebývá kov, že), asi to bude prakticky stejné jako v i30...?
16. 5. 2012 13:59
Re: Flame in
Platí to samé.